Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wymiana oleju ?
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Paź 2018, 05:58   

Mars napisał/a:
Przecież samemu można to zresetować.


Dokładnie - ale przecież chodzi wyłącznie o to, by wiedzieć póki olej jest dość dobry, a nie by "oszukiwać system".

Chyba, że w nowym oprogramowaniu robi to wyłącznie ASO (wątpię).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Paź 2018, 06:16   

mskgs napisał/a:
Za to oni jakby robili po 25-30kkm, to też by zrozumieli i... kupili mniejsze, a nowe ;)

Moi rodzice robią z 6-7 k km rocznie i kupili nową Fiestę w miejsce starej Laguny. Fiesta jest cichsza, duża w środku, łatwiej się nią parkuje, ma wszystko nowe (opony, hamulce, płyny, filtry też) i nic w niej nie trzeba będzie naprawiać przez 7 lat na własny koszt.

Generalnie pęd do dużych samochodów jest nieuzasadniony - wynika z życia przeszłością - stare małe samochody rzeczywiście były znacznie gorsze. Komfort i bajery zaczynały się w limuzynach. Moi rodzice przed jazdą próbną też myśleli, że to niemożliwe, że mk8 jest taka dobra.

mskgs napisał/a:
Z prawem jazdy racja, ale narzucac komuś, czy ma jeździć starym wozem czy nowym... to przesada. ;)


Stary/nowy - racja - niech będzie wybór. Ale ich stan powinen być rygorystycznie sprawdzany. Jeżdżąc starą Alfą utrzymywałem ją w doskonałym stanie - kosztowało mnie to (bez zaskoczeń) podobnie jak raty za nową fiestę. Problemem są ludzie jeżdżący starymi samochodami, mający zupełnie wyrąbane na ich stan. Poplamione olejem parkingi to przecież standard w Polsce. A spaliny chyba każdy czuje i wie co wdycha.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
glotti 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: Dąbrowa
Wysłany: 23 Paź 2018, 11:48   

msky napisał/a:
szynszyl napisał/a:
Glupie gadanie o LyPyGY wciaz pokutuje. Instalacja markowa, dobry montaz i regulacja, to jest tyle i az tyle.


Ostatnio widziałem jak w garażu podziemnym była awantura, bo wjechał tam szrot na LyPyGy...
Był zakaz wjazdu dla takich cudaków. Przyjechała policja i ostatecznie dostał mandat 500 zł za złamanie zakazu wjazdu.
Ludzie zwyczajnie nie chcą tego smrodu wąchać, a skojarzenia z biedą Polski B są jak najbardziej trafne :)

Powtarzam - nie każdy musi jeździć samochodem. Jak kogoś nie stać to autobus - na drogach luźniej i bezpieczniej :)


Nie ma w Polsce znaku pt. Zakaz wjazdu dla samochodów z LPG
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 12
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Paź 2018, 12:04   

Wczoraj jechałem nowym polo jako pasażer. Wersja bieda trendline 1.0 TSI 95 KM... wolę fiestę, ale jednej rzeczy zazdroszczę tj. wskaźnika temperatury oleju na wyświetlaczu!

Co ciekawe ruszyliśmy zimnym silnikiem i po przejechaniu 20 km temperatura oscylowała między 72-83 st. C, co wydaje mi się mocno za mało niż te optymalne 100 st. C...

Czy w fieście OBD2 przekazuje takie info? Ktoś testował?
_________________
kolor chrome blue
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Paź 2018, 14:27   

Przecież dzisiejsze oleje to coś innego niż stare mineralne 10W/40 czy 15W/40. Skąd wziąłeś optymalne 100 st C, gdy taki 0W20 leje się jak woda przy -20 stopniach C?
Ja rozumiem kiedyś, ale dziś ani oleje nie tracą właściwości po 6 k km, ani nie powodują zacierania silnika, gdy mają te 30-50 st C i zakręcimy mocniej (zapewne nie zrywają filmu olejowego i przy sporo niższych temperaturach).
Wcześniej wierzyłem w "spiskowe teorie", gdy gwarancja na samochód to były tylko 2 lata. Teraz zbyt wielu producentów daje (za dopłatą, lub bez) nawet i 7 lat. Gdyby np trzeba było czekać z kręceniem silnika do osiągnięcia nawet tych 70 st C (temp. oleju) to by żaden silnik nie dotrwał do końca gwarancji.
Cóż - zobaczę jak będzie u mnie, ale jestem dość spokojny. 1.0 ecoboost w przeszłości miały problem... z przegrzewaniem, a nie z za niską temperaturą :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 17 Wrz 2013, 16:21
Rasta
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - wymiana oleju i filtra oleju
damianowski11 Silniki diesla 5 27 Sie 2012, 20:09
mkapi
Brak nowych postów wymiana oleju
DiabloHR Mechanika 5 15 Cze 2008, 22:53
tomcio1600


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.