Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 20:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 20 Wrz 2018, 16:01
|
|
|
na pewno sprawdze:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 19 Paź 2018, 22:45
|
|
|
Zaczlem kompletować nowe części do fiesty na strojenie, dziś przyjechały do mnie nowe kable zapłonowe dwużyłowe silikonowe SPLITFIRE, ponoć dobre i ostrzejszy wałek rozrządu od świątka wytargowany za dobre pieniądze
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 11:25
|
|
|
Tak Bobson
Czas otwarcia ssący 265°, wydech 260°
Wznios krzywek ssący +6,8mm, wydech +5,9mm, do tego jeszcze bede miał nowe popychacze.
Kable tak wziąłem na ryzyko bo nie znam tej firmy ale opinie mają dobre z tego co czytałem, mają dwa niskooporowe rdzenie elektromagnetyczne w oplocie włókna szklanego i 100% silikonu.
Gość gadał że właściwa oporność tych przewodów to 820 Ohm na 1 metr długości przewodu. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 15:21
|
|
|
Moim skromnym zdaniem taka oporność przy 1m to tragedia i grzybnia, ale ja się nie znam. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 18:43
|
|
|
Czemu??:-):-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 20:04
|
|
|
Rezystancja dobrego kabla oscyluje w granicach kilku ohm przy takich długościach. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 20:54
|
|
|
Z ciekawosci poszedłem i zmierzyłem rezystsncje najdluższego przewodu (ok 1m) rzeczywiście pokazuje około 820 Ohm czyli wychodzi około 0,82 kOhm...to chyba nie dużo hm? To dobrze czy źle? Zmierzylem ze świecą i jest okolo 4,7 kOhm nie jest to moją mocną stroną ale chyba to dobrze pomierzyłem |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 21:02
|
|
|
Ciekawe z czego są zrobione te kable |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 21:28
|
|
|
Nie wypowiadam sie na ich temat bo nie znam firmy. Zobaczymy jak założe:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 22:13
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Rezystancja dobrego kabla oscyluje w granicach kilku ohm przy takich długościach. |
Nie porównuj miedzi do rdzenia węglowego...
Według mojej wiedzy 820 Ohm to naprawdę dobry wynik dla kabla WN o klasycznej budowie rdzenia. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 21 Paź 2018, 22:26
|
|
|
Bobson, bardzo dobry wynik, wydawało mi sie to być mało prawdopodobne ale zmierzyłem i jednak prawda, 0,82kOhm na metr:-) zobaczymy jak sie to bedzie spisywać |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Paź 2018, 00:31
|
|
|
bobson napisał/a: | Jaszczur napisał/a: | Rezystancja dobrego kabla oscyluje w granicach kilku ohm przy takich długościach. |
Nie porównuj miedzi do rdzenia węglowego...
Według mojej wiedzy 820 Ohm to naprawdę dobry wynik dla kabla WN o klasycznej budowie rdzenia. |
Dlatego właśnie byłem ciekaw z czego to jest zbudowane. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 22 Paź 2018, 07:07
|
|
|
To juz majster wiesz:-) hehe |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 15:16
|
|
|
Zaczynamy działac z fiesta, w planie wyciagniecie silnika, rewizja, kompletna regeneracja glowicy (nowy wałek, popychacze, prowadnice, zawory, gniazda zaworowe, uszczelniacze, sprawdzenie szczelnosci glowicy, spasowanie kanałów z kolektorami jakis delikatny porting), oprócz tego bede chciał kupić i założyć kute korbowody.
Z grubsza dzis osprzet rozebrałem. Sprawdziłem kompresje z ciekawosci i ku mojemu zdziwieniu:
-1 cylinder 12 bar
-2 cylinder 12 bar
-3 cylinder (pierwsza próba 10,5 bar, druga próba 11 bar, trzecia próba 12 bar, coś nie haloo, tak jak by zawor sie wieszal albo cos innego nie wiem)
-4 cylinder 12 bar
Chcialbym kupić nowe zawory, tylko nie wiem jakiej firmy wziać, lub jakiej firmy zaworów nie brać. Jest ktoś w stanie doradzić?
Mam też mały problem z blokiem bo jest małe pęknięcie pod czujnikiem położenia wału i saczy sie olej delikatnie, teraz pytanie czy ktos ma jakis dobry blok z rst lub xr2i? |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 24 Sty 2019, 08:23
|
|
|
Nikt nic?:-) wczoraj przy rozbieraniu zauważyłem że z turbo miedzy zimna a goraca czescia sączy sie olej
Turbina z przebiegiem zaledwie moze z 700km. Do regeneracji? |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24 Sty 2019, 10:53
|
|
|
Spływ oleju zostawiłeś z T2? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 24 Sty 2019, 12:51
|
|
|
Że ten króciec w bloku? Tak tylko to a splyw robilem nowy a dlaczego pytasz? |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24 Sty 2019, 14:49
|
|
|
Może jest za mały spływ oleju albo podaje go za dużo
W necie po konwersji na T3 zalecają używanie spływu właśnie z T3, ale obrazki już wygasły, więc nie wiem jak to ma wyglądać |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 24 Sty 2019, 16:47
|
|
|
Tam jest splyw srednicy takiej jak w T3. Tylko nowo zrobiony bo musiałem spasować sie do wejscia do bloku. Tam jest duża średnica. Tylko co teraz? Regeneracja?
Od początku ten silnik daje mi w dupe. Jak sie normalnie wk....e to to sprzedam wszystko w cholere, bede zdrowszy
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
|