Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Stuki w silniku 1,25 (82KM)
Autor Wiadomość
siemek85 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lut 2018, 09:34   Stuki w silniku 1,25 (82KM)

Witam,
Od jakiegoś czasu pojawiły się stuki w silniku. Takie lekkie metaliczne, które szczególnie wyraźne były na zimnym silniku a przy rozgrzanym robiły się cichsze. Wydawało się to jakby miał to być luz zaworowy. Po rozebraniu pokrywy zaworów i zmierzeniu szczelin wychodzi, że luz jest w normie. Przebieg wynosi 125.000 i na pewno taki jest bo mam go od nowości.
Kolejna kwestia, jaka jest regulacja luzu w tym modelu? nigdzie nie mogę znaleźć. Na płytkowe nie wygląda, bo popychacze wyglądają jakby były hydrauliczne (nie ma szczeliny w którą wkładałoby się płytkę). A jeśli są hydrauliczne to czemu stukają.
Obawiam się, że przyczyną będzie coś innego ale do tego trzeba będzie zdjąć głowicę i dobrać się do tłoków.
Czy ktoś może miał coś podobnego lub słyszał o tym...
Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Piotr
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lut 2018, 10:59   

Tu są chyba szklanki /100 % pewności nie mam/. Mam 1,25 Zetec i też tak słychać /takie metaliczne cykanie/ Byłem u mechanika, stwierdził, że TTTM. W czasie jazdy jest cichutko, wystarczy ruszyć.
 
 
siemek85 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lut 2018, 14:13   

U mnie stukanie słychać nawet podczas jazdy choć wiadomo, że jest wtedy ciszej ze względu na szum jazdy. Stukanie jak wzrastają obroty jest odpowiednio szybsze.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lut 2018, 14:27   

Jeśli hałas dochodzi z dołu silnika, to ponoć /tak gdzieś czytałem/ wina luzu wałka sprzęgłowego. Ale dla pewności musi się wypowiedzieć ktoś bardziej doświadczony.
 
 
siemek85 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lut 2018, 09:25   

Dziękuję za podpowiedzi, ale wszystko się wyjaśni dopiero po rozebraniu silnika. Jak ustalę co się popsuło to dam znać.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Lut 2018, 09:38   

A może nic się nie zepsuło, tylko TTTM.
 
 
siemek85 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Mar 2018, 09:31   

Witam, silnik został rozebrany. Okazało się, że wał korbowodowy miał luz poprzeczny. Panewka główna była wyrobiona i nie trzymała ścisło wału (w oleju były nawet opiłki metalu tej panewki). Okazało się również, że na sworzniu korbowodu był luz do tego stopnia,że jak tłok pracował to stukał w miejscu luzu. Był to charakterstyczny dźwięk stukania o którym pisałem.
Więc tyle w temacie. Z racji, że nie można dostać części do tego silnika, chyba, że ASO a to jak wiadomo ceny jak z kosmosu, postanowiłem zakupić drugi silnik używany i tyle. Teraz gra jak marzenie :)
Swoją drogą zastanawiające jest czemu miałem takiego pecha. Wszędzie w prasie podają, że jest to silnik bezawaryjny 1,25 82KM. A mi taka przygoda się przytrafiła.
Zwracam uwagę, że olej zawsze zmieniałem na czas i zawsze jeździłem na fordowskim, nigdy nie katowałem silnika więc nie wiem co się stało. Chyba po prostu ten typ tak miał.
Przebieg wynosił 126 tys. przy 2012 roczniku.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Mar 2018, 12:03   

siemek85 napisał/a:
Zwracam uwagę, że olej zawsze zmieniałem na czas i zawsze jeździłem na fordowskim


Ten olej to jakieś mistrzostwo świata nie jest... Jest od groma lepszych.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
michu55 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 1
Skąd: Radzymin
Wysłany: 16 Lis 2018, 18:50   

Kolego gdzie dokladnie robiles przekladke silnika jaki koszt?
Silnik z osprzetem czy goly kupiles?
Ja tez mam problem z silnikiem.
Jadac w korku spadla mi rura od chlodnicy. Wyciekl plyn i walnela pompa wody.
Kupilem nowa pompe i olej po zalaniu auto odpala bez problemu jednak dzwiek pracy silnika jest inny jak by delikatnie klekotal.moc ma nie dymi cisnienie prawidlowe tylko dzwiek taki metaliczno klekoczacy.
Szukam kogos kto zna sie na takich silnikach ale tez juz slyszalem ze tych silnikow sie nie remontuje.
Szukam kogos z takim samym silnikiem zeby porowac prace silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] 1.1 - Stuki w silniku
selos Mechanika silnika 19 24 Lut 2014, 15:20
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Metaliczne stuki w silniku
grabiksg Mechanika silnika 5 4 Sie 2015, 15:45
zuli007
Brak nowych postów [MK3] Stuki w silniku
Darek1977 Mechanika 0 14 Paź 2009, 22:20
Gość
Brak nowych postów Stuki w silniku MK4 ZETEC 1.25
jacekli Mechanika silnika 2 29 Gru 2016, 15:53
jacekli
Brak nowych postów [MK3] Stuki w silniku 1.6 16V
karol Mechanika 9 13 Kwi 2011, 10:53
karol


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.