Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Autor Wiadomość
grabek246 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 13
Skąd: Rudno
Wysłany: 12 Lut 2018, 18:30   Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Witam, jak w temacie. zauważyłem że w obecnych temp Fiesta ma problemy z odpalaniem. niby długo nie kręci ale po odpaleniu falują obroty i telepie całą budą.

Po podłączeniu pod Forscana pokazało takie błędy:

Cytat:
===PCM DTC P0806:00-28===
Kod: P0806 - Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika położenia sprzęgła

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 144800294 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 121342.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 28.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-IN-CAR_TEMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-INCARTMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 16 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-LOAD: 59.22 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 79 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 135.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 2128 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 69.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 23 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 32.02 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-FRP: 2540.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 27.84 % - Polecenie uruchomienia EGR
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-APP_D: 21.18 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END PCM DTC P0806:00-28===

===PCM DTC P244A:00-28===
Kod: P244A - Ciśnienie różnicowe filtru paliwa cząstek stałych Diesel zbyt niskie

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 248559968 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 183843.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 26.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Nie - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-IN-CAR_TEMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-INCARTMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 15 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 19 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 75.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 0 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 16 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 5.33 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-FRP: 2540.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR
-BARO: 97.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-APP_D: 0.00 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END PCM DTC P244A:00-28===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===PSCM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC

Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

===END PSCM DTC Błąd===

===IPC DTC U0121:00-28===
Kod: U0121 - Utrata łączności z modułem sterującym ABS

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0121:00-28===

===FCDIM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu

===END FCDIM DTC Brak===

===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Brak===

===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

===END BCMii DTC Brak===




ktoś jest w stanie powiedzieć czy któryś z błędów może mieć wpływ na odpalanie? dodam że niedawno Fiesta dostała nowe świece żarowe, problem nie ustąpił.

Odnośnie świec żarowych, można wydłużyć ich grzanie? przy 0st C kontrolka zapala się na moment i gaśnie, to może być przyczyna problemu z odpalaniem?

Ktoś podpowie jak można sprawdzić moduł grzania świec?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Cze 2018, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grabek246 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 13
Skąd: Rudno
Wysłany: 18 Gru 2018, 19:45   

Kolejna zima i ten sam problem. Ktos cos podpowie?
 
 
n owicjusz 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafal
Wiek: 24
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 36
Skąd: Ropczyce/Belgia
Wysłany: 18 Gru 2018, 22:44   

Sprawdzić zasilanie świeczek.
W dieslu ważna rzecz do odpalania ,i nie trzeba czytać błędów.Jak jedna lub dwie nie grzeją to po telepie po rozruchu chwile.
 
 
grabek246 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 13
Skąd: Rudno
Wysłany: 3 Sty 2019, 09:58   

Świeczki sprawdzac na krótko z żarówka czy szukać wady w przekaźniku?
 
 
grabek246 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 13
Skąd: Rudno
Wysłany: 7 Sty 2019, 17:21   

Gdzie po vinie sprawdze czy moja fiesta lapie sie na wymianę modulu grzania swiec zarowych?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 8 Sty 2019, 11:05   

Świece sprawdza się wykręcając je i obserwując jak świecą.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
rossmarry 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 03 Gru 2019
Posty: 1
Skąd: Sanok
Wysłany: 3 Gru 2019, 20:48   

Witam,
Mam podobny problem, samochód przy temperaturze 1 stopni na plusie już ma problemy z odpaleniem, strach pomyśleć co będzie jak temperatura spadnie do poniżej 0. Wszystkie świece były wymieniane w ubiegłym roku, razem akumulatorem. Dzwoniłam na serwis forda i mówili że może to być przekaźnik świec żarowych . Po Vinie znaleźli jaki ma pasować do mojego modelu , ale problem jest taki że nie mogę go nigdzie znaleźć...

A przekaźnik który mam kupic wygląda tak ---> https://ford.sklep.pl/product-pol-19121-przekaznik-swiec-zarowych-1-5-1-6-TDCi-AV61-12A343-CA.html
Pytanie - może mi ktoś powiedzieć , gdzie to jest? ściągałam już lampę od kierowcy i nic tam na ramie nie ma...

Natomiast u mnie w skrzynce bezpieczników jest jakiś przekaźnik, gdzie w opisie jest że to do świec i to jest taka kwadratowa brązowa kostka. Była sprawdzana i niby działa. Samochód był importowany z Włoch i lekko uderzony , ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w tym wypadku...
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Gru 2019, 10:15   

Zamiast wymieniać na pałę części, warto sprawdzić miernikiem za 10zł z Castoramy, czy podawane jest napięcie na świece żarowe. Jeśli jest, to nie ma sensu rozgrzebywać czegoś, co działa.
Poza tym silniki CR generalnie mało korzystają ze świec (tu: przy temperaturze rzędu 0 będą pracować krótko, o ile w ogóle, a silnik powinien odpalać bez zająknięcia).

Z rzeczy, które warto jeszcze przemierzyć, to prąd rozruchowy, który ciągnie rozrusznik. Jeśli będzie zmęczony życiem, to może zamęczyć akumulator, a silnikiem ledwo będzie obracał.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Gru 2019, 18:36   

grzebałem kdyś w mk6 1.4 tdci z podobnym problemem. Aku niby tez dobre miało być. Przełożylem do swojego 1.9 tdi i we fiescie skonczyl się problem, natomiast audi zaczelo niechętnie kręcić (ale odpalał, bo to stary tedeik na pompie był.. )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Dariusos Mechanika 10 3 Paź 2010, 16:41
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Gość Mechanika 1 16 Wrz 2010, 20:28
matrix-1990
Brak nowych postów [MK4] Problem na zimnym silniku.
Vilmark Mechanika 3 19 Lis 2009, 20:58
Kadzax
Brak nowych postów Problem z parownikiem na zimnym silniku.
maxkb88 LPG 27 23 Wrz 2008, 15:44
Gość
Brak nowych postów [MK3] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku XR2i 1.6 8V
Gość Mechanika 38 22 Sie 2011, 16:49
Marek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.