Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Blokada immo? - rozrusznik nie działa, kreski zamiast liczni
Autor Wiadomość
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Mar 2018, 20:00   Blokada immo? - rozrusznik nie działa, kreski zamiast liczni

Witam - pomożecie - problem z uruchomieniem Fiesty mk6. 1,3 benzyna bez LPG.
Lampka immo miga co 2 sekundy, zegary pokazują jedyne przebieg auta. W momencie włożenia kluczyka i przekręcenie w poz. zapłon na wyświetlaczu zegarów pojawiają się poziome KRESKI i immo miga bardzo szybko. Rozrusznik NIE działa. Co mu się podziało? Dojechał normalnie z miasta i pod domem już nie da się uruchomić.
Przy akku jest puszka z mocowaniem koszyka a w środku przekaźnik - to wszystko jest/było mokre. Za co on odpowiada? Wyłącznik bezwładnościowy wciśnięty. Kto miał. taki problem i może doradzić. Jutro podłączę pod kompa. Bezpieczniki za schowkiem są OK.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1672
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 14 Mar 2018, 22:07   

połączenie między skrzynka bezpieczników -ECU- zegary. Bardzo często przyczyną jest właśnie wilgoć i korozja, zacznij od osuszenia skrzynki i sprawdzenia przejść.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Mar 2018, 08:26   

Dzięki, pod maską nie ma skrzynki bezpieczników. Fakt, jest sterownik blisko obudowy akumulatora i w okolicy trochę mokro. Auto wepchnięte do garażu i suszone. Dam znać.
Sprawdzone bezpieczniki i przekaźniki - wszystkie OK.
Suszę okolice akku gdzie jest wiązka przewodów i sterownik. Demontuję kosz na akku, pod nim są jakieś przewody biegnące do masy.
Pod podstawką akku są 3 mocowania masowe kabli, w tym główny (-). Wszystkie były mocno zardzewiałe. Cud, że nie pourywałem śrub mocujących. Dalej sprawdzam instalację ....
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2018, 09:20   

Info dnia. - Dziś rano podłączyłem akku i .... wszystko OK, silnik odpalił od kopa. wszystko działa. Nie podłączałem kompa ELM'a, zrobię to później.
Co zrobiłem - Wszystkie (pod maską) dostępne połączenia przewodów zostały wysuszone i przeglądnięte. Połączenia masowe kabli, w tym główny (-) były mocno skorodowane, zostały dokładnie oczyszczone wraz z blachą podstawki akku ( tu są przykręcone). Wtyczka z gniazdem głównej wiązki od sterownika wysuszona i sprawdzona. Była cała mokra, bo znajduje się tuż pod podszybiu, gdzie kapie woda !!!! Wszystkie bezpieczniki w skrzynce za schowkiem sprawdzone, są OK. Przekaźniki wyjęte i sprawdzone, są OK. Przekaźnik zamocowany przy akku na listwie sprawdzony i jest OK. Akku doładowany, po 12 godzinach w spoczynku ma 13 Volt. Jeśli jakieś jeszcze szczegóły chcecie się dowiedzieć, piszcie. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Kwi 2018, 17:14   

Cd. przygód z Fiestą. Po przejechaniu kilkunastu km. znów nie udało się jej uruchomić. Komp wskazał błędy
P0395 - błąd obwodu czujnika położenia wału gł.
U001 - błąd magistrali komunikacji CAN dużej szybkości !!??/
U0121 - utrata komunikacji z modułem sterowania ABS.
Już serdecznie mam go dość.
Walczę z instalacją i wiązkami przewodów.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Kwi 2018, 08:16   

Znajomy mechanik/elektryk zdecydowanie zasugerował wymianę czujnik poł. wału. Zamówiłem w ASO, bo nigdzie tego od ręki nie ma. Nr. części Ford 1110834 i jest to wg. opisów generator impulsów. Cena ok. 330 PLN. Po wymianie dam znać czy to pomogło.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2018, 18:30   

Nowy czujnik zamontowany. Przed uruchomieniem podłączenie pod ELM i skasowałem błędy. Silnika NIE da się uruchomić. Po włączeniu zapłonu pojawiają się kreski na wyświetlaczu i dioda immo szybko miga. Rozrusznika nie działa.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Kwi 2018, 08:39   

cd. akcji naprawy - Zegary trafiły do elektronika, przelutował zimne luty. Niestety to nie pomogło. Udało mi się wyjąc wtyczkę ze sterownika /po dłuższej walce ze śrubą mocującą/

A ... głównym winowajcą okazał się sterownik - po wyjęciu wtyczki /poradziłem sobie korundowymi wiertłami/ w środku zastałem niebieskawo-zieloną ciecz. Zgnity jeden z bolców pin, złamał się. Wtyczka też nie wygląda najlepiej. Elektronik dolutował przewód z płyty głównej sterownika i wyprowadził na zewnątrz!! Znalazłem odpowiedni kabel we wtyczce i zlutowałem go z tym wyprowadzonym ze sterownika.
Po prowizorycznym zabezpieczeniu całości .... silnik odpalił, nie mruga dioda immo, obrotomierz działa, nie na błędów check. Dam znać, jak wszystko dokładnie zabezpieczę i zaizoluję czy dobrze działa.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Kwi 2018, 08:56   

cd. akcji - opiszę, pomimo zerowego zainteresowania Forumowiczów.
Po dokładnym zabezpieczeniu całości /czyli uszczelnieniu obudowy sterownika/.... silnik odpalił, nie mruga dioda immo, obrotomierz działa, nie na błędów check.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1672
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 26 Kwi 2018, 21:15   

Czyli klasyka,
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Kwi 2018, 07:47   

Masz na myśli zainteresowanie tematem awarii tej Fiesty mk6 ... czy typowe usterki sterownika Fiesty czyli problem z odpięcięm wtyczki /śruba zrywalna/ i zalewanie wodą gniazda pinów sterownika???/
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1672
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 28 Kwi 2018, 11:15   

Typowe usterki w fordzie czy to ka,fiesta, mondeo i inne dlatego pisałem na początku sprawdzić połączenia
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 256
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Kwi 2018, 15:46   

Rozumiem, dzięki wielkie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów [MK5] nie kreci rozrusznik i nie grzeja swiece
bogdan36 Elektryka 4 3 Sie 2011, 17:12
jackrzec
Brak nowych postów [MK3] Nie odpala - rozrusznik nie kręci
przemo. Mechanika 3 11 Sie 2006, 16:52
przemo.
Brak nowych postów [MK3] Zamek bagażnika nie działa (nie można otworzyć)
Gość Mechanika 8 19 Sty 2010, 22:12
kubaotcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.