Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sie 2018, 10:54   

Nowy1,

dodam więcej niż mskgs - rozważ wersję 1.1 85 KM - moi rodzice są bardzo zadowoleni, jeżdżą takim po Krakowie. Przy niskich prędkościach w ogóle nie do rozróżnienia od wersji 1.0 100 KM. Wiem, bo jeździłem tymi samochodami jednego dnia.

Na trasie wersja 85KM te 140kmh utrzyma pod górkę

Rodzice są bardzo zadowoleni.

Ciężko mi porównać spalanie, bo rodzice stoją w większych korkach - Kraków vs. Warszawa.

Jedyna wada to brak start stopu - ale może jesteś jak niektórzy tutaj, czyli przeciwnikiem tego systemu.

BTW rodzice żałują, że nie wzięli opcji za około 800 zł - tylne szyby elektryczne. Bez nich nie działa otwieranie szyb z kluczyka. A drugiej opcji, której żałują, to ogrzewane siedzenia w zimie.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: nie wazne
Wysłany: 10 Sie 2018, 11:10   

Ja jeżdżę praktycznie cały czas po mieście i 100 KM mi wystarcza,a jak jestem na 2 pasie to na światłach zazwyczaj ruszam 1 oczywiście zależy kto stoi obok :-P

kiedyś czytałem coś o tym że da się z 100 zrobić 125 wgrywając odpowiedni sterownik ale wtedy do nowej fiesty nie była taka opcja jeszcze dostępna ciekawe czy się coś zmieniło w tym temacie :)

Wojtek Wawa napisał/a:
Bez nich nie działa otwieranie szyb z kluczyka
akurat Ja wole z tyłu korbkę bo w takie upały jak ktoś siedzi z tyłu a mnie nie ma w aucie to sobie może uchylić szybę a tak bez kluczyka nie zrobi tego,ale szkoda że nie dali opcji otwierania szyb z kluczyka przy 2 el szybach :|
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 10 Sie 2018, 11:31   

Tared, facet z firmy tuningowej powiedział mi, że do każdego sterownika trzeba podejść indywidualnie i nie idzie wgrać jednego uniwersalnego ( nawet jak byś postawił dwa takie same modele ). Grunt, że w mojej Vignale szło zgrać to oprogramowanie z gniazda OBD i potem przez to samo gniazdo wgrać oprogramowanie tuningowe. Mam porównanie z mk 7 z tym samym silnikiem i na fabrycznym programie moja sprawiała wrażenie ospałej.
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
nowy1 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2018, 12:42   

Dziękuję za wszystkie uwagi.
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Małopolska
Wysłany: 10 Sie 2018, 13:53   

Wojtek Wawa napisał/a:
Nowy1,

dodam więcej niż mskgs - rozważ wersję 1.1 85 KM - moi rodzice są bardzo zadowoleni, jeżdżą takim po Krakowie. Przy niskich prędkościach w ogóle nie do rozróżnienia od wersji 1.0 100 KM. Wiem, bo jeździłem tymi samochodami jednego dnia.

Na trasie wersja 85KM te 140kmh utrzyma pod górkę



Tyle że 100km może w każdej chwili zawirusować na wyższą moc i moment, a 1.1 nie. Na to też należy spojrzeć. Zazwyczaj tak jest że jak wsiadasz do nowego auta, to jego moc Ci wystarcza, a po jakimś czasie czujesz niedosyt. Szkoda się pozbawić takiej możliwości.
_________________

 
 
nowy1 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2018, 14:54   

To może inaczej. W jakiej sytuacji odczuję przewagę 125Km nad 100kM ? Tak się dopytuję aby nie były to pieniądze wyrzucone w błoto po zakupie 125KM.
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 0
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Sie 2018, 15:21   

W średniej wielkości mieście raczej nie odczujesz. Bardziej na trasie jadąc np 120 i chcąc wziąć 2 tiry możesz czuć się bezpieczniej z zapasem mocy i szybciej wykonasz taki manewr. Też myślałem o 125km na początku. Ale jeżdżę głównie w mieście, trasa raz na miesiąc, więc będę szukał 100km wersji. A jak będzie brakło to chips za 1,5k ;) Rajd po salonach pod koniec miesiąca rozpoczynam :)
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 10 Sie 2018, 15:47   

Cytat:
W jakiej sytuacji odczuję przewagę 125Km nad 100kM ?

W każdej? Polecam 125 KM nawet dla samego faktu, że masz inne hamulce z tyłu i inne elementy zawieszenia (tuleje itp).
Żałuję trochę, że nie wziąłem sytemu bezkluczykowego... i fabrycznego alarmu (LOL) ;)
_________________
kolor chrome blue
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Małopolska
Wysłany: 10 Sie 2018, 18:06   

msky napisał/a:
Cytat:
W jakiej sytuacji odczuję przewagę 125Km nad 100kM ?

W każdej? Polecam 125 KM nawet dla samego faktu, że masz inne hamulce z tyłu i inne elementy zawieszenia (tuleje itp).
Żałuję trochę, że nie wziąłem sytemu bezkluczykowego... i fabrycznego alarmu (LOL) ;)


Chyba że zamówisz st line wtedy powyższe nie dotyczy ;)
_________________

 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sie 2018, 19:26   

Nowy1

Przecież kilka osób Ci odpisało o silniku 125 KM. Jeśli nie używasz zakresu 4500-6500 rpm, to nie zobaczysz żadnej różnicy. Jeśli używasz, to oczywiście inna historia.
Czyli np przy 100 kmh jak chcesz wyprzedzić używasz III biegu.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
nowy1 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2018, 20:06   

No właśnie czasami jestem na trasie i wyprzedzam i z moim obecnym wolnossącym 77KM też muszę używać III biegu; to jest przeżycie.Z reguły urlop spędzamy w górach i tam czasami podjazd pod górę też nie należy do najłatwiejszych. Chciałbym,żeby w nowym samochodzie takie manewry odbywały się bez aż tak wielkich emocji i dlatego tak drążę temat.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: nie wazne
Wysłany: 10 Sie 2018, 22:03   

Wiecie co się u mnie zaczęło dziać fotel zaczął się ruszać lekko na boki nosz........ :| zajrzałem od dołu i rusza się to na tej rurce do której są przykręcone 2 takie U


szkoda tylko że opcja dokręcenia tego jest od góry czyli trzeba by rozpruć fotel żeby to dokręcić :9:
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sie 2018, 22:12   

Tared,
Jak pisałem jest akcja serwisowa na mocowanie fotela. Sprawdź pocztę, bądź zadzwoń do ASO.
Nowy1,
Jeśli umiesz kręcić silnik to bierz 125 KM. Wtedy odczujesz wyraźną różnice.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: nie wazne
Wysłany: 10 Sie 2018, 22:29   

ale kiedy dostałeś info o tej akcji ? bo na etis nic nie pisze a na uokik też nie widzę żadnego info


ps taką nowinkę dziś wyczytałem.Motyw jak z filmu :-)
Kod:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/ford-egzoszkielety-dla-pracownikow-produktywnosc-i-bezpieczenstwo.html

 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 11 Sie 2018, 12:26   

Mam porównanie: fabryczne 100 KM vs tuning w tym samym aucie i napiszę jedno: to jest duża różnica na korzyść tuningu. Mam poprawiony dół i właśnie teraz już NIE MUSZĘ używać wysokich obrotów. Jeśli chodzi o porównanie fabrycznych mocy 100 KM i 125 KM, to z wykresu wynika, że tam trzeba używać wysokich obrotów, aby zauważyć różnicę.
Ja jestem zadowolony, bo bardzo mocno poprawiłem bezpieczeństwo, a przy okazji mam super zabawę.
_________________
ZHDK A Rh"-".
Ostatnio zmieniony przez Mars 11 Sie 2018, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 7
Skąd: Małopolska
Wysłany: 11 Sie 2018, 15:08   

Tym samym się kierowałem z premedytacją kupując 100km z zamiarem chipa w przyszłości. Chodzi właśnie o moment którego nie ma w seryjnym 125 km.
_________________

 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Sie 2018, 18:42   

15500 km. Zrobiona trasa na jednym baku Warszawa - Łomża - Dąbki. Przez 4h ostro padało i jechałem po wodzie. Z 5 razy wielkie kałuże lekko szarpnęły kierownicą. Cieszyłem się że mam tylko szerokość opony 195.
Stan oleju 36%. Średnie spalanie z trasy to 5.5l/100 km, średnia od dnia kupna 6.6, średnia prędkość z całości 38 kmh.
Mocno odczułem na drogach trzeciej kategorii brak płynięcia. Aż myślałem, czy nie zejść z ciśnienia opon (2.5 przód, 2.3 tył).
Za to dźwięk przy wyprzedzaniu pomiędzy 4000-6500 jest dla mnie przepięknym warkotem. I to jak bierze zakręty. BTW przed nami w tych ciężkich warunkach dachował na zakręcie golf 4 (ofiary były już zabrane, ale samochody jeszcze nie).
Nic nie trzeszczało, plecy nie bolą. Gdyby nie te fatalne drogi, byłoby idealnie.
https://photos.app.goo.gl/JTms9L5wSywdjjVV9
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: nie wazne
Wysłany: 12 Sie 2018, 11:28   

tutaj filmik jak wygląda ten ruszający się fotel na boki
https://photos.app.goo.gl/r9eVfvNcJjX2842s6

od strony pasażera mocowanie fotela jest inne,nie wiem czy to dlatego,że tam nie ma opcji podnoszenia i regulacji lędźwia,ale nawet lepiej przynajmniej tam nie będzie takiej akcji :cojest:

powoli zaczynam rozumieć,skąd wzięło się to powiedzonko o forach :yes:

Nie będę już kopiował tego samego,ale tutaj opisałem moje odczucia na temat tego auta po kilku miesiącach użytkowania
Kod:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=274636&page=24
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sie 2018, 14:00   

Jednak komputer spalania standardowo oszukał. Aż 3.5 litra (pół litra na 100 km). Wyszło spalanie 6.0 zamiast 5.5
https://photos.app.goo.gl/9sGPfFKRNDfPUStG7
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sie 2018, 16:47   

Tared,
Według mnie przesadzasz z krytyką, to znaczy też rozumiem że inne rzeczy są dla Ciebie ważne, ale też na szczęście fordy nam nie stają na drodze jak alfy czy citroeny (nie wszystkim to się zdarza, ale jest spotykane), nie piją oleju jak vag, nie rozpadają się skrzynie biegów jak w mx5 2015-2017 itd itd.
Ten asystent pasa ruchu jest słaby, czasem coś potrzeszczy, ale samochód jest śliczny. Jeździ jak marzenie. Brzmi jak v6.Wszystko działa i jest cichy. I nie wygląda jak polo, którym jeżdżąc czułbym się na 60 plus lat. I musiał zamykać oczy w jego pobliżu.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 20:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 17:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 14:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.