Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Bardzo dymi po wymianie przewodu zasilania turbiny
Autor Wiadomość
hepos 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Fun
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 8 Lut 2018, 12:02   Bardzo dymi po wymianie przewodu zasilania turbiny

Witam,

Wczoraj wymieniłem przewód zasilania turbiny olejem (stary sie roszczelnił). Zakupiłem używany. Po jego zamontowaniu pod obciążeniem samochód niesamowicie kopci. Na 1 biegu przy pełnym przyspieszeniu zostawia chmurę bardzo czarnej sadzy, tworzac na jezdzni długi na 2 metry pas sadzy.
Na kolejnych bbiegach podobnie.

Czy macie pomysł odnośnie możliwej przyczyny tego zjawiska? Dolot szczelny (sprawdziłem). Przed wymianą przewodu dymił w stopniu znikomym.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5220
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Lut 2018, 23:07   

Musisz mieć nieszczelność na linii turbo <-> kolektor. Czarne obłoczki kopciuch zostawia, jeśli ma za mało powietrza w stosunku do paliwa podanego do garów.

Chyba, że ów obłoczek jest koloru białego (ale z opisu to nie wynika), to wtedy problem jest z olejem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3430
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Lut 2018, 02:21   

Puff napisał/a:
koloru białego


koloru niebieskiego? :>
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5220
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Lut 2018, 08:51   

Jak poszło mi uszczelnienie z turbo po autodestrukcji wirnika, to nie znalazłbyś koloru niebieskiego w tej ilości białego, tłustego dymu, który leciał z wydechu. Efekt jakbyś granat dymny wrzucił do tłumika końcowego.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 667
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Lut 2018, 08:53   

Może turbina już zatarta? ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 144
Skąd: KR
Wysłany: 9 Lut 2018, 19:59   

Sugerujesz, że stary był na tyle nieszczelny, że prawie nie "puszczał" oleju na turbo, a nowy szczelny daje ile potrzeba, ale turbo wsysa?
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 667
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Lut 2018, 09:43   

To wszystko tylko spekulacje. Trzeba by zerknąć na tą turbinę, chociażby chwycić łopatki palcami i sprawdzić luzy. I jak poprzednicy pisali - poszukać nieszczelności, zobaczyć ile oleju w dolocie silnika za turbiną.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
hepos 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Fun
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 11 Lut 2018, 21:13   

Drodzy, okazało się że faktycznie była nieszczelność w dolocie. Na rurze od przepływomierza do turbiny. Teraz wszystko jest jsk bylo.
Podsumowanie :
od nieszczelnego dolotu moze baaaaardzo czarno dymić,
po wymianie przewodu zasilającego turbine nie napełniałem jej olejem poprzez kręcenie rozrusznikiem "na sucho" i pomimo obaw nic z turbina sie nie stało. Luzów na wirniku rownież brak

Dziekuje wszystkim, ktorzy służyli radą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Dymi na czarno, olej w odgałęzieniu węża od turbiny
marek.chamski Silniki diesla 4 27 Lis 2015, 06:56
marek.chamski
Brak nowych postów [MK3] Brak zasilania LPG po wymianie silnika
mlynar LPG 0 18 Wrz 2013, 23:24
mlynar
Brak nowych postów Metaliczny jednorazowy zgrzyt.. Samochód po wymianie turbiny
majowastreet Silniki diesla 5 21 Kwi 2016, 11:46
Puff
Brak nowych postów Końcówka wysprzęglika nie pasuje do przewodu
TSRules Mechanika ogólna 4 8 Paź 2014, 19:09
TSRules
Brak nowych postów ZŁĄCZE PRZEWODU CIŚNIENIOWEGO POMPY WSPOMAGANIA
jokerkb Mechanika 1 3 Cze 2009, 01:44
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.