|
Ogień na skrzydle wentylatora chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13 Maj 2018, 15:53 Ogień na skrzydle wentylatora chłodnicy
|
|
|
Witam
Dziś niestety zdarzyła mi się nie miła sytuacja i proszę was o po rady.
Moja fiesta stanęła w ogniu na szczęście w porę żona poczuła smród i zdążyłem ugasić.
W sobotę odebrałem auto od mechanika , naprawiał Klimatyzację, a dokładnie wymieniał zawór ciśnienia od klimatyzacji ( coś takiego mi powiedział). Dziś jadę sobie spokojnie w pewnym momencie poczułem, że przestała chłodzić klima, następnie wyłączyłem ją i włączyłem i czuję że znów chłodzi , parkuje pod domem i wychodzę z auta w tym momencie żona mówi że czuć coś spaleniznom otwieram maskę, a tam ogień mały na wtyczce od wiatraka chłodnicy oraz zaczyna palić się śmigło. zgasiłem gaśnicą i odpiąłem ,
zdjęcia po usterce i co się paliło :
wtyczka
wiatrak1
Co mogło być przyczyną zapalenia tego gniazda ??? mechanik od klimy mówi że on nic nie zepsuł ..
wiatrakk
Dane auta :
Ford Fiesta mk6 2002 r 1,3 . 51 kw
W tym momencie auto zaprowadzone do mechanika-elektryka - muszę wymienić wentylator od chłodnicy wraz z rezystorem i zobaczymy , na rezystorze zauważyłem że było na krótko zrobione takie połączenie coś jak na tym filmiku :
rezystor na krótko połączenie |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 15:13
|
|
|
Na moje to zablokowało wentylator chłodnicy (pewnie jakiś wąż wszedł w łopatki albo coś w ten deseń), a po włączeniu klimy cała moc wytraciła się na rezystorze pierwszego biegu wentylatora, i to było bezpośrednią przyczyną pożaru.
Mógł też po prostu szlag trafić sam wentylator. Pytanie tylko kiedy się to (ewentualnie) stało. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 15:21
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Na moje to zablokowało wentylator chłodnicy (pewnie jakiś wąż wszedł w łopatki albo coś w ten deseń), a po włączeniu klimy cała moc wytraciła się na rezystorze pierwszego biegu wentylatora, i to było bezpośrednią przyczyną pożaru.
Mógł też po prostu szlag trafić sam wentylator. Pytanie tylko kiedy się to (ewentualnie) stało. |
dzięki za odpowiedź , No dam znać po naprawie jak działa i czy mechanik doszedł do wniosku co było powodem , na ten moment mówi że na rezystorze było zrobione obejście na krótko , ale zobaczymy |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 15:22
|
|
|
Zmień mechanika. Bo mówi głupoty, i prawdopodobnie przez niego omal nie spłonęło Ci auto. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15 Maj 2018, 19:00
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Zmień mechanika. Bo mówi głupoty, i prawdopodobnie przez niego omal nie spłonęło Ci auto. |
Póki co auto jeździ nie zapłonęło ...
Wymieniony został wiatrak od chłodnicy wraz z obudową i nowym rezystorem , obudowa potrzebna była bo się stopiła ..
Powód : na rezystorze był bezpiecznik wraz z drutem i zrobione na krótko podłączenie , tylko Pytanie kto to zrobił, Bo ja nie, a inny mechanik nigdy mi nic takiego nie wspominał by robił. |
|
|
|
|
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 25 Maj 2018, 19:25
|
|
|
Panowie
Jeszcze jedno pytanie :
Po wymianie wiatraka chłodnicy wraz z rezystorem klima działa , mocno chłodzi.
Ale takie ogólnie pytanie czy to normlalne że na włączonej klimie Jak jadę 3 tys obrotów bieg 4 i puszcze gaz to po sekundzie jest taki odruch auta jakby hamowało mocno silnikiem , można to może nazwać szarpnięciem ale nie takim jak kable zapłonowe do wymiany, że tnie tylko jeden taki odruch i później już normalnie , i tylko po puszczeniu pedału gazu , zaraz sekundę po :/
Dzieje się tak tylko przy włączonej klimie , jak wyłącze Klime to nie ma tego odruchu
Parę osób mi mówiło że to normalne ponieważ auto nie duże 51 kw , 1.3 silnik więc jak sprężarka działa to potrzebuję mocy, a jak gazu nie daję to mocno wyhamowuje , ale aż tak ? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|