Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Autor Wiadomość
Maciej87 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Nieważne
Wysłany: 12 Lut 2018, 11:52   Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line

W dniu wczorajszym Fiesta osiągnęła pierwszy 1000 km.

800 km przejechała żona
200 km przejechałem ja

Poniżej z wyszczególnieniem wrażenia żony i moje. Punktowo nawiążę trochę do tematu Wojtka (będzie mi łatwiej i szybciej):

1. Głośność: jest głośniej niż w testowanej w październiku Fieście Titanium a to zapewne przez inny rozmiar opon no i to, że jazda odbywa się na zimówkach a testowana przez nas Fiesta Titanium była na letnich oponach.

2. Moc: 100 KM w zupełności wystarcza na miasto i w trasę. W trasie trzeba wyczuć, od kiedy turbina zaczyna konkretnie pompować i nie ma problemu z wyprzedzaniem. Oczywiście jak chce się wdepnąć w podłogę i wyprzedzić kogoś migiem to redukcja biegu jest nieunikniona.

3. Dźwięk: Fiesta żony nie ma zestawu B&O. Nie wiem jak gra B&O, ale standardowy zestaw audio jest na całkiem dobrym poziomie. W sumie mamy 7 głośników.

4. Plastiki: Tutaj muszę zgodzić się z Wojtkiem te na drzwiach są okropne, ale zauważyliśmy to z żoną już podczas wizyty w salonie. Plastik na desce rozdzielczej jest akceptowalny.

5. Zawieszenie: UWAGA JEST TWARDO zwłaszcza, że mamy opony 205/45/17. Czuć praktycznie każdy kamyszek, każdą koleinę no i każdą dziurę. Teraz już się do tego przyzwyczailiśmy a nawet nam się to podoba, bo zawieszenie niesamowicie przekazuje to, co dzieje się na drodze. Auto jedzie jak po szynach. Jest sztywne, zwarte i nie przechyla się na boki przy szybkim wejściu w ostre zakręty.

6. Reflektory projekcyjne: Robią wrażenie na kierowcach jadących z naprzeciwka i przechodniach. Wg opinii, które usłyszałem od kilku osób są to najładniejsze światła ledowe, jakie kiedykolwiek widzieli i w sumie się im nie dziwę, bo twierdzę tak samo a wyglądają rzeczywiście ładnie zwłaszcza jak Fiesta jest biała ;)

7. Inteligentny tempomat: Działa elegancko, ale tak jak napisał Wojtek trochę za mocno hamuje, kiedy wykryje, że auto przed nami porusza się wolniej.

8. Hamulce: nie wiem czy to zasługa tego, że z tyłu też są tarczówki, ale hamują jak dzikie. Musiałem się przestawić z naszego diesla, bo w Fieście przy tym samym poziomie wciśnięcia pedału, co w rodzinnym dieslu można wylecieć przez przednią szybę.

9. Spalanie: 3 dni po odbiorze wybraliśmy się do teściów pochwalić się nowym nabytkiem. Trasa 200 km w tym 28 km drogą ekspresową z prędkościami 120/130 km/h, 28 km autostradą z prędkościami 120-140 km/h. Pozostałe 144 km drogami lokalnymi z prędkościami 50-100 max 110 km/h. Spalanie po dojechaniu na miejsce 5,7l z wyświetlacza a realne 6l. Jazda tylko po mieście (nie, jako zawalidroga) to już realne 7/7,5l.

10. Apple Car: działa elegancko. Wystarczy podłączyć Iphone’a do USB i Sync automatycznie wykrywa nasz telefon. Minusem jest brak map google, ale i na to są sposoby.

11. Nagrzewanie auta: Fiesta żony nagrzewa się bardzo szybko 3-4 max 5 minut i trzeba skręcać ogrzewanie, bo jest za gorąco.

12. Door Edge Protector: świetna sprawa nie trzeba tak bardzo uważać przy otwieraniu drzwi jak to ma miejsce w autach bez tego systemu.

13. Asystent pasa ruchu: niby działa, ale jakoś tak niemrawo, dlatego ostatecznie wyłączyliśmy ten system.

14. Automatyczne długie światła: fajna opcja nie trzeba bawić się w zmianę system sam robi to za nas wg naszej opinii długie włącza trochę za szybko gdyż np. przed zakrętem mijamy auto, po czym od razu włączają się długie. Nie dążą wystarczająco podnieść się do góry a zza zakrętu wyjeżdża kolejne auto i chwilę potrwa zanim zmienią się na krótkie. Mogłyby po minięciu pojazdu poczekać z 3-5 sekund i dopiero zmienić.

15. Klimatyzacja: działa elegancko na każdym poziomie dmuchawy. Praktycznie od samego początku przeszliśmy na automat z 1 max 2 poziomem dmuchawy.

To by było na tyle. Jak o czymś zapomniałem to dopiszę a jak ktoś ma pytania to pytać śmiało.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 104
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 12 Lut 2018, 12:39   

Baaaardzooo mnie kusiła wersja ST-Line, jednak obawiałem się utwardzonego zawieszenia. Wygląd przedniego zderzaka jest rewelacyjny!
Gratuluję zakupu!
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Maciej87 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Nieważne
Wysłany: 13 Lut 2018, 11:47   

Wersja ST-Line cała jest rewelacyjna. Zderzak przód, tył, progi, wydech no i ten spojler. Całość sprawia, że aż chce się patrzeć na to auto a jeszcze bardziej nim jeździć. Obawiałem się trochę o niecałe 12,5 cm prześwitu, ale radzi sobie bez problemu nawet z nieprzepisową wysokością progów zwalniających.

Co do koloru to nigdy mi się nie podobał biały kolor aut aż do momentu, kiedy zobaczyłem Ford'owski Frozen White. Jest niesamowity a to tylko zwykły kolor nie metalik zresztą zobaczcie poniżej.

Biały białemu nie równy <8>

 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lut 2018, 14:18   

Dzięki Maciej87, bardzo mi miło, że nie tylko ja tak spisuję wrażenia dla potomnych. Warto wiedzieć, że fora internetowe są jedynym rzetelnym źródłem informacji - dziennikarz nie może o żadnym samochodzie powiedzieć/napisać całej prawdy, bo przestanie dostawać samochody z parku prasowego. Taki Clarkson mógł (a i tak miał proces z Teslą!), ale piszemy o Polsce.
Gratuluję st-line. Cieszę się, że wziąłeś tyle bajerów, bo one cieszą. Mi w st-line najbardziej podobają się felgi - są REWELACYJNE i chciałbym je bardzo :-) Niestety nie ma czujników parkowania z przodu i automatycznego parkowania, to u nas przeważyło. Spalania podałeś identyczne co nasze - szkoda, że w danych fabrycznych takie bajki, ale jak pisałem gdzie indziej - jak się wjeździć i wciskać gaz delikatnie, można palić nawet w mieście okolice 6 litrów. Ale znacznie przyjemniej słuchać rasowego warczenia.

Hamulce dorównują Porsche 911 997 - to oficjalne dane z materiałów prasowych Forda. Mam inny sportowy samochód, też nowy, i mam ten sam problem co Ty - Fiesta hamuje tak rewelacyjnie, że muszę uważać przy hamowaniu. Mimo, że my w titatnium mamy bębny z tyłu.

Wielu szybkich krętych tras życzę!

A teraz hit - moi rodzice odbierają nową fiestę jutro - golasa, ale z kilkoma opcjami (duży tablet, czujniki parkowania z tyłu, 7 głośników, automatyczna klima, 85 KM). Też Frozen White :-)
I mój starszy brat pomyślał "też chcę bajerancką fiestę" i będzie zamawiał dla siebie titanium na full wypasie 125 KM. Spotkania rodzinne będą wyglądać jak miniklub fiesty mk8 :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Maciej87 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Nieważne
Wysłany: 19 Lut 2018, 21:15   

Pierwszy pech. Dziś podczas mycia Fiesty odkryłem grubą rysę na tylnych prawych drzwiach. Jakiś sk*****l perfidnie zrobił rysę. Mnie wszystko w środku gotuje się aż do teraz a żona załapała doła :sad:

Od razu z myjni pojechałem do lakiernika, który powiedział mi, że można zrobić to pędzelkiem, ale będzie widać. Najlepiej wg niego psiknąć pistoletem dany fragment i spolerować.

Mamy ochronę zniżek AC w PZU, ale zastanawiamy się czy zgłosić szkodę. Zawsze istnieje obawa, że przez praktycznie cały rok, bo ubezpieczenie jest do 30.01.2019 może wydarzyć się inna (druga) szkoda i wtedy przy ewentualnym zgłoszeniu polecą już zniżki.

Co radzicie?
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 104
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 19 Lut 2018, 21:37   

To jest ten ból przy aucie salonowym. Dmuchasz, chuchasz, a bydło uszkodzi i zwieje jak tchórz.
U mnie madame małżonka dwa razy trafiła fiestę. Raz gdy miała 1,5 roku, a następnie rok później. Wszystko załatwione w ASO z AC i jest super. To auto zostaje dla niej, a ja biorę nową fiestę. Zgadnijcie, czy usiądzie za kierownicą :rotfl: .
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Wojtek Wawa Hyde-Park 58 6 Lut 2018, 18:09
Wojtek Wawa
Brak nowych postów [mk7] Pierwszy zakup Fiesty - wersja / cena / uwagi
mar333 Przed zakupem 2 27 Gru 2017, 18:55
brunoa
Brak nowych postów [Inny] Silnik [MK8] 1.1 85 KM
SOLONY Przed zakupem 0 8 Sty 2018, 17:19
SOLONY
Brak nowych postów Kompatybilność nakładek progowych z Mk7 do Mk8 ?
langolier Mechanika ogólna 1 2 Lut 2018, 19:41
Parzych
Brak nowych postów Nowy Ford Fiesta Vignale czy ST-Line.
Mars Hyde-Park 111 19 Lut 2018, 20:02
Mars


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.