Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: PumaRST
13 Sty 2013, 21:56
[MK5] Fiesta SPORT MK5 1.6 16V by modell1
Autor Wiadomość
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 6 Sie 2018, 20:22   

PumaRST napisał/a:
dobrze ale niech poda wiecej detali, chętnie sie dowiem


Najlepsze biegi jakie kiedykolwiek wyprodukował Ford były w Fieście mk3 rs1800/futura - 2,86 1,91 1,41 1,11 0,88 - długie 1, 2 i krótkie 3, 4, 5. Główne 3,82 przy tym zestawieniu też dawało rade i było dość krótkie.

W kolejnych generacjach skrzyń było już tylko gorzej ale w Pumie 1,7 są praktycznie identyczne biegi jak w RS1800 - praktycznie bo 1 bieg jest krótszy o około 9% (3,15 vs 2,86), a reszta jest bez zmian. Główne było takie same - 3,82.

Fabrycznie MK5 Sport ma 1 i 2 bieg taki sam jak Puma 1,7 ale 3, 4 i 5 ma dłuższe. W dodatku ma krótkie przełożenie główne 4,25 i finalnie wychodzi nam mix 1, 2 krótkie i 3, 4 i 5 długie - słaba opcja.

Hybryda będzie polegać na wymianie głównego z Pumy 1,7 na krótkie 4,25 z Sporta i ew jeśli Marcin będzie chciał damy 5 bieg (dłuższy) z sporta na trasę.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Sie 2018, 21:11   

W sumie masz rację, choć mi chodziło o sam dyfer bo z biegami już nie pamiętam za specjalnie - człowiek już stary także musisz wybaczyć ;)

Futro miało 4,06 dyfer tak na marginesie ten sam co xr2i 8v. a 1 bieg w pumie jest ten sam co w skrzyniach pod 8v
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 6 Sie 2018, 22:21   

PumaRST napisał/a:
W sumie masz rację, choć mi chodziło o sam dyfer bo z biegami już nie pamiętam za specjalnie - człowiek już stary także musisz wybaczyć ;)

Futro miało 4,06 dyfer tak na marginesie ten sam co xr2i 8v. a 1 bieg w pumie jest ten sam co w skrzyniach pod 8v


Futro 16v to ta sama skrzynia co w RS1800, a więc 3,82.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 8 Sie 2018, 15:46   

bobson napisał/a:
Futro 16v to ta sama skrzynia co w RS1800, a więc 3,82.


te same biegi ale dyfer 4,06 no ale niech ci będzie :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 9 Sie 2018, 06:37   

PumaRST napisał/a:
bobson napisał/a:
Futro 16v to ta sama skrzynia co w RS1800, a więc 3,82.


te same biegi ale dyfer 4,06 no ale niech ci będzie :yes:


Oczywiście, niech mi będzie.
Ty posiłkujesz się danymi z tabelek z neta, ja rozebrałem z 5 takich skrzyń i liczyłem zęby...
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Sie 2018, 16:15   

bobson napisał/a:
Ty posiłkujesz się danymi z tabelek z neta, ja rozebrałem z 5 takich skrzyń i liczyłem zęby...


Skoro tak twierdzisz :yes: wyluzuj chłopie :przytul: Bawcie się dobrze a ja kibicuje by skrzynia spełniła oczekiwania właściciela :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 10 Sie 2018, 08:40   

PumaRST napisał/a:

Jaki ma to związek z moim pytaniem odnośnie silnika ?? Po drugie po co jak jeśli jest seria to tam siedzi najkrótszy jaki był w IB5.


Już przy pierwszej Twojej odpowiedzi to Ty się napiełeś i pasowało już wtedy napisać Ci wyluzuj... :)
Lubię konstruktywną rozmowę ale nie lubię powielania urban legen (a taką legendą jest 4,06 w futrze).
Ostatnio wywiozłem 250kg+ złomu po ib5-tkach więc najprościej w świecie piszę o faktach a nie danych z tabelek w necie.

Wpadnij na zlot jesienny to pogadamy przy piwku :bigok:
EOT bo zaśmieciliśmy temat Marcinowi :P
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Pazik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 30
Skąd: Centrum
Wysłany: 10 Sie 2018, 12:46   

Andrzej ja wiem że, zjadłeś wszystkie zęby z IB5 i połamałeś wszystkie ściągacze jakie miałeś przy piątym biegu, ale trochę szacunku dla jednostki. Fajnie że, taki dinozaur jak Puma jeszcze żyje i tu zagląda od czasu do czasu, jakby nie było to człowiek legenda i to nie w kontekście wydymanych forumowiczów na zakupach :hahaha: .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Sie 2018, 17:31   

Pazik, a dziękuję miłe to co piszesz :-)

Drogi Andrzeju ja w pełni szanuję twoją wiedzę i czas spędzony na przerabianiu sprawnych skrzyń na złom i dzięki temu zdobywając wiedzę. Ale niestety nie bierzesz poprawki na kilka drobiazgów:

1) może trafiałeś na skrzynie z "s",
2) może ja trafiałem na skrzynie "cholera wie z czego"
3) ja jednak w swoich czasach operowałem na +/- 10 letnich autach których było zdecydowanie wiecej przez co miałem większy dostęp do gratów na pewno z danego modelu,
4) w moich czasach coś takiego jak "Tabelka Internetowa" nie istniała - więc na tym nie opieram swoich pozostałości wiedzowych

Jeśli już przytaczasz ten cytat jako argument w rozmowie, a gdzie ja ciebie zaatakowałem w tej wypowiedzi ?? Zasadniczo miałem rację bo siedzi w tej skrzyni najkrótsze główne o którym miałem prawo wiedzieć. Wystarczyło napisać że IB5 jest nadal w produkcji i w MK7 było krócej - posypałbym łysy łeb popiołem i stulił uszy po sobie - bo tego nie wiem. A zamiast tego dostałem taką odpowiedź - miła i rzeczowa była bardzo :yes:

bobson napisał/a:
Mało wiesz o IB5.


Co do piwka - nie używam ;) a zlot kto wie jakby był gdzieś blisko nie wykluczam takiej opcji bo mi to chodzi po łbie już od jakiegoś czasu.

Tak czy inaczej, fajnie że dłubiecie dalej a ja od czasu do czasu z przyjemnością poświęcam 15-20 min na poczytanie o tym co nowego tu i ówdzie ;)
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Pazik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 30
Skąd: Centrum
Wysłany: 10 Sie 2018, 19:49   

Miałem okazję osobiście Cię poznać. Odbierałeś kiedyś w Kielcach seryjne sprężyny z mojej Fiesty. Zresztą od samego początku śledziłem Twój temat z Fiestą i byłem jej wiernym fanem. Kibicowałem Ci na Motokopytku.

Andrzeju nie denerwuj się! Tylko wbij jedynkę, puść sprzęgło i napieraj na ścianę, nie pisz mi PW, tylko weź na klatę to, że zachowałeś się jak kretyn. Przeanalizuj swoje wypowiedzi. Trochę pokory stary. Zachowujesz się co najmniej tak, jakby sam Ford konsultował z Tobą projekty skrzyń biegów do Fiest. W tamtych latach poskładanie zetora Turbo to tak jakbyś teraz zrobił do Fiesty DSG. Przypominam, że wtedy nie było setki filmów na YT jak to zrobić i trzeba było wyłożyć trochę inne bilety NBP niż obecnie.

Może tu nie ma kolorowych nicków, jak u was na Ford-techu, ale Puma przecierał szlaki z fiestą i nietylko z Fordami, gdzie Ty jeszcze nawet nie wiedziałeś jak się otwiera maskę w aucie na kursie nauki jazdy. To były zupełnie inne czasy FKP o których albo nie masz pojęcia, albo Twoja pycha zrobiła Ci w głowie niezły r o z p i e r d o l i tego nie pamiętasz. Możesz się na mnie obrazić, masz moje pozwolenie :yes:
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 11 Sie 2018, 09:39   

Panowie luzik z tematu sporta zrobił się zadziorny wątek.
Dla odskoczni coś innego :ok:


Ps.
Ja czekam cierpliwie za skrzynią opiszę moje odczucia :)

Bobson mi nie raz pomógł z autem i dla niego wielki dzieki. :yes:
Praktycznie na tym forum zostało parę osób co są w stanie coś podpowiedzieć pomóc itp.

Puma miło że tu jeszcze zaglądasz :ok:
_________________

 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 12 Sie 2018, 20:55   

pazik :-) :-) odstaw butapren .... serio
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sie 2018, 23:13   

Koniec z wycieczkami osobistymi. Każda kolejna będzie nagradzana wstążką.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 15 Sie 2018, 13:52   

Urodzinowy serwis :-)

_________________

 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 1 Wrz 2018, 20:03   

Nabytek do sporta prosto z Złotowa :-)


_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Wrz 2018, 20:32   

Jeden lać? :P Chcesz tył dociążyć? :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 1 Wrz 2018, 21:20   

Jeden dostał się na sesje fot. Bliźniak w garażu :)
_________________

 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 3 Wrz 2018, 15:58   

Opony na samochodzie :ok:
Dokładnie na felgach :2xf:
Teraz testy :yes:



_________________

 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Wrz 2018, 21:32   

modell1 napisał/a:
Teraz testy

hmmm.. to kiedy mogę przyjechać :rotfl:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 5 Wrz 2018, 11:51   

Niech Ci służą ;) Pamiętaj tylko, że taki super miękki slick zużywa się dużo szybciej niż standardowa opona ;)

Testowałeś już jakieś starty? Wyczułeś poprawę? W sumie na tej oponie prędzej śliźnie się chyba sprzęgło :D
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.