Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2018, 20:40   

Jako nowy witam uczestników forum.
Od dłuższego czasu czytam posty dotyczące Fiesty , bo taką mam/miałem zamiar kupić. W planach Titanium. Właściwie już ustalona cena i wyposażenie , chociaż ostatnia wizyta u dilera zmieniła i cenę i rabaty a także i konfigurację. Im bliżej podpisania umowy zakupu tym więcej niepewności co do trafności wyboru. Właściwie już byłem przekonany ,że to Fiesta Titanium. Ale moją niepewność wzbudzają posty dotyczące różnych skrzypień,trzasków itd w nowych samochodach.
Wojtek Wawa co znaczyło zdanie "na drogach ekspresowych zamiast majestatycznie płynąć, cały czas nieco trzęsie" Co trzęsie?
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 9 Sie 2018, 07:47   

Bo kolega Wojtek wcześniej jeździł citroenem c5 z hydro i po przesiadce z niego to każde auto trzęsie. Ja mam podobnie...
_________________

 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sie 2018, 07:54   

Widzę, że to jakieś częste zjawisko. :P Bo też jeździłem C5 z hydro z 2009r. :D Fiesta (poza tym, że sporo mniejsza) nie oferuje takiego komfortu, ale ta przesiadka (jeszcze 4 lata temu, na mk7 FL) to była chyba jedna z lepszych decyzji w moim życiu... Wolę słabo spasowane wnętrze niż niekończące się kaprysy francuskiego tworu.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 9 Sie 2018, 08:35   

Nowy1- bierz Vignale z silnikiem 140 KM i będziesz zadowolony!
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2018, 09:59   

Trochę z tym trzęsieniem jest jak napisali koledzy powyżej (c5 z hydro jako poprzednik), ale też trochę specyfiką fiesty jest - że trzęsie. Wiem to z dwóch źródeł
1. dziennikarze brytyjscy zauważyli, żeby unikać 17 cali bo robi się głośniej i bardziej trzęsie (sam miałem brać 17, zmieniłem na 16), ogólnie napisali, że jazda fiestą jest mniej komfortowa niż innymi samochodami klasy B (ale jest lepiej niż mk7)
2. jeździłem po Teneryfie (raczej przeciętne asfalty) i20 i ten samochód na h pływał, był prawie tak komfortowy jak c5 (a to c5 jechałem na i z lotniska, więc miałem porónanie z jazd oddalonych od siebie maks o 4 h).

Wg mnie zalety Fiesty mk8 to
1. nowoczesność
2. cena
3. prowadzenie
4. cisza
wady to typowe dla forda (nawet, a może zwłaszcza dla mustanga)
A. jakość zabezpieczenia antykorozyjnego
B. ogólnie jakość plastików/spasowania blach (szczeliny ogromne, wszystko krzywe) itd itd BTW wczoraj dostałem list z akcji serwisowej, że podczas wypadku fotel odpadnie i trzeba zmienić śruby. Kumpel z pracy też dostał. I to, że oleju leją za dużo, a płynu chłodniczego za mało w fabryce :-)

Bez zaskoczeń - można kupić sporo lepiej wykonany samochód za wiele więcej, ale brzydki i niesportowy w zakrętach (np polo? - nie jeździłem, wnioskuję po testach, pojawił się 2 miesiące po kupieniu fiesty), można wziąć i20, który płynie po drodze, ale miał straszne silniki rok temu i był nienowoczesny wewnątrz.

Nie mam zamiaru wmawiać, że fiesta jest dla każdego. Dla nas to jednak niemal ideał :-) Dziś kupiłbym identyczną tylko 125KM z otwieranym dachem i grzaną kierownicą oraz FullLED (czyli titanium z pełną opcją i najmocniejszym silnikiem).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sie 2018, 10:42   

Tak też myślałem o Vignale , ale o 100KM, przeszła mi przez myśl również Mazda 2 , Ibiza i jestem w wielkiej rozterce a zwłaszcza po opisach Wojtek Wawa. Tydzień temu diler konfigurował mi ponownie Titanium i to już z dziwnymi zmianami np. Sync3 już nie występuje jako standard , jest tylko Sync 2,5
a Sync3 z dużą dopłatą.
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sie 2018, 12:11   

Sync 2,5???
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2018, 12:17   

Każdy samochód ma swoje zalety i wady - ibiza wg mnie ma brzydkie wnętrze i ogólnie mniej mi się podoba niż fiesta. I to fiesta, nawet taka za 50 k (moich rodziców) na felgach 15, potrafi pokazać na zakrętach pazur, a na trasie będzie bardzo cicha. Z tym sync 3 za dużą opłatą to jakiś skandal. Z drugiej strony to była promocja na pierwszy rok, a w lipcu ten właśnie minął.

Moja żona lubi fiestę, ja ją nawet czasem kocham. Te moje spostrzeżenia wynikają z roku eksploatacji - jestem niemal pewien, że znalazłbym więcej wad w innych samochodach. 99+% mojego czasu jazdy fiestą to pełne zadowolenie.

Ale może twardy plastik uchwytu drzwi będzie dla Ciebie "no-go" - dla mnie jest tym design i podsterowność oraz pożeranie oleju silnikowego w grupie VAG. Więc wybierz pod siebie. Zaletą Fiesty jest możliwość wybierania naprawdę niemal wszystkiego, od tego czy ma być sportowa (ST), czy SUVem (Active), poprzez wyposażenie praktycznie pełne (nazywam naszą fiestę "małą tesla" bo sama jeździ i sama parkuje + światła led są identyczne stylem). Możesz nawet kupić diesla i mieć współczesnego Lupo 3L (czyli palić okolice 3 litrów).

A na koniec 7 lat gwarancji - do wynegocjowania/taniego kupna.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2018, 12:25   

A co do mazdy 2 - to śliczne cacko, ale też stary model. Kto co lubi, ja sobie inną mazdę chwalę, ale np Android Auto (świetna sprawa) jest w Fieście seryjne, a maździe za 1300 zł (montowanie w ASO) + blokowany jest ekran dotykowy podczas jazdy, trzeba używać pokrętła między fotelami. Masakra. W swojej maździe zrobiłem hacka, ale te wyprodukowane od końca 2017 roku są już zablokowane na hakowanie. A nielegalny Android Auto w Maździe jest niestabilny (średnio raz na godzinę-dwie muszę restartować centrum rozrywki).

Sync 3 naprawdę daje radę. Nagłośnienie Bose też wymięka zupełnie przy nawet standardowych+ 7 głośnikach fiesty (to był pakiet duży ekran+automatyczna klima u rodziców za 1100 zł). BO ma dodatkowo mocny bas, za którym nie przepadam, ale który szanuję (fajnie słychać gitarę basową).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sie 2018, 12:30   

2,5 dokładnie tak mi tłumaczył diler - bez języka polskiego , a Sync3 z 8" tylko w pakiecie za 1600zł / a nie jak dotąd za 350zl z 8" /. W cenniku jest inaczej! Mimo wszystko raczej będzie to Titanium. Im bliżej terminu podpisania umowy tym więcej różnych pomysłów.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 9 Sie 2018, 13:20   

Bardzo mocno zastanów się nad wersją 125 KM. W żony mk 7 z 2013r. EcoBoost 100 KM daje fajne przyspieszenie, w mk 8 ta moc ( dla mnie ) była zbyt mała. Dopiero po tuningu jestem w pełni zadowolony.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sie 2018, 14:09   

W internecie znalazłem takie zdanie :"W celu ochrony turbosprężarki zastosowano dodatkową, elektryczną pompkę płynu chłodzącego kierującą płyn chłodzący do turbospężarki również w przypadku zatrzymania silnika przez system Auto-Start-Stop (wtedy podstawowa pompa płynu chłodzącego nie tłoczy płynu bo nie pracuje silnik)" - stanowisko FCP. Czy ktoś to może potwierdzić ?
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2018, 14:44   

Byłoby świetnie i tłumaczyło, dlaczego nikomu nie padają turbosprężarki mimo start stop. Ciężko to potwierdzić, ale mam pomysł - wyłączyć klimatyzację, zatrzymać się i podnieść pokrywę silnika po odpaleniu start/stop i nasłuchiwać silniczka elektrycznego (czyli musi być jeszcze dookoła cicho). Niestety w tym tygodniu nie dam rady tego sprawdzić.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Sie 2018, 15:09   

W titanium tez jest taka doplata za 8" i 7 glosnikow? Skoro to kosztuje teraz 1600 to B&O ile? 3 tys?
Jakie sa roznice wzgledem sync 2.5 i sync3 w zaleznosci od wielkosci ekranu i ilosci glosnikow?
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sie 2018, 16:06   

Chodzi mi o ekran 8" dlatego w konfiguracji miałem pakiet za 350zł z takim ekranem.
Teraz diler poinformował mnie ,że SYNC 3 /z j.polskim/ i 8" ekranem muszę wziąć pakiet za 1600zł. Ale w cenniku Forda nadal widzę,że tak nie jest i z zamówieniem czekam aby sprawa się wyjaśniła.
W 2.5 brak języka polskiego - w/g dilera !
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Sie 2018, 16:59   

Totalnie tego nie rozumiem, dlaczego po roku od wprowadzenia modelu Ford obniża wersje systemu? Chyba powinno iść na przód wszystko i dodawać jakieś aktualizacje, a nie cofać się i wracać do starszych wersji systemu? Jakieś jaja...
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sie 2018, 19:12   

Po 15 sierpnia będę u innego dilera celem podpisania umowy i zobaczymy jakie jego będzie stanowisko.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 9 Sie 2018, 21:12   

nowy1 napisał/a:
2,5 dokładnie tak mi tłumaczył diler - bez języka polskiego , a Sync3 z 8" tylko w pakiecie
Nie ma żadnego 2,5 w nowej fieście jest sync 3 sprzedawca chyba jakiś makaron Ci wkręca :-)

nowy1 napisał/a:
W internecie znalazłem takie zdanie :"W celu ochrony turbosprężarki zastosowano dodatkową, elektryczną pompkę płynu chłodzącego kierującą płyn chłodzący do turbospężarki również w przypadku zatrzymania silnika przez system Auto-Start-Stop (wtedy podstawowa pompa płynu chłodzącego nie tłoczy płynu bo nie pracuje silnik)" - stanowisko FCP. Czy ktoś to może potwierdzić ?

Tak wystarczy pojeździć na wyższych obrotach 4-5tyś rpm i od razu zgasić silnik i słychać jak pompka pracuje.Miałem wtedy Start-Stop wyłączone,ale jak jest włączone to po takiej jeździe silnik nie zgaśnie a nawet jakby zgasł to właśnie zaraz będzie pompować płyn :)
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2018, 05:18   

To jeszcze przed podpisaniem umowy silnik 100KM i potem ew. zabawa w podniesienie mocy czy od razu 125KM. Jeżdżę raczej spokojnie i głównie w zakorkowanym mieście. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Sie 2018, 06:58   

Wojtek Wawa napisał/a:
Byłoby świetnie i tłumaczyło, dlaczego nikomu nie padają turbosprężarki mimo start stop. Ciężko to potwierdzić, ale mam pomysł - wyłączyć klimatyzację, zatrzymać się i podnieść pokrywę silnika po odpaleniu start/stop i nasłuchiwać silniczka elektrycznego (czyli musi być jeszcze dookoła cicho). Niestety w tym tygodniu nie dam rady tego sprawdzić.


Kombinujesz... wystarczy podnieść maskę i widać rurkę poprowadzoną w okolice turbosprężarki. :)

nowy1 napisał/a:
To jeszcze przed podpisaniem umowy silnik 100KM i potem ew. zabawa w podniesienie mocy czy od razu 125KM. Jeżdżę raczej spokojnie i głównie w zakorkowanym mieście. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?


W mieście nie poczujesz różnicy między 100 a 125KM, chyba że butujesz do odcinki na każdych światłach. :p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.