Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Brak reakcji auta na przyśpieszenie poniżej 3000 obr
Autor Wiadomość
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 20 Lip 2018, 11:01   Brak reakcji auta na przyśpieszenie poniżej 3000 obr

Chcę ruszyć. Silnik wkręca się na obroty, ale nie ma żadnej reakcji w przełożeniu na koła aż do ok 3000 obr. Potem całkiem dynamicznie przyśpiesza. Brak mi "dołu".
Jak już jadę i mam obroty poniżej 3000 to auto jedzie, ale również bardzo wolno reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Obroty w ułamku sekundy lecą np z 800 (bieg jałowy) na 3000 i znacznie wolniej i z pełną moją kontrolą powyżej 3000.

Tyle objawów, teraz kontekst:
- silnik odpala bezproblemowo, pracuje równo, nie szarpie, biegi wchodzą bez problemu,
obroty biegu jałowego są niskie, błędów DTC nie ma żadnych.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lip 2018, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 20 Lip 2018, 20:12   Re: brak reakcji auta na przyśpiaszenie poniżej 3000 obr

slawomirro napisał/a:
Chcę ruszyć. Silnik wkręca się na obroty, ale nie ma żadnej reakcji w przełożeniu na koła aż do ok 3000 obr. Potem całkiem dynamicznie przyśpiesza. Brak mi "dołu".
Jak już jadę i mam obroty poniżej 3000 to auto jedzie, ale również bardzo wolno reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Obroty w ułamku sekundy lecą np z 800 (bieg jałowy) na 3000 i znacznie wolniej i z pełną moją kontrolą powyżej 3000.

Tyle objawów, teraz kontekst:
- silnik odpala bezproblemowo, pracuje równo, nie szarpie, biegi wchodzą bez problemu,
obroty biegu jałowego są niskie, błędów DTC nie ma żadnych.



Sprzęgło się ślizga ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Lip 2018, 21:16   

Faktycznie brzmi jak tragiczny przypadek ślizgania się sprzęgła...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 20 Lip 2018, 22:35   

Puff napisał/a:
Faktycznie brzmi jak tragiczny przypadek ślizgania się sprzęgła...


wymieniałem na nowe wiosną 2017 <???>
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 21 Lip 2018, 15:13   

A co założyłeś ? W sensie jakiej firmy ?
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Lip 2018, 17:11   

mi kiedys docisk sachsa strzelił po jakimś śmiesznym przebiegu, także wszystko może się zdarzyć ;)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 21 Lip 2018, 19:20   

U mnie taki objaw pojawił się po pieprznięciu docisku...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Lip 2018, 09:26   

Parzych napisał/a:
U mnie taki objaw pojawił się po pieprznięciu docisku...


Sprzęgło było firmy Valeo kupowane.
Mam wrażenie, że to jednak coś innego jest, ale nie wiem co. Dziś jak jechałem, objaw zniknął kilka razy i więcej razy się pojawił.

Dziś się ściałem z nowym Golfem GTI :D przez przypadek spod świateł. I tak 2x, tyle że za pierwszym razem gość nie mógł dojść, a za drugim
ja odpadłem, bo na III biegu trafiłem w pustkę obrotów, choć wrażenie miałem takie, że auto przyspiesza i po 1s jakby ktoś mi ręczny włączył, potem znów
przyśpieszenie i znów jakby hamulec. Po przekroczeniu magicznych 3 tyś obr pojechał już dobrze.
Myślę, czy nie zwyczajnie cewki/kable/świece są winne, albo jeszcze coś innego. Czy ktoś z Was kiedyś rozbierał i czyścił kolektor dolotowy?
Może tu tkwi zagadka?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Lip 2018, 10:05   

A rozdzielacz w jakim jest stanie? Może kopułka prosi o wymianę?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Lip 2018, 10:37   

Puff napisał/a:
A rozdzielacz w jakim jest stanie? Może kopułka prosi o wymianę?


A jak to sprawdzić na parkingu?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Lip 2018, 10:52   

Zdjąć i zobaczyć w jakim stanie są palce od środka. Jeśli masz kopułkę w stanie agonalnym, to na niskich obrotach może przerywać, wypadać zapłon, auto może mieć problemy z wkręcaniem się, etc.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Lip 2018, 11:25   

przecie tam nie ma takich rzeczy, to nie kosiarka mk3 ;P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Lip 2018, 11:27   

Duh, to nic, wracam do diesli :-P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Lip 2018, 11:33   

ale tak czy siak, brak przełożenia mocy na koła (wkreca sie, ale predkosc nie rośnie) nie pasuje do takich objawow :D

Stał bym dalej przy problemie typu docisk/wysprzęglik, ale rozumiem że jest tyle roboty przy tym, że warto najpierw przejść wszystkie łatwiejsze ścieżki.

Poszukam jeszcze, czy mam fotki swojego uszkodzonego docisku


edit:
o mam:
https://imgur.com/a/w9dPaoH

Podczas jazdy pare razy mialem pzrepięcia 1->2, że obroty zaczynaly rosnąć i dopiero potem zasprzęgłało napęd.
A na koniec zgodnie z tym, co widac na fotce, pękł drut spinający(?) nity, wcisnał się pomiędzy docisk a tarcze i nie dało rady auta w ogole wysprzęglić. Jak wrzuciło się bieg i odpaliło silnik, to automagicznie auto jechalo do przodu ;)
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 24 Lip 2018, 23:50   

A kiedy był płyn hamulcowy wymieniany bo jak mniemam sprzęgłowy też tak jak w Dieslu jest sterowane hydraulicznie
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 25 Lip 2018, 00:19   

Bobofrut napisał/a:
A kiedy był płyn hamulcowy wymieniany


W zeszłym roku, jak zakładałem serwo od ST
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 25 Lip 2018, 19:25   

slawomirro napisał/a:
Bobofrut napisał/a:
A kiedy był płyn hamulcowy wymieniany


W zeszłym roku, jak zakładałem serwo od ST


Szczerze to poddałbym płyn testom. Mechanicy to mechanicy jakoś do 90 procent nie mam zaufania
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 26 Lip 2018, 22:18   

Jak się problemik pojawił, dziś sam ustąpił. Chyba warszawski spot Fordów dobrze autu zrobił :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Ile płacimy za ubezpieczenie auta
Miejsce na podawanie swoich składek za ubezpieczenia auta
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 330 4 Mar 2023, 13:12
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Nasze Auta na klubowym kanale YouTube
Freeman Nasze auta 0 23 Lis 2010, 18:33
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Kompleksowy opis wygłuszenia całego auta
poradnik i fotoralacja z wygłuszenia Fiesty mk6
slawomirro Car Audio i CB 0 3 Wrz 2017, 21:23
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.