Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Po włączeniu ogrzewania spada temperatura silnika
Autor Wiadomość
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 16 Mar 2018, 23:14   Po włączeniu ogrzewania spada temperatura silnika

Dziś mam w mieście zamieć śnieżną i po włączeniu ogrzewania zaczęła mnie pewna rzecz zastanawiać. Mianowicie jak włącze na max grzanie, to spada mi temperatura silnika o jedną pozycje w dół. Jak tochę zmniejsze ogrzewanie to znów sie nagrzewa silnik do temperatury roboczej. Tak powinno być, czy raczej termostat do wymiany?
_________________
Pozdrawiam
 
 
Stoper 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Mar 2018, 13:06   

Moim zdaniem normalna sprawa i bym się nie przejmował.
Część ciepła płynu chłodniczego jest oddawana przez nagrzewnicę do nawiewów, więc im większe grzanie na kabinę ustawisz, tym bardziej płyn chłodniczy przestygnie.
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 139
Skąd: Lubań
Wysłany: 17 Mar 2018, 14:03   

termostat do wymiany,od tego on jest,żeby utrzymywać w miarę stałą temperaturę pracy
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Mar 2018, 21:22   

dirty.73 napisał/a:
termostat do wymiany,od tego on jest,żeby utrzymywać w miarę stałą temperaturę pracy

Ale co ma termostat do obiegu wewnętrznego? Autor ewidentnie pisze o nagrzewaniu wnętrza, a przy takich temperaturach, jakie są ostatnio, to termostat nie ma za dużo do roboty...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 139
Skąd: Lubań
Wysłany: 17 Mar 2018, 22:30   

no a co odpowiada za prawidłową temperaturę?ogólnie jak szybko temperatura osiąga pion na wskazówce?być może termostat po prostu nie domyka do końca
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Mar 2018, 22:38   

dirty.73 napisał/a:
no a co odpowiada za prawidłową temperaturę?

Ale co ma piernik do wiatraka? Puszczasz ciecz na nagrzewnicę i odbierasz z niej ciepło, to temperatura w małym obiegu spada. Czy termostat jest otwarty czy nie, to jest to w tym momencie stała, bo nagle się nie zamknie/nie otworzy po włączeniu gorącego nawiewu. A gdyby był uszkodzony, to silnik byłby cały czas niedogrzany. Zwyczajnie jedno z drugim w tej konkretnej sytuacji nie ma związku. Jeśli jesteś w stanie go wykazać, to śmiało, chętnie czegoś nowego się nauczę.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 139
Skąd: Lubań
Wysłany: 17 Mar 2018, 22:43   

po prostu uważam,że włączenie ogrzewania nie powinno spowodować aż takiego spadku temperatury rozgrzanego silnika na małym obiegu...
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Mar 2018, 23:09   

To, co pokazują zegary na desce, zwłaszcza w kontekście temperatury cieczy, jest bardzo umowne i służy jako wskaźnik, a nie przyrząd pomiarowy. Wahania możesz zauważyć nawet jak w zimie stoisz na postoju i przy włączonym na maksimum ogrzewaniu, naciśniesz gaz, żeby pompa wody szybciej zaczęła chodzić - temperatura może widocznie (nie dramatycznie, ale widocznie) spaść :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 139
Skąd: Lubań
Wysłany: 17 Mar 2018, 23:16   

hmm,a powiedz mi jedno,czy w fordach wskazówka temperatury w pionie oznacza tylko i wyłacznie np. 90 stopni?bo np. w bmw pion oznacza (tak około,bo dokładnie nie pamiętam teraz) od 75 do 110 stopni i każde wahnięcie wskazówki to już spore róznice...być może tym się zasugerowałem....ale mimo wszystko..o jedną kreskę? :)
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Mar 2018, 23:28   

Nie mierzyłem tego z opornicą w ręce, ale na pewno masz kroki i jest ich więcej niż 3. W mk5 na każdy skok wskazówki przypada parę stopni Celsjusza. Jako że to jest ACG (air core gauge), to precyzja jest duża. Jak u mnie temperatura podskoczyła z 90 na 100 (uszkodzona UPG), to ewidentnie widziałem wzrost o 10 stopni na wskazówce, o większych temperaturach nie mówiąc. Jak jechałem ile fabryka dała bez uwalonej UPG, to odczyt z OBD wskazywał 90-parę stopni i wskazówka była wychylona minimalnie w prawo od pionu.

Jeśli chodzi o ogrzewanie wnętrza, to pomyśl, że w przypadku driftowozów nagrzewnica jest często używana do odprowadzania nadmiaru ciepła jeśli nie masz lepszej/większej chłodnicy - dajesz nawiew na gorące na max i nagle motor przestaje się przegrzewać :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 139
Skąd: Lubań
Wysłany: 17 Mar 2018, 23:41   

no w przypadku grzejącego się silnika,każdy odbiornik ciepła jest na wagę złota :)
_________________
dziadkowozy.com
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Mar 2018, 00:56   

U mnie jest wyświetlacz ze wskaźnikiem temp :D nie ma nawet skali ile stopni, musze vGate wpinać zeby na telefonie zobaczyć odczyty z ecu. Ogólnie to silnik potrzebuje bo ja wiem... ze 4 i pół kilometra żeby sie nagrzać do temperatury roboczej, jak poniżej zera jest tak jak teraz to koło 5km. Jak lece sobie w trase i mam rozwalone grzanie na max to sztywno trzyma temperature. Ostatno po mieście tylko latam i jak sie nagrzał to sobie włączyłem grzanie max i stanąłem w korku, to spadła temperatura o jedną kreskę. Ale Kreska temp roboczej zapala sie przy ok. 81-82 stopni, jak spadnie do 79-80 to kreska w dół. Przy 87-90 stopni chłodnica sie załącza, a temperatura otwarcia termostatu patrzyłem, to jest w katalogu 82 stopnie. Generalnie termostat z obudową był wymieniany ze 2 lata temu, bo buda ciekła i oprócz tej jednej rzeczy żadnych zastrzeżeń nie mam. Po prostu mnie to ciekawiło czy tak ma być, czy coś do wymiany. Wychodzi na to że tak ma być.
_________________
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Fiesta dławi się po włączeniu ogrzewania
mackobdg30 Mechanika silnika 12 18 Sty 2016, 16:40
DanielŻ
Brak nowych postów [MK3] Znika płyn chłodniczy gdy spada temperatura
cypis290 Mechanika 43 2 Mar 2010, 21:05
Gość
Brak nowych postów [MK7] Automatyczne zapalenie świateł po włączeniu silnika.
dejvid Elektryka 5 9 Sty 2012, 23:04
Piotr76
Brak nowych postów Temperatura silnika
MK4 1.3 EFI
MKL Elektryka 12 17 Sty 2008, 20:26
Heniek
Brak nowych postów Temperatura silnika Zetec-E
Eol Elektryka ogólna 4 13 Paź 2016, 12:11
Eol


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.