Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[1.3] Biały dym, brak mocy, koniec silnika?
Autor Wiadomość
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24 Cze 2018, 10:55   [1.3] Biały dym, brak mocy, koniec silnika?

Cześć, ja tu jestem prawie zawsze z kłopotem.
Wczoraj, chcąc jechać do pracy jak to zawsze odpalam silnik (czekam ok 10 sek) i widzę biały dym (wręcz mgłę, było dużo go). Po dodaniu gazu obroty spadły na ok 10 sek, po czym wzrosły razem z ilością dymu.

Fiesta ta zawsze miała apetyt na olej (jeżdżę nią pół roku). Na trasie 300km z czterema osobami na pokładzie zużyła 0,5l oleju.

Na nie fart podczas wymiany oleju w listopadzie zalano mi 15W-40.

Przyznam że problem z dodaniem gazu i czekaniem na wejście w obroty występował wcześniej, ale zakładałem krokowca (nierówne obroty), potem filtr paliwa (którego wymiana dała jeden dzień super pracy, po czym wróciło do normy).

Jak myślicie - pewnie koniec Fiesty, czy może jakieś przeczucia?
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Cze 2018, 11:56   

może być koniec silnika, naprawa nie opłacalna drugi taki można kupić za czapkę zgniłych gruszek
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Lip 2018, 13:51   

Dzięki @van za odpowiedź. Jednak będę uparty i chcę sprawdzić czy da radę coś z nią zdziałać.

Dobra przyznam że kombinuję.
Jak już wspomniałem problemem jest brak mocy, po dodaniu gazu (na luzie/biegu i sprzęgle) spadek obrotów (skrajnie gasła).
Jednak są przebłyski tego silnika:
1. Po wymianie filtra paliwa dzień spokoju (zero problemów z obrotami, dymem).
2. Sprawdzona najprostsza (i może najgłupszą metodą w warunkach domowych) świece/kable ok, odpinałem świece i było słychać różnicę "bez pracy" cylindra. Dymienie występowało.
3. Regulacja luzów zaworowych (oczywiście na podwórku) dała bardzo dobry efekt, dymienie znikło, obroty spokojnie pracowały. Mam też wrażenie że odzyskała wcześniej utraconą moc (a było tak źle że nawet przy 30km/h krztusiła się na 3 jak jechałem sam, 4 to tylko na długich odcinkach stosowałem), można było jeździć nawet na 5 w mieście. Przestała brać drastycznie olej.
I było pięknie... Przez 3 dni - znów dym, znowu obroty i znowu zużycie oleju wróciło do normy.
4. Ponowna regulacja zaworów, raczej zbędna minimalna różnica. Tym razem połączona demontażem i montażem krokowca, obejrzeniem przepustnicy i z odpięciem od akumulatora na ok. 20h. Efekt - znowu wszystko OK.

Przyznam że wymiana silnika we własnym zakresie nie jest u mnie możliwa, mechanik to za drogi biznes - nie sądzę że warto inwestować w ten wóz (zgnity).

Sugerując się tym tematem wątpię że to jest uszczelka - nie widziałem różnic w płynie chłodzącym.

Żartujemy sobie w domu że to auto lubi być oglądane, ale może macie pomysł co można podczas takich operacji "niechcący ruszyć" co może dać dobry efekt, a co mogłem przypadkowo zrobić. Czekam na wskazówki!

[edit] Auto odpalam z reguły około 13 jak jadę do pracy i wtedy są problemy, stoi na słońcu przodem na północ. Wieczorem/nocą jak wracam z reguły pali bez aż tak dużych problemów.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Lip 2018, 16:42   

Zacznij od wymiany czujników, olej daje dym niebieski, biały - zbyt bogata mieszanka.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów [MK3] brak mocy ,biały dym, nierówne obroty
Gość Mechanika 7 9 Lis 2009, 08:10
grzes7411
Brak nowych postów Biały Dym przy uruchomieniu silnika
ohnedich Mechanika 4 26 Mar 2008, 08:10
Tommy
Brak nowych postów [MK3] Biały dym zaraz po odpaleniu zimnego silnika
To złe paliwo?
Kuleczka Mechanika 7 26 Lis 2008, 20:47
Tommur
Brak nowych postów [MK3] Spore zużycie oleju - biały dym po odpaleniu silnika
FreeHack Mechanika 6 1 Paź 2008, 11:09
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.