Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 7 Lis 2017, 12:28   

Udało mi się połączyć z AA. Świetnie! Są wszystkie funkcje, które są na telefonie mówiąc "ok google".
Można powiedzieć znajdź stacje benzynowa/restauracje/adres nawet ciekawostki z wikipedi o miejscach.
Jak chciałem ustawić głosowo temperaturę Pani poinformowała mnie, że według ustawodawcy pracodawca musi zapewnić pracownikom odpowiednią temperaturę:p
Usługi Google działają, komendy z sync nie bardzo:/
Dzięki Wojtek za pomoc! Teraz łatwiej będzie pokonywać trasy:)
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lis 2017, 17:01   

Mam pomysł - stworzę opis w dziale technicznym - jak ludzie zaczną o to pytać, może przestaną olewać Polaków.

Cieszę się, że mogłem pomóc. Daj po wyjeździe znać jak się Fiesta spisała :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 8 Lis 2017, 18:36   

Sprawdziłem w salonie światełko w bagażniku. Zdaje sie, że jest tak jak pisałem wcześniej- zapala się po otawrciu klapy bagażnika. Lampki w kabinie nie miały wplywu na światło w bagażniku- świeciło się cały czas mimo wyłączenia lampek nad kierowcą.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 14 Lis 2017, 10:13   

Wrażenia po 2k w 1,1 85KM

Na wstępie. Lampka nie działała. Jak powiedział Pan w serwisie "jak się ją postukało to działała, ale wymieniliśmy żarówkę i jest już w porządku". Potwierdzam działa. Przy okazji przydała by się jeszcze jedna z drugiej strony.

1. Potwierdzam jeszcze raz, jeśli ktoś jeździ od czasu do czasu to da się przemieszczać autostradami i nie jest to uciążliwe. Jednak na pewno 100KM dzięki 6 na skrzyni będzie bardziej komfortowa.

2. Zestaw 7 głośnikowy gra na prawdę ładnie. Jeśli zastanawiacie się nad większą mocą a B&O wybierzcie kilka koników więcej.

3. Zawieszenie/prowadzenie/nadwozie. Przejechałem wielką pętle bieszczadzką (na zimówkach) i powiadam wam. wrócę tam latem! :twisted: Nawroty i łuki to czysta przyjemność. Nadwozie jednak trochę się wychyla. Poczułem to dopiero w łuku 115km/h. Na nawrotach i jadąc wolniej tego nie czuje. Nie zamieniłbym zawieszenia na sportowego, jeździłem po różnych drogach i nie jest przesadnie miękko.
Jeśli nie zamierzacie być często na torze to przy 17 calach i sportowym zawieszeniu oraz kiepskich drogach z torowiskami tramwajowymi może być mało komfortowo. Ale kto wie? Czekam na wrażenia! Kiedy ktoś odbiera St-line? :) Ja jednak chciałbym 16 i trochę żałuje, że nie było w gotowym egzemplarzu.

4. Spalanie. Zrobiłem prawie 2k km, średnie pokazuje 5,1 l /100km. Większości na krajówkach plus miasteczka jadąc (60km/h), wielka pętla bieszczadzka (tu trochę się pobawiłem :-) ), autostrady (ok 400km). Raczej nie przekraczając ograniczeń prędkości, opony zimowe, w 85% 2 osoby plus spory bagaż. Mniej więcej się to zgadza.
Autostrada 140km/h 6,2l przy dobrych warunkach do 7,5 przy wietrze i deszczu. Przy 150km/h 8l
krajówki 90km/h 5l lub lekko poniżej, 70km/h <4l .
Miasto zależy jakie. Na trasie krajówki nawet 3, korki w wielkim mieście nawet 9-10.

5. Android Auto. Tak jak z sync 3 trzeba czasami poczekać na reakcje. Gdy działa ze spotify muzyka jest płytsza, cichsza, niskie tony są ograniczone i wszystko brzmi nie najlepiej. Ciekawe czy to za sprawą tego, że ford nie ma wsparcia w PL i kombinowania żeby w ogóle AA działał czy tak ma być. Wojtek jak twoje B&O z AA?

6. Bardzo niewygodne miejsce włączania świateł przeciwmgielnych. Jadąc nocą ciasną drogą w górach w mleku z zakrętu w zakręt nie mogłem sięgnąć i trafić na włącznik/wyłącznik bez odrywania wzroku. Siedzę raczej w ustawieniu sportowym niż komfortowym a i tak nie mogę tego włączyć bez odrywania pleców od siedzenia. Nie rozumiem czemu nie umieścili tego przy kierownicy. W momencie kiedy są na prawdę potrzebne robi się niebezpiecznie.

7. Podstawowe fotele są bardzo wygodne. Dość dobrze trzymają w zakrętach i są odpowiednio miękkie. Dla ludzi zamawiających niżej niż titanium warto dorzucić podparcie odc. lędźwiowego. Przejeżdżałem 400km i wciąż siedziałem komfortowo.

Czekam na wrażenia innych. Szczególnie na St-line i Vignale.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lis 2017, 11:07   

Dzięki za wrażenia!
Odniosę się do dwóch rzeczy.
A. Przechyły
Tak, ostatnio na letnich 16 cali na ślimaku-łaczzniku ekspresówki przy około 115@60 zauważyłem przechył. Ale siła odśrodkowa była już naprawdę duża. Więc ST-line może mieć sens, o ile na nierównych drogach nie podskoczy
B. B&O Play
Jak pisałem wcześniej - bez zmian. Jest mocny bas, ale wg mnie sztuczny. Zrobi WOW przez pierwsze 30 sekund, jak jedziesz w trasie kilka godzin, to ma się tego nagłośnienia dość. A kupowałem z myślą o długich trasach. Najprzyjemniej słucha mi się klasyki - bo niskie tony i śpiew tam nie występuje (chyba, że opera, ale tej nie słucham). Bo śpiew też nie brzmi najlepiej. Nie mam pojęcia dlaczego testujący tak zachwalali tę opcję. Może w techno/disco polo/nie mam pojęcia czego słuchają B&O Play jest świetny?
To nie tak, że hejcę na maksa. Posłuchałem w salonie zwykłych 7 głośników i było dla mnie na tyle źle, że postanowiłem dopłacić. I bez porównania 1 do 1 nigdy nie dowiem się, czy rzeczywiście B&O play to coś więcej niż tuba basowa z dopiętym do niej wzmacniaczem. Zgaduję, że dla mnie na nieszczęście tak. Dla Was i moich rodziców to jednak dobra wiadomość :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Lis 2017, 21:56   

28. Odmrażanie przedniej szyby - coś wspaniałego. Dziś pierwszy raz się przydało, kilkadziesiąt sekund i szyba mokra. Skrobanie zajęłoby znacznie więcej czasu. I nie rysujemy szyby. A sami siedzimy w tym czasie na grzanym stołku. Super sprawa. Kolejny wg mnie must have :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 22 Lis 2017, 12:13   

Mam grzaną przednią szybę od 2013 r. i to ona zdecydowała o wyborze Fiesty MK8, a nie Ibizy czy Polo. To MUSI być w aucie. :ok:
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2017, 07:25   

Mars - dokładnie Ciebie rozumiem. Nie miałem tej opcji i o niej zawsze marzyłem, przynajmniej przez 2 miesiące w roku. Parkuję całe życie pod chmurką.

A teraz spalanie - w dziale technicznym miejsce na ścisłe pomiary, tu miejsce na wynużenia :-)

Bo spalanie to wg mnie dramat, naprawdę 8+ l na 100 km, nie spodziewałem się tego w ogóle. Zakładałem okolice 6 l dla silnika 1.0. Jest 8 a to 10 zł na 100 km, czyli 100 zł miesięcznie przy przebiegach żony, ale przy małym baku robi się o jedno tankowanie do pełna więcej co dwa miesiące. 6 zjazdów na stację rocznie więcej. Czyli jedna rata leasingowa co rok wypada więcej. Odwrócona trzynastka.
Moje pomysły dlaczego pali tak dużo to:
1. zimno - liczyłem jednak, że litrowa benzyna będzie się szybciej nagrzewać niż duży diesel i przez to mniej palić w zimie. Dokładnie 2 razy mniejsza pojemność skokowa + zmiana z diesla na benzynę, to musiało dać szybsze łapanie temperatury pracy. Nic z tych rzeczy
2. grzanie foteli + B&O Play - te rzeczy działają niemal non stop teraz, może wpływa to na pobór prądu
3. start-stop - paradoksalnie często wyłącza slnik na 2 sekundy - bo światło zmienia się zaraz po zatrzymaniu. To pewnie zamiast poprawiać, niszczy bilans energetyczny i alternator musi ładować jak szalony

Na usprawiedliwienie Fiesty mogę napisać, że te 8 litrów to w 80% trasa przez osiedle do przedszkola - 3 km z maksymalną prędkością 60 kmh przez może 10 sekund, ale też w większości 7 progów zwalniających, rondo, korek przez kilometr. Potem od przedszkola do "park and ride" 3 km (ale silnik już nagrzany) w typowym miejskim ruchu w godzinach szczytu. Wieczorem 5 km z parkingu do domu bez korków.

Cały czas jestem rozczarowany, że ten litrowy silniczek pali tak dużo. Moja żona jeździ mega spokojnie. W każdym samochodzie ma około 2 l/100km niższe spalanie ode mnie. W Fieście jest jakoś inaczej - ma wyższe. Kompletnie tego nie rozumiem. Może jeździ na za niskich obrotach (ale to podpowiada eko niańka)
Do tego ważąca ledwie 60 kg mniej, dwulitrowa Mazda mająca 60% KM więcej i goniona z każdych świateł pali mi... 0.5l/100 km mniej.

Generalnie jakbym miał radzić - warto spróbować jednak diesla - on pewnie będzie palić połowę tego co benzyna w realnym świecie. Zapewne kosztem ciszy. Inna sprawa to cena. Pewnie nigdy się nie zwróci.

O czym zacząłem myśleć? O programie, na nim zapewne spali znacznie mniej i szybciej się nagrzeje. Bo tunerzy zwykle zwiększają ilość powietrza w mieszance -> podnoszą temperaturę spalania. Tylko gwarancji i silniczka mi szkoda.
Cóż, Krakus z Krakowa wyjedzie, skąpięc z Krakusa nigdy.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2017, 10:05   

To i ja dołożę swoje trzy grosze - nigdy nie miałam auta bez podgrzewanej przedniej szyby ;) A że jestem ciepłolubna, to przy każdym kolejnym aucie dorzucam kolejny podgrzewany element - w poprzedniej Fieście to były fotele, w obecnej - jeszcze kierownica (już zdążyłyśmy się bardzo polubić :D ). Na nasz klimat to wg mnie zestaw minimum, żeby mówić o jakimkolwiek komforcie jazdy zimą.

Wojtek - co do spalania - już moja poprzednia Titanium pokazała mi, że deklaracje producenta można włożyć między bajki. Silnik miałam taki jak Ty, tyle, że skrzynia pięciobiegowa, a średnia ze spalania przy jeździe miejskiej utrzymywała się na poziomie 7,5-8 l/100 km.
Teraz po zmianie na automat wygląda na to, że muszę pogodzić się z litrem więcej.
Inna sprawa, że wybierając pomiędzy jazdą przyjemną a oszczędną, zazwyczaj wybieram przyjemną, czyli światła startem światła metą :P No i jazda w godzinach szczytu po Warszawie - więcej naciskania gazu i hamulca na zmianę, niż samej jazdy.
_________________
Fiesta Vignale
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 23 Lis 2017, 12:38   

Lilith napisał/a:
... co do spalania - już moja poprzednia Titanium pokazała mi, że deklaracje producenta można włożyć między bajki. Silnik miałam taki jak Ty, tyle, że skrzynia pięciobiegowa, a średnia ze spalania przy jeździe miejskiej utrzymywała się na poziomie 7,5-8 l/100 km...


Piszesz o wskazaniu komputera, czy faktycznych pomiarach?
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2017, 12:57   

Tu akurat o wskazaniach komputera, ale mniej więcej to się pokrywa.
Ostatni pomiar jaki robiłam różnił się raptem 0,1l/100 km od wskazania komputera (oczywiście komputer wskazuje mniej), więc przyjęłam założenie, że mniej więcej się to zgadza.
Tak czy inaczej - różnica manual vs automat jest wyraźna.

Mars, a jak wygląda spalanie w Twojej mk7?
_________________
Fiesta Vignale
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 23 Lis 2017, 22:18   

Dlatego pytam, bo jestem w szoku z tym spalaniem 7,5-8 l/100km. U mnie standardowo 6,2 l/100km. Teraz, gdy jest o wiele chłodniej, to pokazuje 6,5 l/100km. Jutro dopiszę przy jakich warunkach jest to spalanie ( śr. prędkość, itd. ). Ogólnie krótkie odcinki, klima, grzane fotele, grzana szyba ( gdy ma szybko odparować po wejściu do auta w taki dzień, jak dzisiaj ). W dodatku tym autem jeździ moja żonka, czyli osoba, która o ecodrivingu słyszała, ale nie stosuje :ok: .
Za to jak ja siadam za kierownicą, to silnik... zaczyna oddychać :devil: .
No lekko nie ma :rotfl: .
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Lis 2017, 10:54   

No właśnie - warunki ;)
U mnie 90% jazdy to trasy około 10 km, których pokonanie zajmuje mi powiedzmy 40 minut, czasem dłużej - dużo skrzyżowań, świateł, korków; zdarzają się odcinki po 200-300 metrów, które przejeżdżam w kwadrans. Oczywiście w aucie wszystko poodpalane - grzanie, muza, latem klima, często ładuję telefon.
Wniosek jest pewnie taki, że jazda miejska w godzinach szczytu nie sprzyja oszczędnościom i w takich warunkach każdy silnik będzie palił jak zły.
_________________
Fiesta Vignale
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 24 Lis 2017, 21:47   

Słuchajcie, wszystko w porządku z waszymi skrzyniami? Przy wrzucaniu wstecznego zaczyna mi haczyć (?).
Nie wchodzi płynnie, miękko, tylko słychać ten nieprzyjemny odgłos. Oj nie dobrze:(
Zobaczyłem to rano i teraz jak wracałem tak samo. (Tylko zaraz po odpaleniu). Od razu zaznaczę, że się nie znam i może panikuje. I wolałbym żeby to była ta opcja A nie, że coś zaczyna się pierdzielić.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 24 Lis 2017, 21:48   

To jest ta sama skrzynia co w poprzednich wersjach? Coś wiadomo czy ktoś miał problemy w poprzedniej gen?
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 24 Lis 2017, 23:26   

Gdzieś czytałem, że MK8 ma nową skrzynię biegów.
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 25 Lis 2017, 08:29   

W poprzedniej gen były problemy ze skrzynią, tak na szybko (w pracy) znalazłem to:
http://fiestaklubpolska.p...e3255f9d60e1751

Niestety zaczynały się tak samo. Niby skrzynia jest nowa, więc powinni wyeliminować wadę. Dziś było ok.
Tylko przez wczorajsze przeżycia wrzucałem wsteczny bardzo delikatnie.
Zobaczymy co będzie dalej.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 25 Lis 2017, 09:12   

Tak, w MK7 czasami trzeba ponownie wrzucić wsteczny, gdy nie złapie. Tam jest 5 biegów i wsteczny włącza się tak, jak w MK8 bieg 6. W MK8 jest 6 biegów i wsteczny wrzuca się po podniesieniu pierścienia.
Na jeździe testowej nie było żadnych problemów ze wstecznym.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 25 Lis 2017, 11:20   

1,1L ma 5, czyli pewnie skrzynia taka jak w mk7

Mars miałeś jakieś złe przygody z nią?
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 25 Lis 2017, 17:15   

Nie, żadnych. Poza opisaną sytuacją ze wstecznym- czasami trzeba drugi raz go włączyć.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.