|
Obecność paliwa w oleju we fiescie 1,4D |
Autor |
Wiadomość |
Pandarecki
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 28 Kwi 2018, 23:18 Obecność paliwa w oleju we fiescie 1,4D
|
|
|
Witam,
Zaświeciła się w mojej fieście 1,4 (diesel) lampka ostrzegawcza obecności paliwa w oleju i komunikat o koniecznej wymianie oleju.
Wymieniłem olej pod FAPa (DPF) i jak powiedział mój mechanik przyczyną było nieskuteczne wypalanie filtra i paliwo zostało zrzucone do oleju, zamiast zostać spalone.
Znalazłem takie informacje w necie (o zapobieganiu takiej sytuacji - czyszczenie fapa) co o tym sądzicie:
1) warto raz w tygodniu udać się na drogę ekspresową, ... , na której taki proces jest możliwy i przejechać kilkanaście kilometrów na 4. biegu utrzymując obroty silnika pomiędzy 2000 a 3000
2) We fieście MK7 jest FAP mokry czy suchy ?
3) taka ciekawostka o kasowaniu inspekcji na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=RWoY8oufIsE |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Kwi 2018, 21:39
|
|
|
FAP =/= DPF
FAP jest mokry (francuski wynalazek)
DPF jest suchy (reszta "świata")
Ergo to nie FAP, a DPF.
Co do metody - jak chcesz uzyskać wysoką temperaturę do wypalania filtra, to dajesz w pedał na najwyższym możliwym biegu i pałujesz tak auto na autostradzie dłuższy kawałek. Wtedy wydech osiąga naprawdę przyzwoite temperatury. Na czwórce to możesz i na 4krpm go trzymać i nie da to takiego efektu. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Pandarecki
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 30 Kwi 2018, 14:15
|
|
|
Puff napisał/a: | FAP =/= DPF
FAP jest mokry (francuski wynalazek)
DPF jest suchy (reszta "świata")
Ergo to nie FAP, a DPF. |
Dzięki, człowiek uczy się całe życie.
We fieście z 2011 roku jest francuski silnik to ma FAP. Wyczytałem, że z mokrym FAPem jest mniej problemów
Dziennie robię 2x25km |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Kwi 2018, 14:42
|
|
|
Pandarecki napisał/a: | Wyczytałem, że z mokrym FAPem jest mniej problemów |
Jeśli nie kręcisz tras po 2km do roboty i z powrotem (bo to zabije każdy filtr cząstek), to FAP jest praktycznie bezobsługowy (raz a czas [w praktyce nawet raz na parę lat] dolewasz Eolysa i to tyle w temacie).
Przy trasie 25km w jedną stronę wypadałoby od czasu do czasu przepałować auto, bo silnik się niby nagrzeje, ale jak jeździsz bardzo oszczędnie, to w zimie filtr może dostawać po tyłku. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|