Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wymiana oleju ?
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Paź 2018, 05:58   

Mars napisał/a:
Przecież samemu można to zresetować.


Dokładnie - ale przecież chodzi wyłącznie o to, by wiedzieć póki olej jest dość dobry, a nie by "oszukiwać system".

Chyba, że w nowym oprogramowaniu robi to wyłącznie ASO (wątpię).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Paź 2018, 06:16   

mskgs napisał/a:
Za to oni jakby robili po 25-30kkm, to też by zrozumieli i... kupili mniejsze, a nowe ;)

Moi rodzice robią z 6-7 k km rocznie i kupili nową Fiestę w miejsce starej Laguny. Fiesta jest cichsza, duża w środku, łatwiej się nią parkuje, ma wszystko nowe (opony, hamulce, płyny, filtry też) i nic w niej nie trzeba będzie naprawiać przez 7 lat na własny koszt.

Generalnie pęd do dużych samochodów jest nieuzasadniony - wynika z życia przeszłością - stare małe samochody rzeczywiście były znacznie gorsze. Komfort i bajery zaczynały się w limuzynach. Moi rodzice przed jazdą próbną też myśleli, że to niemożliwe, że mk8 jest taka dobra.

mskgs napisał/a:
Z prawem jazdy racja, ale narzucac komuś, czy ma jeździć starym wozem czy nowym... to przesada. ;)


Stary/nowy - racja - niech będzie wybór. Ale ich stan powinen być rygorystycznie sprawdzany. Jeżdżąc starą Alfą utrzymywałem ją w doskonałym stanie - kosztowało mnie to (bez zaskoczeń) podobnie jak raty za nową fiestę. Problemem są ludzie jeżdżący starymi samochodami, mający zupełnie wyrąbane na ich stan. Poplamione olejem parkingi to przecież standard w Polsce. A spaliny chyba każdy czuje i wie co wdycha.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
glotti 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Dąbrowa
Wysłany: 23 Paź 2018, 11:48   

msky napisał/a:
szynszyl napisał/a:
Glupie gadanie o LyPyGY wciaz pokutuje. Instalacja markowa, dobry montaz i regulacja, to jest tyle i az tyle.


Ostatnio widziałem jak w garażu podziemnym była awantura, bo wjechał tam szrot na LyPyGy...
Był zakaz wjazdu dla takich cudaków. Przyjechała policja i ostatecznie dostał mandat 500 zł za złamanie zakazu wjazdu.
Ludzie zwyczajnie nie chcą tego smrodu wąchać, a skojarzenia z biedą Polski B są jak najbardziej trafne :)

Powtarzam - nie każdy musi jeździć samochodem. Jak kogoś nie stać to autobus - na drogach luźniej i bezpieczniej :)


Nie ma w Polsce znaku pt. Zakaz wjazdu dla samochodów z LPG
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Paź 2018, 12:04   

Wczoraj jechałem nowym polo jako pasażer. Wersja bieda trendline 1.0 TSI 95 KM... wolę fiestę, ale jednej rzeczy zazdroszczę tj. wskaźnika temperatury oleju na wyświetlaczu!

Co ciekawe ruszyliśmy zimnym silnikiem i po przejechaniu 20 km temperatura oscylowała między 72-83 st. C, co wydaje mi się mocno za mało niż te optymalne 100 st. C...

Czy w fieście OBD2 przekazuje takie info? Ktoś testował?
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Paź 2018, 14:27   

Przecież dzisiejsze oleje to coś innego niż stare mineralne 10W/40 czy 15W/40. Skąd wziąłeś optymalne 100 st C, gdy taki 0W20 leje się jak woda przy -20 stopniach C?
Ja rozumiem kiedyś, ale dziś ani oleje nie tracą właściwości po 6 k km, ani nie powodują zacierania silnika, gdy mają te 30-50 st C i zakręcimy mocniej (zapewne nie zrywają filmu olejowego i przy sporo niższych temperaturach).
Wcześniej wierzyłem w "spiskowe teorie", gdy gwarancja na samochód to były tylko 2 lata. Teraz zbyt wielu producentów daje (za dopłatą, lub bez) nawet i 7 lat. Gdyby np trzeba było czekać z kręceniem silnika do osiągnięcia nawet tych 70 st C (temp. oleju) to by żaden silnik nie dotrwał do końca gwarancji.
Cóż - zobaczę jak będzie u mnie, ale jestem dość spokojny. 1.0 ecoboost w przeszłości miały problem... z przegrzewaniem, a nie z za niską temperaturą :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
tomcio 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 9
Wysłany: 27 Lis 2018, 23:25   

Wojtek Wawa napisał/a:
Przecież dzisiejsze oleje to coś innego niż stare mineralne 10W/40 czy 15W/40. Skąd wziąłeś optymalne 100 st C, gdy taki 0W20 leje się jak woda przy -20 stopniach C?
Ja rozumiem kiedyś, ale dziś ani oleje nie tracą właściwości po 6 k km, ani nie powodują zacierania silnika, gdy mają te 30-50 st C i zakręcimy mocniej (zapewne nie zrywają filmu olejowego i przy sporo niższych temperaturach).
Wcześniej wierzyłem w "spiskowe teorie", gdy gwarancja na samochód to były tylko 2 lata. Teraz zbyt wielu producentów daje (za dopłatą, lub bez) nawet i 7 lat. Gdyby np trzeba było czekać z kręceniem silnika do osiągnięcia nawet tych 70 st C (temp. oleju) to by żaden silnik nie dotrwał do końca gwarancji.
Cóż - zobaczę jak będzie u mnie, ale jestem dość spokojny. 1.0 ecoboost w przeszłości miały problem... z przegrzewaniem, a nie z za niską temperaturą :-)


a producent oleju ma znaczenie co do jego jakości??
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lis 2018, 17:33   

Pewnie, że ma, ale stosując olej zalecany przez producenta, z oryginalnej dystrybucji (nie podróbę z allegro), jesteś bezpieczny.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 1 Gru 2018, 13:15   

Też nie rozumiem tych obaw co do oleju.Przecież nie stosują tego oleju od wczoraj tylko już kilka lat i gdyby były z nim problemy to raczej zostałby zmieniony na inny,ale może się mylę ?
 
 
tomcio 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 9
Wysłany: 10 Gru 2018, 23:03   

Wydaje mi się czasami że rekomendowany olej przez producenta to kwestia dogadania się pomiędzy nimi.
a co sądzicie np o olejach Shell??
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Gru 2018, 07:17   

Wiadomo, że producent oleju z producentem samochodu muszą się dogadać. Jak to sobie wyobrażasz inaczej? Choćby testy silników muszą przeprowadzać wiedząc, jaki będzie w silnikach seryjnie zalewany olej, żeby producent np nie zmienił ceny i składu. Dzielą się zyskami, nakładami na marketing.
Rozumiem jednak, że wymową miał być "spisek" :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Gru 2018, 10:30   

Wymiana oleju w 1.0 EB po 15 000 km lub 1 roku jazdy.
Wcześniej nie ma sensu, dłużej nie ma sensu.

Zawsze można kupić podróbkę oleju shell - powodzenia życzę oszczędnym.
Dla mnie to wszystko jedno czy olej firmy X czy Y. ASO leje to bierze odpowiedzialność.
 
 
tomcio 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 9
Wysłany: 19 Gru 2018, 22:35   

słyszałem właśnie że oleje Shella nie są jakoś specjalnie podrabiane. A dodatkowo są produkowane chyba z gazu.
 
 
Jan Kos 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Janek
Dołączył: 21 Maj 2018
Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 21 Gru 2018, 10:00   

jaki olej polecacie jesli chodzi o syntetyk 5W40 ?
 
 
Mariow 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: Olkusz
Wysłany: 21 Gru 2018, 10:30   

Temat rzeka każdy Ci powie coś innego, generalnie jedna zasada każdy dobry jak nie jest podrabiany czyli najważniejsze to z pewnego źródła.
 
 
Frauka 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Monika
Dołączyła: 07 Lis 2018
Posty: 78
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 14 Sty 2019, 20:36   

Podłączę się do tematu. Chcę kupić z 1l oleju 5w40, żeby mieć co dolać, tak na wszelki wypadek. Dotychczas zawsze w ciągu roku do starego auta dolewałam tak 2x po setce max. Zwykle to był ten olej, który zostawał z serwisu po całkowitej wymianie. Nie mam pojęcia jak to będzie z nową Fiestą. Jestem laikiem, nie chcę czegoś zepsuć. Nie wiem czy ma znaczenie mieszanie marek i co mam obecnie fabrycznie wlane.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sty 2019, 08:59   

Ważna specyfikacja oleju - taki jest zalecany? 5W40.
Producent nie ma znaczenia, najlepiej znany i uznany /z wyższej półki/ i z pewnego źródła.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 15 Sty 2019, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sty 2019, 09:13   

5W40? Zależy jaki Frauka ma silnik w swojej Fieście. Do benzynowych jest 5W20. Jeżeli nie jesteś pewna, to najlepiej sobie podjechać do ASO, a cena za 1L nie powinna nawet tam zrujnować. :P
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sty 2019, 09:42   

Nie napisała jaki ma silnik. Napisała, że chce 5W40.
ASO lub instrukcja obsługi auta. Tam powinno być napisane.
 
 
Frauka 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Monika
Dołączyła: 07 Lis 2018
Posty: 78
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 15 Sty 2019, 09:47   

Machnęłam się, w instrukcji pisze 5w20. Doczytałam że można dolać albo ten sam który wlał ford albo maksymalnie litr alternatywnego. Myślę że Castrol Magnatec powinien pasowac. Przy wymianie oleju pomyślę może o czymś lepszym. W sumie to chyba za bardzo się tym autem przejmuję. W starym 20 letnim nawet nie patrzyłam jaki olej wlewa serwis a w aucie silnik do tej pory 0 najmniejszego problemu. Wystarczyło na czas dokonywać przeglądów i napraw. :)
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sty 2019, 10:26   

Spokojnie, nic się nie stało. Dlaczego musisz dolać aż 1 litr. Serwis nie dopatrzył/ubywa? Dobry pomysł na lepszy olej przy następnej wymianie. sorry za OT - w instrukcji jest napisane*. Powodzenia i radości z jazdy i użytkowania Fiesty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - wymiana oleju i filtra oleju
damianowski11 Silniki diesla 5 27 Sie 2012, 20:09
mkapi
Brak nowych postów wymiana oleju
DiabloHR Mechanika 5 15 Cze 2008, 22:53
tomcio1600


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.