Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.4 TDCI problem z ciśnieniem paliwa
Autor Wiadomość
Speedo 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 26
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Maj 2015, 22:07   1.4 TDCI problem z ciśnieniem paliwa

Witam!

Otóż pojawił się pewien problem z Fusionem '06 1.4 TDCI mojej żony, pewnego dnia jechała sobie do pracy, auto osłabło, zapaliła się kontrolka "wykrzyknik w kółku zębatym", wróciła szczęśliwie jednak do domu jadąc powoli.

Zabrałem się energicznie za naprawę, trwa to już ponad 2 tygodnie i jest tak:

- auto odpala od strzała zimne czy ciepłe, wolne obroty ma równe i stabilne
- jak jest zimne to nie można go przegazować pow 2k rpm i podczas jazdy na 1 i 2 biegu silnik niemiłosiernie przerywa
- jak się trochę rozgrzeje to idzie go spokojnie przegazować do 5k rpm i wtedy łapie "wykrzyknik"
- jak się rozgrzeje to jedzie tak do 3k rpm i "łapie wykrzyknik", po złapaniu wykrzyknika wiadomo, tryb awaryjny, obcina go do 2500 rpm i jedzie sobie spokojnie na tych ograniczonych osiągach przykapcając na czarno i paląc niemiłosiernie dużo nafty ;)

Co zostało już zrobione:
- filtr paliwa nowy (chociaż stary był prawienowy, niecały tysiąc przebiegu), kontrola przewodów paliwowych, rozcięcie starego filtra w celu namierzenia opiłków z pompy - brak, zalałem STP do czyszczenia układu paliwowego
- wymiana czujnika ciśnienia na listwie CR
- wymiana regulatora ciśnienia od spodu pompy wysokiego ciśnienia
- konserwacja wtyczek, rozbiórka, kontrola i przedzwonienie wiązki od kompa do wspomnianych wyżej czujników, kontrola mas ECU, bezpieczników, przekaźników i innych detali
- szeroko zakrojona diagnostyka komputerowa - IDS, ELM itp., w zasadzie zwykle z wykrzyknikiem pojawia się błąd P0002, kilka razy złapał błąd P0092 i chyba jeden raz P0089

Ciśnienie na szynie paliwowej pokazuje podczas jazdy z włączonym oscylogramem z forsana że sobie rośnie z obrotami do tych 3000rpm potem zaczyna gwałtownie opadać i wzrastać i po złapaniu wykrzyknika schodzi do tych swoich domyślnych niskich wartości i już nie skacze, nie faluje. Generalnie chyba jest za niskie bo maksymalnie udało mi się z niego wydusić chyba 50MPa, jak trzeba będzie to sprawdzę dokładnie bo nie pamiętam z głowy.

Generalnie pomysły mi się skończyły, szykuję się na wymianę PCM chyba, że ktoś z Was ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić/wymienić/naprawić bo mi już ręce opadły a auto potrzebne...
_________________
Pozdrawiam
Speedo




GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 9 Maj 2015, 22:33   

Wszystkie błędy wskazują na problem z ciśnieniem ,u mojej żony było podobnie ale tam wystarczyło połatać przewody i wstawić zawór zwrotny przed gruszką. U ciebie wygląda na coś poważniejszego. :(
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5429
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Maj 2015, 23:41   

Ile masz nalatane oficjalnie / teoretycznie?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Speedo 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 26
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Maj 2015, 07:35   

189.000
_________________
Pozdrawiam
Speedo




GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5429
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Maj 2015, 16:27   

Może wtrysk szwankuje i przez to pompa nie potrafi wytworzyć porządnego ciśnienia. Żeby w ogóle silnik uruchomić, trzeba mieć 150 barów, Ty masz raptem okolice 500, a wg książek Forda szyna powinna mieć nawet 1500 barów, czyli osiągasz z górką 1/3 z tego.

Podsumowując - jeśli elektryka jest ok (czujniki + kable), a pompa nie sieje opiłkami, to jedyną inną przyczyną zbyt niskiego ciśnienia na szynie może być lejący wtrysk.


Tak mnie jeszcze natchnęło - czy tam jest wersja czujnika do której dopinasz wężyk czy wchodzi do niej tylko kostka?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Speedo 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 26
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Maj 2015, 22:23   

tylko kostka

a jakby wtrysk to nie byłoby problemów z odpalaniem? a może zawór dawkujący paliwo na pompie jeszcze zmienić?
_________________
Pozdrawiam
Speedo




GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5429
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Maj 2015, 03:00   

To jak masz taką kostkę, to nie było tematu. :)

Zaś co do pytania - jeśli listwa trzyma 500 barów, to nie. Wg info, które wyczytałem, wtryski niekoniecznie działają zerojedynkowo (działają lub nie). Możesz spróbować zrobić podmiankę zaworu jeśli masz pod ręką, za to nie biją, a może akurat trafisz.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Speedo 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 26
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11 Maj 2015, 08:37   

wczorajsze pomiary wykazały, że na listwie da się wycisnąć (do czasu złapania błędu) 100.000kPa czyli z moich obliczeń wynika, że 1000bar

co do podmianek to tak, mam "pod ręka" na allegro za 150 + wysył, od tych podmianek jestem już jakieś 500 w plecy ;)Boję się że dojdę do 1000 a na koniec wyjdzie pompa lub wtryski...
_________________
Pozdrawiam
Speedo




GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5429
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Maj 2015, 09:41   

Oddając czasem auto do mechanika, wydasz mniej, niż próbując coś zrobić na własną rękę, bo spec za to odpowiada. Jak wymieni i nie pomoże, to nie może Cię za to skasować (czego ludzie często nie wiedzą :) ).
Pytanie czy nie wiedziałeś o tym, czy może wiesz, ale takiego speca masz daleko...

Jeśli natomiast o czujniku mowa - jeśli taki z Allegro nie będzie nosił śladów zużycia, to (w uproszczeniu) masz miesiąc czasu, żeby go oddać. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 736
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Maj 2015, 14:31   

Próba przelewowa wtrysków zrobiona?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Speedo 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 26
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11 Maj 2015, 17:56   

nie jeszcze, macie może jakąś linkę do próby przelewowej od Fiesty? bo ja tylko w mondeo robiłem... Ile minut, ile ma wylecieć itp...
_________________
Pozdrawiam
Speedo




GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
 
 
Ermac20 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Bravo
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Lubin
Wysłany: 31 Gru 2017, 14:56   

Witam, a czy ktoś może mi napisać w jaki sposób w fieście mk6 1.4tdci wymienić regulator ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej? Czeka mnie to i nie wiem czy da się to zrobić w prosty sposób, czy trzeba dużo rozbierać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 24 10 Wrz 2016, 12:03
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 460 12 Mar 2018, 00:27
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Wyciek paliwa 1,4 TDCi
RAFire Silniki diesla 2 8 Kwi 2016, 12:37
lakiernik175
Brak nowych postów [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi
Ghost28 Silniki diesla 17 16 Gru 2016, 13:39
galusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.