Fiesta mk8 1.1 85 KM Sync Edition |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwi 2018, 07:36 Fiesta mk8 1.1 85 KM Sync Edition
|
|
|
Miałem niesamowitą okazję przjechać tę samą drogę Fiestą mk8 Titanium, o której napisałem wszystko w osobnym wątku i Fiestą jak w tytule -
Sync Edition co daje w serii poza wyposażeniem bazowej wersji Trend
- Sync 3
- składane lusterka z oświetlaniem pobocza
- czujniki parkowania z tyłu
z dodatakowym pakietami
+ automatyczna klima
+ duży ekran
+ 7 głośników
Wrażenia z jazdy
1. silnik miał być mega słaby, bez turbo, 14 s do 100 kmh. To miał być muł. A szczerze różnica w osiągach do wersji 1.0 100 KM jest w mieście nieodczuwalna. Na autostradzie przy prędkościach 100-120 kmh również. Wersja 100 KM nie jest potworem, wersja 85 KM nie odstaje więcej niż sugeruje moc maksymlana. Nie ma słabego dołu, a na górze w obu tych silnikach niewiele się dzieje. Jednak na drodze, na której Fiesta 100 KM idzie 183 kmh (pod delikatną górę), 1.1 85 KM poszedł 165 kmh. To już spora różnica, ale bardzo możliwe, że wynikająca z paliwa - po zatankowaniu z Orlenu zwykłej 95 (ja jechałem na paliwie ze stacji krzak), podobno samochód nabrał mocy/prędkości, a spalanie spadło do 6.5 przy identycznej jeździe (widziałem logi z trasy gps!) niestety ja nim nie jechałem już wtedy. Przebieg autka to było 1100 km, stąd mogłem załapać się na inny tryb pracy silnika (docieranie, ochrona przed wysoką temperaturą). Spalanie z autostradowej trasy 135-165 kmh + drogi krajowe z prędkościami 60-90 kmh (roboty drogowe) to było aż 8.6 l, dokładnie 2 litry więcej niż miał 1.0 100 KM ecoboost. Tu potwierdza się zasada, że słabe silniki strasznie dużo palą, gdy trzeba wykorzystać całą ich moc. Albo jakośc paliwa i docieranie ma ogromne znaczenie.
Inne zaskoczenie, to charakterystyka wersji 85 KM - spodziewałem się "im wyżej tym lepiej", a jest dokładnie jak w 1.0 - czyli nie ma sensu kręcić, na górze nic się nie dzieje, za to na dole jedzie bez oporów.
2. wyciszenie jest absolutnie perfekcyjne, brak 6. biegu nie wpływa na poziom hałasu na trasie. Zapomniałem porównać obroty, ale silnik jest niesłyszalny. Nie ma różnicy w wyciszeniu do Titanium, ani silnika 1.0 - mimo, że ten ostatni ma turbinę, która działa jak dodatkowy tłumik.
Wersja Sync Edition ma tak jak Titanium płytę pod silnikiem - bazowa Trend jej nie ma i zapewne jest głośniejsza.
3. w Fieście Sync Edition wyprodukowanej 4 miesiące po znanym mi Titanium, dalej coś trzeszczy. Czyli ten typ tak ma, zapewne w Vigniale jest lepiej - podejrzewam spasowanie deski rozdzielczej, a Vigniale ma skórę.
4. Nie działa otwieranie szyb z kluczyka, stąd opcja za 800 zł ma sens (czyli 4 szyby elektrycznie otwierane), jeśli lubi się wsiadać do samochodu wstępnie przewietrzonego, a nie nagrzanego rakotwóryczymi oparami
5. Plastikowa kierownica jest dla mnie bardzo niemiła w dotyku, ale rodzicom nie przeszkadza. Na pewno można to rozwiązać taniej, niż dopłacając do Titanium - 200 zł u dobrego tapicera wystarczy
6. brak tempomatu wydawał mi się tragedią, z drugiej strony jest seryjny limiter prędkości - nawet udało mi się użyć go jak bieda tempomatu. Z drugiej strony na autostradzie jest niepotrzebny - czy wciskamy 2/3 gazu, czy 100% samochód w tej wersji jedzie wlasnie 135-160 kmh, stabilizuje sie pomiedzy 140-150 kmh. Nikt nam mandatu nie wlepi.
7. UWAGA, ostateczne potwierdzenie, że BO Play jest bez sensu. Opcja z dużym ekranem i 7 głośnikami gra IDENTCZYNIE jak zestaw BO Play - słuchałem tej samej muzyki z tego samego źródła. Zgodnie z przewidywaniami, jedyna różnica za którą płaci się 2000 zł to subwoofer, który odpowiada tylko za bas - jeśli ktoś słucha głównie basów, to zapewne odczuje różnicę. Ja kompletnie nie. Tu chcę napisać, że te standardowe+ 7 głośników gra naprawdę pięknie. Wcześniej myślałem, że to jednak zasługa BO Play - nic z tych rzeczy, BO Play to zgaduję jedynie inne zaślepki głośników. Nie ma sensu zabierać sobie schowka pod podłogą bagaznika na subwoofer, pomijając już same pieniądze.
8. Prowadzenie na felgach 15 cali i seryjnych Bridgestoneach jest identyczne jak na 16 calach i fabrycznych w titanium Michelinach. Czyli REWELACYJNE. NA każdych ciasnych serpentynach robionych kompletnie bez wysiłku 80@40 mój brat zostawał w tyle citroenem c5 o 200 m. A rodzice nawet nie komentowali w stylu "nie szalej", bo wewnątrz było zero sensacji. Trudno mi określić, czy komfort wymiernie wzrósł w porównaniu do 16 cali - niestety Fiesta superkomfortowa nie jest, ale naprawdę dzielnie tłumi nierówności, plomby nie wypadają ani przy 16 ani tym bardziej 15 calach.
9. Brak bajerów nie powoduje, że ten samochód jest wymiernie gorszy - moim najlepszym podsumowaniem będzie, gdy napiszę że za 75% ceny wypasionego Titanium, Sync Edition z pakietem za 1100 zł daje 90 % frajdy. Nie brakowało mi 6. biegu, ani mocy. Za to na pokładzie jest cisza, świetne prowadzenie, Android Auto, automatyczna klima i miły warkot silnika przy gazowaniu oraz czujniki parkowania tyłem (a do tyłu widoczność jest naprawdę słaba) i składane lusterka z podświetlaniem pobocza (w mieście naprawdę się przydaje przy ciasnym parkowaniu).
Duże zaskoczenie na plus. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
gumimis
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 5 Skąd: S-ce
|
Wysłany: 13 Kwi 2018, 19:24
|
|
|
ad. 5 - Ford też sobie życzy za skórzaną kierownicę 200zł więc jeżeli można ją wybrać przy zamawianiu auta to nie ma sensu bawić się później z tapicerem . W moim przypadku to była pierwsza rzecz na liście dopłat bo miałem okazję w salonie potrzymać zwykła kierownicę. |
_________________ Fiesta Mk8 '18 100KM Sync Ruby Red
|
|
|
|
|
Jacoo
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 23 Skąd: ldz
|
Wysłany: 13 Kwi 2018, 23:00
|
|
|
Niesamowicie cieszę się, że miałeś okazję się przejechać tym autem!
Czyli moje odczucia są zgodne z twoimi.
Spokojnie spalanie spadnie do mniej więcej Twojego poziomu. Ale powyżej 150 znacznie wzrasta.
Zaskoczyłeś mnie głośnikami.
Twoje spostrzeżenia jako osoby codziennie mającej kontakt z ecoboostem są jeszcze cenniejsze.
Najważniejsza chyba informacja dla osób zastanawiajacych się nad 85KM - daje radę na autostradzie i to spokojnie:) |
_________________ Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe. |
|
|
|
|
maxtron
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 12 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 17 Kwi 2018, 17:56
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem od niedawna posiadaczem nowej fiesty i mam do Was pytanie (może naiwne i głupie). Jak wyciągnąć (-zwolnić zaczepy) dywaników aby je wyciągnąć? |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Kwi 2018, 09:20
|
|
|
Gumowego dywanika kierowcy? Zwyczajnie wyszarpać z zatrzasku do góry |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 18 Kwi 2018, 18:11
|
|
|
Ten zatrzask jest kiczowaty ja pod domem biorę pędzel i dociskam środek jednocześnie ciągnąc dywanik do góry |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 19 Kwi 2018, 09:09
|
|
|
Tared napisał/a: | Ten zatrzask jest kiczowaty ja pod domem biorę pędzel i dociskam środek jednocześnie ciągnąc dywanik do góry |
Dokładnie. Te zatrzaski trzymają jak cholera. Z racji tego, że nie lubię nic na siłę, więc nie chciałem wyciągać dywaników tak jak Wojtek to przeklinałem, co nie miara i ostatecznie zrobiłem tak jak Tared. |
|
|
|
|
maxtron
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 12 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 21 Kwi 2018, 19:52
|
|
|
Witam ponownie. Jako posiadacz nowej Fiesty chciałbym Was zapytać o gwarancję od producenta. Jaka jest podstawowa gwarancja? Przypuszczam, że 2 lata. Czy tez jest to dłuższy okres. Jaki jest zakres gwarancji? ...lub : gdzie mogę przeczytać dokładnie o warunkach gwarancji? |
|
|
|
|
gumimis
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 5 Skąd: S-ce
|
Wysłany: 21 Kwi 2018, 21:37
|
|
|
Podstawowa gwarancja to 2 lata z limitem 50000km... |
_________________ Fiesta Mk8 '18 100KM Sync Ruby Red
|
|
|
|
|
SOLONY
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 19 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Kwi 2018, 17:18
|
|
|
Witam, podłączam się pod posta.
Wojtek Wawa - wersja Trand raczej ma płytę pod silnikiem, przynajmniej ta którą oglądałem w salonie. Służy ona nie do wyciszenia tylko w razie wycieków łapie olej.
maxtron - Ford daje gwarancje producenta na 2 lata + salon ma do dyspozycji zwiększenie do 5 lat. Jest na stronie Forda taka informacja ale tego nie mówią sprzedawcy tylko dają niby jako gratis jak mają trudnych klientów.
Pozdro |
|
|
|
|
maxtron
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 12 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 22 Kwi 2018, 19:45 Asystent pasa ruchu
|
|
|
Przy jakiej prędkości zaczyna działać asystent pasa ruchu? W jakich okolicznościach aktywuje się? Ustawiłem w opcjach "sygnał+pomoc" ; kierownica delikatnie zadrżała (jak sadzę żeby potwierdzić aktywację) ale gdy próbowałem zjechać na pas środkowy jezdni - nic się nie działo. Testowałem to przy prędkości ok 60 km/h. Czy możecie coś w tym temacie pomóc? |
|
|
|
|
jacky-x
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: SP
|
Wysłany: 22 Kwi 2018, 20:44
|
|
|
@maxtron
Nie mam fiesty ( jeszcze ) ale jak można wyczytać na oficjalnej stronie forda, dla fiesty "System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h ". Pozdr |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 23 Kwi 2018, 04:26
|
|
|
Wystarczy, że raz włączysz układ przyciskiem w dźwigni z lewej strony kierownicy i komputer to zapamięta. Żeby pomagał, to po ustawieniu w komputerze ostrzeżenie + pomoc, musisz mieć prędkość powyżej 65 km/h. Wtedy kontrolka świeci się na zielono. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 23 Kwi 2018, 19:41
|
|
|
tylko jak ktoś się naoglądał filmików na YT gdzie auta z tym systemem są wstanie same prowadzić to się zawiedzie |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Kwi 2018, 21:23
|
|
|
Wczoraj "kolega z Niemiec" kompletnie stracił serce do tego systemu lecąc 160-190 krętą ekspresówką (tzn autobahnem). System zaczął w łuku nerwowo szarpać kierownicą, aż się zaczęła buda bujać. Naprawdę nie polecam - system działa bardzo średnio przy wolnej jeździe (odbija od pasa jak już samochód na nim jest), przy szybkiej może nawet zabić. Dobrze, że było sucho itd.
Dodam, że jazda była środkiem pasa, żadne ścinanie. Zwyczajnie algorytm się gubił.
Przestawiłem go na niską intensywność i też mniej, ale dalej szarpał. Po wyłączeniu samochód idzie jak po szynach.
Przedwczoraj miałem za to sytuację, której nie miałem w żadnym samochodzie dotąd. Jadąc ponad 180 napotkałem na bardzo mocny poryw wiatru prosto w czoło - i puściły uszczelki drzwi (zagwizdały). Sumarycznie mogłoby być pewnie ponad 250 wiatru czołowego, albo i lepiej, więc nie ma się co dziwić, jednak widać inaczej uszczelnia się samochody bardziej autostradowe niż Fiestę z segmentu B. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 24 Kwi 2018, 09:15
|
|
|
Ja jestem z tego systemu bardzo zadowolony i mam go włączonego na stałe. Jak tylko mogę, to od razu włączam do tego tempomat adaptacyjny. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2018, 07:53
|
|
|
Może w Vigniale inaczej go wystroili? U mnie od początku działa za późno i za gwałtownie, albo w ogóle nie działa. Za to adaptacyjny tempomat uwielbiam. Typowa sytuacja - jadą 3 pasy pełne samochodów, lewy nawet do 150, aż tu nagle wszyscy hamują do 85 kmh, bo gdzieś daleko komuś TIR zajechał drogę. Normalnie takie niespodziewane hamowanie jest mega niebezpieczne. Tempomat reaguje na luzie i od razu. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 25 Kwi 2018, 14:52
|
|
|
szkoda tylko,że od 30 km/h można go włączyć,bo przejeżdżając przez przejazd czasem zapomnę ,że się wyłączył i przez chwile się zastanawiam czemu auto zwalnia Widziałem,że w fokusie nowym już będzie to rozwinięte i będzie stawał i startował sam nie zdziwiłbym się w sumie jakby to była tylko kwestia zmian w sofcie chodź może przednie czujniki też będą wtedy wymagane mimo wszystko szkoda,że fiesta się nie załapała na taki bajer |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2018, 05:59
|
|
|
Ten bajer ma sens wyłącznie z automatem - masz automat? Wtedy rzeczywiście w korku samochód jedzie sam. Ma to nowe Polo. Ja jednak na vw patrzeć nie mogę |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 26 Kwi 2018, 14:46
|
|
|
no wiadomo wieś-wagena nie kupiłbym nie mam automatu ale kolejne auto już raczej kupię z taką skrzynią bo jednak jest to wygoda |
|
|
|
|
|