Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Paź 2017, 08:41   Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia

Wczoraj pękł 1 tysiąc km w Nowej Fieście mk8. Oto moje wrażenia, gdyby ktoś był zainteresowany. Myślę, że to mogą być cenne rady dla kogoś zastanawiającego się na opcjami/wersjami.

1. Samochód jest niewiarygodnie cichy - czasem wydaje mi się, że jadę wolno a jest to prędkość karalna na autostradzie w Polsce.
2. Wersja 100 KM wydaje się być bardzo wolna - ale patrz punkt 1. Brak wciskania w fotel to efekt przesiadki z biturbo diesla z 370 Nm przy 1500 rpm na 170 Nm przy znacznie wyższych obrotach (EDIT Fiesta ma maksymalny moment obrotowy już przy 1400 rpm, czyli jeszcze niżej - szok, nieodczuwalne). Jednak spojrzenie na prędkościomierz nigdy nie rozczarowuje (jest szybciej niż się spodziewa). A przecież bezpośrednio przesiadłem się z citroena c5 rocznik 2007, raczej dobrze wytłumionego samochodu. Dziś jednak dopłaciłbym do 125KM, bo w innym wątku nastraszono mnie, że wersja 100 KM jest jednak różna głowicą od 125. EDIT - podobno jednak brak zmian w stosunku do wersji 125 KM
3. Audio B&O jednak rozczarowuje. Zrobiłem z nim trasę ponad 5h w jedną stronę i się zmęczyłem. Dźwięk naprawdę mógłby być lepszy. Ten bas jest sztuczny, a reszta głośników wg mnie jest taka sama jak w tym tanim pakiecie z klimą (z tabletem 8 cali i 7 głosnikami). 2000 zł jednak wg mnie w błoto :( Wkurza mnie, że przy deflautowym surround bas jest zbyt mocny, a gdy obniżę o jeden stopien tony niskie, to jest zbyt słaby. Odradzam.
Wg mnie znacznie lepiej dopłacić do 125 KM - zwłaszcza, że nic się nie dzieje w wersji 100 KM powyżej tych 4500 rpm - ewidetnie czuć, że silnik jest sztucznie stłumiony powyżej. Da się wyprzedzić, ale po benzynie oczekujemy wzrostu mocy wraz z obrotami.
4. Plastiki w Titatnium są tanie, poza górą deski rozdzielczej. Nie widziałem na żywo vigniale, ale jeśli skóra pojawia się na drzwiach (pewnie nie), oraz przy kolanach (pewnie nie), to bym dopłacił. Obawiam się, że te duże połacie twardych plastików szybko się porysują.
Do tego w przednich drzwiach pojawił się brzęczek przy mocnym wciskaniu gazu. Nie umiem tego zlokalizować. Jest na tyle cichy, że pewnie ASO mnie wyśmieje. Jednak patrz punkt 1. Ten samochód jest niewiarygodnie cichy. I taka pierdoła wkurza. Zwłaszcza, że Ford chwalił się się mocno super spasowaniem plastików w mk8. Tego się nie spodziewałem zupełnie. Psuje to radość z przepięknego wartkotu ecoboosta.
5. Zawieszenie Titatnium na 16calowych felgach jest niesamowicie genialne w zakrętach. Serio. Nie mam pojęcia po co brać wersję st-line, bądź felgi 17 cali. A taki był mój pierwszy pomysł. Mogę wrzucić zdjęcia opon po pierwszym 1000 km. Widać pracę boków - uwielbiam zakręty, każdym dotąd samochodem, nawet c5, potrafiłem się ślizgać. W nowej Fieście dopiero wczoraj nocą na ślimaku w deszczu udało mi się znaleźć granice przyeczpności celowo robiąc głupotę.
6. Automatyczne parkowanie działa świetnie. Oczywiście jeśli są samochody obok. Na pustym parkingu - bardzo szerokich miejscach, musimy parkować sami.
7. Inteligentny tempomat najpierw mnie zachwycił, potem wkrzył. Za mocno hamuje, także gdy zrzucamy prędkośc z międzymiastowego 99 na np 59, bo widzimy, że zbliza się zabudowany. Zamiast dać Fieście hamować silnikiem, daje mocno po heblach. Tak samo z górki. Niby mozna wyłączyć automatyczne hamowanie, ale wtedy tracimy największą zaletę tego tempomatu - hamowanie w chwilach zagrożenia, gdy ktoś wskoczy nam przed nos.
Wolałbym, by tempomat zostawił hamowanie właśnie wyłącznie na takie akcje, a nie na zmianę prędkości przez użytkownika.
Tempomat ma za to świetną inną cechę - pozwala na zmianę biegów i się nie dezaktywuje, np przy podjeździ pod górkę.
8. Komfort zawieszenia jest taki sobie. Porównuję do hydropneumatyki, więc wywoła to śmiech. Ale znam samochody wygodniejsze od mojego ex c5 - np Nissan Altima (USA). A taki Pertyn piał z zachwytu nad miękkością zawieszenia nowej fiesty i uległem autosugestii. Stąd bardzo się cieszę, że nie czekaliśmy na st-line. I w ostatniej chwili zmieniłem zamówienie z felg 17 na te ładne 16 w pakiecie z przyciemnianymi szybami z tyłu za jedyne 700 zł. Inna sprawa, że jest bardzo podobnie do p508, który testowałem na tej samej trasie przez Polskę - uznałem go za mega twardego. I co najważniejsze 508 w ogóle nie miał podejścia do Fiesty w zakrętach.
Rozumiem śmiech - z czym to porównuję Fiestę. Ale jej wyciszenie sprawiło, że wpadłem na pomysł zamiany samochodu segmentu co najmniej D na B. Uznałem, że skoro jest cicho i rodzina się zmieści, warto dokonać zmiany w dół, zwłaszcza, że dużymi krowami bardzo źle parkuje się w mieście. A i części po gwarancji (walczę o 7 lat) będą dużo tańsze do Fiesty niż takiego Mondeo
9. uwaga korozja. Nie wiem czy to pokłosie współpracy Forda z Kobe Steel, ale moja Fiesta miała już korozję przy przebiegu mniej niż 70 km, na 12 h po odebraniu z salonu. Zrobiłem jej Krowna (zalanie woskiem profili zamkniętych, całe podwozie). Będę robił co rok, bo kocham ten samochód. Wiem, że Ford daje 12 lat na przerdzewienie na wylot. Ale dla mnie rdzawa barwa podwozia to coś absolutnie obrzydliwego. Nie mam zaufania, że zardzewiały element jest tylko powierzchniowo uszkodzony. Spodziewałem się tego - choć mimo wszystko jestem zaskoczony
10. Spalanie - trasa spokojna, bez autostrad, równo 6l na 100 km. Od Radomia do Warszawy (było i 205kmh z górki) 7.5l, na zjeździe z ekspresówki w trybie gaz w podłodze równo 8 (i to w deszczu). Na wyświetlaczu pokazuje z pełnych 3 baków zawsze 0.3 l mniej niż w rzeczywistości spalił. Czysta trasa Radom-Bieszczady równo 5.0 na wyświetlaczu, czyli 5.3. Jeżdzę na premium 98. Kocham ten samochód :-)
Jeśli tak jak ja przesiadacie się z dużego samochodu zaskoczeniem jest mały zasięg - nie ma szans na 1000 km na baku, choć spalanie identyczne jak w dużym mocnym dieslu. Cieszy tanie tankowanie do pełna - coś za coś.
11. Android Auto - miewa zwiechy. Ale jazda na mapach google genialna, kolejny bajer pozwalający poczuć się jak w Tesli. Samo ściągnięcie Android Auto na telefon w Polsce jest oficjalnie niemożliwe! I to dla mnie skandal. Brat informatyk mi z tym pomógł. A Android Auto przez Forda jest oficjalnie nie wspierany w Polsce. Też wg mnie hit.
12. Silnik jest cichutki i bezwibracyjny powyżej 2000 rpm. A oczywiście ekonianka każe jeździć wyłacznie poniżej 2000 rpm. Kompletny bezsens. Jest tam dwumas?
13. Oświetlenie samochodu dookoła nocą (Titanium + opcja ze składanymi lusterkami) - wielkie WOW. Wygląda jak statek kosmiczny. Polecam
14. Światła nocą - nie są to LEDy, ale jest bardzo bardzo dobrze.
15. Świetne hamulce
16. Przesiadłem się z 450 l bagażnika (czyli wcale nie gigantycznego) na te prawie 300. Ale jednak to ogromna różnica - taka uwaga dla mi podobnych.
17. Fotele świetnie trzymają w zakrętach w porównaniu z c5 :-) Niby truizm, ale dla mnie kolejny argument by nie brnąc w st-line
18. Samochód dość długo się nagrzewa (wnętrze) - po benzynie się tego nie spodziewałem. Z drugiej strony to benzyna paląca tak mało jak diesel, mały silnik. Zapewne nie ma elektrycznej grzałki w nagrzewnicy, jak c5.
19. Brakuje mi grzanej kierwonicy. Dałem 2k za B&O Play, nie dałem 1 k za kierownicę - głupota z perspektywy czasu.
20. Za każdym razem gdy otwieramy drzwi, ciesze się z Door Edge Protection - idealnie te gumki pasują to listew innych samochodów - są w 95% miejscami pierwszego kontaktu z gołą blachą innych samochodów. Świetna sprawa, wg mnie warta 650 zł.
21. Samochód nie ma automatycznego ryglowania zamków po ruszeniu - dla mnie megadziwne. Kolega był świadkiem, jak kobiecie na światłach w Warszawie tak ukradziono torebkę z siedzenia pasażera. Kobieta była bezbronna, to kilka sekund, złodziej był kilkadziesiąt metrów od niej, gdy zdążyła wysiąść.
22. Pilnowanie pasa działa raz na 3 razy, niestety nie jest to jazda autonomiczna nawet po autostradzie. Nie trzyma środka pasa w żadnym z poziomów czułości. Tutaj to nie jest Tesla, niestety zapewne też nie ma co liczyć na aktualizację oprogramowania jak we wspomnianej :-( Ale ten system jest za darmo.
23. Oświetlenie wnętrza nocą - niemal tak samo genialne jak na zewnątrz. Polecam. Robi klimat. Oświetla nogi, cup-holdery, kieszenie w drzwiach.
24. Automatyczne światła - działają świetnie, ale nie miałem okazji sprawdzenia, czy długie włączają się same. Miały wg pierwszych folderów przy moich opcjach. W najnowszych folderach ten system jest w Vigniale w standardzie. Czyli jednak to może przeważyć za Vigniale. EDIT - mam system automatycznych długich. Wrażenia poniżej w jednym z postów. Na 4 h trasy w nocy, zawiesił się raz (ale może za szybko wyłączyłem sam długie). Nie trzeba dopłacać do Auto High Beam do Vigniale - Titatnium na wypasie ma też ten system.
25. W folderach widziałem głosowe ustawianie temperatury. Niestety nie działa w ogóle.
26. Fajna jest klima automatyczna z 3 poziomami użycia dmuchawy. Istotne dla rodziców mających chorujące dzieci. Chroni to przed przeciągami oraz hałasem.

Jak macie pytania, których jakimś cudem nie pokryłem w powyższych punktach, dajcie znać.
Kocham ten samochód tak bardzo, że moi rodzice zamawiający Tipo pod moim wpływem anulowali zamówienie i zgadnijcie co już jest zadatkowane? Nowa Fiesta, z silnikiem 85KM, pakietem cool&sound 4, sync edition. Będą mieć to co najfajniejsze w mojej, za prawie 18 k zł mniej. A najfajniejsze są - wyciszenie, nowoczesne wnętrze, prowadzenie i dźwięk 3 garów na pełnym gazie. Będą mieć koła 15 cali, co wg mnie zwiększy komfort.

Niestety zapewne dopiero w lutym będę wiedział jakie są wrażenie z jazdy nowym 1.1 ecoboostem, też je wtedy opiszę.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
Ostatnio zmieniony przez Wojtek Wawa 22 Lis 2017, 06:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Paź 2017, 08:41   

szeroki opis :ok:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 29 Paź 2017, 22:56   

Jakim 1,1 ecoboostem?
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 29 Paź 2017, 23:46   

Wojtek Wawa napisał/a:
1. Samochód jest niewiarygodnie cichy - czasem wydaje mi się, że jadę wolno a jest to prędkość karalna na autostradzie w Polsce.


Pomimo iż nie odebrałem z żoną jej Fiesty to zgadzam się z Tobą. Podczas jazd testowych zarówno żona jak i ja stwierdziliśmy jednoznacznie, że Fiesta jest bardzo dobrze wyciszona zarówno przy 50km/h jak i 140 km/h ;)

Wojtek Wawa napisał/a:
2. Wersja 100 KM wydaje się być bardzo wolna - ale patrz punkt 1.


Też miałem takie wrażenie podczas jazd testowych ale za każdym razem kiedy spojrzałem na prędkościomierz to na twarzy pojawiał się banan :luzik:

Wojtek Wawa napisał/a:
Dziś jednak dopłaciłbym do 125KM, bo w innym wątku nastraszono mnie, że wersja 100 KM jest jednak różna głowicą od 125.


Moja wina, moja wina moja bardzo wielka wina :głowąwmur: Po korespondencji z heko i nie tylko dowiedziałem się, że pierwsze roczniki MK7 miały nieco inne elementy pod maską od wersji 1.0 Eco 125KM w górę, ale później Ford się z tego wycofał i kolejne edycje MK7 różniły się tylko oprogramowaniem więc zakładam, że aktualna MK8 również będzie różnić się tylko oprogramowaniem. Dlatego też nie zmieniam zamówienia i zostaję przy 100KM a po upływie gwarancji jadę podnieś moc. Chyba, że żonie wystarczy 100KM.

Wojtek Wawa napisał/a:
5. Zawieszenie Titatnium na 16calowych felgach jest niesamowicie genialne w zakrętach. Serio. Nie mam pojęcia po co brać wersję st-line, bądź felgi 17 cali. A taki był mój pierwszy pomysł. Mogę wrzucić zdjęcia opon po pierwszym 1000 km. Widać pracę boków - uwielbiam zakręty, każdym dotąd samochodem, nawet c5, potrafiłem się ślizgać. W nowej Fieście dopiero wczoraj nocą na ślimaku w deszczu udało mi się znaleźć granice przyeczpności celowo robiąc głupotę.


Żona zdecydowała się na wersję ST-Line. Testowaliśmy Fiestę Titanium i wydawała się jej za miękka. Przejechaliśmy się Focusem ST-Line, bo nowych Fiest ST-Line nie było nigdzie do testów i po przejażdżce stwierdziła, że lepiej się jej jechało. Lepiej czuła auto a w moim odczuciu jakoś super twardo nie było. Zresztą to będzie jej auto więc nic mi do tego :twisted:

Wojtek Wawa napisał/a:
8. Komfort zawieszenia jest taki sobie. Porównuję do hydropneumatyki, więc wywoła to śmiech. Ale znam samochody wygodniejsze od mojego ex c5 - np Nissan Altima (USA). A taki Pertyn piał z zachwytu nad miękkością zawieszenia nowej fiesty i uległem autosugestii. Stąd bardzo się cieszę, że nie czekaliśmy na st-line. I w ostatniej chwili zmieniłem zamówienie z felg 17 na te ładne 16 w pakiecie z przyciemnianymi szybami z tyłu za jedyne 700 zł.


Pertyn jak to napisałeś piał z zachwytu nad miękkością zawieszenia, bo prywatnie miał Fiestę ST MK7 a ta miała jak to mi napisał:
Pertyn napisał/a:
pieruńsko twardy zawias

Na prezentacji w Hiszpanii testował Fiestę ST-Line.

Wojtek Wawa napisał/a:
11. Android Auto - miewa zwiechy. Ale jazda na mapach google genialna, kolejny bajer pozwalający poczuć się jak w Tesli. Samo ściągnięcie Android Auto na telefon w Polsce jest oficjalnie niemożliwe! I to dla mnie skandal. Brat informatyk mi z tym pomógł. A Android Auto przez Forda jest oficjalnie nie wspierany w Polsce. Też wg mnie hit.


Ciekawe jak będzie działać połączenie z Iphone'm. Testowałeś może?

Wojtek Wawa napisał/a:
16. Przesiadłem się z 450 l bagażnika (czyli wcale nie gigantycznego) na te prawie 300. Ale jednak to ogromna różnica - taka uwaga dla mi podobnych.


Rzeczywiście bagażnik w nowej Fieście nie jest za duży w porównaniu do bagażnika np. Hyundai'a I20.

Wojtek Wawa napisał/a:
17. Fotele świetnie trzymają w zakrętach w porównaniu z c5 :-) Niby truizm, ale dla mnie kolejny argument by nie brnąc w st-line


Jestem bardzo ciekaw jak trzymają fotele w Fieście ST-Line, bo w Focusie ST-Line trzymają wyśmienicie.

Wojtek Wawa napisał/a:
19. Brakuje mi grzanej kierwonicy. Dałem 2k za B&O Play, nie dałem 1 k za kierownicę - głupota z perspektywy czasu.


Moja żona zrobiła inną głupotę. Wolała wydać 850 zł. na duży tylny spojler niż wziąć podgrzewaną kierownicę :myśli:

Wojtek Wawa napisał/a:
20. Za każdym razem gdy otwieramy drzwi, ciesze się z Door Edge Protection - idealnie te gumki pasują to listew innych samochodów - są w 95% miejscami pierwszego kontaktu z gołą blachą innych samochodów. Świetna sprawa, wg mnie warta 650 zł.


Też zamówiliśmy ten bajer. Ciekawe jak się sprawdzi.

Wojtek Wawa napisał/a:
26. Fajna jest klima automatyczna z 3 poziomami użycia dmuchawy. Istotne dla rodziców mających chorujące dzieci. Chroni to przed przeciągami oraz hałasem.


Też wzięliśmy automatyczną klimę. Dobrze wiedzieć, że się sprawdza :)

Wojtek Wawa napisał/a:
Kocham ten samochód tak bardzo, że moi rodzice zamawiający Tipo pod moim wpływem anulowali zamówienie i zgadnijcie co już jest zadatkowane? Nowa Fiesta, z silnikiem 85KM, pakietem cool&sound 4, sync edition. Będą mieć to co najfajniejsze w mojej, za prawie 18 k zł mniej. A najfajniejsze są - wyciszenie, nowoczesne wnętrze, prowadzenie i dźwięk 3 garów na pełnym gazie. Będą mieć koła 15 cali, co wg mnie zwiększy komfort.


Dobrze doradziłeś rodzicom :piwkowanie:
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Paź 2017, 10:36   

Testowałem Apple Car Play, czy jak to się nazywa. I efektem tego kupuję żonie Samsunga/innego Androida.
Wady iPhonea w porównaniu z Androidowymi telefonami
1. nie czyta SMSów
2. nie pokazuje SMSów
3. nie da się SMSów pisać głosowo, ani inaczej
4. sterowanie wyłącznie po angielsku!!! W 2017 to jest mega skandal.
5. brzydkie mapy Appla (nie wiem czy mają informacje o ruchu, a jeśli mają to raczej szczątkowe, skoro Apple ma maksymalnie kilka % rynku), brak mam googla.

Tak naprawdę, jak ktoś kocha iphona, to pewnie nie są wady. Ja od wielu lat (co najmniej 5) na Androidze rozmawiam z telefonem po polsku, ustawiam budzik, szukam drogi, piszę smsy i wybieram numery (google now). Nawet gdy syn lat 6 pyta o coś trudnego (np ile jest tygrysów), telefon na pytanie mu odpowiada ładnym zdaniem po polsku.

Wczoraj w nocy parowałem iphona żony, który dostała ode mnie nieco ponad rok temu, i byłem w szoku, jak ten telefon może być antyczny.

Jakby ktoś chciał iphone 5s, na gwarancji do czerwca 2018 (duży sklep, chyba komputronik, bo oczywiście producent daje tylko rok - to też był dla mnie szok), srebrny, bez uszkodzeń (etui od pierwszego dnia), to sprzedam tanio.

Dla mnie jedyna zaleta iphona to ładna metalowa obudowa + USB typu C (zawsze pasuje, super sprawa).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Paź 2017, 10:50   

A co do Pertyna - jeździł Vigniale, Titanium i St-line, komfort chwalił w pierwszych dwóch.

Co do 1.1 85KM ecoboost, racja, pewnie jest inna nazwa bo nie ma doładowania. Ale to nasz silnik 1.0 ecoboost rozwiercony do 1.1 by trochę zwiększyć moment obrotowy.

St-line trafi do produkcji w styczniu. Stąd nie da się nim przejechać. Tak samo mają się sprawy z Vigniale.

BTW super wiadomość, że wersja 100 KM najprawdopodobniej jest identyczna głowica i zaworami z wersją 125. Po gwarancji zrobi się coś z tym, o ile będzie tego żona chciała. Ten samochód i za 7 lat nie będzie antyczny, taki był cel zamawiania tego wozu zaraz po premierze w wysokiej opcji.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 30 Paź 2017, 22:05   

Niestety Pertyn zrobi test wersji vignale, ale dopiero za jakiś czas. Kiepsko, bo ogarniam z dealerem wersję titanium i vignale, gdzie ta ostatnia bardziej mi pasuje.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 31 Paź 2017, 10:13   

Według instrukcji 1,1 85KM nadal widnieje jako duratec.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Paź 2017, 12:34   

Jacoo - pewnie masz rację. Nie zmienia to, że to rozwiercony ecoboost. To chyba dobrze - 1.0 ma wzorową trwałośc i kulturę pracy oraz brzmienie.

Dodaję nowy punkt po wczorajszej jeździe"

27. automatyczne światła z moimi pakietami autnomicznej jazdy (tempomat aktywny) włączają same długie światła! Minęły 3 tygodnie i jeździłem wyłącznie ruchliwymi drogami, przez 1200 km nie miałem okazji jechać tam, gdzie można by było włączyć światła drogowe. Wczoraj wieczorem wjeżdżam w nieoświetlony tunel w Zielonce i bach, włączone długie światła, zaraz jednak gdy wyjechałem i zobaczył latarnie, światła wróciły do mijania. Do dziś się cieszę! Przyda się podczas jazd w środku nocy przez lasy/wsie. Kolejny bardzo sympatyczny bajer.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 31 Paź 2017, 12:44   

Mam taką nadzieję, że będzie tak trwały jak litrowy ecoobost.
Specyfikacje oleju też mają identyczną.

Wojtek wawa - swoim pokonuje dopiero pierwsze kilometry ale też zwróciłem uwagę, że demo mniej telepało na biegu jałowym. Tam praktycznie było to nie do wyczucia.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Paź 2017, 14:46   

Jacoo,

napisz coś więcej o swoim 85 KM. Nie sądziłem, że już są - miały być od stycznia (albo coś źle zrozumiałem). Moi rodzice taki zadatkowali i czekają na... marzec.

Fajnie ciągnie na górze? Cichy jest podczas spokojnej jazdy? Jak spalanie? To, że 6. biegu nie brakuje wiem. Tzn domyślam się, bo nasza fiesta jest cicha i na 4. biegu, muszę sobie przypominać o zrzuceniu obrotów na 6. bieg.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 31 Paź 2017, 18:12   

Za bardzo nie mogę się wypowiadać bo zrobiłem koło 100 km po ścisłym centrum miasta w większości w korkach.
Krótkie trasy po 10km na tyle pozwala mi chwilowo praca :(
Zamówienie złożyłem w lipcu na 100KM ecoboost sync edition plus opcje.
Na kilka dni przed planowanym odbiorem (zapewne dużo osób tak miało) dowiedziałem się, że auto najwcześniej będzie w styczniu. A, że pierwszym moim wyborem był 1,1 85KM postanowiłem wziąć auto, które dealer miał prawie na stanie. Generalnie opóźnienia są ogromne.

Podczas spokojnej jazdy - A na razie tylko tak miałem okazję jeździć - jest bardzo cichy, budzi się koło 3,5K obrotów.
Spalanie na razie 10L (!) ale jak mówię ciągle w korkach i króciutkie odcinki.
W weekend wyskocze poza miasto i podzielę się czymś więcej.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 5 Lis 2017, 21:52   

Wojtek wawa - jak udało Ci się połączyć z android auto i ustawić mapy Google na wyświetlaczu?
Światełko w bagażniku jakoś się włącza? Nie działa mi od początku:/
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 6 Lis 2017, 09:02   

Światło w bagażniku powinno samo się włączać po otwarciu klapy. To chyba standard tak jak w mk7.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 6 Lis 2017, 10:28   

Tak też myślałem a nie zwróciłem uwagi przy odbiorze, będę musiał się upomnieć.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2017, 12:14   

Sprawdź czy nie nacisnąłeś tego światełka - nie wiem czy w bagażniku, ale te w środku z tyłu na podsufitce tak się włącza/wyłacza. Może masz wyłączoną lampkę?

Napisz coś o jeździe 85 KM. Obiecałeś :-)

A co do Android auto - wejdź w ustawenia Fiesty i tam będzie chyba na drugiej stonie - android auto - włącz.

Na telefonie (musisz mieć android 5.0 lub nowszy - o iphone zapomnij, MEGAG%%#%$O, chyba że mieszkasz w Anglii i jesteś anglojęzyczny - ja niestety dla iphona tylko to drugie) musisz się bardziej namęczyć - ściągnij android auto z internetu (plik apk) i pozwól telefonowi na instalację z nieznanych źródeł.
Skandalem jest, że Android Auto nie jest dostępny w Polsce w sklepie play. Zwłaszcza, że działa głosowo po polsku. Na iphone nie trzeba nic robić - ale tam nie ma ani map google (czyli nie mamy informacji o korkach), ani obsługi głosowej po polsku, ani, tu hit, wpisywania z palca. Czyli dzwoniąc mówisz "call" i czytasz w myślach imię żony, jakby to zrobił Amerykanin. Wtedy załapie. Z adresami jest gorzej. Powiedz jak Amerykanin np ulica Jerzmanowskiego (w Krakowie). Good luck. Da się to obejśc obsługując telefon na postoju, ale to średniowiecze. W androidzie upierdliwa jest tylko instalacja andoid auto. Raz.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2017, 12:26   

Ad 27. Zrobione w weekend 310 km wyłącznie nocą. Automatyczne światła są równie genialne co automatyczne parkowanie. KOCHAM TO. Przez ostatnie 2 lata innymi samochodami nie zrobiłem tyle km z długimi światłami, co w tym samochodzie w dwie nocne trasy. Włącza i wyłącza je idealnie. Ludzie z naprzeciwka nie migają, czyli chyba nie razi ich, choć włącza te światła w miejscach, w których sam bym nie włączył - kamera wie, kiedy razi się kierowcę z naprzeciwka. Jedyny problem nie wykrywa za wzniesieniem kierowców TIRów. Gasi światła dopiero, gdy zobaczy ich światła główne. Ale z drugiej strony - to dość rzadki przypadek.
Miałem dla siebie kupić samochód bez automatycznych długich świateł - teraz będzie mi trudno bez tego żyć. W innych samochodach nienawidziłem nocnej jazdy. Bałem się też zwierzyny. W Fieście wręcz będę planował jazdy nocami - super światła + automatyczne hamowanie jakby co.

Zrobię update spalania:
Warszawa krótkie trasy 8.1 na BP Ultimate 98. Wyświetlacz pokazywał 7.5 (nie ładnie tak oszukiwać Ford)
Warszawa-Łomża-Warszawa 5.9 (czyli może być realnie od 6.2 do 6.5, bo Fiesta oszukuje na komputerze od 0.3 do 0.6) na Shell FuelSave 95 - jazda bardzo spokojna, może 2 razy 160 na ekspresówce, cały czas ~139 kmh na tempomacie. Na trasie pozamiejskiej 99 kmh, w zabudowanym 65 i wolniej.

To spalania dla mnie dość rozczarowujące - 15oletni 150 kg cięższy stilo żony przy identycznej jeździe, a 3 razy lepszym zbieraniu się, zjada litr-dwa mniej. To oczywiście diesel, ale mamy równo 15 lat postępu i chyba to pokazuje, że efektywne to będą dopiero elektryki, z benzynami to jakoś postępu nie widzę w spalaniu.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Jacoo 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017
Posty: 23
Skąd: ldz
Wysłany: 6 Lis 2017, 23:29   

Nadal mój przebieg jest skromny (zmiana planów i cały weekend pracy) ale obiecałem to czymś się podzielę, specjalnie wczoraj wyjechałem na autostradę. Jeździłem w 2 os, nie miałem okazji przy pełnym obciążeniu.

Mam wersję Sync Edition+ 1,1 85KM


1. Fiesta na prawdę jest niewiarygodnie cicha. Spory ruch był więc powyżej 140 się nie rozpędzałem ale przy tej prędkości słychać głównie szum powietrza. Dodam, że nie trzeba ani odrobinę podnosić głosu. Radio słychać na ustawieniu 3/30(?:p)

2. Zanim zdecydowałem się na wolnosacy silnik miałem w zamówieniu ecoobosta. Z racji opóźnień przejechałem się mk7 z 1,25 82KM. Moja jazda to w ponad 80% miasto i to ścisłe centrum więc uznałem, że daje radę.
Od razu trzeba zaznaczyć, demonem prędkości nigdy nie będzie wystarczy spojrzeć w dane techniczne.
Najważniejsza różnica pomiędzy mk7 i mk8 to to, że przy prędkościach autostradowych mniej się męczy. Tylko 3KM więcej kosztem mniejszego momentu obrotowego ale działa. Mk7 jechałem (kiepskie warunki, wiatr) 110-120 silnik dość głośno pracował a elastyczność była zerowa, żadnej przyjemności. Mk8 dość chętnie przyśpiesza nawet z 100 do 140. Bałem się, że autostrada będzie słabym punktem a okazało się, że nie! Da się jeździć:p

3. Nie wiem jak gra B&O ale zestaw z 7 głośnikami jest spoko. Mi nie trzeba nic więcej. Na razie najbardziej lubię słuchać 3 cylindrówki wkręcanej na obroty:p

4. Wydaje mi się, że jednak demo (titanium) miało inne (lepsze) plastiki. Być może to kwestia emocji jakie towarzyszyły przy decyzji i są takie same. Jutro będę w salonie to zweryfikuje.

5. Zawieszenie dobrze wyłapuje nierówności, co nie oznacza, że jest mega komfortowe. Wydaje mi się, że pertyn oceniał je pod kątem swojej ST, jak dla mnie nadwozie nie wychyla się na boki, nie jest za miękkie ani za twarde. Koła 16 wydają się optymalne (mam 15), przy 17 może słabo znosić torowiska tramwajowe i większe nierówności. Też uwielbiam zakręty w tym aucie to prawdziwa przyjemność. Jak powiedział Wojtek Wawa możliwości są niesamowite. Znaleźć granice przyczepności jest niezwykle trudno. Mi udało się to tylko raz i też w deszczu.
Mógłbym nawet stwierdzić, że celowo dokręcajac do wierzchołka zakrętu z prędkością większą niż w granicach rozsądku czuć pracę elektronicznej szpery. Trzyma linię jazdy jak po sznurku, nie wyjeżdża przodem, jest moment w którym kierownica robi się luźna(?) I czuć ruch tyłu.

6. Spalanie. Z tym jest różnie. Jadąc w mega korkach ze średnią prędkością 20km/h?..... 10L
Autostradą 5,0 L przy 140km/h
Wyniki do weryfikacji za mało km, żeby ocenić. Stawiam na 6-7 w normalnym mieście, w którym przejeżdża się więcej niż 1km w 30 min...

7. Android auto - jak wcześniej napisałem, nadal walczę. Jutro kolejna runda jadę na urlop więc liczę na wygraną.
Mam najnowszego androida więc powinno być ok, ale nie jest :/
Możesz mi napisać całą procedurę? tzn. Gdy podłączasz telefon przez USB masz już na telefonie włączoną aplikację? Czytałem, że to ważne. Mam telefon Huawei nie chce mi się połączyć:/
Może to problem telefonu? Przez chwilę miałem na sync widok AA ale wywala po chwili.

8. Hamulce wydają się bardzo dobre, jeszcze w pełni nie sprawdzone.

9. Nie działa oświetlenie bagażnika. Od nowości, więc albo ktoś zapomniał wsadzić żarówki :p albo elektryka :/

10. Sync 3 ładnie wygląda ale miewa zwiechy, wymaga trochę cierpliwości. Jak na razie najważniejsze na co liczyłem - mapy Google nie działają (problem z AA)
W instrukcji dużo możliwości obsługi głosowej m.in. klimatyzacja na razie "przepraszam, nie rozumiem"

Mam nadzieję, że coś tam pomogłem. Jakieś pytania?
W zrobię więcej km to coś jeszcze napisze.

Do miasta I sporadyczne trasy (nawet autostrada) spokojnie wystarczy 85KM jeśli komuś nie zależy tak bardzo na przyspieszeniu.
Ale nadwozie może wytrzymać znacznie więcej, znacznie więcej niż 100KM czy 125KM, nowa ST będzie kosmiczna.
_________________
Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 7 Lis 2017, 05:48   

Jacoo napisał/a:
Nie działa oświetlenie bagażnika. Od nowości, więc albo ktoś zapomniał wsadzić żarówki :p albo elektryka


No to mamy użytkownika piszącego pierwszy post w nowym dziale MK8 / 2017-. Brawo! :rotfl:
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lis 2017, 06:25   

Jacoo

Bardzo Ci dziękuję za podzielenie się wrażeniami z wersji 85KM sync edition - dokładnie identyczną zamówili moi rodzice. Bardzo się cieszę z tego, co napisałeś! Cieszę się, że w wersji 85 zostały wszystkie zalety wersji 100 KM (cisza, prowadzenie, piękny dźwięk na pełnym gazie). Też się wkurzyłem, że w katalogu było sterowanie głosem temperaturą, a po polsku to akurat nie działa.

Zapomniałem dopisać punkt u siebie - auto start-stop - bardzo go lubię! Nie miałem w żadnym samochodzie dotąd. Ta cisza na każdych światłach jest uzależniająca.

Co do android auto - musisz mi zaufać i napisać na priva adres email. Sam też nie dawałem rady, musiałem ściągnąć plik android auto . apk a internetu. A dokłądnie ściągnął mi tę aplikację brat i przesłał emailem. Nie chciałem tego proponować wcześniej (bo tak naprawdę wyślę Ci aplikacje poza oficjalnym sklepem play, niewiadomego pochodzenia... ale nie ma innej drogi), ale skoro masz jutro wyjazd, to ostatnia chwila.

Serwis ASO powinen być w tym biegły - a nie jest. W ogóle nie wiedzieli co zrobić, by były mapy googla.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.