Nowy Ford Fiesta Vignale czy ST-Line. |
Autor |
Wiadomość |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 20 Mar 2018, 15:08
|
|
|
Namierzyłem tę regulację- faktycznie jest w przedniej części fotela kierowcy i pasażera. Oczywiście jest też regulacja wysokości fotela pasażera. Dealer o tym nie wiedział- mówił, że to pakiet i go nie mam . Właśnie wysłałem mu zdjęcie . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 20 Mar 2018, 17:49
|
|
|
Jeśli ktokolwiek zastanawia się nad grzaną kierownicą, to niech przestanie i od razu zamawia- REWELACJA! |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 20 Mar 2018, 18:19
|
|
|
Ciekawe jaki bylby koszt dołożenia takiej funkcji |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 21 Mar 2018, 10:47
|
|
|
W salonie:
Zdążyłem już przetestować "automatyczne" parkowanie- normalnie bajka! Już wiem Wojtek o czym pisałeś . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Mar 2018, 12:04
|
|
|
Gratuluję i cieszę się, że jesteś zadowolony. Ja ciągle to uwielbiam. Mój wóz w detailingu na wiosnę, stąd wszędzie pożyczam fiestę od żony. To parkowanie jara mnie za każdym razem od pół roku |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 26 Mar 2018, 06:41
|
|
|
Po tygodniu i 150 km od wyjazdu z salonu mogę napisać, że fiesta ma rewelacyjną podgrzewaną kierownicę, przednią szybę ( tę znam od 5 lat ) i fotele ( docelowo założę maty na tylnej kanapie ), zajefajnego asystenta parkowania ( prostopadle i równolegle )- no zabawa przednia, gadżeciarski tempomat adaptacyjny i super wyciszone wnętrze!
O wyglądzie wersji Vignale nie wspomnę, ale chociaż dodam, że jestem BARDZO pozytywnie zaskoczony. OK- przyznaję, że jest to jednak rewolucja, a nie ewolucja w porównaniu do MK 7.
Ciekawostka dla osób biorących koło zapasowe- w przeciwieństwie do auta bez niego, MK 8 nadal ma lewarek i klucz do nakrętek, ale dopiero po chwili zajarzyłem, że ten klucz jest... jedną częścią z lewarkiem. Produkt z Turcji i dało się zaoszczędzić pewnie 1 E na aucie- zobaczymy w praktyce . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
Ostatnio zmieniony przez Mars 26 Mar 2018, 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Mar 2018, 07:19
|
|
|
Codziennie sprawdzałem, czy napiszesz coś więcej - dzięki, choć podziwiam tak mało jeździć tak fajnym samochodem. Rozumiem, że pogoda była bardziej na coś innego (u mnie fiesta też stoi, bo żona chora, a ja tylko z wiatrem w czapce jeżdżę).
Ktoś tu napisał, że mk8 to lifting mk7, bo są te same klamki drzwi. Dla mnie to dwa zupełnie różne samochody - dość napisać, że zanim weszła do sprzedaży mk8, starałem się zmusić do mk7 ST - bo wszędzie czytałem entuzjastyczne testy, a cena ST w porównaniu do prowadzenia i osiągów była fantastyczna. Ale jej wygląd mi nie pasował z zewnątrz, a wewnątrz to już płakałem. Wnętrze było zupełnie nie dla mnie. Mk8 z zewnątrz mi się zwyczajnie podoba, lekko złagodzone rysy są dla mnie bardzo na plus. A wnętrze, zamiast autentycznie odpychać (doszło do tego, że małżonka mnie przekonywała "nie jest tak źle, ja mogę z takim wnętrzem żyć" - ale ja nie mogłem się przekonać), jest na pierwszym miejscu, dlaczego mk8 kupiliśmy. Wg mnie nie ma lepszego w tej klasie - mi np nowe polo w full wypasie gorzej pasuje (za nisko środkowy ekran, design zbyt zachowawczy).
Swoją drogą za jakiś czas napisz obszerne porównanie mk7 z mk8 - nikt lepiej od Ciebie tego nie zrobi, a może kogoś z mk7 do mk8 przekonasz |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 26 Mar 2018, 10:43
|
|
|
Jak tylko będę się mógł podzielić jakąś informacją, to chętnie to zrobię. Przez 3/4 roku jeżdżę do pracy rowerem, a w sezonie letnim mieszkam na działce i wtedy dojeżdżam motocyklem. Ponieważ "kilka" razy musiałem płynąć motocyklem do/z pracy, więc nastał czas na zabawkę dla mnie- wybór padł na następcę MK 7 i teraz jestem zadowolony .
Ford key free- rewelacja! Sterownik w saszetce, a ty podchodzisz do auta, jakby miało z tobą połączenie genetyczne . A jak- kolega podszedł i nie dał rady otworzyć, a ja otworzyłem od razu .
Gadżet w postaci przycisku uruchamiania silnika zawsze chciałem mieć, więc... mam .
System stop/start- na razie pozytywne wrażenia .
Skóra na wierzchu deski rozdzielczej- na mnie nie robi wielkiego wrażenia i nie wywołuje WOW, ale ogólnie czuć namiastkę... luksusu. Tu chyba bardziej cieszyłbym się z jasnej tapicerki, której nie można się doczekać .
Brakuje gniazda 12V w bagażniku, np. do lodówki. Schowek przed pasażerem nie jest chłodzony- szkoda.
Lusterka zewnętrzne są mniejsze niż w MK 7, ale dla mnie luz.
Lakier ruby red w porównaniu do srebrnego z fiesty żony brudzi się bardziej, tzn. szybciej go widać. Za to Fiesta Vignale z czystym lakierem ruby red wywołuje WOW u przechodniów, a szczególnie u mnie .
Wszystkie nowinki techniczne wdrożone w segmencie B są dla mnie jak woda na młyn, więc bardzo chętnie opiszę swoje wrażenia . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 29 Mar 2018, 05:19
|
|
|
W MK 8 od spodu jest osłona silnika- w MK 7 jej nie mam mimo takiego samego motoru.
W porównaniu do MK 7 wyciszenie jest bardzo odczuwalne.
W moim przypadku elektrycznie składane lusterka oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ochraniające także boki auta, to przydatne funkcje, bo w jednym garażu zmieścić się musi auto i motocykl. Jeszcze wczoraj kombinowałem z ustaleniem najlepszego miejsca dla Vulcana, bo fiesta MK 8 jest szersza od poprzedniczki.
Może fiesta Vignale ma dodatkową kontrolę w fabryce, za to montaż tylnej ramki tablicy rejestracyjnej przerósł salon sprzedaży- z prawej strony ramka zamocowana była zbyt nisko, przez co dotykała lakieru. W dłuższej perspektywie z pewnością by doszło do jego uszkodzenia .
Siedzenia są bardzo wygodne, a z podparciem odcinka lędźwiowego lubimy się jeszcze z MK 7, za to tutaj także pasażer z przodu ma pełną regulację fotela.
Minus za położenie podłokietnika- mam prawie 170 cm wzrostu i podłokietnik jest zbyt z tyłu- brak jakiejkolwiek regulacji.
Na razie brak problemów z wrzuceniem wstecznego biegu tak jak to się czasami zdarza w MK 7.
Spalanie z komputera 6,9 l/100 km w terenie zabudowanym- bardzo dobry wynik mając na uwadze, że auto ma przejechane... 200 km, więc docieramy .
Koła17'- rewelacja i z wyglądu i z prowadzenia- żadnego wrażenia, że "powinno" być twardo- jest wręcz bardzo komfortowo. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Mar 2018, 07:34
|
|
|
Czytając o Twoim ciasnym garażu dziwię się, że byłeś od początku na nie dla Door Edge Protectors. Są genialne - nie dlatego, że jak napisałeś "i tak innych nie przywalasz drzwiami", tylko dlatego, że wychodzi się na luzie, otwieram drzwi szeroko do końca wszędzie - tylko czasem ludzie obok się dziwnie patrzą, bo zapewne nie spodziewają się, że nie niszczę innym i sobie lakieru. Czyli to taka codzienna wygoda wsiadania i wysiadania w ciasnych miejscach.
Ale oczywiście większą wygodą jest keyless i tu Ty wygrywasz. Wcześniej naooglądałem się filmików o kradzieżach na walizkę. Gdyby nie to, że dostałem super rabat na mój własny samochód w z keylessem, nigdy bym go nie zamówił. Bo przecież ukradna w pierwszą noc w Warszawie i to jeszcze mazdę (słynny filmik zacharoff "mazda szósteczko moja tu jesteś jak zdrowie" o kradzieżach tych samochodów w stolicy).
A prawda jest taka, że keyless to
1. ogromna wygoda na codzień i bardzo ładny przycisk START/STOP
2. zabezpieczenie przed kradzieżami na walizkę jest banalne - wystarczy nie trzymać niezabezpieczonego kluczyka w domu przy drzwiach/oknach.
Inna sprawa, że jestem przekonany, że żona by kluczyk zostawiała w torebce przy drzwiach, więc punkt 2. by odpadł Na szczęście po fieście nikt nie spodziewa się keylessu, a sam samochód jest pewnie rzadko kradziony - i super. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 30 Mar 2018, 09:36
|
|
|
Ochrona drzwi nic mi nie da, bo motocykl jest postawiony z lewej strony na końcu 5 m garażu, więc tylko przedni lewy błotnik był na "wysokości" bocznego kufra motocykla. Był, bo przestawiłem Vulcana i teraz jego przednie koło jest obok przedniego lewego błotnika Vignale. I... już mam luz i z prawej i z lewej strony Fiesty- temat rozwiązany. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
gumimis
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 5 Skąd: S-ce
|
Wysłany: 31 Mar 2018, 23:14
|
|
|
Cytat: | Ciekawostka dla osób biorących koło zapasowe- w przeciwieństwie do auta bez niego, MK 8 nadal ma lewarek i klucz do nakrętek, ale dopiero po chwili zajarzyłem, że ten klucz jest... jedną częścią z lewarkiem. Produkt z Turcji i dało się zaoszczędzić pewnie 1 E na aucie- zobaczymy w praktyce . |
Z tym kluczem to faktycznie przyoszczędzili... Ja klucz znalazłem dopiero na drugi dzień po odbiorze auta po przeczytaniu instrukcji.
Ale mam do was inne pytanie. Czy w waszych wersjach wnęka koła zapasowego też jest niewykończona -> nie chodzi mi o niedomalowanie lakierem ale o to, że lewarek i koło są "rzucone na gołą blachę" bez żadnych gumowych podkładek czy pianki... |
_________________ Fiesta Mk8 '18 100KM Sync Ruby Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 24 Kwi 2018, 09:20
|
|
|
Informacyjnie: w MK 8 komputer podpowiada strzałką zmianę biegu na niższy lub wyższy. Do tego podaje numer biegu, na jaki zmienić. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 24 Kwi 2018, 14:39
|
|
|
i tak się tym nie ma co sugerować bo przy 2 tyś rpm pokazuje żeby dać bieg wyżej czyli stanowczo za wcześnie,tylko silnik zamulamy sugerując się tymi strzałkami |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 24 Kwi 2018, 21:53
|
|
|
Tared napisał/a: | i tak się tym nie ma co sugerować bo przy 2 tyś rpm pokazuje żeby dać bieg wyżej czyli stanowczo za wcześnie,tylko silnik zamulamy sugerując się tymi strzałkami |
Dokładnie
Mojej żonie spodobał się sposób pokazania na zegarach, po której stronie mamy wlew paliwa. Ta mała strzałeczka przy ikonce dystrybutora sprawia, że żona nie musi zastanawiać się, z której strony Fiesta ma wlew paliwa
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2018, 07:55
|
|
|
Komukolwiek kazał zredukować? Mi nigdy, to musi być już ostra obróbka skrawaniem panewek. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 25 Kwi 2018, 11:38
|
|
|
Cytat: | Ale mam do was inne pytanie. Czy w waszych wersjach wnęka koła zapasowego też jest niewykończona -> nie chodzi mi o niedomalowanie lakierem ale o to, że lewarek i koło są "rzucone na gołą blachę" bez żadnych gumowych podkładek czy pianki... |
W Vignale jest położony materiał pod lewarek. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 25 Kwi 2018, 11:42
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | Komukolwiek kazał zredukować? Mi nigdy, to musi być już ostra obróbka skrawaniem panewek. |
Wyraźnie napisałem: "informacyjnie". Sprzedawca o tym nie wiedział. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
jacky-x
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: SP
|
Wysłany: 27 Kwi 2018, 22:47
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: |
2. zabezpieczenie przed kradzieżami na walizkę jest banalne - wystarczy nie trzymać niezabezpieczonego kluczyka w domu przy drzwiach/oknach. |
Niedawno pojawił się prosty, ciekawy, ale i dość drogi patent na tego typu kradzieże https://keylessprotector.com/pl/ Po testach Zachara https://www.youtube.com/w...Vi&index=1&t=0s ( choć jak zawsze nie jest idealnie) wygląda dość optymistycznie, ale to już do indywidualnej oceny. Pozdr |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 28 Kwi 2018, 07:40
|
|
|
Widziałem to na tvn turbo. Polski patent.
Mi wystarczy AC. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
|