Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta 1.4 16 spadają obroty na jałowym,problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
szafir51 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Paź 2017, 07:45   Fiesta 1.4 16 spadają obroty na jałowym,problem z odpalaniem

Cześć,

Od jakiegoś czasu moja Fiesta boryka się z następującym problemem:
na biegu jałowym obroty wahają się w granicach 500-800. Kiedy spadają w okolice tych ~500 RPM silnik zaczyna się dławić (no nie dziwota).
Po rozgrzaniu do temp. nominalnej jest okej, trzyma sztywno prawidłowe obroty na jałowym.

Dzisiaj rano Fiesta nie odpaliła. Trzymając wciśnięty gaz silnik odpala i chodzi, po puszczeniu gazu gaśnie.

Wcześniej był problem z sondą lambda ale przeczyściłem wtyczki, usunąłem błędy i wczoraj po kilku miesiącach od tej operacji sprawdziłem ECU - czysty, bez żadnych błędów.

Olej był wymieniany ze 3 miesiące temu, filtr paliwa i powietrza również. Wszystko pozostałe działa dobrze, silnik pracuje ładnie i równo (po nagrzaniu).

Mam ELM327, podłączyłem wczoraj pod kompa z programem ScanMaster ELM i FORscan. Odpowiedzi z obu sond lambda wydają się być prawidłowe. Mogę sprawdzić inne parametry ale nawet nie wiem które. Temperatura z czujnika temperatury? Coś jeszcze?

Przeszukałem forum pod kątem podobnych tematów i wychodzi, że jak nie lambdy to silnik krokowy albo przepustnica. Czy może na coś jeszcze zwrócić uwagę?
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 5 Paź 2017, 09:30   Re: Fiesta 1.4 16 spadają obroty na jałowym,problem z odpala

szafir51 napisał/a:
Przeszukałem forum pod kątem podobnych tematów i wychodzi, że jak nie lambdy to silnik krokowy albo przepustnica. Czy może na coś jeszcze zwrócić uwagę?



Posprawdzaj wtyki kabli elektrycznych w silniku, dociśnij każdy wtyk. Także te w kabinie przy pedałach sprzęgła i gazu.

edit:

silnika krokowego nie ma. przepustnica jest elektroniczna
podobno pomaga czyszczenie przepływomierza i jego ponowne zaprogramowanie.
 
 
szafir51 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Paź 2017, 10:30   

Wyczyściłem przepustnicę i MAP sensor

tak przepustnica wyglądała przed:




a tak po czyszczeniu:




Po wyczyszczeniu talerz nie zamyka całkowicie kanału, jest szczelina ok. 0,5 mm. Kiedy przepustnica była brudna tej szczeliny nie było - była wypełniona nagarem.
MAP sensora nie pokazuję, po przed i po czyszczeniu wyglądał tak samo.

Miałem jeszcze sporadycznie wyskakujący błąd sondy lambda więc poruszałem trochę wtyczką przód tył.

Po złożeniu i pierwszym uruchomieniu wszystko ok. Silnik wskoczył od razu na ~1000 obr/min i trzymał sztywno obroty na jałowym i przy schodzeniu z wyższych obrotów do jałowego. Niestety po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika wyskoczył mi błąd grzałki lambdy i obroty na jałowym utrzymywały się na poziomie 2000 rpm. Odłączyłem wtyczkę i okazało się, że piny od grzałki zaśniedziały



tak wyglądają sygnałowe:



Także dzisiaj jeszcze czyszczenie wtyków i zobaczymy jak sobie Fieścina będzie radziła.

i wykresy:
tak wyglądało odpalanie na zimnym



tak jazda na już nieco rozgrzanym silniku - przy puszczonym gazie 5km/h przy 500 rpm



a tak po czyszczeniu:

 
 
szafir51 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Paź 2017, 20:47   

Niestety, problem pozostał. Po czyszczeniu przepustnicy było okej, ale na ciepłym silniku obroty na jałowym były ok. 2000 rpm. Okazało się, że przepustnica się nie domykała do końca. Zrobiłem adaptację i wróciłem do punktu wyjścia. Znów za niskie obroty na jałowym przy zimnym silniku - gaśnie.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 9 Paź 2017, 11:44   

szafir51 napisał/a:
Okazało się, że przepustnica się nie domykała do końca.



masz teraz do sprawdzenia jeszcze kilka rzeczy:

czujnik pedału sprzęgła oraz pedału gazu (mają wpływ na wolne obroty), czujnik przepustnicy, sondę lambdę i ostatecznie katalizator.
 
 
szafir51 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Paź 2017, 12:52   

powodem okazała się nieszczelność odmy. Nieszczelność zlikwidowana, auto jeździ bez problemów.
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 11 Paź 2017, 15:43   

Czyli pierdoła, no i fajnie :)
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.