Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Autor Wiadomość
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 12 Lut 2018, 11:52   Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line

W dniu wczorajszym Fiesta osiągnęła pierwszy 1000 km.

800 km przejechała żona
200 km przejechałem ja

Poniżej z wyszczególnieniem wrażenia żony i moje. Punktowo nawiążę trochę do tematu Wojtka (będzie mi łatwiej i szybciej):

1. Głośność: jest głośniej niż w testowanej w październiku Fieście Titanium a to zapewne przez inny rozmiar opon no i to, że jazda odbywa się na zimówkach a testowana przez nas Fiesta Titanium była na letnich oponach.

2. Moc: 100 KM w zupełności wystarcza na miasto i w trasę. W trasie trzeba wyczuć, od kiedy turbina zaczyna konkretnie pompować i nie ma problemu z wyprzedzaniem. Oczywiście jak chce się wdepnąć w podłogę i wyprzedzić kogoś migiem to redukcja biegu jest nieunikniona.

3. Dźwięk: Fiesta żony nie ma zestawu B&O. Nie wiem jak gra B&O, ale standardowy zestaw audio jest na całkiem dobrym poziomie. W sumie mamy 7 głośników.

4. Plastiki: Tutaj muszę zgodzić się z Wojtkiem te na drzwiach są okropne, ale zauważyliśmy to z żoną już podczas wizyty w salonie. Plastik na desce rozdzielczej jest akceptowalny.

5. Zawieszenie: UWAGA JEST TWARDO zwłaszcza, że mamy opony 205/45/17. Czuć praktycznie każdy kamyszek, każdą koleinę no i każdą dziurę. Teraz już się do tego przyzwyczailiśmy a nawet nam się to podoba, bo zawieszenie niesamowicie przekazuje to, co dzieje się na drodze. Auto jedzie jak po szynach. Jest sztywne, zwarte i nie przechyla się na boki przy szybkim wejściu w ostre zakręty.

6. Reflektory projekcyjne: Robią wrażenie na kierowcach jadących z naprzeciwka i przechodniach. Wg opinii, które usłyszałem od kilku osób są to najładniejsze światła ledowe, jakie kiedykolwiek widzieli i w sumie się im nie dziwę, bo twierdzę tak samo a wyglądają rzeczywiście ładnie zwłaszcza jak Fiesta jest biała ;)

7. Inteligentny tempomat: Działa elegancko, ale tak jak napisał Wojtek trochę za mocno hamuje, kiedy wykryje, że auto przed nami porusza się wolniej.

8. Hamulce: nie wiem czy to zasługa tego, że z tyłu też są tarczówki, ale hamują jak dzikie. Musiałem się przestawić z naszego diesla, bo w Fieście przy tym samym poziomie wciśnięcia pedału, co w rodzinnym dieslu można wylecieć przez przednią szybę.

9. Spalanie: 3 dni po odbiorze wybraliśmy się do teściów pochwalić się nowym nabytkiem. Trasa 200 km w tym 28 km drogą ekspresową z prędkościami 120/130 km/h, 28 km autostradą z prędkościami 120-140 km/h. Pozostałe 144 km drogami lokalnymi z prędkościami 50-100 max 110 km/h. Spalanie po dojechaniu na miejsce 5,7l z wyświetlacza a realne 6l. Jazda tylko po mieście (nie, jako zawalidroga) to już realne 7/7,5l.

10. Apple Car: działa elegancko. Wystarczy podłączyć Iphone’a do USB i Sync automatycznie wykrywa nasz telefon. Minusem jest brak map google, ale i na to są sposoby.

11. Nagrzewanie auta: Fiesta żony nagrzewa się bardzo szybko 3-4 max 5 minut i trzeba skręcać ogrzewanie, bo jest za gorąco.

12. Door Edge Protector: świetna sprawa nie trzeba tak bardzo uważać przy otwieraniu drzwi jak to ma miejsce w autach bez tego systemu.

13. Asystent pasa ruchu: niby działa, ale jakoś tak niemrawo, dlatego ostatecznie wyłączyliśmy ten system.

14. Automatyczne długie światła: fajna opcja nie trzeba bawić się w zmianę system sam robi to za nas wg naszej opinii długie włącza trochę za szybko gdyż np. przed zakrętem mijamy auto, po czym od razu włączają się długie. Nie dążą wystarczająco podnieść się do góry a zza zakrętu wyjeżdża kolejne auto i chwilę potrwa zanim zmienią się na krótkie. Mogłyby po minięciu pojazdu poczekać z 3-5 sekund i dopiero zmienić.

15. Klimatyzacja: działa elegancko na każdym poziomie dmuchawy. Praktycznie od samego początku przeszliśmy na automat z 1 max 2 poziomem dmuchawy.

To by było na tyle. Jak o czymś zapomniałem to dopiszę a jak ktoś ma pytania to pytać śmiało.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 12 Lut 2018, 12:39   

Baaaardzooo mnie kusiła wersja ST-Line, jednak obawiałem się utwardzonego zawieszenia. Wygląd przedniego zderzaka jest rewelacyjny!
Gratuluję zakupu!
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 13 Lut 2018, 11:47   

Wersja ST-Line cała jest rewelacyjna. Zderzak przód, tył, progi, wydech no i ten spojler. Całość sprawia, że aż chce się patrzeć na to auto a jeszcze bardziej nim jeździć. Obawiałem się trochę o niecałe 12,5 cm prześwitu, ale radzi sobie bez problemu nawet z nieprzepisową wysokością progów zwalniających.

Co do koloru to nigdy mi się nie podobał biały kolor aut aż do momentu, kiedy zobaczyłem Ford'owski Frozen White. Jest niesamowity a to tylko zwykły kolor nie metalik zresztą zobaczcie poniżej.

Biały białemu nie równy <8>

 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lut 2018, 14:18   

Dzięki Maciej87, bardzo mi miło, że nie tylko ja tak spisuję wrażenia dla potomnych. Warto wiedzieć, że fora internetowe są jedynym rzetelnym źródłem informacji - dziennikarz nie może o żadnym samochodzie powiedzieć/napisać całej prawdy, bo przestanie dostawać samochody z parku prasowego. Taki Clarkson mógł (a i tak miał proces z Teslą!), ale piszemy o Polsce.
Gratuluję st-line. Cieszę się, że wziąłeś tyle bajerów, bo one cieszą. Mi w st-line najbardziej podobają się felgi - są REWELACYJNE i chciałbym je bardzo :-) Niestety nie ma czujników parkowania z przodu i automatycznego parkowania, to u nas przeważyło. Spalania podałeś identyczne co nasze - szkoda, że w danych fabrycznych takie bajki, ale jak pisałem gdzie indziej - jak się wjeździć i wciskać gaz delikatnie, można palić nawet w mieście okolice 6 litrów. Ale znacznie przyjemniej słuchać rasowego warczenia.

Hamulce dorównują Porsche 911 997 - to oficjalne dane z materiałów prasowych Forda. Mam inny sportowy samochód, też nowy, i mam ten sam problem co Ty - Fiesta hamuje tak rewelacyjnie, że muszę uważać przy hamowaniu. Mimo, że my w titatnium mamy bębny z tyłu.

Wielu szybkich krętych tras życzę!

A teraz hit - moi rodzice odbierają nową fiestę jutro - golasa, ale z kilkoma opcjami (duży tablet, czujniki parkowania z tyłu, 7 głośników, automatyczna klima, 85 KM). Też Frozen White :-)
I mój starszy brat pomyślał "też chcę bajerancką fiestę" i będzie zamawiał dla siebie titanium na full wypasie 125 KM. Spotkania rodzinne będą wyglądać jak miniklub fiesty mk8 :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 19 Lut 2018, 21:15   

Pierwszy pech. Dziś podczas mycia Fiesty odkryłem grubą rysę na tylnych prawych drzwiach. Jakiś sk*****l perfidnie zrobił rysę. Mnie wszystko w środku gotuje się aż do teraz a żona załapała doła :sad:

Od razu z myjni pojechałem do lakiernika, który powiedział mi, że można zrobić to pędzelkiem, ale będzie widać. Najlepiej wg niego psiknąć pistoletem dany fragment i spolerować.

Mamy ochronę zniżek AC w PZU, ale zastanawiamy się czy zgłosić szkodę. Zawsze istnieje obawa, że przez praktycznie cały rok, bo ubezpieczenie jest do 30.01.2019 może wydarzyć się inna (druga) szkoda i wtedy przy ewentualnym zgłoszeniu polecą już zniżki.

Co radzicie?
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 19 Lut 2018, 21:37   

To jest ten ból przy aucie salonowym. Dmuchasz, chuchasz, a bydło uszkodzi i zwieje jak tchórz.
U mnie madame małżonka dwa razy trafiła fiestę. Raz gdy miała 1,5 roku, a następnie rok później. Wszystko załatwione w ASO z AC i jest super. To auto zostaje dla niej, a ja biorę nową fiestę. Zgadnijcie, czy usiądzie za kierownicą :rotfl: .
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 13 Mar 2018, 19:12   

4,5h temu wróciłem z żoną z nad morza. Fiesta przejechała 558,6 km. ½ przebytego dystansu to S3 i A6. Całą trasę za kółkiem pokonałem ja, więc bawiłem się tym autem do oporu. Średnie spalanie po przejechaniu powyższego dystansu to 5.7 z wyświetlacza a realne 6 litrów.

Wrócę do mojego opisu z pierwszego postu w tym temacie.

Zawieszenie: Jest trochę twardsze od testowanej w wrześniu Fiesty Titanium. Chyba trochę przesadziłem pisząc, że jest mega twardo albo po prostu się do niego przyzwyczaiłem. Jednakże to utwardzone zawieszenie sprawia, że auto prowadzi się bardzo pewnie i jest niesamowicie przyklejone do drogi pokonując ostre zakręty z dużą prędkością.

Inteligentny tempomat: Pobawiłem się trochę ustawieniami i wg mnie idealne ustawienie żeby auto nie hamowało mocno to 3 kreski. Jeżeli chodzi o szybkość działania to po zmianie pasa czy to przez kierowcę czy przed pojazd jadący przed nami tempomat powinien szybciej zareagować i zacząć przyśpieszać. Kilka razy zdarzyło się tak, że dojechałem do kogoś na prawym pasie, ale nie mogłem go wyprzedzić, bo lewym zapierdzielał ktoś inny. Auto mnie minęło i odjechało na taką odległość, że jak zmieniłem pas na lewy to tempomat już tego auta nie wykrył a i tak dopiero po chwili zaczął przyśpieszać. Fajny bajer, ale wg mnie działa trochę za wolno.

Asystent pasa ruchu: Zwiększyłem siłę i działa lepiej. Wręcz prowadzi samoczynnie auto pomiędzy pasami. Przez jakieś 200 metrów jechałem bez trzymania kierownicy z prędkością 100 km/h i na lekkim łuku, kiedy auto dojeżdżało do lewej linii kierownica delikatnie skręciła w prawo. Zakręt się skończył i Fiesta zaczęła zjeżdżać delikatnie do prawej linii, po czym asystent delikatnie skontrował w lewo i auto jechało już idealnie prosto. Fajny system, ale i tak mu nie ufam.

Klimatyzacja: Działa wzorowo. Auto szybko się nagrzewa. Ustawienie Auto i 1 kreska wentylatora.

Podsumowując. Fiesta nawet 100 konna spokojnie sprawdza się w trasie. Co prawda na 5, i 6 biegu wyprzedza powoli, ale wystarczy redukcja na 4 i dzida :D

 
 
K2FERO 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 0
Skąd: Krynica
Wysłany: 13 Mar 2018, 20:40   

Witam Wszystkich
Właśnie się zarejestrowałem z uwagi na to ze odbieram jakoś na dniach FIESTĘ, w wersji 3D diesel 120 km, wersja st linę plus kilka dodatków

Chyba jeszcze nikt nie ma tutaj tego diesla chyba ze coś przeoczyłem wiec jak odbiorę czwartek piątek to się podzielę informacjami i wrażeniami z jazdy
_________________
—===FIESTA ST LINE 1.5 TDCI 120 KM 3D===—
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 31 Mar 2018, 09:42   

Spalanie z wczorajszego wyjazdu do teściów na święta. 3/4 drogi lokalne reszta autostrada i ekspresówka. Prędkości od 50 km/h do 120 km/h.

 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 31 Mar 2018, 10:36   

O kurczaki, takiego spalania nie miałem nawet w MK 7. Super info dla kogoś, kto dużo jeździ.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 31 Mar 2018, 11:32   

Maciej87 napisał/a:

Asystent pasa ruchu: Zwiększyłem siłę i działa lepiej.


hmm da się zwiększyć siłę działania tego systemu ?,bo w ustawieniach widziałem jedynie opcje typu "ostrzeżenie" ,"ostrzeżenie+pomoc" ale ustawień czułości jak w acc typu niska,średnia,wysoka tam nie widziałem
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 2 Kwi 2018, 11:53   

Tared źle sformułowałem moje myśli. Chodziło mi o opcję "ostrzeżenie + pomoc". Po ustawieniu tej opcji asystent pasa ruchu jakby odzyskał wigor. Działa mocniej i dokładniej, ale i tak nie ma startu do asystenta pasa ruchu w najnowszym Passacie.

Wracając do spalania.

Wczoraj wróciłem z żoną od teściów. Cały wyjazd to przejechane 410.3 km. Teściowie mieszkają na wsi, więc o żadnym mieście i korkach nie ma mowy. Dojazd do nich to 3/4 drogi lokalne. Reszta drogi ekspresowe i autostrada.

Droga powrotna już pod silny wiatr i z większym ruchem. Prędkości 50-115 km/h. W 90% 50-100 km/h.

Wynik jak poniżej:

Muszę przyznać, że Fiesta bardzo pozytywnie zaskakuje mnie spalaniem.

 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 2 Kwi 2018, 13:31   

Ja tak sobie robię testy tego asystenta pasa to jest tak ,że puszczam kierownice i system działa na zasadzie,że zamiast trzymać się między pasami to dobije do pasa skontruje dobije do 2 pasa znowu skontruje "jakbym jechał nawalony " :-P a kiedy znowu ma skontrować to przejeżdża przez pasy i leci na czołowe :9: więc trochę szkoda,że niby mamy taki system a działa on tak sobie...

a co do spalania to jeżdżę tylko po mieście i to krótkie odcinki 6-10 KM i cały czas spalanie na pzm 6,7 a z dystrybutora nie sprawdzałem ale taki wynik wystarcza mi na jeżdżenie na 1 baku cały miesiąc <8>
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 2 Kwi 2018, 21:37   

U mnie raz jedzie od pasa do pasa tak jak napisałeś a raz odbije od prawej lub lewej strony i kiedy jest mniej więcej na środku pasa to kierownica się prostuje i auto jedzie prosto.

Dziś Fiesta kolejny raz zaskoczyła mnie pozytywnie. 90% drogi lokalne z prędkościami 50-100 km/h, 10% ekspresówka i autostrada z prędkościami 100-120 km/h. Po dojechaniu do miejsca docelowego miałem równe 5.0 l/100 km, ale zapomniałem zrobić zdjęcia. W drodze powrotnej już większy ruch stąd spalanie o 0.2 l większe, ale i tak wynik świetny :)

 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 24 Sie 2018, 22:35   

Pierwszy zakup płynów do Fiesty żony zrobiony :)

Kurier przywiózł płyn chłodniczy, hamulcowy oraz podkładkę pod tablicę rejestracyjną. W kwietniu Fiesta otrzymała gumową matę do bagażnika, która spełnia swoją rolę idealnie :)

 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 25 Sie 2018, 10:09   

Gdzie kupiłeś podkładke? Myślałem, że mnie ten problem nie dotyczy a jednak....
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 25 Sie 2018, 10:35   

Jacoo napisał/a:
Gdzie kupiłeś podkładke? Myślałem, że mnie ten problem nie dotyczy a jednak....

A taka nie będzie? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7254910220
_________________

 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 25 Sie 2018, 11:07   

Jacon proszę: https://ford.sklep.pl/product-pol-19684-podkladka-pod-tablice-rejestracyjna-Ford-R.html
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 25 Sie 2018, 12:18   

Mk8 ST Line napisał/a:
A taka nie będzie? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7254910220
Ta jest pod starsze modele i może by szło ją dopasować wycinając 2 otwory ale lepiej kupić dopasowaną

ps.@Maciej87 widzę,że Tobie wysłali już bez zwijania w rulonik Moja tak była spakowana i tylko zagięcia się dodatkowe zrobiły ale to taki szczegół bo w niczym nie przeszkadzało to :-P
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 25 Sie 2018, 17:17   

Tared moja też była zwinięta tylko zanim zrobiłem zdjęcie przeleżała cały dzień pod książkami żeby się rozprostowała :hihihi:

Najlepsze jest to, że dziś grzebałem coś w bagażniku i zamykając klapę zobaczyłem, że pod tablicą jest jakaś pianka przyklejona. Nie odkręcałem jeszcze tablicy, ale domyślam się, że może to być taka sama pianka, którą kupiłem.

Tared Twoją już przykleiłeś? Jak ją przykleiłeś na lakier czy do ramki tablicy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Wojtek Wawa Hyde-Park 674 13 Paź 2023, 12:24
msky
Brak nowych postów [MK8] Kupię fiestę MK8 najlepiej wersję ST-Line do 50 tyś
mariobross17 Kupię 0 13 Wrz 2022, 10:34
mariobross17
Brak nowych postów [MK8] MK8 ST Line kolejna fofi w kolekcji modellla
modell1 Nasze auta 33 30 Lip 2022, 22:16
modell1
Brak nowych postów [MK8] Mk8 ST-Line Red Race
Mk8 ST Line Nasze auta 9 9 Gru 2018, 21:20
marpaa
Brak nowych postów [MK8] St-line X, Hybrid
Iche Nasze auta 21 31 Sty 2022, 15:29
ichevonb


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.