Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, elektrozawor, faq, klimatyzacja, mk4, mk5, nagrzewnica, nawiew, ogrzewanie, wentylacja

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 22:03
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Kwi 2018, 14:10   

Doberman napisał/a:
Zawór nowy, wczoraj założony i bez zmian :)

Nowy oryginalny czy nowy "chinol" za 40zł? Sprawdziłeś czy po ustawieniu pokrętła na środek zawór pracuje?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Doberman 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 58
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 28 Kwi 2018, 15:43   

Zawór po podaniu napięcia zewnętrznego pracuje, ale na kostce jest cały czas 12V. Czyli cały czas powinno lecieć zimne a jest sauna.
Zawór tak jak edytowałem post, oryginalny kupiony w fordzie.
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Kwi 2018, 20:21   

Doberman napisał/a:
ale na kostce jest cały czas 12V

Na kostce to generalnie jest napięcie prostokątne, więc dobrze jest podpiąć żarówkę i patrzeć na ew. zmianę siły świecenia czy miganie (bo nie pamiętam ile tam Hz lata), bo miernik, choćby i True RMS, będzie kantował. Generalnie wygląda to, na tę chwilę, na uszkodzenie tranzystora sterującego.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
makawlus 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Sie 2018, 19:15   

Mam problem z Fiestą żony.

Mimo różnych ustawień ciepłe / zimne cały czas leci ciepłe.

Po przekręceniu kluczyka lampki od obiegu i klimy tylko 1 raz mrygną 1. Nie można włączyć obiegu i AC.

Wymieniłem już tranzystor na nowy. Elektrozawór sprawdzony i działa. Tylko przy takiej reakcji AC i obiegu odpuściłem dokładne sprawdzanie elektrozaworu.

Czy mam szukać nowego czyli używanego panelu czy samej płytki xs6f-14a608-ba bo poszło coś innego niż Tranzystor ?

Czy może to coś innego. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone są OK.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sie 2018, 19:22   

Szlag mógł też trafić potencjometr, do którego pokrętło gorąco/zimno jest wczepione.
Jeśli dobrze pamiętam, to tam jest jakiś montażowy. Jak masz panel na wierzchu, to zrzuć osłonkę i zajrzyj pod spód jak to tam wygląda, bo ja dojścia obecnie do swojego bolidu nie mam.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
makawlus 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Sie 2018, 06:51   

Puff napisał/a:
Szlag mógł też trafić potencjometr, do którego pokrętło gorąco/zimno jest wczepione.


Potencjometr sprawdzony i działa poprawnie.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Sie 2018, 09:16   

No to zostaje podmiana płytki. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
makawlus 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sie 2018, 20:35   

Podmieniłem cały panel na inny z alledrogo i zachowuje się identycznie.
Czy ktoś podsunie jakiś pomysł ?

Zostaje komputer ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sie 2018, 21:15   

Komputer nie ma udziału w tym, jak pracuje ogrzewanie wnętrza.

Jeśli odepniesz zawór, zajrzysz do środka i dasz pokrętło na połowę zakresu, to czy widzisz, że trzpień chodzi?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
makawlus 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Sie 2018, 06:36   

Puff napisał/a:
Komputer nie ma udziału w tym, jak pracuje ogrzewanie wnętrza.

Jeśli odepniesz zawór, zajrzysz do środka i dasz pokrętło na połowę zakresu, to czy widzisz, że trzpień chodzi?


Odpięcie elektrozaworu nie poprawia sytuacji. Nadal po przekręceniu kluczyka diody AC i OW tylko mrygają 1 x i to wszystko. Tak jakby coś robiło zwarcie
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Sie 2018, 07:59   

A sprawdzałeś okolice wtyczki, która wchodzi w ten mały elektroniczny moduł? Może coś się tam przytarło :) Albo, jakimś cudem, jest słaba masa / +12 i stąd problemy.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
makawlus 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Sie 2018, 21:36   

Puff napisał/a:
A sprawdzałeś okolice wtyczki, która wchodzi w ten mały elektroniczny moduł? Może coś się tam przytarło :) Albo, jakimś cudem, jest słaba masa / +12 i stąd problemy.


Wszystkie kabelki niby są ok.

Czy wiązki kabli idą gdzieś w okolicy przewodów hamulcowych ?
Wydaje mi się, że po ostatniej naprawie na warsztacie się to stalo.

Czy tam coś mogło się uszkodzić ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Sie 2018, 23:24   

makawlus napisał/a:
Czy wiązki kabli idą gdzieś w okolicy przewodów hamulcowych ?

Niezbyt. Wiązka klimy idzie wzdłuż lewego nadkola. Wiązka do elektrozaworu idzie wzdłuż podszybia. Nie ma potrzeby ruszać skrzynki spod maski, nawet jeśli ktoś by grzebał w okolicach serwo.
Połączenie od panelu do siłownika sterowania obiegiem jest bezpośrednie. Klima mogłaby jakimś cudem nie działać, ale obieg wewnętrzny jak najbardziej powinien.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pocieszny 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Sie 2018, 16:13   

Forumowicze!!!
Puff pewnie Ty też mi pomożesz najszybciej :-P

Mk5 1.8 TD z klimą
- non stop ciepłę powietrze -
Czytam forum i w pierwszej kolejnosci kupiłem elektrozawór
- podmieniłem i przez 5 km było ok potem znowu gorącem wali
- krok 2 kupiłem rezystor irfl4105 zgodnie w wątkiem -
patrze pod schowek jest wtyczka, odkrecam i nie widze miejsca na ten elektrozawór?!
Pomocy bo nie wytrzymam tego gorąca!!!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Sie 2018, 16:35   

Yyy... zawór nagrzewnicy jest na podszybiu, pod maską. Pod schowkiem to jest jedynie rezystor wentylatora.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pocieszny 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Sie 2018, 16:50   

Puff napisał/a:
Yyy... zawór nagrzewnicy jest na podszybiu, pod maską. Pod schowkiem to jest jedynie rezystor wentylatora.


Dokładnie!!!
Tak miało być i nie wiem gdzie On jest ;-(
Napisałem Ci PW, będe wdzięczny za pomoc :)
 
 
mkonst 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 58
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Paź 2018, 18:12   

Przestało działać ogrzewanie, podpiąłem żarówkę zamiast zaworu, świeci cały czas (nie mruga). Wymieniłem tranzystor sterujący - bez zmian, wymieniłem cały sterownik - bez zmian.
Gdzie szukać przyczyny?
_________________
Pozdrowienia mkonst
 
 
 
s3roqi 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lis 2018, 23:14   

Takie pytanie, bo mam problem z brakiem ogrzewania i studiuję wątek (jestem na 6stronie)

Wg. tego co wyczytałem to albo zawór albo zapchana nagrzewnica z tymi objawami.
Jak dałem pokrętło na środek to nie słyszę żadnego cykania (też gdzieś w wątku wyczytałem)

Pytanie tylko czy moja MK5 to te same MK5 co na forum. Bo wg. tego co się zorientowałem to u was MK3,4 i 5 to podone budy a nowa buda to MK6 (ta podobna do fusiona) zaś wg. google i wikipiedi ta buda podobna do fusion to mk5. Moja to ta buda podobna do fusiona. rocznik 2004, silnik 1,3 69KM, wersja z klimatyzacją.

W zeszłym roku czasem grzało takim lekkim ciepełkiem jakby ktoś dmuchał z buzi, w zeszłym roku klima też działała od czasu do czasu. W tym roku ani ogrzewanie ani klima nawet nie drgnie.
O ile dobrze rozkminiam to najbardziej prawdopodobny jest elektrozawór czy raczej zawór sterujący płynu chłodzącego bo wg. VIN elektrozaworu w moim modelu nie ma.

No i czy jest opcja dostać się do tego elektrozaworu (zaworu) nie rozbierając całej deski rozdzielczej? Od silnika?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Lis 2018, 00:43   

Mk3 jest kanciate (poniekąd), mk5 to niejako facelift mk4, ale zmian było bardzo dużo, więc traktujemy te modele w wielu miejscach jako dwa różne. To, co wygląda jak kalka Fusiona, to jest mk6.

Generalnie jak masz wątpliwości, pacz po roczniku. Jako że masz 2004, to dylematu nie ma żadnego i to jest (wg naszego podziału) mk6, którego ten dział nie dotyczy :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
s3roqi 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Lis 2018, 07:53   

Czyli tak jak się domyślałem, zmyliło mnie to, że w ogólnych informacjach, np. na wikipedii czy w katalogach części ten mój to właśnie MK5.

Dobra teraz pytanie czy przeczytana tu wiedza jest w jakimś stopniu przydatna czy ją całkowicie wymazać z pamięci?

Jest gdzieś analogiczny wątek do mojego modelu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.