Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.6 TDCI Econetic - problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
Kuba66 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: Mielec
Wysłany: 7 Cze 2018, 12:18   1.6 TDCI Econetic - problemy z odpalaniem

Witam wszystkich,

Mam Forda Fiestę 1.6 TDCI Econetic 95KM z 2010 roku, którego kupiłem ponad miesiąc temu ale dopiero teraz zaczynam mieć z nim pewne dziwne problemy.

Pojechałem nim (jak codziennie) do pracy na 3 zmianę, chcąc wrócić do domu o 7 rano auto za nic nie chciało odpalić. Po dotarciu do domu, ogarnięciu się 3 godziny później wróciłem pod firmę i dalej ta sama historia - nie odpali.
Popołudniu ściągnąłem kolegę z lawetą, wsiadam... Odpalił od razu jak gdyby nigdy nic...

I tak normalnie dojechałem do domu, jeździłem nim za różnymi sprawami. Pojechałem do znajomego mechanika, wykasował kilka mało znaczących błędów.

Pojechałem na drugą zmianę, zaparkowałem, przychodzę po pracy, znowu to samo. Nie odpalił.

Na pierwszy rzut oka wygląda jak problem ze świecami. Rano czy nocą gdzie temperatura zdarzyło się że spadła do 10 stopni - auto nie odpala, w dzień jak gdyby nigdy nic.

Niestety raz jechała nim żona, auto zgasło podczas jazdy, zjechała na bok. Po 5 minutach odpaliło i jechało normalnie.

Jeżdżę nim dużo ale dopiero teraz mam takie problemy.

Ktoś miał podobne problemy? Ma ktoś jakiś pomysł jak się za to zabrać?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5486
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Cze 2018, 13:13   

Zacznijmy od tego, że common rail świec nie używa dopóki temperatura znacząco nie spadnie (często włączają się na krótką chwilę dopiero około zera, na dłużej jak temperatura schodzi na minus).
Ponadto nie mają wpływu na pracę silnika podczas pracy - silnik nie może zgasnąć z ich powodu.

Jako że to klekot, pierwsze co należy sprawdzić, to dopływ paliwa. Co prawda temperatury nie są ujemne, ale może masz już filtr tak zasyfiony, że przy 10 kreskach coś zaczyna tam gęstnieć i paliwo nie chce płynąć. Sytuacja, gdy auto gaśnie podczas jazdy, a po chwili odpala, może być związana z chwilowym brakiem paliwa, więc nie wyklucza to pierwszej teorii.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kuba66 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: Mielec
Wysłany: 7 Cze 2018, 19:27   

Wiadomo, na początku będę sprawdzał najdrobniejsze rzeczy w nadziei że coś wyjdzie. Oby obeszło się bez większych i grubszych przygód.

Ma ktoś coś jeszcze? Każda opinia jest na wagę złota! :>

I jeszcze jedno pytanie.

Nie wiem czy to normalne w tych autach (gdzieś natknąłem się w tym dziale na ten sam problem ale bez jednoznacznej odpowiedzi) ale też macie tak, że gdy np dojeżdżacie do skrzyżowania, puszczacie gaz to auto jeszcze chwile "jedzie" i "ciągnie" a dopiero po sekundzie-dwóch normalnie "puszcza"?
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 39
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15 Lip 2018, 14:30   

Najlepiej i najtaniej będzie zakupić jakiś ELM 327 niż szukać wymieniać i itp. Przyczyn jest mnóstwo od czujników po filtry. Ja np mam tak jak ty ale jak autko postoi np 5 dni za uja nie idzie go odpalić jak by paliwo spływało i tak też jest ;) Gdyż po podpięciu do kompa jest problem z układem ale do końca nie wiadomo co bo jest mnóstwo błędów od przepływki filtra map sensor i nie oznacza to że wszystko do wymiany tylko jedna z tych rzeczy zawiodła i idzie lawinowo. Co do puszczenia gazu i odczucia jak by autko dalej ciągło to u mnie tego nie ma reakcja jest natychmiastowa, ale może to być spowodowane Twoją usterką gdyż komputer pewno dawkuje. Uszkodzenie pedału gazu no przyczyn jest od groma. Jak mówię nalepiej zakupić ELM327 koszt śmieszny bo 15 zł a przybliży problemy bardzo dobrze. Cudów też nie ma ale jednak jest to jakaś informacja. Z Diesel to już nie jest taka prosta zabawa jak z Benzyną.
_________________
Instagram

Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 24 10 Wrz 2016, 12:03
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów 1.6 TDCI Econetic 95HP - Problem z obrotami
Szarpanie
slawololog Mechanika silnika 2 7 Paź 2017, 21:05
sierra_007
Brak nowych postów Wymiana sprężyn zawieszenia Fiesta 1.6 TDCi Econetic
Darov600 Mechanika ogólna 8 19 Lip 2018, 22:11
Puff
Brak nowych postów [MK3] Problemy z odpalaniem.
Maher Mechanika 3 11 Paź 2009, 22:07
Maher


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.