Fiesta mk8 automat |
Autor |
Wiadomość |
Gandzior28
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Kwi 2018, 15:38 Fiesta mk8 automat
|
|
|
Witam posiada ktoś nową fieste 1.0 ecoboost w automacie??
Zamówiłem taka i z ciekawości interesuje mnie jak to się spisuje, jakie spalanie mniej wieciej wychodzi w mieście, trasie.
Wyczytałem że dużo osób zachwala manuala, a o automacie nic nie mogłem znaleźć. Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 11 Kwi 2018, 06:50
|
|
|
Nasza Lilith ma MK 8 z automatem . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Lilith
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 20:53
|
|
|
Cześć
Zgadza się, posiadam 1.0 EB w automacie i za nic w świecie nie wrócę do manuala
Jeśli chodzi o spalanie - jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Zimą było słabo, bo ten silnik przy minusowych temperaturach na krótkich dystansach po mieście w korkach potrafił szarpać ponad 9l/100, ale od kiedy temperatury na zewnątrz zrobiły się bardziej przyjazne, spalanie mam identyczne jak w mojej poprzedniej Fieście (mk7, 1.0 EB 100KM manual).
W tej chwili spokojnie jestem w stanie zejść do 7l/100, jeżdżąc w zasadzie wyłącznie do pracy po mieście (10 km w jedną stronę) w godzinach szczytu.
Być może na to zimowe spalanie miało wpływ docieranie się silnika, a może fakt, że włączałam podgrzewanie wszystkiego (fotele, szyby, kierownica), ładowałam telefon i słuchałam muzyki jednocześnie.
Zakładam, że gdybym jeździła w cyklu mieszanym, czy w ogóle głównie w trasie, to spalanie byłoby jeszcze mniejsze.
Fajnym dodatkiem są manetki do zmiany biegów przy kierownicy - korzystam z nich głównie do hamowania silnikiem.
Skrzynia pracuje w dwóch trybach - miejskim (D) oraz sportowym (S). Różnica jest taka, że w miejskim przełożenia biegów są przy niższych obrotach, niż w trybie sportowym i w miejskim ASS jest z definicji włączony a w sportowym wyłączony. Dodatkowo w D przy manualnej zmianie biegów manetkami skrzynia sama wraca do automatycznej zmiany biegów, w S jak użyję raz manetki, to przełączam się na stałe na ręczną zmianę biegów. Żeby wrócić do automatycznej zmiany biegów trzeba w czasie jazdy przełączyć tryby z S na D i z powrotem na S.
Jeśli chodzi o szybkość pracy, to skrzynia nadaje się zdecydowanie bardziej do jazdy miejskiej, niż sportowej i amatorzy sportowej jazdy nawet w trybie S nie będą do końca usatysfakcjonowani.
Niemniej jednak w sytuacjach wymagających zdecydowanego przyspieszenia, np. przy wyprzedzaniu, skrzynia reaguje co najmniej poprawnie. |
_________________ Fiesta Vignale
|
|
|
|
|
Gandzior28
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 10:10
|
|
|
Hej, dziękuję że dałaś troszkę informacji na temat tej skrzyni. Zamówiłem tez automat ze względu na wygodę, wieciej auto będzie poruszać się po mieście.
Kazdy automat ma manetki w kierownicyw mk8?
Dokladniej chodzi mi o wersję wyposażenia, bo ja akurat zamówiłem sync edition. |
|
|
|
|
Lilith
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2018, 08:28
|
|
|
Przeglądałam katalogi, cenniki itp., ale nigdzie nie znalazłam informacji o tych manetkach. Prawdopodobnie są one montowane razem ze skrzynią automatyczną, niezależnie od wersji wyposażenia auta.
Ja też jeżdżę głównie po mieście i teraz już nie wyobrażam sobie powrotu do skrzyni manualnej, także - będzie Pan zadowolony |
_________________ Fiesta Vignale
|
|
|
|
|
Gandzior28
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Maj 2018, 18:11
|
|
|
A jak hamowanie przy redukcji manetkami daje radę ?? |
|
|
|
|
Lilith
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Maj 2018, 12:17
|
|
|
Trzeba się przyzwyczaić, bo wygląda to trochę inaczej, niż praca skrzyni manualnej. Z zauważalnych różnic - reakcja skrzyni na zmianę biegu manetką jest nieco wolniejsza.
Dodatkowo specyfika pracy samej skrzyni sprawia, że redukcja biegu jest mniej odczuwalna i czasem można mieć wrażenie, że redukcja biegu nie przynosi żadnego efektu.
Ale po oswojeniu się z tymi różnicami spokojnie można zapanować nad hamowaniem silnikiem. |
_________________ Fiesta Vignale
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.