|
Tempomat samoróbka |
Autor |
Wiadomość |
lepszegozyciadi
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Michał
Wiek: 28 Dołączył: 06 Wrz 2018 Posty: 22 Skąd: Piotrkowice
|
Wysłany: 6 Gru 2018, 19:57 Tempomat samoróbka
|
|
|
co myslicie o dodaniu tempomatu w sposób (chałupniczy) czyli kupic potencjometr i wpiac sie w odpowiednie kable w pedale gazu, umiescic potencjometr w dobrze dostepnym miejscu. wiem zaraz powiecie ze to niebezpieczne ze nie jest zintegrowany z hamulcem, ale tylko pytam czysto teoretycznie czy sadzicie ze byla by taka mozliwosc ?? |
_________________ lepszegozyciadiller |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Gru 2018, 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Gru 2018, 22:31
|
|
|
Co sądzicie..? sądzę, że chyba Cie gumka w majtkach ciśnie ;-)
A tak poważnie - Tempomat to coś więcej niż potencjometr. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 7 Gru 2018, 03:03 Re: tempomat samorobka
|
|
|
lepszegozyciadi napisał/a: | co myslicie o dodaniu tempomatu w sposób (chałupniczy) |
Gdy jest sprzedawany tempomat do Forda Fusion to będzie pasował do Fiesty.
A jak robić to z głową i sensem. Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Gru 2018, 10:20
|
|
|
lepszegozyciadi napisał/a: | co myslicie o dodaniu tempomatu w sposób (chałupniczy) czyli kupic potencjometr i wpiac sie w odpowiednie kable w pedale gazu |
Abstra*ując od tego, że niebezpieczne, itd., to standardowy pedał gazu wyposażony jest w redundantny system potencjometrów działający na zasadzie "głosu większości".
Standardowy potencjometr gazu posiada 3 ścieżki:
-ścieżka A ma malejącą oporność i przyłożone dodatnie napięcie
-ścieżka B ma rosnącą oporność i przyłożone ujemne napięcie
-ścieżka C ma rosnącą oporność o innej wartości niż ścieżki A i B oraz przyłożone dodatnie napięcie
Jeśli zależności pomiędzy tymi wartościami, które zna ECU, zostaną zachwiane, to:
1) autem może szarpać jak paralitykiem w każdym położeniu pedału gazu
2) autem może się nie dać ruszyć z miejsca
3) komputer może się poddać i włączyć tryb awaryjny
4) komputer dostaje kociokwiku i wyłącza silnik (nawet w trakcie jazdy)
Osobiście zaliczyłem punkty 1 (w ograniczonym zakresie) i 4 (wielokrotnie). Wszystko przez zużyte ścieżki.
Tak więc to nie jest tak proste, jak się wydaje, bo musiałbyś skonstruować aktywny układ, który musi spełniać zarówno rolę potencjometru jak i ujemnej rezystancji, a nawet takie rozwiązanie nie spełniałoby podstawowej funkcji tempomatu, tj. kompensacji w celu utrzymania zadanej prędkości (jedziesz z górki, to odejmuje gazu, jedziesz pod górkę, to dodaje). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|