Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
31 Mar 2014, 18:54
[MK6] Dmuchawa, wiatrak od nawiewu - obciera i piszczy
Autor Wiadomość
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Mar 2011, 09:05   [MK6] Dmuchawa, wiatrak od nawiewu - obciera i piszczy

Witam,

jak w temacie wiatraczek od nawiewu po zimie zaczął piszczeć, problem zaczął się już w mrozy i trwa do teraz, ewidentnie wiatrak obciera albo po prostu się wyeksploatował, miał ktoś taki problem? Wystarczy go naoliwić czy wymienić trzeba od razu ? Znalazłem takowy na allegro, koszt 70zł może warto to zrobić raz a porządnie.

Na forum udało mi się znaleźć informację, że wiatrak znajduje się w podszybiu na środku jak otworzymy maskę, niestety nikt nie napisał jaka to wersja mam nadzieje, że w MK6 jest jakieś wygodne dojście i dam radę zrobić to sam ?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Mar 2011, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Mar 2011, 12:24   

erO_ napisał/a:
mam nadzieje, że w MK6 jest jakieś wygodne dojście
W MK6 prawie do niczego nie ma wygodnego dojścia... :sad:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Mar 2011, 14:57   

No oni są chorzy nawet żeby żarówke wymienić trzeba lampe wykrecić :P ktoś pomoże z tym wiatrakiem?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Mar 2011, 18:50   

erO_ napisał/a:
nawet żeby żarówke wymienić trzeba lampe wykrecić
Niekoniecznie, po stronie kierowcy można bezproblemowo, po stronie pasażera odkręcasz JEDNĄ śrubkę od zbiorniczka płynu chłodzącego i też wymienia się bez problemów... Z wiatrakiem niestety nie wiem jak i co...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: 25 Cze 2012, 21:49   

erO_ napisał/a:
No oni są chorzy nawet żeby żarówke wymienić trzeba lampe wykrecić :P ktoś pomoże z tym wiatrakiem?


Może koledze erO_ pomoc już nie jest potrzebna - minął przecież ponad rok, ale dla tych, którzy zmagają się z tym problemem będzie to cenna wskazówka.
W mojej fieście od pewnego już czasu też zadomowił się świerszcz, a że jego koncerty stawały się coraz głośniejsze, z determinacją szukałem sposobu naoliwienia łożysk silniczka dmuchawy. Okazuje się, że jest taka możliwość bez demontażu konsoli. Po obydwu stronach zespołu dmuchawy są otwory rewizyjne zamknięte odchylanymi osłonami znajdującymi się za ażurowym koszyczkiem - Fotka tutaj. Otwierają się one przy włączonym zapłonie i wciśnięciu przycisku obieg wewnętrzny.
Po stronie pasażera należy wyjąć schowek (ściskając jego boki do środka), aby mieć lepszy dostęp. Po cofnięciu fotela kładziemy się na podłodze i szukamy osłonki, która przy włączeniu obiegu wewnętrznego odchyla się w stronę przodu pojazdu (pokazuje to strzałka na fotce). Wyłączamy zapłon, przy włączonym obiegu wewnętrznym.
Ukazuje nam się tylne łożysko silnika - teraz tylko smar w sprayu z odpowiednio długim aplikatorem i po sprawie.
Smarowanie łożyska po przeciwnej stronie nie jest już niestety takie proste - odpowiednio długim i wyprofilowanym aplikatorem należy nanieść smar na tylną powierzchnię tarczy wirnika.
Jako aplikator wykorzystałem kapilarę ze starego termostatu wyginając końcówkę w haczyk.
Po nasmarowaniu zamykamy osłonki i cieszymy się cichą pracą dmuchawy :)
Ostatnio zmieniony przez khaki 26 Cze 2012, 20:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 26 Cze 2012, 01:05   

khaki, fajnie że dałeś instrukcje co i jak, pewnie niejednemu z Nas się kiedyś przyda... <oki>
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
zuli007 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Lip 2012, 22:07   

Bardzo przydatne - mój w zimie piszczy wiec pewnie w wolnej chwili latem nasmaruje.

Czy jakiś moderator mógłby zdjęcia zassać i dołączyć do forum? Za niedługo pewnie szag trafi linki zewnętrzne i tyle będzie zdjęć (a na pewno komuś opis się kiedyś przyda).
 
 
dartronix 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: dariusz
Wiek: 55
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: mielec
Wysłany: 8 Wrz 2013, 06:06   

Witam,u mnie piszczał silnik wentylatora i przesmarowałem miedzianem w sprayu-POMOGŁO :jupi: Mam jeszcze takie pytanie,są tam dwie zasłonki od recyrkulacji i działa ta od kierowcy,od pasażera jest nieruchoma.Czy tak ma być?
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: 2 Paź 2013, 16:12   

Powinny się otwierać i zamykać jednocześnie.
 
 
szymi2230 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Szymon
Wiek: 40
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: z tamtąd
Wysłany: 15 Paź 2014, 06:53   

Witam, jestem nowy na forum i potrzebuję dalszej pomocy odnośnie dmuchawy.
Uważam, że to co zostało do tej pory omówione załatwia temat ale na chwilę. Kolega khaki pisze, że łożyska można nasmarować nie wyjmując dmuchawy poprzez wciśnięcie obiegu wewnętrznego itd., - ja w swojej fieście nie mam tego przycisku. Chciałbym swoją dmuchawę kompletnie wykręcić i łożyska wymienić. Czy jest ktoś w stanie opisać co po kolei trzeba ściągać i podesłać jakieś fotki? Z góry dzięki
 
 
AGNIESZKA 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 54
Dołączyła: 04 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14 Mar 2015, 22:51   problem z wiatrakiem po wymianie rezystora dmuchawy

Mam fiestę 2002 1,4 tdci.
Instrukcja rozwiązania problemu z dmuchawą nawiewu wykonana przez męża:
Również miałem problem z wentylatorem nawiewu.Przy ustawieniu nawiewu 1, 2, 3 piszczał.
Postanowiłem naprawić to sam.
Odkręciłem schowek od strony pasażera,następnie odkręciłem tunel od nawiewu,widoczny za schowkiem,który jest przykręcony tylko jedną śrubką.Potem odkręciłem tablicę z bezpiecznikami odsuwając ją na bok.Następnie odkręciłem okrągłą pokrywę przykręconą 5 śrubami.Po jej zdjęciu wyjąłem wentylator,który razem z tą pokrywą trzymał się na tych śrubach.Odłączyłem go od prądu,naoliwiłem łożyska i ponownie włożyłem go na miejsce,przykręcając go.
W w/w roczniku nie trzeba wykręcać nic więcej tylko kieszeń schowka od pasażera.
Cała naprawa zajęła mi około 2 godzin.
Wiatrak chodzi idealnie .
Wcześniej korzystając z porad na forum wymieniałem rezystor dmuchawy-jednak to pomagało na moment.Dopiero naoliwienie rozwiązało problem.
W razie dodatkowych pytań bardzo chętnie odpowiem.
_________________
Agnieszka
 
 
simko1 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: brzeszcze
Wysłany: 10 Maj 2015, 10:55   

Witam
Czy AGNIESZKA może mi napisać jak wyjąć całą tą obudowę z dmuchawą. Doszedłem do etapu odkręconych 5 śrubek i ni cholera nie mogę wyjąć. Czy to trzeba jakoś konkretnie podważyć lub w którąś stronę pociągnąć???
Zdejmowałem nawet ramię otwierające obieg zamknięty.
Problem rozwiązałem narazie doraźnie poprzez delikatne nasmarowanie łożysk i jest ok, ale w przyszłości chcialbym wyjąć to całe i nasmarować jak trza.
 
 
AGNIESZKA 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 54
Dołączyła: 04 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10 Maj 2015, 16:36   

W moim modelu z rocznika 2002 nie ma żadnego innego dojścia do wentylatora(otwierającego i zamykającego).Tak jak napisałam wyżej po odkręceniu 5 śrubek trzeba okrągłą pokrywę zruszyć i mocno pociągnąć do siebie.Wyjąc wentylator w całości(po odłączeniu od niego kostki).Po wyjęciu naoliwiłem go porządnie i zamontowałem.Wentylator działa idealnie.W innych ,młodszych modelach może być trochę inne mocowanie wentylatora niż w mojej z 2002r.
_________________
Agnieszka
 
 
AGNIESZKA 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 54
Dołączyła: 04 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10 Maj 2015, 16:48   

khaki napisał/a:
Może koledze erO_ pomoc już nie jest potrzebna - minął przecież ponad rok, ale dla tych, którzy zmagają się z tym problemem będzie to cenna wskazówka.
W mojej fieście od pewnego już czasu też zadomowił się świerszcz, a że jego koncerty stawały się coraz głośniejsze, z determinacją szukałem sposobu naoliwienia łożysk silniczka dmuchawy. Okazuje się, że jest taka możliwość bez demontażu konsoli. Po obydwu stronach zespołu dmuchawy są otwory rewizyjne zamknięte odchylanymi osłonami znajdującymi się za ażurowym koszyczkiem - Fotka tutaj. Otwierają się one przy włączonym zapłonie i wciśnięciu przycisku obieg wewnętrzny.
Po stronie pasażera należy wyjąć schowek (ściskając jego boki do środka), aby mieć lepszy dostęp. Po cofnięciu fotela kładziemy się na podłodze i szukamy osłonki, która przy włączeniu obiegu wewnętrznego odchyla się w stronę przodu pojazdu (pokazuje to strzałka na fotce). Wyłączamy zapłon, przy włączonym obiegu wewnętrznym.
Ukazuje nam się tylne łożysko silnika - teraz tylko smar w sprayu z odpowiednio długim aplikatorem i po sprawie.
Smarowanie łożyska po przeciwnej stronie nie jest już niestety takie proste - odpowiednio długim i wyprofilowanym aplikatorem należy nanieść smar na tylną powierzchnię tarczy wirnika.
Jako aplikator wykorzystałem kapilarę ze starego termostatu wyginając końcówkę w haczyk.
Po nasmarowaniu zamykamy osłonki i cieszymy się cichą pracą dmuchawy :)



No właśnie takiej dmuchawy jak opisana wyżej w naszej Fieście z 2002 nie ma.
_________________
Agnieszka
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Maj 2015, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Emka 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Emilia
Wiek: 36
Dołączyła: 19 Kwi 2014
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Gru 2017, 03:49   

To teraz ja poproszę do mojej Fiesty Mk6 2005 1.4 TDCi łopatologiczną instrukcję, jak bezinwazyjnie nasmarować łożyska silnika dmuchawy. :-P

Piszczy mi to dziadostwo niemożliwie. Już w ostatni weekend naprawiłam termik na rezystorze dmuchawy, ale teraz muszę to wszystko przesmarować.

Wracam do pisania sprawozdania. I mam nadzieję, że jak się obudzę koło południa, to zobaczę tu instrukcję ze zdjęciami lub filmem. :)

Oczywiście żartuję. Jak któryś z szanownych Kolegów znajdzie czas, to poproszę, a jak nie, to sama spróbuję - najwyżej rozłożę samochód do ostatniej części i już go nie złożę...
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Sty 2018, 14:47   

Że tak wtrące: u mnie to samo odkąd mam to auto, łozyska terkoczą. W lato jest cisza, jesień/zima terkocze nawiew. Gadałem ze znajomym mechanikiem czy jest jakieś w miare dobre dojście do wentylatora. Ogólnie to jest jakiś kosmos z tą dmuchawą, najlepiej byłoby kupić nową i wymienić raz a porządnie, żeby na lata było. Ale schody zaczynają się w momencie szukania dmuchawy, podszybie odpada bo nie da sie jej tamtędy wyciągnąć, a najlepiej by było ją właśnie wyjąć, podłączyć na krótko i popatrzeć skąd ten terkot. Ale żeby ją wyjąć trzeba demontować konsole i prawdopodobnie kanały dolotowe powietrza... A nowa dmuchawa 400zł Valeo. Ja podziękuje, może mi terkotać :D
_________________
Pozdrawiam
 
 
Ermac20 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Bravo
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Lubin
Wysłany: 12 Lut 2018, 18:19   

I co? Komuś udało się wyjąć dmuchawę? Dziwi mnie fakt że Agnieszka opisuje jak to zrobić w Fieście z 2002r a ktoś inny pisze że w 2003r już to nie przejdzie. Za zimno puki co żeby na dworze grzebać przy aucie, więc musze się zdać na razie na jakąś wiarygodną instrukcję.
 
 
hydros 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Szczecin/Poznań
Wysłany: 12 Lut 2018, 19:32   

Robilem to tak jak to opisal khaki, da rade :)

Od strony pasozyta bez problemu, ale od strony kierownika juz takie proste to nie jest.
Bez pomocy telefonu jako "lusterko-latarki" bym nie dal rady, dojscie paskudne i nie widac co i jak...
strzykawka z igla i do tego dluga koszulka termokurczliwa i jakos sie udalo, juz swierszczy nima

:jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

(sorki za brak polskich znakow)
 
 
Asimo 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 20
Skąd: Warsaw
Wysłany: 9 Mar 2018, 12:53   

Znalazłem na youtube film na którym wszystko jest pokazane krok po kroku.

https://www.youtube.com/watch?v=hFV2kwqHvek&t=
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 1 Maj 2020, 09:48   Re: problem z wiatrakiem po wymianie rezystora dmuchawy

AGNIESZKA napisał/a:

Postanowiłem naprawić to sam.
Odkręciłem schowek od strony pasażera,następnie odkręciłem tunel od nawiewu,widoczny za schowkiem,który jest przykręcony tylko jedną śrubką.Potem odkręciłem tablicę z bezpiecznikami odsuwając ją na bok.Następnie odkręciłem okrągłą pokrywę przykręconą 5 śrubami.Po jej zdjęciu wyjąłem wentylator,który razem z tą pokrywą trzymał się na tych śrubach.Odłączyłem go od prądu,naoliwiłem łożyska i ponownie włożyłem go na miejsce,przykręcając go.
W w/w roczniku nie trzeba wykręcać nic więcej tylko kieszeń schowka od pasażera.
Cała naprawa zajęła mi około 2 godzin.
.


Odświeżam stary temat, bo i u mnie nadszedł czas wymiany wentylatora (piszczy na wysokich biegach, oraz działa już bardzo słabo) i mam z tym kosmiczny problem.
Jest ta instrukcja, są filmiki.
Najpierw natrafiłem na śrubę mocującą tunel od nawiewu, która kręciła się w kółko i nie dała się odkręcić. Pytałem się o nią na grupie facebookowej nawet.
Odkręcenie tej jednej śruby zajęło mi w sumie kilka godzin.
Ale dało radę i myślałem że teraz będzie prościej :rotfl:

Dostęp do śrub mocujących obudowę wentylatora jest tragiczny. Gorzej niż tragiczny nawet.
Z najwyższym trudem odkręciłem 4 śruby, dostęp do tej górnej to już koszmar, raz że nie widać nić, dwa że wszystkie trzeba odkręcać nasadką kątową, śruby siedzą absurdalnie mocno. Do 5 śruby nie znalazłem dostępu w żaden sposób.
Powinna być gdzieś z przodu klapki, ale... nad nią mam jakiś element sterowania automatyczną klimatyzacją, który to producent postanowił sobie. przykręcić część z jakąś obudową odkręcaną od góry. Bez możliwości zdjęcia, odkręcenia z boku, bez możliwości odkręcenia bez zdjęcia całej deski rozdzielczej. :głowąwmur:
Skręciłem to co odkręciłem, złożyłem i po wielu godzinach walki poddałem się :(
:kaput:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.