Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2017, 16:01   

Jacoo, nie denerwuj się. W większości nowych samochodów w zimie jest problem ze wstecznym na zimnym oleju. Mam doświadczenie z wielu samochodów. Nawet w japończyku na zimnej skrzyni cudów nie ma z jedynką i wstecznym.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lis 2017, 09:37   

Kolejny ponad 1000 km za mną więc napiszę o dwóch rzeczach z dalszej perspektywy. B&O Play i komfort zawieszenia. Jeszcze może o 100 KM i światłach.

Ostatnio pomykam nową Mazdą z systemem Bose i twardym zawieszeniem (odpowiednik s-line, tam pakiet bilstein).

1. I ten Bose nie ma startu do B&O Play.

Dlatego postanowiłem moje wrażenia podsumować po kolejnym 1000 km
Dźwięk BO jest mocny i głośny. Nazwałbym go hałaśliwym, ale w porówananiu do domowego audio. Do 10/30 w skali głośności jest w miarę czysty. Podczas jazdy miejskiej, do 20 minut, sprawia mi ogromną przyjemność. Na wielogodzinnej trasie męczy.

I tu widać do czego głównie Fiesta służy. Wg mnie to niedopatrzenie - wyciszyli wóz na trasy, zrobili super systemy autonomicznej jazdy, automatyczne światła. Głośniki w topowej wersji mogłyby być ciut lepsze. Zapewne 30 euro więcej na same niebadziewne tweetery i możnaby robić 10 h jak w wygodnym fotelu w salonie. Poczekam na eksperymenty audiofili i te głośniki pod szybą wymienię. Wg mnie sama zmiana tweeterów i tego środkowego kompletnie odmieni brzmienie długodystansowe.

Napisałem wszystko co powyżej - bo Bose Mazdy sprawił, że doceniłem BO. Ciągle nie wiem czy jest sporo lepsze od standardowego 7-głośnikowego. Ale chciałem sprostować moje wcześniejsze hejty. Jeśli BO sprawia wrażenie słuchania muzyki w czapce, to Bose spłaszcza dźwięki jakbyśmy słuchali imprezy u sąsiada :-)

2. Rozumiem pertyna, który nazwał fiestę miękko-bujającą. Gdy przesiadamy się z dużego wygodnego samochodu do fiesty, szokuje cisza i wyposażenie mk8. Ale coś za dużo nami częsie. Ale porównując do samochodów podobnej wielkości i o podobnej masie, nastawionych na sport (np zapewne fiesta st), rzeczywiście titanium jest niesamowicie komfortowa. Nie tak jak dosłownie pływający i20 - który dorównuje pływaniem limuzynom (ale nie stabilnością, tej w ogóle nie miał). I rzeczywiście w zakrętach titanium się przechyla - stąd st-line może mieć sens. Ale wynika to tylko z wjeżdżenia w samochód. Przy prędkościach, przy których duży sedan by wylatywał przodem, Fiesta dodaje 20 kmh i dalej jedzie jak po szynach. Tylko pojawia się przechył, o tyle odczuwalny, że samochód jest wąski. Filmik z tego jak Titanium kosi test łosia na poziomie porsche wrzucałem.
Ja oczywiście zostałbym przy Titanium dla komfortu, gdyby fiesta robiła za samochód do zakrętów, brałbym st line.

3. 100 KM. Staram się nie denerwować, ale ta blokada na dodanie mocy przy 4500 jest MEGAwyczuwalna. Chyba wolałbym mieć odcinkę ustawioną na 5000 rpm, wtedy traktowałbym ten samochód jak słabowitego i paliwożernego diesla, za to cichego i z pięknym dźwiękiem. Sprytnie to Ford rozegrał. Taka kasa za tarcze z tyłu i inny program. Najlepsze jest to, że wersja 125 zapewne to też obcięte 140 KM, ale tam przynajmniej jest inna sprężarka (i skrzynia biegów).
Ale ja jestem typowym "rajdowcem" - żona narzeka wyłącznie na spalanie. Cieszy ją reszta :-)

4. Światła - super, kilkakrotnie lepsze niż wszystkie inne dotąd mi znane tradycyjne. Ale po przesiadce z full led z podobnymi automatami (doświetlanie, automatyczne długie) niestety ;-( Przez chwilę myślałem, że coś się zepsuło. Szkoda, że Fiesta nie ma full led jak Clio. To trochę jak z tempomatem - kto raz pojechał z nim trasę, ten nie wróci do zdrętwiałej prawej nogi.

Na koniec - nadal zachwyca mnie ten samochód. Zmieniłbym tylko 2 rzeczy w zamówieniu (grzana kierownica, a czy rezygnować z BO - sam nie wiem) zrobił folię na lakierze z przodu... i tyle. Nic więcej bym nie zmieniał, jest genialny i będzie z nami pewnie aż syn pójdzie na studia - już sobie zaklepał. A ma 6 lat :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Gru 2017, 21:31   

Minął kolejny tydzień i miłość do Fiesty rośnie. Z racji długiego oczekiwania na opony zimowe (20 dni od zapłaty!), mogłem sprawdzić jak to jest z elektroniczną szperą. Bo aż do czwartku pomykam na letnich, a jak wiecie w Warszawie były nawet białe drogi.

I potwierdzam, szpera (elektroniczna) jest w titanium (a nie tylko w st-line). Samochód nie wylatuje przodem przez dodanie gazu w podłogę nawet na śliskim.

Swoją drogą, poza śniegiem i lodem, seryjne opony na 16 cali Michelina Primarcy bardzo dobrze znoszą jazdę miejską w zimie. Inna sprawa, że nawet przy 5 stopniach C w Warszawie jeżdżą po ulicach solarki i pryskają tym g... na potęgę. Jedyne na czym można się pośliznąć w stolicy (poza nie posprzątaną kupą psa) to sól.

Od 17 cali w górę są pilot sporty 4 - w ogóle top topów, ale możliwe że ich zachowanie w temperaturach zimowych gorsze.

Żona bała się jeździć Fiestą zanim dojdą zimówki i wzięła na te dni inny samochód, obuty w zimowe ogumienie. I teraz wiem, że od piątku będę tęsknił. Za automatycznym parkowaniem tak samo, jak za ciszą wewnątrz i szybkim nagrzewaniem foteli, odmrażaniem szyby, wygodą zawieszenia, android auto (można większośc rzeczy zrobić mówiąc po naciśnięciu przycisku na kierownicy) i inteligentnym tempomatem (można ustawiać różne opcje bez stachu, że kogoś najedziemy).

Trzymanie pasa ruchu się zepsuło - w ogóle nie działa, nie wiem czy to brud na jakimś czujniku, czy brud na drogach zimą, a może konserwacja coś zalała. Jeżdżąc jednak po tej soli nie żałuję. Nie chcę by ten samochód zgnił za kilka lat.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Gru 2017, 10:50   

Wojtek Wawa napisał/a:
Ad 27. Zrobione w weekend 310 km wyłącznie nocą. Automatyczne światła są równie genialne co automatyczne parkowanie. KOCHAM TO. Przez ostatnie 2 lata innymi samochodami nie zrobiłem tyle km z długimi światłami, co w tym samochodzie w dwie nocne trasy. Włącza i wyłącza je idealnie. Ludzie z naprzeciwka nie migają, czyli chyba nie razi ich, choć włącza te światła w miejscach, w których sam bym nie włączył - kamera wie, kiedy razi się kierowcę z naprzeciwka. Jedyny problem nie wykrywa za wzniesieniem kierowców TIRów. Gasi światła dopiero, gdy zobaczy ich światła główne. Ale z drugiej strony - to dość rzadki przypadek.

Czy w mieście też sam przechodzi na mijania (ze względu na latarnie) ?
Czy trzeba zadziałać ręcznie ?
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Gru 2017, 10:54   

Sam przechodzi w mieście - widzi latarnie. Generalnie możesz jechać przez całą Polskę i ani razu nie nacisnąć zmiany świateł. Sam robi wszystko.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sty 2018, 09:17   

Minęło 5000 km. Umówiona naprawa gwarancyjna na 22 stycznia
1. od pierwszego miesiąca przestały działać czujniki pasa ruchu - nawet w słoneczny dzień na nowych drogach. Próbowałem różnych ustawień.
2. nie działa głosowe ustawianie klimatyzacji (a w instrukcji są do tego komendy)
3. od pierwszego dnia coś cichutko grzechocze przy pedale sprzęgła

Dam znać jak Auto Plaza w Warszawie sobie poradzi.

BTW dziś rano myjąc zęby zobaczyłem Fiestę całą w lodzie i tak niesamowicie mi się wciąż podoba, że chciałem zabrać ją żonie.

Na trasie w góry (bez szaleństw 120-130 kmh po drogach ekspresowych, w zabudowanym 60-69, mało wyprzedzania - jeżdżę unikając korków z google maps) średnie spalanie 5.44 (na wyświetlaczu 5.2). Co ciekawe po mieście (weekendowym, w tygodniu Fiestą jeździ żona) nauczyłem się tego silnika na tyle, że potrafię mieścić się w 5.8 l. Jeżdżę porównywalnie z resztą warszawskiego ruchu. Żona nadal wbija w okolice 8 l.
Podstawa to kompletnie ignorować podpowiadania biegów - silnik burczy i się męczy dużo paląc poniżej 1900 rpm.

Po 5000 km przeszkadza mi (poza drobnymi awariami) głównie mały bagażnik na trasach z rodzinką 2+1 - ale my strasznie dużo rzeczy ze sobą wozimy. Ciągle z luzem się mieścimy wykorzystując jedno miejsce pasażera z tyłu na walizki. Do małej mocy się przyzwyczaiłem - tzn. przestawiłem się z bycia najszybszym do bycia najekonomiczniejszym. A i tak na trasie 5 h wg google maps, ucinam 30 minut. Jadąc biturbo dieslem ucinałem 1 h. A na pewno teraz jest bezpieczniej, plus spalanie ponad litr niższe niż w dieslu na trasie, a to naprawdę osiągnięcie.

Raz w wielkiej śnieżycy przestał działać inteligentny tempomat - radar został zalepiony lodem.
https://photos.app.goo.gl/YP4t2WAO74wFWHYR2
Naprawa to 3 sekundy - przetarcie palcem.

Zauważyłem też, że słuchając muzyky przez Google Play nie działa tryb surround w B&O Play. Tzn jest do wybrania, ale nie ma różnicy do stereo. Generalnie czuć gorszy dźwięk. Stąd mp3 lepiej mieć na osobnym pendrive i z niego słuchać muzyki. Z drugiej strony wtedy nawigacja z android auto - google maps, mają domyślną głośność 6 - to bardzo głośno w tak cichym samochodzie. I denerwuje dorosłych, budzi śpiące z tyłu dziecko.

Mam w końcu dokument 7 lat pełnej gwarancji do 140 000 km, to akurat tyle, ile w tym czasie mniej więcej zrobię.

Jeśli ASO sobie poradzi choćby z samym punktem 3. (grzechotaniem) będę ekstremalnie zadowolony z tego samochodu.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sty 2018, 06:06   

Zapomniałem chyba tutaj opisać wrażenia z jazdy po bardzo śliskich drogach. W górach były temperatury dodatnie, padał deszcz, aż tu nagle ściął mróz + spadło sporo śniegu. Specjalnie wybrałem się wtedy na górskie serpentyny. Czasem było aż za ślisko, bałem się, czy np przy stromym zjeździe utrzymam się drogi. Jednak fiesta szła w takich warunkach niemal jak czołg. Oczywiście nie było mowy o szaleństwach, ale elektroniczna szpera jest na pewno i świetnie działa. Zero podsterowności, gdy w połowie zakrętu wdepniemy gaz w podłogę - elektronika dba by samochód wyjechał z zakrętu po zaplanowanym torze.
Ojciec, który mi towarzyszył i sam czeka na swoją mk8, był pod mega wrażeniem trakcji w zakrętach.

Widziałem też inne samochody dość mocno tańczące po drodze przede mną - ale nigdy nie wiadomo, jakie tam były opony (na pewno zimowe, ale czy nowe/stare/dobre/słabe.. to trudno zgadnąć).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 11 Sty 2018, 11:20   

Wojtek albo Lilith. Mogę prosić o fotkę na której widać port USB pod który można podłączyć Pendrive'a.

Dziękuję <oki>
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sty 2018, 07:04   

Port USB jest z przodu na pokrywie wokół dźwigny zmiany biegów, plus drugi gorzej dostępny, za to bajerancko podświetlony w podłokietniku. Ja z podłokietnika wyciągnąłem kabel na zewnątrz do telefonu, a pendrive podpinam do tego łatwo dostępnego USB obok lewarka. Wczoraj nocą jechałem fiestą i wybacz, ale nie widziałem sensu tego fotografować.
BTW czasem brakowało portów USB - jeden na pendrive z muzyką, drugi do podpięcia telefonu z android auto, dla rocznego iphona żony, który potrafił się wyłączyć i przy stanie 60% baterii i wymagał ciągłego ładowania, brakowało portu. Oczywiście rozwiązanie było proste - ładowarka telefonu z gniazda 12 V (też przy dźwigni zmiany biegów).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sty 2018, 08:23   

To ja uzupełnię post Wojtka o te zdjęcia ;)
Chociaż faktycznie, widoczność tych portów jest taka sobie.

Z przodu:



W schowku:

_________________
Fiesta Vignale
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 12 Sty 2018, 09:17   

Wojtek dziękuję za info. a Lilith za zdjęcia. Podczas jazdy testowej nie zwróciłem uwagi na to gdzie są porty USB a chcę żonie zrobić niespodziankę w postaci nietypowego dość szerokiego Pendrive'a z jej ulubionymi utworami i obawiałem się czy przypadkiem porty nie znajdują się blisko jakiegoś innego elementu, przez, co nie będzie mogła wpiąć Pendrive'a.
_________________
Mk8 - 155 KM, 216 Nm
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 14 Sty 2018, 13:22   

Witam,jako że jutro jadę zamówić nową fieste,przeczytałem cały ten wątek.Zastanawia mnie,że nikt nie pisze nic o malutkich lusterkach.Jestem trochę przerażony nimi i chciałbym usłyszeć wasze zdanie na ten temat,jak na co dzień się jeździ z nimi :)

jeszcze kwestia rdzy
Wojtek Wawa napisał/a:
9. uwaga korozja. Nie wiem czy to pokłosie współpracy Forda z Kobe Steel, ale moja Fiesta miała już korozję przy przebiegu mniej niż 70 km, na 12 h po odebraniu z salonu. Zrobiłem jej Krowna (zalanie woskiem profili zamkniętych, całe podwozie). Będę robił co rok, bo kocham ten samochód. Wiem, że Ford daje 12 lat na przerdzewienie na wylot. Ale dla mnie rdzawa barwa podwozia to coś absolutnie obrzydliwego. Nie mam zaufania, że zardzewiały element jest tylko powierzchniowo uszkodzony. Spodziewałem się tego - choć mimo wszystko jestem zaskoczony


trochę mnie to zaniepokoiło nowy samochód i juz 1 dnia rdza na nim wtf :9: inni właściciele również mają taki przypadek czy to po prostu pech ?

no i to spalanie,powiedzcie mi w moim przypadku głównie jeżdżę dom-praca ,praca-dom ten przejazd zajmuje mi z a-b -10 min jadę miastem więc 50-70 km/h max to autko w takich warunkach ile spali ?


pozostaje jeszcze kwestia lakieru jedynie zostały auta z lakierem Ruby Red (lakier metalizowany specjalny)

wie ktoś co tam jest takiego specjalnego ? i ogólnie czy ten lakier jest dobry czy zaraz będą na nim ryski


a jeszcze muszę wsiąść wersje z pakietem przyciemnianych szyb i pytanie jak z widocznością jest ? bo nigdy nie miałem samochodu z przyciemnieniem
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sty 2018, 09:19   

Cześć Tared,

ja pisałam o tych lusterkach, ale w innym wątku (Nowy Ford Fiesta Vignale czy ST-Line). Są wyraźnie mniejsze od tych, które miała Fiesta poprzedniej generacji - takie były moje odczucia od razu po przesiadce. Do tej pory zdążyłam się do nich przyzwyczaić i to, że są mniejsze nie ma szczególnego znaczenia. Tym bardziej, że wzięłam system monitorowania martwego pola - jeśli się zastanawiasz nad tą opcją - polecam.

Odnośnie rdzy to się nie wypowiem - nigdy w życiu nie zaglądałam pod żaden swój samochód i żyje mi się z tym dobrze :D

Odnośnie spalania - też nie jestem miarodajnym przypadkiem, bo mam automat ;)

Nie mam pojęcia, co jest specjalnego w tych lakierach - nie wiem, czy w ogóle coś jest, czy to tylko marketing.

Widoczność przy przyciemnianych szybach jest bez zarzutu - tutaj też nie masz się czego obawiać.
_________________
Fiesta Vignale
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sty 2018, 14:18   

Ja mogę tylko potwierdzić co napisała powyżej Lilith.

Korozja była powierzchowna, malutkie pierwsze ognisko. Ford uważa, że to nie problem, ja jednak nie lubię widoku rdzy, nawet jeśli to rzekomo tylko powierzchowne zjawisko.

Co do spalania - zobacz na forum techniczne. Udało mi się zejść poniżej 6 l/100 km jeżdżąc w stylu bardzo eko.

Przyciemniane szyby - widać to jedynie z zewnątrz - w środku widocznośc jest super w każdą stronę.

Co do lusterek - jeden z moich poprzednich samochodów - Stilo 3D, ma je 2 razy mniejsze (albo i 3 razy). Stąd te w Fieście wydają mi się bardzo duże :-)

Za tydzień serwis gwarancyjny, dam znać jak Ford sobie radzi z drobiazgami. Póki co bardzo polecam ten samochód. Dla mnie to najfajniejszy wóz w tej cenie. Ale lubię nowoczesność i małe gabaryty, dobre prowadzenie i ciekawy dźwięk silnika. Każdy ma inne priorytety.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 15 Sty 2018, 16:49   

Dzięki za odpowiedź,samochód zamówiony :greenpeace: niestety bez kamery cofania i monitorowania martwej strefy,bo zostały 2 samochody w salonie,więc nie miałem w czym wybierać :| Teraz pozostaje czekać aż go przywiozą i w drogę <8>
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 26 Sty 2018, 16:31   

I jak z tym serwisem naprawili usterki ?
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Sty 2018, 23:26   

Syn dostał zapalenia płuc i przełożyłem serwis o 2 tyg na 6 lutego.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 2 Lut 2018, 22:01   

Pytanie jak podniesiecie maskę to pod zbiornikiem płynu chłodniczego jest trochę mokro czy u was jest sucho ?
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lut 2018, 18:09   

Jestem po serwisie gwarancyjnym. NIby nic nie zrobili, ale jestem względnie zadowolony. Fiestą ostatnio rzadko jeżdżę, ale oczywiścię do ASO to ja ją pojechałem.

- ciche brzęczenie - oczywiście mechanik nic nie słyszy, czyli zgodnie z przewidywaniem. Ale sam przez kilka miesięcy nie odgadłem co to jest, liczyłem, że dostali jakieś instrukcje od Forda, ale widać niczego takiego nie ma

- ustawianie głosowe, tu trochę skandal, "drobnym drukiem jest gdzieś w instrukcji forda fiesty napisane, że nie każda funkcja opisana w tej książce działa w samochodzie ford fiesta, mogą to być funkcje z innych modeli w tym niedostępne". To jest absolutnie skandal i będę kręcił o to aferę, jak poniżej
https://www.wykop.pl/cdn/...Gy99HdgpeWq.gif

- trzymanie pasa - twierdzą, że nic nie zrobili i działa. Serio działa. Przez 3 miesiące nie działało a dziś zadziałało - albo mam pecha, albo szczęście. Oczywiście jestem zadowolony, choć wg mnie coś musieli chociaż palcem poprawić/przetrzeć.

- poziom oleju - za dużo wlewa fabryka, przez telefon pytałem się czy może to na dotarcie dolali więcej, zaprzeczyli. Dziś jednak się dowiedziałem, że miałem rację - jest ponad maks i tak ma być na nowym silniku. BTW nie ma absolutnie żadnego ostrzeżenia, jeśli oleju byłoby mniej - pierwszym i ostatnim objawem jest zatarcie silnika. Czyli trzeba machać bagnetem oleju przy każdej okazji.

Reasumując. Darmowa myjnia, ale wiadomo - byle jaka i tylko na zewnątrz. Dobrze, że nie cofnęli gwarancji za zbyt duży poziom oleju. Fiestą lepiej jeździć z mocnym nawiewem/przy muzyce, bo w ciszy denertwuje i ten typ tak ma (podobno konstrukcja sprzęgła). I oczywiście to nie Tesla. Mija prawie pół roku od premiery/produkcji (sierpień), a oni na tym samym sofcie jadą. I nikt nie wie dlaczego 3 miesiące nie działał system utrzymywania pasa, a dziś zadziałał. Oby nie przestał.

Byłbym zadowolony, gdyby wgrali funkcje głosowe z instrukcji, którą dostałem z samochodem (i która ciągle jest aktualna wg Forda, bo identyczną ściągnęli w pdfie).

Byłbym szczęśliwy, gdybym nie musiał nastawiać się na wielogodzinne brzęczenie jadąc w typową trasę 5+h.

Oszalałbym z radości, gdyby na czas naprawy dali mi najgorszego pożyczaka, albo nie musiałbym czekać ponad pół h aż ktoś mnie przyjmie (na wizytę byłem umówiony 2 tyg temu).

Ale byłbym zły, gdyby samochód był identyczny jak go oddawałem - a jest umyty, działa kontrola pasa ruchu. Nadal brzęczy i oszukuje nowych klientów funkcjami w folderach, których nie ma.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Lut 2018, 11:49   

3 dni po odebraniu z ASO, czujnik pasa przestał działać - to jest nawet śmieszne, ale jak pisałem w moich pierwszych wrażeniach, ten system nie działa dobrze. Za to jest za darmo.

Za to pisałem o odbieraniu Fiesty mk8 przez moich rodziców. Najpierw zginęła w transporcie na tydzień, a gdy po tygodniu dojechała... okazała się nie mieć zamówionego i zapłaconego podłokietnika!

Moi rodzice zaufali dealerowi w Krakowie, zapłacili za samochód, zimowe opony, zarejestrowali go i zapłacili za konserwację podwozia w ASO oraz oczywiście OC/AC... bez zobaczenia samochodu. Dziś mają spory problem, akurat Fiesta będzie robiła długie, wielogodzinne trasy (mają domek w górach, do którego często jeżdżą), brak podłokietnika to absolutne "no go".

Co ciekawe, dealer zapewnił ich, że wszystko jest ok... i dzień wcześniej sprzedali swoją lagunę :-/

Z perspektywy widać wiele głupoty, jesteśmy w Polsce, "każdy kradnie i oszukuje", ale mimo wszystko szokuje mnie bezczelność sprzedawcy, który
1. zadzwonił, że trzeba robić przelew bo samochód już jest
2. umówił się na dzień, gdy samochodu nawet nie widział
3. dał wszystko do rejestracji, gdy samochodu jeszcze nie było

Rodzice kupują nowy samochód raz na 20 lat, sprzedawca sprzedaje codziennie i chyba od tego jest, by pomagać, a nie wciskać kit. Swoją drogą stracili kilka dni urlopu, bo sprzedali samochód, chcąc pojechać na urlop nowym. Szkoda więcej pisać.

Ktoś z Was orientuje się, jak wiele cześci i jak dużo kosztuje domontowanie podłokietnika? Czy to jest w ogóle realne? Czy będą musieli czekać na nowy samochód z produkcji + rządać zwrotu OC/AC/rejestracji oraz samochodu zastępczego do czasu odbioru?
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.