Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wymiana oleju ?
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Sie 2018, 15:40   

Za 200 zł bym wymienił. Ale tylko ze względu na ewentualne jeszcze docieranie (ryzyko, że w fabryce nie dotarli), potem nie robiłbym już częstszych wymian oleju. Przekonały mnie testy tych long life - po 2 latach pracy są lepsze niż stare oleje (nie long life) nowe.

Stopiona turbina w samochodzie półrocznym wydaje się być rzeczywiście kontrowersyjną sprawą... i nie mam pewności, że to wina Forda. Czy znajomy nie butował/czipował? To tak jak z tym brakującym olejem w mondeo z Warszawy - może zmienię zdanie, ale u nas póki co przez prawie rok i 15 000 km w ogóle go nie ubyło.

A dokładnie tego się boję, że kupię poza ASO filtr i uszczelkę niby identyczną z fabryczną, a okaże się, że ASO zakłada trochę inne i już odnotują to w historii pojazdu i będę miał wyłączoną gwarancję na silnik i turbo.

Citroen wg mnie jest złym przykładem:
1. kompletnie mają gdzieś swoje stare samochody (a byłem miłośnikiem), specyficzne części do mojego c5 przestały być dostępne mimo wieku samochodu 8 lat.
2. nie mają gwarancji na 7 lat, tylko przynajmniej wtedy na 2 lata
3. generalnie opinia o citroenach nie wzięła się z powietrza - m.in. przez to co napisałeś. Mnie w 3.5 roku mocno przeciągnął c5 (ale jestem perfekcjonistą, sama laweta była 2 razy), brat w nowszym c5 też już miał lawetę. Kumpel miał w firmie służbowe... i bali się nimi jeździć, bo nie wiadomo było czy z delegacji wrócą o czasie (preferowali laguny - francuska firma).

Wg mnie założyli, że citroeny oddaje się na złom co maks 5 lat i stąd takie zalecenia :-)

Nie jestem od nikogo mądrzejszy, ale staram się być na bieżąco z postępem technologicznym (w sumie na tym zarabiam) i uważam, że rady sprzed 40 lat niekoniecznie pasują do czegoś projektowanego 2 lata temu. Co ciekawe o ile w takiej w miarę wysokobrotowej Alfie 155 olej zmieniałem co 5000 km (aluminiowy TS 8V na łańcuchu) i wyraźnie pracowała lepiej i ciszej, to już silnik c5 2.2 HDI biturbo kompletnie nie dawał po sobie znać, gdy zmieniałem olej co te 7-9 k km maks. Gdybym te testy olejów widział wcześniej, to bym nie wyrzucił w błoto tych pieniędzy na wymiany.

Natomiast jak wspominałem mazda, w instrukcji japońskiej, zaleca zmieniać olej co 7500 km, jeśli jeździmy agresywnie po mieście. W europejskiej jest bodajże 20 000 km, bądź 10 000 km w ciężkich warunkach. Kia w silniku 1.6 turbo w wersji "sportowej" też każe zmieniać olej co około 8000 km i to bez względu na warunki.

Prawdopodobnie więc producenci samochodów długowiecznych (kia - 7 lat na silnik gwarancji, mazda - niby tylko 5 lat, ale raczej opinia dobra) każą częściej wymieniać olej, ford zapewne dopiero zaczął przygodę z gwarancjami 7 lat a z rozpędu kombinuje jak citroen - gwarancja do bramy (2/3 lata) a potem się nie znamy. Albo w kulturze wschodu kierownicze stanowiska zajmują ludzie najstarsi i zalecenia wynikają z nie ogarniania postępu w olejach?

Czas pokaże czy moje podejście zda egzamin.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Małopolska
Wysłany: 8 Sie 2018, 15:58   

Ja oczywiście piszę tylko o pierwszej zmianie oleju po 2-3 tys, później raz do roku (10-15tys), normalnie. Nie ma co wydziwiać!
Co do tego przytopionego turbo w Mondeo, to nie był mój znajomy, znam to tylko z opowieści w serwisie forda, wiem tylko że do było Vignale w dieslu, miał ok 20 tys nalotu i pan dużo jeździł - to był jakiś "derektor" czy prezes, ale auto było prywatne, nie służbowe. W sensie że nie dane przez firmę, tylko on za nie zapłacił.
Przecież ASO nie zakładało pierwszego filtra i uszczelki w tym samochodzie, więc co mogą zobaczyć? Fabryka przecież im się nie tłumaczy co założyli akurat do tego auta, już bez przesady. A poza tym trzeba sprawdzić zapis w gwarancji czy wymiana oleju i filtra poza ASO przed wymaganym czasem wymiany ma na gwarancję jakikolwiek wpływ.
Citroen nie jest taki zły, mój ma 10 lat i nie wiadomo jaki przebieg (na pewno ponad 210tys), ale nie narzekam, oprócz skrzyni nic nie dotykałem, a samochód jest po chipsie. Może dla tego że każdy używany samochód zalewam Xado Stage 1, czy wcześniej millitec, a może nie? Przytoczyłem ten przykład tylko dlatego żeby pokazać politykę firmy i wyścig "kto da większe interwały wymian".
Podeślij proszę ten test long lifeów bo ja znalazłem i obejrzałem ten, a on nie nastraja pozytywnie do tego typu produktów:

https://www.youtube.com/watch?v=5lKBRsv2Q_U
_________________

 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Sie 2018, 16:07   

Zbyt dużo świrujecie :D
Wymiana oleju ma sens raz w roku lub po 10-15 tys km w zależności od tego jak jeździmy.
Nie wiem ile planujecie jeździć nową fiestą, ale zakładam osobiście 4-5 lat do zmiany auta.
Co za tym idzie czy jest sens martwić się, aż tak o silnik? Chyba nie...
To i tak auto pierwszego właściciela, a potem to już nie nasz problem ;)

Acha nie używam ASG, bo mi szkoda trochę turbiny i zrobię inwersję przełącznika.
_________________
kolor chrome blue
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Sie 2018, 16:52   

Właśnie dlatego mało szanuję polskojęzycznego youtuba, bo w filmiku od Ciebie są odczucia i "wydaję mi się" sympatycznego łysego grubasa - tak rozmawiam o życiu w kosmosie, a nie o czymś co można sprawdzić u źródła.
Bardzo przystępnie jest tutaj po angielsku:
https://www.youtube.com/watch?v=l-zDt9FGJi8
https://www.youtube.com/watch?v=0IqLRhxdoGg

a tu różnica na zimę pomiędzy syntetycznymi a półsyntetycznymi olejami - wyjaśnie dlaczego w alfie 155 po każdej zmianie oleju tak czułem skok mocy i inną pracę (tam był 15W-40)
https://youtu.be/tYkg0oDUXs8

Ja nie twierdzę, że mam rację, ale porównaj sobie rozważania polskiego mechanika, z tym podejściem młodego inżynierka.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: nie wazne
Wysłany: 8 Sie 2018, 22:55   

msky napisał/a:
Zbyt dużo świrujecie
Dokładnie ciekawe ile z tych używanych aut na rynku miało wymieniany olej po dotarciu :hahaha:
Jesteśmy 1 właścicielami i niech się inni martwią gdy sprzedamy auta :-P

Tak samo znajomi się śmieją że ten silnik 500tyś km nie wytrzyma,a Ja się z nich śmieję,że nawet do 100k nie dojadę więc co mnie obchodzi ile ten silnik wytrzyma :2xf: <8>
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 138
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 9 Sie 2018, 09:45   

Nie trzeba robić przeglądu w ASO, aby utrzymać gwarancję.
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Sie 2018, 12:57   

Cytat:
bo w filmiku od Ciebie są odczucia i "wydaję mi się" sympatycznego łysego grubasa

Mylne wrażania, ale śmieszne :D

Cieszmy się nowymi autami, niech martwią się kolejni właściciele.
Ojoj wiecie, że nie da się 1.0 eb na LyPyGy przerobić?
Ludzie pozbawieni godności :2xf:
_________________
kolor chrome blue
 
 
wujekcybul 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2018, 12:40   

Jak auto ma jezdzic 10-15kkm rocznie i ma posluzyc 4-5 lat to nic dodatkowo nie wymieniac poniewaz szansa na popsucie sie silnika znikoma. Uzywany silnik za 2k mozna na allegro kupic wiec jak kleknie to wymiana.

Jednak interwaly co 2 lata 20kkm powstaly zeby floty mialy mniejsze koszty a i Kowalski tez. Wiec jak ktos nie usnie jak po 1kkm oleju nie wymienic to jechac do obojetnie jakiego warsztatu i zmienic.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: nie wazne
Wysłany: 3 Wrz 2018, 10:32   

msky napisał/a:
Ojoj wiecie, że nie da się 1.0 eb na LyPyGy przerobić?
Da się
Kod:
http://www.auto-swiat.pl/test-instalacji-lpg-do-auta-z-bezposrednim-wtryskiem-paliwa/712081
ale sporo kosztuje .Tutaj filmik z 1.5 ale jak widać nowe auto i zamontowali

Jeśli o mnie chodzi to tylko benzyna <8>
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Małopolska
Wysłany: 3 Wrz 2018, 12:45   

Mój kumpel ma astrę 1.4 turbo tę najnowszą z fabrycznym gazem w fazie ciekłej. Miało być tak pięknie...
Samochód ma przejechane prawie 80kkm i juz kilka razy był w serwisie w związku z instalacją, spalanie ma na poziomie 15-16L/100km. Oczywiście auto firmowe więc cegła na gazie, ale jak jeździ na benzynie to w dyszce cię zamyka , nawet bliżej 9l/100km
Jakaś tam oszczędność jest (ok 15-20zł na każde 100km), czyli zwrot kosztów instalacji po 25-30 kkm, ale to auto spędziło w serwisie łącznie ze 2 miesiące... Dynamika miała być taka sama jak na benzynie, a nie jest. No i ten zasięg... I teraz pomyślcie że to auto nie jest na gwarancji i za wszystko bulisz.
Nigdy w życiu!
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 17 Wrz 2013, 17:21
Rasta
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - wymiana oleju i filtra oleju
damianowski11 Silniki diesla 5 27 Sie 2012, 21:09
mkapi
Brak nowych postów wymiana oleju
DiabloHR Mechanika 5 15 Cze 2008, 23:53
tomcio1600


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.