Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zmiana z 1.1 na 1.3
Autor Wiadomość
MATIO998 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 26
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 14
Skąd: krakow
Wysłany: 8 Maj 2018, 16:09   Zmiana z 1.1 na 1.3

WItam mój silnik 1.1 padł mam okazje kupić silnik 1.3 to to samo czy trzeba coś przerabiać i czy dużo?
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 8 Maj 2018, 17:42   

monowtrysk czy gaźnik?
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
MATIO998 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 26
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 14
Skąd: krakow
Wysłany: 14 Maj 2018, 21:23   

Mój silnik to 1.1 gaźnik a chce włożyć 1.3 na monowtrysku i czy dużo przerabiania ?
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14 Maj 2018, 22:13   

Zostaw gaźnik, w 1.3 patrzysz czy jest nowszy blok i zaślepiony otwór na mechaniczną pompę paliwa na stałe. Jeśli nie to przekładasz wszystko tak jak jest. W przeciwnym razie kupujesz zewnętrzną, elektryczną pompę paliwa o niskim ciśnieniu, fuel trap np z Sierry żeby był powrót paliwa i działa elegancko - tak miałem u siebie po zmianie z 1.1 na 1.3. Monowtrysk to niepotrzebne komplikacje :ok:
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Maj 2018, 22:35   

zwardek napisał/a:
fuel trap np z Sierry


chodzi o koszyk w baku/swirl/surge, czy to coś innego?
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14 Maj 2018, 22:48   

Chodzi o puszkę na paliwo przed gaźnikiem z 1 wejściem i 2 wyjściami, gdzie jedno z nich odprowadza nadmiar paliwa - powrót do baku. Było to stosowane w Sierrach i Capri, ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Bez fuel trapa nadmiar paliwa powodował rozszczelnienie elektrycznej pompki paliwa - ciśnienie wypychało paliwo przez uszczelki i łączenia, co nie było zbyt bezpieczne.
Jest to niepotrzebne w przypadku, gdy gaźnik ma przelew/powrót do baku lub gdy stosujemy oryginalną pompkę mechaniczną, która ma powrót
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
Ostatnio zmieniony przez zwardek 14 Maj 2018, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Maj 2018, 22:50   

aa ok. Bo myślałem, że to jakiś patent na odpływające paliwo spod ssaka przy gaźnikowych bakach i elektropompie :)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14 Maj 2018, 22:52   

Nigdy nie miałem takiego problemu, chyba że na rondzie, a paliwo było poniżej rezerwy
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
MATIO998 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 26
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 14
Skąd: krakow
Wysłany: 15 Maj 2018, 06:29   

Czyli wystarczy odkręcić monowtrysk i zakręcić gaźnik i po problemie wszystko bd git?
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15 Maj 2018, 09:10   

Tak, tylko zorientuj się jaką pompę paliwa możesz zastosować
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zmiana 1.6 na 2.0
GrekuPL Mechanika silnika 9 8 Sty 2017, 17:24
GrekuPL
Brak nowych postów Zmiana kanapy
Tobol Mechanika ogólna 0 17 Maj 2014, 12:06
Tobol
Brak nowych postów 1.1 - Zmiana silnika.
Kamichov Mechanika silnika 17 24 Kwi 2015, 20:40
bigel
Brak nowych postów Zmiana silnika
silnik 1.3kat
Gość Mechanika 10 10 Wrz 2007, 12:04
madek
Brak nowych postów Zmiana licznika
Karamba2014 Elektryka ogólna 9 17 Sty 2019, 16:51
Karamba2014


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.