Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC??
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 30 Lis 2014, 20:09   Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC??

Hej. Udało się komuś odkrecic kółka rozrządu w ZETECu? Ja musze je odkrecic bo po zalozeniu paska rozrządu w silvertopie 2.0 wyszło ze ustawienei po poprzednim wlascicielu wychodzi tak jakby przestawione o pol zabka. Albo walki moga byc o ok pol zabka do przodu albo do tylu a chce to ustawic idealnie.
I nie wiem czy probowac w ogole odkrecac czy od razu rozwiercic sruby i szukac innych do ponownego przykrecenia.
Dzieki z gory za pomoc.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Lis 2014, 20:51   

normalnie sie odkręcają
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Lis 2014, 20:58   

Qzyn, masz blokady do kółek? Jak nie to ja wkładam śrubę pomiędzy koło a głowice. Głowe uszkodziłem raz - na Darasowych wałkach :P Lekko się odkształciła, ale nei ciekło.

Także ten, podsumowywując?
odkręciłem przynajmniej 4 razy śruby od wałkow
raz uwalilem obie śruby
raz jedną odkręciłem, drugą odkręciłem spawarką.

fota:
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Lis 2014, 21:29   

ja normalnie odkręciłem :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Lis 2014, 22:59   

Nie pamiętam teraz dokładnie, ale jeden ząbek na kółku rozrządu zeteca to 18 stopni, więc nie może być o tyle przestawiony tylko lepiej ustaw idealnie. Jak kółka odkręcam bez problemu, wkładam duży płaski śrubokręt przez kółko i blokuje je o płaszczyzne głowicy i wtedy drugą ręką odkręcam śrubę, nie pokrzywiłem tak jeszcze ani razu głowicy, wszystko chasa. Potem kółka trzeba dokręcić momentem 70Nm.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Gru 2014, 08:25   

Ok dzieki , to kupuje porzadny klucz i probuje
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Gru 2014, 20:26   

ja kiedyś w akcie desperacji urzyłem "majzla" i młotka, odkręciły się elegancko, i nawet na tych samych zakręciłem i hulało jak ta lala ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Gru 2014, 07:18   

Ok, kupilem porzadnego torxa i dobra blache jako "przyrzad do ustawienia wałków :) ))) Wezme anie zeby przytrzymala silnik i obadamy - musi puscic :)
Swoja droga Daras to silnik od Bzyqa - dziwie sie ze mu to jezdzilo w miare dobrze :) Obydwa wałki mozesz ustawic albo pol zabka w przod albo w tyl - na zero niema opcji ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Gru 2014, 10:03   

Panowie- a jak to jest faktycznie - ponoć Ford zaleca wymianę tych śrub na NOWE podczas wymiany paska. Ktoś tak zrobił ? dzięki.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Gru 2014, 10:59   

Nie bo nie ma potrzeby jesli ich sie nie zniszczy. ASO zaleca wiele rzeczy dla:
a) wlasnego bezpieczenstwa, tzw dmuchanie na zimne
b) wlasnego zarobku - na kazdej czesci maja dobra marze
:) ))
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Gru 2014, 11:29   

Racja - np. FORD zaleca ucięcie pasków napędu osprzętu w Focusie MK2 1,6 Ti-VCT 115KM. np. przy okazji wymiany rozrządu. Dwa dni temu wymieniałem obudowę z termostatem i czujnikiem temperatury. Pasków nie ucinałem/są dwa/ dość łatwo je ściągnąć, trudniej założyć, nie mając specjalnego narzędzia sprzedawanego w komplecie z nowymi paskami. Kto miał do czynienia z tym patentem Forda pt. obudowa termostatu to wie o czym piszę.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 3 Gru 2014, 07:36   

Udało sie, metoda - pół na pół.
Mimo nowiutkiej nasadki torx pusciła jedna śruba a druga po darasowemu dopiero majzlem ale problemu nie bylo :)
Także rozrząd ustawiony jak ta lala i moge działać dalej.
Dzięki za pomoc.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Gru 2014, 09:17   

stare metody są najefektowniejsze:D
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:34   

Tak jak i starzy mechanicy :rotfl:
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
gacznik 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Mar 2016, 22:00   Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC??

Zamiast śruby/śruboktęta do zablokowania kółka polecam użyć drewniany trzonek od młotka - głowica będzie bezpieczniejsza.
_________________
MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Paź 2017, 12:13   

Odświeżę temat, bo nie chcę zakłądać nowego. Pytanie ; silnik 1,25 Zetec mk5 Fiesta - Osłonę paska rozrządu mocuje 8 śrub. Wszystkie oprócz jednej dość łatwo się odkręca. Problem jest ze śrubką przy pompie wspomagania. Żeby ją odkręcić i wyjąć trzeba(?) zdemontować/przesunąć/odsunąć pompę ?? Ktoś wie jak to wygląda i może coś poradzić, zasugerować - Wielkie dzięki za jakiekolwiek porady.
Aha - śrubkę blokuje koło pasowe pompy.
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 14 Paź 2017, 13:39   

Odkreca i odsuwa. 😄
_________________

 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Paź 2017, 13:55   

Odkręciłem 3 nakrętki - dostęp to masakra, szczególnie tej górnej tuż przy osłonie kolektora Dwie trzymają korpus, są jedna nad drugą oraz jedna trzyma wspornik trzymający przewód. Dalej poległem. Muszę chyba zrobić jakieś fotki - może wskażesz mi czy są jeszcze jakieś nakrętki/śruby. Przy okazji dzięki za odzew.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.