Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 13 Cze 2018, 08:51   

Melduję, że w Fieście żony też błoga cisza. Nic nie skrzypi nic nie trzeszczy (odpukać) ;)
_________________
Mk8 - 155 KM, 216 Nm
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Cze 2018, 12:46   

gumimis napisał/a:

-oleju jest ponad max -> podobno tak zalewa fabryka podczas produkcji


W mk7 FL też było ponad max (nawet po przeglądzie) i to było prawidłowe
 
 
luk4s 


Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: KOL
Wysłany: 13 Cze 2018, 18:04   

U mnie coś lekko trzeszczy w okolicach pedału sprzęgła. Poza tym czasami coś lekko brzęczy przy przyspieszaniu, wydaje mi się, że w kabinie. Jednak muszę uczciwie przyznać, że ucho mam wyczulone i nie są to żadne głośne czy irytujące odgłosy :-P
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 13 Cze 2018, 22:28   

też mam wrażenie,że to gdzieś w okolicy sprzęgla coś zgrzyta,dzisiaj nawet zrobiłem taki test.Wjechałem do garażu i podjeżdzałem potem sprzęgło auto trochę uciekło i znowu i za każdym razem było to słychać

i jak mówi luk4s słychać to,ale nie jest to jakieś denerwujące.W czasie jazdy gdy gra radio i nad tym nie myślimy to praktycznie tego nie słychać,jedynie irytuje,że nowe auto i już takie nieprzyjemne odgłosy to 3 letnia yariska od Taty jest cichutka pod tym względem,jedynie co slychać w środku to warkot silnika,tu znowu jest odwrotnie silnika się praktycznie nie słyszy tylko jakieś plastiki :-)

Wcześniej jeszcze miałem cyrki z rezonsnem z tyłu,ale okazało się,że ramka od tablicy klepie o lakier :9: Swoją drogą mocowanie tej ramki jest mega tendetne.Ostatecznie problem rozwiązałem zamówiłem podkładkę podciąłem ją i dopasowałem tak że teraz ramka jest sztywna i przy zamykaniu bagażnika nie klepie o lakier :V:

Albo też trzeba uważać na pasażerów,bo jak się pas obróci przy zwijaniu to metalowa końcówka klepie o ten plastik podczas ruszania,albo podczas jazdy po wybojach :9:


btw nie wiem czy to przypadek,ale tak spojrzałem na posty userów którzy mówią,że u nich cisza (u mnie po 2k zaczęły takie odgłosy się pojawiać) i tak
Mars-Vignale
gumimis-Sync Edition
Maciej87-ST-Line
a posiadacze Titanium w tym Ja piszą o tych odgłosach i hmm.. może w titanium coś jest inaczej zrobione i stąd te brzęczenie,albo to tylko przypadek ;-|
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 14 Cze 2018, 09:31   

mskgs napisał/a:
W mk7 FL też było ponad max (nawet po przeglądzie) i to było prawidłowe


Według mnie to nie jest prawidłowe. Skoro jest oznaczenie maksymalnego poziomu, to nie wolno go przekraczać. Dla mnie jest to jasne.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Cze 2018, 09:43   

Mars napisał/a:
mskgs napisał/a:
W mk7 FL też było ponad max (nawet po przeglądzie) i to było prawidłowe


Według mnie to nie jest prawidłowe. Skoro jest oznaczenie maksymalnego poziomu, to nie wolno go przekraczać. Dla mnie jest to jasne.


W instrukcji serwisowej Forda było jasno napisane, że poziom może być ponad maks (coś koło 1-2cm, nie pamiętam dokładnie). Dla mnie to jest bardziej jasne, ale rozumiem że wiesz lepiej od gości, którzy zrobili ten samochód.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 14 Cze 2018, 10:50   

Moim zdaniem skoro wszyscy mamy wlane powyżej max to tak ma być i nie jest to wyrywkowy przypadek może bagnet ma źle zrobioną podziałke i postanowili to tak zostawić nie wiem...btw tutaj ciekawy filmik co się stanie gdy oleju będzie sporo za dużo
https://youtu.be/Udd9WNdyiXM
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 14 Cze 2018, 18:11   

mskgs napisał/a:
Mars napisał/a:
mskgs napisał/a:
W mk7 FL też było ponad max (nawet po przeglądzie) i to było prawidłowe


Według mnie to nie jest prawidłowe. Skoro jest oznaczenie maksymalnego poziomu, to nie wolno go przekraczać. Dla mnie jest to jasne.


W instrukcji serwisowej Forda było jasno napisane, że poziom może być ponad maks (coś koło 1-2cm, nie pamiętam dokładnie). Dla mnie to jest bardziej jasne, ale rozumiem że wiesz lepiej od gości, którzy zrobili ten samochód.


Mam instrukcję do mk 7 przed sobą i w niej na str. 179 jest napisane tak:

"Wskazówka: Upewnij się, że jest wskazywany poziom oleju pomiędzy oznaczeniem minimalnym a maksymalnym."


"Wskazówka: Nie dolewaj oleju powyżej znaku poziomu maksymalnego. Poziom oleju przekraczający oznaczenie maksymalne może prowadzić do uszkodzenia silnika."


W necie znalazłem instrukcję do mk 8 i jest w niej taki sam zapis o poziomie oleju, jak w przypadku mk 7: LINK
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Cze 2018, 21:11   

Mars napisał/a:


Mam instrukcję do mk 7 przed sobą i w niej na str. 179 jest napisane tak:

"Wskazówka: Upewnij się, że jest wskazywany poziom oleju pomiędzy oznaczeniem minimalnym a maksymalnym."


"Wskazówka: Nie dolewaj oleju powyżej znaku poziomu maksymalnego. Poziom oleju przekraczający oznaczenie maksymalne może prowadzić do uszkodzenia silnika."


W necie znalazłem instrukcję do mk 8 i jest w niej taki sam zapis o poziomie oleju, jak w przypadku mk 7: LINK


Nie pisałem o instrukcji, którą dostajesz z samochodem, tylko o instrukcji której używa serwis w ASO. To dwie różne rzeczy. A teraz ciekawostka, bo w tej samej instrukcji masz podaną pojemność układu oleju 4.6L... spuść olej, wlej 4.6L i zobacz ile będziesz miał na bagnecie. Podpowiem: ponad max. Tyle w temacie, nie chce mi się z Tobą przepychać bo najzwyczajniej w świecie nie masz racji i święcie wierzysz w to, co napisano w instrukcji, mimo że te dwie informacje (poziom między min-max + objętość 4.6L) są ze sobą sprzeczne.
 
 
Kubuch 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 56
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Cze 2018, 22:19   

4,6 litra to wchodzi do fabrycznie nowego, suchego silnika. Olej ma być pomiędzy min i max, koniec i kropka. Jak chcesz to sobie i 6 litrów wlej i zobaczysz co się stanie ;)
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Cze 2018, 05:31   

Panowie, opisywałem wiele miesięcy temu, że stan oleju na bagnecie ponad max jest stanem pożądanym przez Forda - zalewają w fabryce więcej oleju zakładając, że silnik na dotarciu może go zużyć więcej.
Moje ASO dostało takie pytanie ode mnie, przekazało do Ford Polska, a Ford Polska do fabryki. I taka była odpowiedź. Przynajmniej tak mi powiedziano.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Cze 2018, 06:25   

Dobra, wymiękam. Życzę powodzenia w dalszym teoretyzowaniu i nie zapomnijcie sobie odessać oleju po przeglądzie.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 15 Cze 2018, 11:42   

Hehe nie uważacie,że jeśli taki stan byłby nieodpowiedzni to w salonach stały by kolejki aut do naprawy :fox: bo przecież robią tak od kilku lat Ogólnie skoro tak robią wszystkim a nieliczni poprawiają po nich to nie ma sobie co tym głowy zawracać :ok:
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Cze 2018, 13:54   

Obejrzeć proszę i nie gadać, że powyżej maksa 1 litr coś zaszkodzi :)
https://www.youtube.com/watch?v=Udd9WNdyiXM
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Cze 2018, 14:40   

Tared napisał/a:
w salonach stały by kolejki aut do naprawy


Niekoniecznie.
Od takich rzeczy potrafi oberwać np katalizator. Po ilu latach masz pierwszy przegląd, gdzie sprawdzą ci skład spalin? I nagle dowiadujesz się, że 3 letni kat jest 'na styk' ;)

generalnie nic się nie powinno stać, jeżeli olej będzie trochę ponad maksem. Ale filmem zrobionym na 25 letnim aucie bym się nie sugerował, przynajmniej w kontekście świeżych konstrukcji ;)
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 16 Cze 2018, 08:57   

zmieniając temat u was też to takie luźne jest ?
https://a.uguu.se/OOTSigccPPs7_20180616_092005.mp4
tutaj jest ząbek ale nie widać żeby szło go gdzieś wcisnąć
https://a.uguu.se/gKR6DKOvp0IF_20180616_092227.mp4

ogólnie irytuje mnie ta szpara i ciekawy jestem czy u was też to tak wygląda :-)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Cze 2018, 20:03   

Sprawdziłem i chyba mam to samo. :P Ale w życiu bym nie wpadł na to, żeby tam coś sprawdzać w ogóle. :)

Wracając do głównego wątku. Wczoraj miałem taki oto widok:



Dlatego czas na pierwsze wrażenia z mojej strony ;)

1. Silnik i skrzynia - w moim odczuciu ten silnik ma tylko dwie wady: nie lubi zbyt niskich obrotów (drgania) i po odpaleniu potrafi sobie nierówno przez chwilę pochodzić. Dokładnie to samo było w mk7 FL i nic się od tamtego czasu nie zmieniło. Odnoszę wrażenie, że wersja 125KM lepiej się zbiera od tej 100-konnej w mk7 FL. Na razie nie przekraczałem 3000 obrotów ;) Być może to zasługa innej skrzyni (krótsze 3, 4 i 5 bieg). Zastanawiałem się nad automatem - zupełnie niepotrzebnie. Manual jest genialny, zmiana biegów, nawet w korku nie przeszkadza mi. O co więc chodzi? Jeździłem chwilę Focusem mk3 FL 1.5 EcoBoost (jeszcze R4 ;) i tam sprzęgło + skrzynia chodziły dużo gorzej, a zmiana biegu 1->2 bez szarpnięcia była prawie niewykonalna, chyba że się skupiałem bardziej na tym, a nie na jeździe. W dodatku Fiesta 1.0 EB lepiej się zbiera z niskich obrotów od Focusa 1.5, co sprawia że jest dużo przyjemniejszym samochodem do jazdy w mieście/pod miastem (pomijając już same gabaryty samochodu). Ktoś może w to nie uwierzyć, ale polecam jazdę porównawczą. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że 1.5 EB potrafił palić niesamowite ilości paliwa, kompletnie nieadekwatne do tego, co oferował (w Krakowie zimą na krótkich odcinkach 12-13L/100 to było minimum). Podsumowując, Fordowi bardziej wyszedł 1.0 EcoBoost. Może nowy, 3-cylindrowy 1.5 będzie lepszy.

2. Spalanie - po pierwszym baku z tankowania 6,9L/100 - jazda po mieście + autostrada 120-130 km/h. Komputer pokazywał 6.5. Przez pierwsze kilometry i tak nie ma sensu liczyć spalania za bardzo, chociaż w poprzedniej Fieście (mk7 FL) po dotarciu niewiele się zmieniło w tej kwestii. edit: jeżdżę bez start-stop, wyłączam za każdym razem.

3. Wyciszenie jest super, przy 140 nie trzeba się przekrzykiwać. Moim zdaniem Fiesta jest lepiej wyciszona niż niejeden kompakt. Silnik mało co słychać.

4. Wystający "tablet" nie wygląda najładniej, ale jego obsługa jest dużo wygodniejsza niż ekranu wkomponowanego w deskę.

5. Klimatyzacja automatyczna dobrze chłodzi, chociaż nie wiem po co jest ta 3-stopniowa regulacja przy AUTO. Skoro automat to automat, po co tam regulacja siły nawiewu? :)

6. Full LED-y - mało mam okazji posprawdzać z racji pory roku, ale jak już pisałem w innym temacie - na pewno warto i świecą dużo lepiej od halogenu. Natomiast brakuje mi doświetlania zakrętów, to statyczne ze świateł przeciwmgielnych jest słabe. W Focusie do biksenonów były dodatkowe żarówki halogenowe w lampach, które się zapalały przy skręcaniu. Bardzo konkretnie świeciły. Może jak się będzie ciemno robić wcześniej to napiszę coś więcej. :P

7. Wracając do samego silnika - przy 2000km wymienię olej i sprawdzę, na co go stać. ;)

8. Układ jezdny świetny. Kierownica chodzi przyjemnie ciężko. Komfort na felgach 16" jest wystarczający, porównywalny albo i nawet trochę lepszy niż mk7 FL na 15".

9. Mam kolor Blue Wave i nie spotkałem osoby, której by się on nie podobał. Wszyscy chwalą, co trochę sprawia że zaczynam myśleć nad jakimś detailingiem, bo naprawdę ten kolor to jest jakaś przesada - jest obłędny. Wiem, każdy swoje chwali. :P

10. A teraz trochę pomarudzę, czyli co mi się nie podoba: podłokietnik móglby być przesuwany.

11. W mk7 FL miałem dodatkowe gniazdo 12V z tyłu, tutaj nie ma.

12. Coś trzeszczy jak prawie wszystkim. :P

13. Czujnik zmierzchu mógłby mieć jakąś regulację czułości, bo czasem potrafi zapalić światła mijania, mimo że jest jeszcze dosyć jasno. To samo miałem w Focusie, więc chyba Ford wszędzie takie pakuje. :P

14. Jak przekręcę kluczyk w drugą pozycję wieczorem to zapalają mi się światła mijania - bez sensu. Lepiej jakby to było po odpaleniu silnika.

Chyba tyle, ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu.
Ostatnio zmieniony przez mskgs 16 Cze 2018, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 16 Cze 2018, 21:05   

Fajnie opisane wrażenia :)

Mam dwa pytania:
1. Od jakiej prędkości da się wrzucić 6 bez wibracji?
2. Na jakich oponach przyjechała fiesta?

Pytam, bo diler zaproponował zanjomej przy ecosporcie opony continental allseasoncontact.

Ja sam zastanawiam się na michelinami cross climate plus, które miałem na służbowym aucie :)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Cze 2018, 21:35   

1. Myślę że 6 nie ma sensu wrzucać wcześniej jak przy 100km/h. Sprawdzę dokładnie bo szczerze mówiąc nie patrzyłem na to. :P Ogólnie 4 wrzucam przy 60-65, "piątkę" przy 80-85, wiec 6 wychodzi koło setki. Na pewno w mieście jej nie używam.
2. Michelin Primacy 3 jeżeli dobrze pamiętam. Jak nie zapomnę to sprawdzę i potwierdzę. :P

Co do opon to nie pomogę, ja osobiście sporo jeżdżę poza miastem więc od razu zakładam kupno zimowego kompletu.
 
 
luk4s 


Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: KOL
Wysłany: 16 Cze 2018, 22:27   

Ja wrzucam biegi przy podobnych prędkościach jak @mskgs i mogę potwierdzić, że 6 nie warto wbijać wcześniej jak przy 100km/h. Ale dzięki temu przy 120km/h jest tylko 2500 obrotów a przy 140km/h 3000 obrotów. Potwierdzam również, że opony to Michelin Primacy 3.

Btw. Bardzo dobry opis :ok: Jak będę miał chwile to również coś napiszę - u mnie auto ma już 4500 km :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.