Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wymiana oleju ?
Autor Wiadomość
Mariow 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Olkusz
Wysłany: 9 Sty 2018, 16:29   Wymiana oleju ?

Panowie czy robiliście rzekomo zalecaną wymianę oleju po przebiegu 2000 km.
Czy to ma jakieś uzasadnienie czy naciagają poprostu ?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Sty 2018, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sty 2018, 18:15   

Domyślam się, że mowa o nowym aucie/silniku. Są dwie szkoły/dwie teorie. Silnik fabrycznie dotarty i nie jest wymagana/zalecana wymiana. A druga wg. starych wyjadaczy - wymienić. Silnik od nowości, w fabryce zalewają najtańszym olejem, ze względu na koszty. Trochę opiłków i tp. w oleju się znajdzie. Fordów nie mam od nowości, ale tak bym zrobił. Pamiętam w Polonezie 1-szy przegląd po ok. 1500 -2000 km. i wymiana oleju. Może inni się wypowiedzą na ten temat, to wtedy zdecydujesz, co zrobić.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 10 Sty 2018, 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 119
Skąd: Lubań
Wysłany: 9 Sty 2018, 18:21   

wymień,to napewno nie zaszkodzi,a pomóc może :)
_________________
dziadkowozy.com
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sty 2018, 18:52   

Drugi głos na TAK. Popieram zdecydowanie. Ale poszukaj oleju z górnej półki - Motul/Millers/QM/Valvoline.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sty 2018, 21:35   

Panowie, co to za teorie.

Wymienić olej na inny poza ASO = pozbyć się gwarancji.

Wasz wybór.

Ford nie dawałby 7 lat _pełnej_ gwarancji, gdyby silniki nie były dotarte/zalane najtańszym g... jak sugerujecie. Ciekawe co by im się bardziej opłaciło?

Przykład z Polonezem wyborny. Trochę się zmieniło z czasem.

Sam zrobiłem na fabrycznym oleju 5000 km - zero zużycia, tzn ani milimetr z bagneta nie zszedł. Plus komputer pokazuje sprawność oleju na 86%.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 119
Skąd: Lubań
Wysłany: 9 Sty 2018, 21:53   

ale w pytaniu było,że zalecają,więc wnioskuję,że ASO zaleca....więc ...proponuję wymienić....
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Maciej87 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Nieważne
Wysłany: 9 Sty 2018, 22:51   

W firmie mamy 3 służbowe VW Passaty i 1 VW Tiguan.

1 Passat 2.0 TDI chyba 140 KM z 2014 r.
2 Passaty 2.0 TDI jeden 240 KM z 2015 r. i drugi coś około 200 KM z 2016 r.
VW Tiguan 2.0 TDI chyba 170 KM z 2013 r.

Kolega z biura obok odpowiada za terminowe serwisowanie w/w aut. Mamy to szczęście, że w serwisie VW, w którym kupiliśmy w/w auta pracuje znajomy. Przy odbiorze każdego z tych aut otrzymywaliśmy info., że zalecają wymienić olej po dotarciu tj. jakiś 2000 km. Tak też zrobiliśmy we wszystkich w/w autach.

Powiem tak. Takiego zasyfionego oleju w każdym powtarzam każdym z w/w aut jeszcze nigdy nie widziałem. Osobiście odbierałem te auta z kolegą z biura obok po serwisie po pierwszych 2000 km. Ile tam było opiłków metali to się w głowie nie mieści.

Od tego momentu powiedziałem sobie, że choćby nie wiem, kto i co mi radził robię każdym nowym prywatnym autem max 2000 km i jadę na wymianę oleju bez znaczenia czy wykupię przedłużoną gwarancję czy nie. Wolę jeździć niż bujać się później po serwisach.

Zresztą sam TuneForce z Poznania sam zaleca wymianę oleju po około 2000 km zwłaszcza w Ecoboostach.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sty 2018, 05:59   

To cenna uwaga. Mi powiedzieli 400 zł za samą wymianę oleju + filtr. Ale po tym co napisałeś... chyba zapłacę przy okazji napraw gwarancyjnych za tydzień.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 17
Skąd: ldz
Wysłany: 10 Sty 2018, 06:08   

Mi powiedzieli, że nie jest wymagane i jeśli jakiś dealer to zaleca to już sprawa wewnętrzna i sugerował naciąganie.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Maciej87 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Nieważne
Wysłany: 10 Sty 2018, 08:30   

Wojtek może w Fordach (Ecoboostach) olej wygląda lepiej po tych 2000 km. Podałem tylko przykład aut firmowych w firmie, w której pracuję. Nie mam zamiaru nikogo straszyć. ale jak ktoś planuje kupić nowego VW to radziłbym wymienić olej po tych 2000 km. Co do Fordów a w tym przypadku Fiesty może być inaczej, bo ja napisałem o autach z silnikami diesla a to jest nieco inna konstrukcja niż silniki benzynowe. Może się okazać, że w naszych Fiestach olej będzie czyściutki bez grama opiłków. Ja jednak wolę dmuchać na zimne i wymienić olej po dotarciu. Wewnętrzny spokój jest dla mnie cenniejszy niż złotówki wydane na wymianę oleju ;)
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sty 2018, 11:10   

Mi też sugerowano, że wymiana oleju po pierwszym tysiącu kilometrów to głupota, bo tak chciałem zrobić. To moja pierwsza benzyna od 10 lat i jestem pod wrażeniem, jak czysty jest olej w porównaniu z dieslami, gdzie po 1 km już był czarny.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3578
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Sty 2018, 17:22   

Pewnie dalej zalewają castrola i "ooo panie, pacz jaki czysty olej i jaki super silnik" ;)
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 151
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sty 2018, 13:25   

Wojtek Wawa napisał/a:
Panowie, co to za teorie.

Wymienić olej na inny poza ASO = pozbyć się gwarancji.

Jadę do niezależnego warsztatu i tam wymieniam olej na odpowiedni i filtr na oryginał. Skąd ASO będzie wiedzieć po roku (przegląd gwarancyjny), że cokolwiek majstrowałem ?

Wojtek Wawa napisał/a:
Ford nie dawałby 7 lat _pełnej_ gwarancji, gdyby silniki nie były dotarte/zalane najtańszym g... jak sugerujecie. Ciekawe co by im się bardziej opłaciło?


Mówiąc o "pełnej gwarancji" masz na myśli program "Ford Protect" ?
Otóż nie ma tam "pełnej" gwarancji. Owszem, zakres jest zbliżony ale czytałem ostatnio na forum, że np. nie uznali awarii świateł adaptacyjnych w reflektorach.
Poza tym, mając obowiązkowe przeglądy w ASO + konieczność opłacenia 700zł brutto to akurat te 700zł dopłaty pójdzie na ... lepszy olej :V:
_________________
Jest od listopada 2014
 
 
mskgs 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Lut 2018, 15:25   

Cytat:
napraw zespołów eksploatacyjnych lub ich części
podlegających normalnemu zużyciu, takich jak np.: układ
wydechowy (za wyjątkiem katalizatora), okładziny i klocki
hamulcowe, świece zapłonowe, akumulator, filtr paliwa,
powietrza, oleju, przeciwpyłkowy, tarcze hamulcowe i
bębny hamulcowe, żarówki, lampy i reflektory, paski
klinowe oraz napędowe, elementy sprzęgła (tarcza,
docisk, łożysko), bezpieczniki, koła i opony,
amortyzatory, zwrotnice kolumnowe McPherson, pióra
wycieraczek, przewody wysokiego napięcia.


W sumie to ciekawe, że wg nich REFLEKTOR i LAMPA to część ulegająca normalnemu zużyciu... :D
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lut 2018, 14:48   

Tak naprawdę to poza reflektorami (które niestety się zużywają, w samochodach nastoletnich niemal zawsze są klosze matowe, fakt, że gdyby miało tak się stać po 6 latach reklamowałbym), żadne wyłączenie nie jest zaskakujące, to naprawdę materiały eksploatacyjne.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 17 Wrz 2013, 17:21
Rasta
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - wymiana oleju i filtra oleju
damianowski11 Silniki diesla 5 27 Sie 2012, 21:09
mkapi
Brak nowych postów wymiana oleju
DiabloHR Mechanika 5 15 Cze 2008, 23:53
tomcio1600


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.