Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta 1,3 - niskie obroty i gaśnie na zimnym
Autor Wiadomość
Bartek86_18 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Bedzin
Wysłany: 30 Gru 2017, 15:11   Fiesta 1,3 - niskie obroty i gaśnie na zimnym

Witam serdecznie, na wstępie witam wszystkich! Na imię mam Bartek i stałem się posiadaczem nowej bryki jaką jest fiesty mk6 2003r. :jupi:

A dokładnie to takową fiestę wybrała sobie moja dziewczyna jako pierwsze auto głównie do dojazdu do pracy.
A więc do sedna sprawy, auto mamy od około miesiąca i nie było żadnych problemów aż do teraz gdy trzeba było jechać w nocy jak i później rano przy około -5st na zewnątrz.
Auto odpaliło jak zawsze ale zauważyłem że ma bardzo niskie obroty około 800/min (zaznaczam że silnik był zimny, po długim postoju) no więc powiedziałem żeby przegazowała go po czym gdy zdjęła nogę z gazu auto zgasło, ponowne odpalenie i auto miało dalej bardzo niskie obroty po czym po kilku sekundach samo zgasło, po raz trzeci odpalone obroty wskoczyły na około 1200 i już było wszystko ok.
Kilka dni później sytuacja się powtórzyła, więc stwierdziłem zajrzeć dzisiaj do silnika (nie uważam się za wielkiego mechanika, ale wiele prostych rzeczy przy aucie robię sobie sam)
Posprawdzałem czy nie ma lewego powietrza, czy wszystkie węże nie są sparciałe, kilka wtyczek (pinów) postanowiłem też zdjąć przepustnice myślałem że będzie na niej jakiś nastawnik przepustnicy ale nie ma tam nic prócz potencjometru (który podaje zakres 2,1-4Koma) przestawiając przepustnice płynnie się zmienia oporność, więc nie sądzę aby była przerwa na potencjometrze.
Postanowiłem że jak już rozebrałem to wyczyszczę wszystko benzyną ekstrakcyjną, choć nie była jakaś bardzo brudna, po czym uruchomiłem auto i od razu obroty utrzymywały się w okolicach 1400/min co mnie pozytywnie zaskoczyło bo wcześniej przy odpaleniu samochodu na zimnym maksymalne wartości jakie widziałem to około 1100-1200/min
Oczywiście wraz ze wzrostem temp silnika obroty spadają jak trzeba do około 800-900
Dodam że silnik nie faluje, na ciepłym jak i na zimnym pali bez problemu, tylko te dwie sytuacje w ostatnim czasie mnie niepokoją.
Czy miał ktoś podobny problem? coś jeszcze powinienem sprawdzić? na razie kazałem dziewczynie jeździć i jak się powtórzy ta sytuacja od razu ma mi dać znać, mam nadzieję że będzie ok acz kolwiek nic tak naprawdę nie zrobiłem przy tym silniku :)

Jeżeli ma ktoś jakieś rady to chętnie to sprawdzę oczywiście narazie auto pali więc nie ruszam, zobaczymy jutro jak i w najbliższych dniach.. , na pewno dam znać gdyby prblem dalej był.

Załączam zdjęcia w jakim stanie była przepustnica



Mam jeszcze jedno pytanie, zauważyłem że gdy maksymalnie otwieram przepustnicę to klapa wychyla się co najwyżej o 1-1,5cm, a szukając problemu na tym forum znalazłem temat w którym to podobno można w tym aucie w prosty sposób (tj. poprzez zmianę plastikowego elementu na lince zwiększyć moc o rzekome 10KM) czy to aby potwierdzone informacje? :)

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Cze 2018, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Sty 2018, 15:24   

też słyszałem, że przepustnica w 60KM nie otwiera sie do końca i wystarczy wymienić przepustnice na tą od 70KM, ale czy to jest prawda - nie wiem. Gratuluje zakupu, sam mam 1.3 tylko 70koni :)
_________________
Pozdrawiam
 
 
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 2 Sty 2018, 20:55   

gruby907 napisał/a:
też słyszałem, że przepustnica w 60KM nie otwiera sie do końca i wystarczy wymienić przepustnice na tą od 70KM, ale czy to jest prawda - nie wiem. Gratuluje zakupu, sam mam 1.3 tylko 70koni :)


Ja mam 1.3 69 KM bo chyba o taki chodzi, miałem i nie raz mam problemy z falującymi obrotami lub że z gaśnie ale tak regularnie raz na miesiąc , nie raz z dwa razy :) miałem problemy z szczelnością , Mechanik także mówił żebym zainwestował w porządny silnik krokowy a nie taki za 150 zł bo niby te auta akurat potrzebują porządny :)
 
 
Bartek86_18 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Bedzin
Wysłany: 5 Sty 2018, 11:35   

Witam, dzięki za zainteresowanie, fiesta na razie śmiga, obroty trzyma poprawne, aczkolwiek nie ma teraz mrozów, pożyjemy zobaczymy, ale na razie jest wszystko ok:)
 
 
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Sty 2018, 14:11   

Bartek86_18 napisał/a:
Witam, dzięki za zainteresowanie, fiesta na razie śmiga, obroty trzyma poprawne, aczkolwiek nie ma teraz mrozów, pożyjemy zobaczymy, ale na razie jest wszystko ok:)



a coś robiłeś ? czy po prostu tak jak moja ma lepsze i gorsze dni xD
 
 
Bartek86_18 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Bedzin
Wysłany: 5 Sty 2018, 17:03   

Tak jak pisałem wyżej, wyczyściłem przepustnice, umyłem rurę przepustnicy, sprawdziłem potencjometr i to tyle CZYLI NIC :D

Problem był zaraz po odpaleniu auta że miał niskie obroty około 800 dokładnie takie jak ma na ciepłym silniku (tak jakby komputer myślał że silnik jest zagrzany) przez to kilka razy auto zgasło.

Na razie jest super jeździ codziennie i nic się nie dzieję (ale też nie ma mrozów) a te sytuacje powtórzyły się właśnie przy kilku stopniowym mrozie, tak że pojeździmy zobaczymy :)
 
 
aadik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 4
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 9 Cze 2018, 11:16   

Witam dołączę się do tematu, również posiadam fiestę mk6 1.3 44kw, i auto jest strasznie słabe, a gdy włączę klimatyzację to w ogóle ciężko przejechać skrzyżowanie, szarpie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie filtry wymienione, kable, świece i cewka. Też czytałem wątek o podmianie przepustnicy z wersji 70KM, że podobno wersję produkowane na rynek niemiecki miały jakieś blokady, a moja jest właśnie z Niemiec. Podpowie ktoś jaką przepustnice trzeba kupić, bo śledząc portale aukcyjne przepustnice używane wyglądają tak samo i ciężko rozróżnić która jest z wersji 58Km a która z wersji 70Km. Mam jeszcze pytanie ile Wam fiesta pali w warunkach miejskich, bo u mnie około 11 litrów, wydaje mi się, że trochę dużo jak na taką moc i pojemność silnika.:) pozdrawiam
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 9 Cze 2018, 15:55   

aadik napisał/a:
Witam dołączę się do tematu, również posiadam fiestę mk6 1.3 44kw, i auto jest strasznie słabe, a gdy włączę klimatyzację to w ogóle ciężko przejechać skrzyżowanie, szarpie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie filtry wymienione, kable, świece i cewka. Też czytałem wątek o podmianie przepustnicy z wersji 70KM, że podobno wersję produkowane na rynek niemiecki miały jakieś blokady, a moja jest właśnie z Niemiec. Podpowie ktoś jaką przepustnice trzeba kupić, bo śledząc portale aukcyjne przepustnice używane wyglądają tak samo i ciężko rozróżnić która jest z wersji 58Km a która z wersji 70Km. Mam jeszcze pytanie ile Wam fiesta pali w warunkach miejskich, bo u mnie około 11 litrów, wydaje mi się, że trochę dużo jak na taką moc i pojemność silnika.:) pozdrawiam

masz coś nie halo z silnikiem, moja 1.3 70koni 8,5 w mieście, jak grzecznie jade i poniżej 8 można zejść, ale to już ultra dziadowanie xD a w trasie 5,5-6l/100km. Sprawdź komputerem czy sonda lambda błędów nie sypała
_________________
Pozdrawiam
 
 
aadik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 4
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10 Cze 2018, 19:32   

gruby907 napisał/a:
aadik napisał/a:
Witam dołączę się do tematu, również posiadam fiestę mk6 1.3 44kw, i auto jest strasznie słabe, a gdy włączę klimatyzację to w ogóle ciężko przejechać skrzyżowanie, szarpie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie filtry wymienione, kable, świece i cewka. Też czytałem wątek o podmianie przepustnicy z wersji 70KM, że podobno wersję produkowane na rynek niemiecki miały jakieś blokady, a moja jest właśnie z Niemiec. Podpowie ktoś jaką przepustnice trzeba kupić, bo śledząc portale aukcyjne przepustnice używane wyglądają tak samo i ciężko rozróżnić która jest z wersji 58Km a która z wersji 70Km. Mam jeszcze pytanie ile Wam fiesta pali w warunkach miejskich, bo u mnie około 11 litrów, wydaje mi się, że trochę dużo jak na taką moc i pojemność silnika.:) pozdrawiam

masz coś nie halo z silnikiem, moja 1.3 70koni 8,5 w mieście, jak grzecznie jade i poniżej 8 można zejść, ale to już ultra dziadowanie xD a w trasie 5,5-6l/100km. Sprawdź komputerem czy sonda lambda błędów nie sypała


Dziękuje za szybką odpowiedź:) to faktycznie u mnie jest coś nie halo z tym spalaniem, podłączałem fiestę kilkakrotnie pod komputer i żadnych błędów nie ma, dwie sondy pokazują różne wartości i wg mechanika jest to w porządku ;-| a czy po włączeniu klimatyzacji odczuwa pan znaczny spadek mocy?, szarpania zastój podczas dodawania gazu? Ja mam wersję fiesty tą słabszą 44kw czyli 58km i czy słyszał pan o podmienieniu przepustnicy z wersji 70KM, zda to egzamin?, gdy u siebie sprawdzałem to przepustnica otwiera się max 1/3, może to jest powodem, że ona jest taka słaba? pozdrawiam
 
 
vargemp 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 71
Skąd: rybnik
Wysłany: 11 Cze 2018, 21:03   

Ja w 1.25 przy włączonej klimie delikatnie czuć gdy załącza się sprężarka. Rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, żeby zobaczyć przepustnicę ew. przeczyścić. Trochę mnie to denerwuje bo inne słabe autko jak takie Citigo na 3 cylindrach z jednego litra chodzi na klimie aż miło i nie czuć żadnych przymuł.
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Cze 2018, 17:14   

Podmiana przepustnicy podobno działa, osobiście tego nie robiłem, bo mam wersje 70koni. Co do klimy, mój egzemplarz to typowy salon polska na firme - nawet absu nie ma :D sprawdź może świece, cewke, kable zapłonowe, może olej jaki jest zalany. Za gęsty olej może powodować większy opór podczas pracy na zimnym silniku
_________________
Pozdrawiam
 
 
aadik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 4
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15 Cze 2018, 10:17   

gruby907 napisał/a:
Podmiana przepustnicy podobno działa, osobiście tego nie robiłem, bo mam wersje 70koni. Co do klimy, mój egzemplarz to typowy salon polska na firme - nawet absu nie ma :D sprawdź może świece, cewke, kable zapłonowe, może olej jaki jest zalany. Za gęsty olej może powodować większy opór podczas pracy na zimnym silniku


Dziękuje za odpowiedź, świece, kable, cewka była w zeszłym roku wymieniana i nic nie pomogło, myślę, że może to być problem z sondą lambdą, tylko, że komputer żadnych błędów nie wskazuje, ale najpierw spróbuje zabieg z przepustnicą, pozdrawiam:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.