Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 16:17
[Ogólny] Jakie oleje używamy / Fiesty MK1 - MK7
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Gru 2016, 23:38   

tomi16v napisał/a:
Mam ponad 400 w jednym i cały czas od nowego 5w40.

Silnik silnikowi nierówny. Każdy tekst da się skwitować "ale u mnie działa", "ale mnie to nie dotyczy", "ale u mnie jest ok", tylko czy to do czegoś prowadzi? Temat dotyczy mk1-mk7, to jest rozstrzał 40 lat i nie sposób każdą jednostkę napędową wrzucać do jednego wora. To tak nie działa.

tomi16v napisał/a:
Jak za uszczelnienie silnika już odpowiada syf to jedyne co pomoże to trociny z wiórkami kokosowymi... to jest największy mit powielany.

Nie wiem jak to rozumieć, więc napiszę tylko, że jeśli silnik jest w kiepskim stanie i jakoś na np. 15W40 działa przyzwoicie i oleju specjalnie nie pali, to po zmianie na np. 0W30 może zacząć żreć go litrami. Natomiast przy założeniu, że jednostka jest sprawna, po zmianie z byle mineralnego na pełny syntetyk, nie tylko nic jej nie będzie, ale wręcz odżyje.

tomi16v napisał/a:
Przeczytaj całe zdanie swoje w wypowiedzi które padło o oleju 5w30 i 40 przeczytaj całość sory inaczej tego nie idzie zinterpretować.

Właśnie się da. Pisałem jedno i to samo po kilka razy. Jeśli zinterpretowałeś po swojemu, spoko. Żeby nie było wątpliwości, to wyjaśniłem raz, potem drugi. A Ty dalej się upierasz przy tym, że lepiej wiesz, co napisałem bo taka jest Twoja, uwaga(!) interpretacja. Jakby ludzie interpretowali to tak, jak twierdzisz, że się powinno, to w ciągu ponad roku od napisania tego posta, znalazłby się ktoś, kto by pociągnął temat lub, bardziej wprost, napisał że gadam tu od rzeczy.

tomi16v napisał/a:
Zresztą wyczuwam dużo agresji w Twoich postach więc nie ma co dalej dyskutować :) życzę miłego dnia.

Jeśli w wyczuwaniu agresji idzie Ci tak dobrze jak w "interpretacji", to faktycznie, może stanowcze stwierdzenia odbierasz jako atak na siebie. Nie wnikam.

Jeżeli ktoś czegoś zwyczajnie nie rozumie, to mogę wyjaśnić nawet kilka razy, aż załapie, ale jeśli ktoś twierdzi po trzecim tłumaczeniu rozmówcy, że wie lepiej, co rozmówca ma na myśli, to nie wiadomo co myśleć. Jeśli się zakłada, że druga osoba jest inteligentna (a tak chcę uważać, bo nazwać kogoś debilem jest łatwo, zwłaszcza "w internetach", a nie o to chodzi), to zostaje zinterpretować to jako trollowanie.
Nie mam zamiaru robić tutaj wycieczek osobistych, więc jeśli chcesz wyklarować sytuację, zapraszam na PW. Jeśli dalej chcesz obstawać przy swoim, to w sumie nie ma o czym mówić, bo ja coś napiszę, a Ty sobie to poprzekręcasz, stwierdzając że brednie wypisuję - i tyle z całej dyskusji.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 12 Gru 2016, 00:51   

Ogólnie nie chce mi się za wiele już dyskutować bo odniosłem się do konkretnego postu i cytatu, nie pisałem nic o szufladkowaniu mk1 z mk7 no jedynie że do mk1 też producent zalecał 5w40 :) Więc nie wiem co ten wywód ma teraz znaczenie.

Ja oczywiście źle zinterpretowałem i niech tak będzie :)

Puff napisał/a:

"Taki olej (5W40) będzie bardziej lepki w wyższej partii temperatur, a co za tym idzie, będzie lepiej smarował jednostkę, zwłaszcza taką, która dostaje ostro po dupie. "

Puff napisał/a:

Przy takim przebiegu, jeśli ktoś nie zrobi remontu, lanie 5W może się skończyć tym, że silnik zacznie ten olej przepalać. Częstą praktyką jest zmiana oleju na taki o większej lepkości, jeśli nie chce się od razu robić remontu silnika, a ubywanie litra co każde 1000km, czy nawet mniejszy dystans, spędza sen z powiek właściciela.


Olej większą część swojego żywota nie spędza na pracy w -20 stopniach, czy nawet 10 stopniach , tylko w okolicy 100.
Zresztą cała norma bazuje na 40 i 100 stopniach.

Zwiększenie lekości oleju może spowodować jego mniejsze zużycie twierdzisz co jest częstą praktyką.
Na przykładzie jednego producenta quartz 15w40 w 100 stopniach ma lepkość 14,3mm2/s a taki 5w40 ma podane 14,3 - 15,3 mm2/s więc przejście z jednego oleju na drugi no nie wiele da :)

A najlepszy rozwiązaniem byłoby przejście na jakiś olej typu 10w60 który ma lepkość ponad 20mm2/s w 100 stopniach.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Gru 2016, 01:34   

Co do zaleceń w mk1, to wiedzy nie mam, więc się nie wypowiem. Dobrze wiedzieć.

tomi16v napisał/a:
Olej większą część swojego żywota nie spędza na pracy w -20 stopniach, czy nawet 10 stopniach , tylko w okolicy 100.

Powiedziałbym nawet, że wyższej, ale ogólnie się zgadzam. Natomiast po to określa się go dla dwóch zakresów, żeby było wiadomo jak się zachowa w niskich temperaturach. Nie od wczoraj wiadomo, że jak cały olej zleci do miski, a przy ujemnych temperaturach przypomina miód (taki 15W np.), to silnik przez krótki czas po rozruchu pracuje "na sucho", co z działaniem pożądanym ma niewiele wspólnego.

tomi16v napisał/a:
Zresztą cała norma bazuje na 40 i 100 stopniach.

Dla zwykłego SAE to są więcej niż 2 parametry (o czym dalej). Ponadto pierwsza liczba jest wyznaczana w teście przy ujemnych temperaturach (bo i na logikę, jak w środku zimy, olej w stojącym aucie miałby mieć 40 stopni?).
Dla kolejnych wartości przed "W" (dla ułatwienia literę zostawię), te temperatury to odpowiednio:
0W: -35°C
5W: -30°C
10W: -25°C
15W: -20°C
20W: -15°C
25W: -10°C

Mowa o teście polegającym na tym, że silnikiem da się "zakręcić". Temperatura, przy której olej musi dać się "pompować" przez przewody jest o 5°C niższa. Idąc od góry, to od -40°C przy 0W do -15°C przy 25W. Do tego oczywiście są określone wartości lepkości dynamicznej, które dla tych temperatur musi dany olej spełniać. Tak czy owak, norma jest ciut bardziej złożona, niż się wydaje.

tomi16v napisał/a:
Zwiększenie lekości oleju może spowodować jego mniejsze zużycie twierdzisz co jest częstą praktyką.

Jeśli nieszczelności w komorze spalania są duże, to olej o niskiej lepkości może się przedostawać do komory spalania. Czym to skutkuje - wiadomo. Olej o wyższej lepkości nie będzie tak "chętnie" się prześlizgiwał, więc siłą rzeczy nie zostanie przepalony. Rzecz jasna to jest dużo bardziej złożona kwestia, ale to tak samo jak ze sprawdzaniem stanu pierścieni w słupku - nie wlewasz tam smoły, tylko naftę lub inną ciecz, o dużo niższej lepkości, potocznie mówiąc: "rzadszą".

tomi16v napisał/a:
Na przykładzie jednego producenta quartz 15w40 w 100 stopniach ma lepkość 14,3mm2/s a taki 5w40 ma podane 14,3 - 15,3 mm2/s

Obydwa oleje mają parametr "letni" równy 40, więc są rozliczane według jednej normy. A norma mówi, że ma się to zawierać w zakresie od 12,5 do 16,3 cSt. Wszystko się zgadza.

tomi16v napisał/a:
A najlepszy rozwiązaniem byłoby przejście na jakiś olej typu 10w60 który ma lepkość ponad 20mm2/s w 100 stopniach.

I tak, i nie. Gdyby wlewanie oleju z wysoką liczbą po "W" zawsze było takie dobre, to nie stosowaliby w motorsporcie olejów 0W20 czy 0W10. Zresztą jaki tam motorsport, do Ecoboostów się leje 0W20 / 5W20.
Każdy olej ma swoje zastosowanie. Nie po to istnieje taki rozstrzał, żeby tylko być. Lejąc 10W60, podbiłbyś niesamowicie spalanie w wielu jednostkach. Olej by nie spływał szybko po ściankach cylindrów i generalnie silnik mógłby klepać, bo taki olej nie dotarłby tam (lub miałby z tym trudności), gdzie jakiś 10W40 czy 5W40 bez problemu by doszedł. Tolerancje silników maleją, a nie rosną. Olej musi być na tyle lepki, by być w stanie odebrać ciepło, ale na tyle nielepki, by doszedł tam, gdzie producent silnika chce, by się pojawił.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 12 Gru 2016, 09:38   

tak w motorsporcie używa się innych ze względu że za dużo lepkość nie pomaga szczególnie przy bardzo wysokich obrotach. tak jak napisałeś dotarcie wszędzie potem jeszcze aspekty ścinania itp itd

Więc często dużo osób zmienia z 5w40 na 10w40 a potem 15w40 i oprócz gorszego startu dla silnika, szybszego zużycia się oleju i słabszych jakości smarnych więcej korzyści nie ma :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Gru 2016, 10:22   

tomi16v napisał/a:
więcej korzyści nie ma

E no, jeśli mowa o "korzyściach" to nie, ale z faktycznych korzyści, to niższa cena oraz, w niektórych silnikach, szybsze gaśnięcie kontrolki niskiego ciśnienia oleju (np. w Suprze A70 z motorem 7M-GTE). :-)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tade19 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 1
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 4 Sty 2017, 23:03   

Witam. Jaki olej do silnika fiesta silnik 1.25- 75 km przejechane 130000km prawdo podobnie zalany pół syntetyk wycieków nie widać proszę o odpowiedż:)
Ostatnio zmieniony przez tade19 26 Lut 2017, 00:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 6 Sty 2017, 19:23   

tade19 napisał/a:
Witam. Jaki olej do silnika fiesta mk 6 silnik 1.25- 75 km z gazem przejechane 130000km prawdo podobnie zalany pół syntetyk wycieków nie widać proszę o odpowiedż:)


Taki jaki jest w instrukcji. Nie ma co kombinować pod górkę, czyli 5W30.
 
 
Tomi 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: L
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 15 Lut 2017, 13:50   

Wybrałem Liqui Moly 5w30 dla mojego silnika 1.6 TDCi z przebiegiem 90-100 tyś, pasuje?
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15 Lut 2017, 19:04   

Fiesta MK6 ST 2007 rok
124 tysiące kilometrów

Był Ford Motorcraft 5W30, pomiędzy wymianami trzeba było go dolać bo spadł poziom dość nisko.
Jest Millers Oils CFS 5W30.. Samochód użytkowany w taki sam sposób, NIC nie ubyło do samej wymiany.
_________________
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 1 Mar 2017, 00:08   

Zbliża sie czas wymiany i ty pomóżcie w wyborze

Zetec 1/8 16v smiga na
Mobil Super 3000 X1
Lepkość 5W-40
cSt w 40ºC 84
cSt w 100ºC 14
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 1.1
Fosfor 0,0095
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 222
Gęstość w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,855
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -39

myślę zmienić na coś o wierzej lepkości gdyż lubię dać po dupie i się grzeje dosyć mocno ale muszę pod uwagę brać tez to ze trochę głośną ma prace silnika i myślę ze spory przebieg

zastanawiam sie nad
Mobil Super™ 2000 X1 10W-40 64,00zł 4l
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 97
cSt w temp. 100º C 14,4
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,91
Fosfor 0,144
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,87
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -30

choć bardziej jestem nastawiony chyba na

Mobil 1 Peak Life 5W-50 109,5zł 4l
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 108
cSt w temp. 100º C 17,5
Wskaźnik lepkości 180
Popiół siarczanowy, [w%] (ASTM D874) 1,3
Fosfor [w%] (ASTM D4951) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 231
Gęstość w 15,6 °C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (TBN)ASTM D2896) 11,8
MRV w temp -35ºC cP (ASTM D4684) 29,244
HTHS Viscosity, mPa•s w temp. 150ºC (ASTM D4683) 4,4

myślałem nad valvoline vr1 5w50 83,00zl 4l ale słyszałem o obawach co do oryginalności i efektach po użytkowaniu
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 18,0
Lepkość, mm/s w temperaturze 40 ºC ASTM D-445 109
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 183
Lepkość, mPa.s –30°C. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/g ASTM D2896 11,4
Temperatura krzepnięcia, ºCASTM D5950 -39
Ciężar właściwy w temp. 15,6°C ASTM D-4052 0,849
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 220

myślałem jeszcze nad jakimś 10w60
Shell Helix Ultra Racing

Zastosowanie osobowe / oleje silnikowe
Klasa lepkości SAE 10W-60
Gęstość w temp. 15°C kg/m3 845
Temp.zapłonu COC°C minimum 250
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C 160.10
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C 23.10
Wskaźnik lepkości 174
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; Ferrari

ale

boje się ze to przesada do starego grzejącego sie ziutka
chyba ze Wy macie jakieś inne propozycje?
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Mar 2017, 19:01   

5W30 do 1.25 Benzyna
 
 
Artuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Maj 2017, 21:16   

Cześć wszystkim po długim czasie nieobecności !
Wklejam link do ruskiej stronki o olejach i eksploatacji samochodów
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
ale najciekawsze są doświadczenia właśnie z tego linku gdzie smażono oleje
w 200 lub 300 oC symulując długotrwałą eksploatację i degradację olejów na tłokach.
Co ciekawe zwiększoną tendencję do degradacji i generowania zanieczyszczeń mają oleje z nowszymi normami w tym te przeznaczone do wydłużonych interwałów pomiędzy wymianami.
Miłej "lektury" i pozdrowionka .
_________________
Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl)
 
 
LoLeK347 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Krk
Wysłany: 22 Maj 2017, 13:28   

Witam wszystkich, wiem ze na pewno tutaj było bo temat długi ale może ktoś juz ma większe doświadczenie z tym zwiazane. Czeka mnie wymiana oleju w fordzie fiesta mk7 1.6 tdci 90KM który nie dawno kupilem i nie mam zielonego pojęcia co wybrać, nie znam sie na tym w ogóle. Ktoś moze cos doradzić tylko tak ze szczegółami ? Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23 Maj 2017, 07:54   

Hej,
sprawdź w instrukcji jaka klasa oleju jest dedykowana do Twojego auta, a jeśli jej nie masz to według strony valvoline powinien być olej 5w30 dobrego producenta, np Valvoline SynPower FE 5w-30, do tego oczywiście nowy filtr oleju. Przy okazji wymień też filtr powietrza i paliwa, jeśli dopiero co kupiłeś auto.

Pzdr!
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
LoLeK347 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Krk
Wysłany: 26 Maj 2017, 06:30   

No wlasnie instrukcji brak ;/ a rozrząd i wszystkie filtry i olej były wymienione po kupnie w grudniu ale juz 15tys. Najezdzone ;/
 
 
Elzbieta_Bloch 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Elżbieta
Wiek: 36
Dołączyła: 09 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Z domu
Wysłany: 9 Cze 2017, 15:17   

Artuch napisał/a:
Cześć wszystkim po długim czasie nieobecności !
Wklejam link do ruskiej stronki o olejach i eksploatacji samochodów
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
ale najciekawsze są doświadczenia właśnie z tego linku gdzie smażono oleje
w 200 lub 300 oC symulując długotrwałą eksploatację i degradację olejów na tłokach.
Co ciekawe zwiększoną tendencję do degradacji i generowania zanieczyszczeń mają oleje z nowszymi normami w tym te przeznaczone do wydłużonych interwałów pomiędzy wymianami.
Miłej "lektury" i pozdrowionka .



Ale fajny link, dzięki !
_________________
1) Żona ma zawsze rację
2) W razie wątpliwości patrz punkt pierwszy
 
 
jjusti18 

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Gold
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Lip 2017, 12:36   

Ja uważam, że najlepiej doradzić się odpowiedniego mechanika. Z tego co wiem powinno się stosować odpowiedni olej do danego samochodu. Niedawno byłam w serwisie [spam] i tam wymienili mi olej. Dodatkowo wykryli u mnie kilka małych usterek i zajęli się nimi profesjonalnie. Jest to firma godna zaufania, świetnie zajmą się każdym samochodem.
Ostatnio zmieniony przez vegetagt 11 Lip 2017, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lip 2017, 14:28   Jaki olej dla EcoBoosta 1.0 125KM ?

jw. widzę, że mało ludzi pyta o olej do tego silnika, jaki będzie najlepszy ?
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 29 Wrz 2017, 11:31   Re: Jaki olej dla EcoBoosta 1.0 125KM ?

Wlałem olej Motul Eco-Nergy 5W30 A5, olej spełnia normę Forda.
 
 
Draco88 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Wysłany: 8 Paź 2017, 13:09   

Ja używam Motorcraft XR Plus 10W-40
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 09:52
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: [S] Oleje i chemia MOTUL, Shell, Valvoline
Zapraszam Kunickiego 90, Lublin lub WYSYŁKA !!!
Drupi Sprzedam 31 2 Mar 2014, 22:28
Drupi
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 04:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 20:55
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.