Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] ST150 podniesienie mocy
Autor Wiadomość
JanuszTomek :) 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Tomek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 8 Kwi 2017, 02:45   [MK6] ST150 podniesienie mocy

Witam :) na początku się przedstawię i powiem kilka słów o mnie oraz o mojej historii z marką gdyż jest to mój pierwszy post
Jestem Tomek :) a przygodę z Fiestą MK6 zacząłem w 2012 roku nabywając polifta 1.4 tdci którego nadal posiadam i po przejechaniu ponad 100 000 km uważam go za najbardziej bezawaryjny samochód jaki posiadałem oraz bardzo bardzo tani w naprawach później ze względy na branżę w jakiej działam (ubezpieczenia) oraz prowadzoną firmę posiadałem 3 Fusiony (które uważam za nadmuchaną fiestę :) ) roczniki 2003, 2006 i 2010 wszystkie 1.4 16v oraz jedną Fiestę 1.3 której nie wspominam dobrze ze względy na słabe osiągi :/ Większość napraw wykonuje sam od rozrządu po sprzęgło więc zawsze mogę coś podpowiedzieć bo już tego troszkę przerobiłem i sporo się naczytałem na tym forum lecz jakoś nie było czasu żeby się zarejestrować :)
Lecz przyszedł ten dzień i jestem w śród was i mam nadzieję że zostanę miło przyjęty :D
Ale przejdźmy do konkretów ponieważ jak w tytule obecnie posiadam ST150 ponieważ jestem zakochany w tym modelu a ST jest wisienką na torcie
Samochód kupiłem w lutym tamtego roku sprowadzony ze Szwajcarii niestety z zagniecionym lewym tylnym błotnikiem z przebiegiem 187 000 wiarygodnym i udokumentowanym a, że troszeczkę znam się na autach to potrafię to ocenić i sprawdzić
Niestety ze względu na brak czasu oraz długie zwlekanie blacharza dopiero niedawno mogłem się zabrać za naprawę a przez ponad rok Fiesta stała w garażu i była sporadycznie odpalana i pomimo braku rejestracji zawsze jakieś 5 km przejechała ale trzymam ją u rodziców na wiosce więc nigdy jakiegoś większego przypału nie było :] wiecie jak to jest szewc bez butów chodzi lecz już jest u lakiernika i lada dzień będzie śmigać po Kluczborku i okolicach oczywiście moim zdaniem w najlepszym kolorze G4
No i teraz przejdźmy do setna sprawy a mianowicie seryjne 150 to całkiem sporo ale człowiek zawsze chce więcej tym bardziej jak się wie że można więcej i to było przyczyną utworzenia tematu :)
Przez ten rok sporo się dowiedziałem o ST150 oraz o samym duratecu he i wiem, że jest to silnik bardzo podatny na tuning mechaniczny co prawda u nas o informacje ciężko ale u angoli jest tego sporo
Na chwile obecną pozbierałem kilka gratów oraz poprawiłem w niektórych miejscach fabrykę, która często przy masowej produkcji nie ma czasu na dobrą obróbkę niektórych elementów a dokładniej mówiąc:
Dolot k&n 57i oczywiście będzie odizolowany od komory silnika i prawdopodobnie będzie zasysał powietrze z lewego przeciwmgielnego ale to muszę jeszcze rozważyć ze względy na zmienne warunki pogodowe w naszym kraju :/
Przepustnica 60 mm z silnika 2.3
Poprawione kanały w głowicy od strony kolektora ssącego tz. zebrane pozostałości po odlewie oraz polerka ale nie na lustro gdyż jest to nie wskazane ze względu na słabe odparowywanie mieszanki :) też sporo wiem na temat portingu głowicy więc jak ktoś ma pytania to służę pomocą :) niestety silnika jeszcze nie wyciągałem więc strona wydechowa pozostaje bez zmian :( oczywiście strona ssąca była robiona bez ściągania głowicy więc zostało to wykonane w miarę możliwości tak aby nie uszkodzić zaworów ich gniazd oraz nie zasypać komory spalania setkami opiłków :)
Rozwiercone wyjście z kolektora wydechowego na 55 mm (seria 50) pod flexi i wygładzone wszystkie spawy oraz ich odpryski bo niestety są one nakładane od środka kolektora co zmniejsza jego średnicę oraz zaburza przepływ gazów :( tak jak pisałem fabryka robi szybko i tanio a nie do końca dokładnie bo nie ma na to czasu co do samego kolektora to zastanawiałem się nad jakimś Chinolem z ebaya ale jakoś nie jestem przekonany a nie uśmiech mi się dać prawie 400 funtów za milteka z wysyłką bo moim zdaniem to lekka przesada jak za kolektor wydechowy i szukam firmy w Polsce która to ogarnie za jakieś rozsądne pieniądze bo osobiście jestem bardziej przekonany do kolektora 4-2-1 a miltek upiera się na 4-1 który może i jest lepszy ale w zakresie 5000 -7000 obrotów a jednak ja nie jeżdżę tyko po torze ale również w ruchu miejskim i na co dzień więc moim zdaniem 4-2-1 o wiele lepiej się sprawdzi w takim aucie gdyż wykres będzie lepiej wyglądał w granicach 3000 - 5000 a to tego zakresu najczęściej się używa
Co do reszty wydechu to czekam na przesyłkę od angoli Cat-Backa z Toyosports i zastanawiam się co robić z resztą wydechu tz. z katem bo resztą będzie też z nierdzewni jak zamówiony Cat-Back i o średnicy 60 mm około 5 więcej niż seria i moim zdaniem to wystarczy a co do kata to mam pewne obawy bo z sondą to sobie poradzę bez problemu ale normy spalin i hałasu tutaj już będzie gorzej bo z tego co się orientuję to kat wycisza o jakie 10db i po jego pozbyciu się zważając że reszta wydechu też nie będzie raczej stworzona do tłumienia spalin i dźwięku może być lekki problem przy pierwszej kontroli więc chyba pomyślę o sportowym metalowym kacie gdyż znacznie ogranicza opory przepływu spali lecz nie wiem jak z hałasem i jeśli ktoś miał to proszę o radę bo nie chcę co chwile zmieniać wydechu i jeździć na przegląd
Do tego wszystkiego mam sprężyny i dokładni do kół h&r oraz amory na przodzie sachs sporttouring
Zabieram się właśnie za robienie chłodnicy płynu wspomagania bo jest to w tym aucie problemem i przy ostrej jeździe gdzie pompa wspomagania kręci równie wysokie obroty co silnik można zagotować płyn a po co męczyć cały układ jak wystarczy kawałek rurki a nawet udało mi się zakupić oryginalną używaną chłodnicę z Fusiona za 30 zł i wystarczy tylko kilka przewodów
Zastanawiam się nad zmianą panewek korbowodowych na ACL Racing gdyż widziałem sporo ST150 z przekręconą panewką co jest bardzo smutne :( i uważam że czasami nawet dobry olej i jego częsta wymiana może nie pomów a że auto ma 187 000 i nie ja je zrobiłem to nie mam pewności jak było traktowane więc skłaniam się ku wymianie dla świętego spokoju bo silnik to około 3000 a panewki 300 zł i mam pytanie czy ktoś to robił oraz jakie były efekty (może macie jakieś lepsze i sprawdzone panewki bo ja jeszcze tematu nie zgłębiałem aż tak bardzo
Jak w opisie niżej zależy mi żeby zejść poniżej 6 sekund do 100 km/h a na chwilę obecną po strojeniu mogę się spodziewać około 6,8-7.3 lecz do 6 jeszcze daleko i podkreślam że ma być to N/A bo turbo to bardzo łatwa droga i pewnie by dała zamierzony cel ale ja jestem uparty i będę robił N/A :D
Lecz wiem, że droga do upragnionych 6 sekund to dół silnika lub cały silnik z 2.3 więc moje pytanie brzmi czy ktoś z was wsadzał do ST150 2.3 i czy może ktoś zna kogoś z silnikiem 2.3 najlepiej z urwanym paskiem rozrządu ponieważ zakładając głowicę z 2.0 uzyskujemy większy stopień sprężania i można się bardziej pobawić i wiem, że angole zrobili 6,3 na N/A z 2.3 :) więc moim zdaniem zejście poniżej 6 jest to możliwe no i do silnika 2.3 jest więcej gratów na ebayu bo to popularne w stanach dużo z nich pasuje do 2.0 ale 2.3 to 2.3 :) już na starcie mamy lepszą bazę i około 11 km więcej oraz około 20 nm a to sporo
Pewnie kiedyś wlecą jeszcze wałki sprężynki zaworów i zawory żeby można było wyżej kręcić zastanawiam się czy kute korby i tłoki ważą mniej ale to jeszcze do ustalenia bo to by też pomogło lecz jak na razie to raczej za dużo by to wszystko na raz kosztowało ale koło zamachowe można odchudzić lub już kupić odchudzone bo to pomoże w sprincie a zazwyczaj śmigam sam więc będzie ok
No i pytanie o skrzynię bo wiem że seryjna jest słaba i może nie wytrzymać takich modów a raczej sam mechanizm różnicowy lecz czy ktoś zmieniał mechanizm na takie ze szperą bo są do kupienia lub czy po prostu pasuje jakaś inna skrzynia np z focusa lub mondeo ale znając życie nic nie podejdzie przez półosie itp więc pewnie zostanie zakup mechanizmu od angoli :)
Jak na razie to tyle w temacie wiem że bardzo długo ale wybaczcie mi bo to mój pierwszy post i chciałem wszystko dokładnie opisać bo ogólnie jestem bardzo dokładny i pewnie dlatego wszystko robię sam ponieważ duża część mechaników to druciarze i trytytkowcy czego ja bardzo nie lubię bo biorą się często za auta o których mało wiedzą co przynosi marne skutki :/ a przynajmniej ja odnoszę takie wyrażenie mając styczność z tą branżą
No i ja lubię sobie pogadać więc się troszkę rozpisałem :)
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i czekam na rady od bardziej doświadczonych w temacie :)
_________________
Mój cel 0-100 km/h poniżej 6 sekund w ST150 :)
Oczywiście N/A
 
 
piranya 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 8 Kwi 2017, 10:59   

Witaj na forum :)
Ale ten tekst mogłeś rozłożyć na kilka postów, bo nie wiem czy ktoś dobrnie do końca... :rotfl:
_________________
Wszystko jest trudne, nim stanie się proste :)

 
 
JanuszTomek :) 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Tomek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 13 Kwi 2017, 02:41   

To dopiero początek xD
Ale powiem wam, że szwagier źle ustawił cenę na aukcji z toyosports i się nie kupiło :rotfl:
Lecz zamiast tego odżałowałem troszkę więcej i kupiłem millteka z dekatem od kolektora a nad kolektorem się jeszcze zastanowię bo to raczej będę na kolejna zimę grzebać ponieważ i tak silnik trzeba z poduszek zrzucić a jak już go będę zrzucać to go całkiem wyciągnę i poprawię kanały w wydechu
No ale zapytam jeszcze raz bo to dla mnie teraz najważniejsze czy ktoś zmieniał panewki i jeśli tak to na jakie i jak wyglądały oryginały
Proszę o info bo przymierzam się do ACL Racing ponieważ słyszałem wiele dobrych opinii
Pozdrawiam
_________________
Mój cel 0-100 km/h poniżej 6 sekund w ST150 :)
Oczywiście N/A
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 1 Paź 2017, 12:46   

Przeczytałem po 8 próbie całość :rotfl: :ok:

Wymieniając silnik na innych sprawdź jakie ma wymiary.
2.0 ma wymiary w cm 64x63x65. A co ciekawe 1.6 był o 2cm dłuższy.
Istotna też jest waga silnika, by moc nie uciekła w masę. Silnik 2.0 waży aż 109kg.

Jak chcesz uzyskać mocy więcej i poprawić właściwości silnika, to zdecyduj sie na pokrycie wnętrza silnika powłoką ceramiczną, która radykalnie obniża wszelkie opory oraz temperature silnika i podnosi moc. W Polsce jest tylko jedna firma, która sie tym zajmuje i mieści się w Rzeszowie >>> http://www.hipeco.com/?s=cennik_uslug
Ja cały czas mam w swoich planach pokryć kolektor wydechowy i katalizator taką powłoką, co może uda się mi zrobić w 2018 roku :)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 3 Paź 2017, 08:14   

Brzmi to jak fantastyka (naukowa).
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 3 Paź 2017, 12:54   

slawomirro napisał/a:
Przeczytałem po 8 próbie całość :rotfl: :ok:

Wymieniając silnik na innych sprawdź jakie ma wymiary.
2.0 ma wymiary w cm 64x63x65. A co ciekawe 1.6 był o 2cm dłuższy.
Istotna też jest waga silnika, by moc nie uciekła w masę. Silnik 2.0 waży aż 109kg.

Jak chcesz uzyskać mocy więcej i poprawić właściwości silnika, to zdecyduj sie na pokrycie wnętrza silnika powłoką ceramiczną, która radykalnie obniża wszelkie opory oraz temperature silnika i podnosi moc. W Polsce jest tylko jedna firma, która sie tym zajmuje i mieści się w Rzeszowie >>> http://www.hipeco.com/?s=cennik_uslug
Ja cały czas mam w swoich planach pokryć kolektor wydechowy i katalizator taką powłoką, co może uda się mi zrobić w 2018 roku :)


No to zaraz porównaj sobie wagę 1.6 vs moc i moment
2.0 vs moc i moment.
Gdyby ten silnik miał nawet ważyć 50 kg więcej to byłoby lepiej.

A co do ceramiki w silniku no realnie ile to może dać 2 konie? tyle co błąd pomiary.

O ile wogóle coś da. ZApewne żądnego rzetelnego żródła testu nie ma, hamownia przed i po.

To równie dobrze można dać chip rezystor 20%, magnetyzer na dolot 10 %, magnetyzer na paliwo 5 % oraz stożek 15 % :)

Pokrycie ceramiką kolektora wydechowego i kataliztora to napewno będzie strzał w śmoc :)
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 3 Paź 2017, 14:36   

tomi16v napisał/a:

A co do ceramiki w silniku no realnie ile to może dać 2 konie? tyle co błąd pomiary.
O ile wogóle coś da. ZApewne żądnego rzetelnego żródła testu nie ma, hamownia przed i po.


Poszukaj na angielskich stronach. W Polsce ten rodzaj tuningu jest zupełnie nieznany, co zresztą widać tu po opinii o nim.
Natomiast jest popularny w Anglii, gdzie nagle przybywa do 20KM. Ale widać to wpływ wody w oceanie :D
 
 
AnonimowyAlkoho 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 103
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Paź 2017, 17:10   

Chcesz pokryć tą powłoką katalizator. Jak to zrobią żeby katalizator nadal spełniał swoją rolę? Bo jeżeli chodzi o kolektor wydechowy- żaden problem, ale katalizator?
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 3 Paź 2017, 18:55   

AnonimowyAlkoho napisał/a:
Chcesz pokryć tą powłoką katalizator. Jak to zrobią żeby katalizator nadal spełniał swoją rolę? Bo jeżeli chodzi o kolektor wydechowy- żaden problem, ale katalizator?


Od zewnatrz. Tu chodzi oto, by silnik i też katalizator miał niższą temperaturę i moc nie uciekała w ciepło. Oczywiscie kolektor by wystarczył, ale to jest jedna część kolektor-katalizator.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 3 Paź 2017, 19:28   

Ale moment. Zaraz. Silnik chłodzi się poprzez oddawanie ciepła do otoczenia, obojętne czy to jest powietrze, czy ciecz chłodząca. A Ty go chcesz pokryć jakąś powłoką ceramiczną, która wedle mojego skromnego (z)rozumienia, utrudni ten proces. Więc gdzie tu sens i logika?

Kolektory wydechowe owija się dla przykładu bandażami termoizolacyjnymi, ale nie po to żeby schłodzić silnik, a po to, by - wręcz przeciwnie: podgrzać spaliny, tak by miały większą prędkość przepływu.
Jakoś nie chce mi się wierzyć by ta powłoka ceramiczna mogła spełniać chociażby w podobnym stopniu swoją rolę.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 3 Paź 2017, 21:11   

Jaszczur napisał/a:
Ale moment. Zaraz. Silnik chłodzi się poprzez oddawanie ciepła do otoczenia, obojętne czy to jest powietrze, czy ciecz chłodząca. A Ty go chcesz pokryć jakąś powłoką ceramiczną, która wedle mojego skromnego (z)rozumienia, utrudni ten proces. Więc gdzie tu sens i logika?

Kolektory wydechowe owija się dla przykładu bandażami termoizolacyjnymi, ale nie po to żeby schłodzić silnik, a po to, by - wręcz przeciwnie: podgrzać spaliny, tak by miały większą prędkość przepływu.
Jakoś nie chce mi się wierzyć by ta powłoka ceramiczna mogła spełniać chociażby w podobnym stopniu swoją rolę.


Zgoda. Zwiększyć przepływ spalin, ale poprawić bilans cieplny silnika.

"Schłodzić silnik", może zabrzamiało nieprecyzyjnie. Chodzi oto, że silnik nie będzie oddawał tak bardzo ciepła otoczeniu przez warstwę ceramiczną.
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 3 Paź 2017, 22:12   

Poprawia przepływ powietrza, nie nagrzewa się tak komora, nie nagrzewa się tak dolot i kolektor ssący itp itd. Bardziej to daje korzyści przy pałowaniu że auto nie spuchnie niż doda mocy. A już zupełnie 20 koni

Podaj jaki jest koszt tego aby uzyskać te około 20 koni czy ile by to miało być. Może to znajdę kilku chętnych którzy to za sponsorują :) tylko jak nie przyniesie efektów zabieram auto :)
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 3 Paź 2017, 22:59   

tomi16v napisał/a:


Podaj jaki jest koszt tego


Masz wyżej link z cennikiem.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Paź 2017, 12:58   

Efekt zdaje egzamin na kolektorach wydechowych ale w autach turbo, w takiej suprze, gdzie egt osiąga 1000-1100 C, a nie w malych wolnossacych piździkach, gdzie jak egt osiąga 500-600C i 150 km. Bajki
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 6 Paź 2017, 10:03   

No to zostaje wpływ wody w oceanie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.