Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

EAC Failure ??
Autor Wiadomość
Koniak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: SX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Gru 2014, 20:13   EAC Failure ??

Witam, mam taki problem: odpaliłem samochód jak gdyby nigdy nic, po czym wyjechałem za bramę. I zaczęło się dziać, tzn. zaczęły mrugać wyświetlacze, do tego pojawił się napis "EAC Failure", czy to może być wina akumulatora?
Ostatnio zmieniony przez Parzych 1 Gru 2014, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8012
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 1 Gru 2014, 22:27   

Koniak napisał/a:
pojawił się napis "EAC Failure", czy to może być wina akumulatora?
Nie sądzę, a dużo masz tych wyświetlaczy? Tak z ciekawości, bo resztę wypowiedzi jakoś udało mi się poprawić (po dogłębnej analizie treści)...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Koniak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: SX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Gru 2014, 23:02   

No więc tak, byłem u elektromechanika i powiedział mi, że aku to złom... Taki sie zamierzałem do kupna, a dziś odpalam szybko i ruszam. Z 20 m przejechałem może wiecej wyjechałem z parkingu i sie zaczeło tzc co (Tylko na jedynce jechałem z pedałem do ziemi było max 2 tyś obrotów, na sprzengle po dodaniu gazu podnosiło sie ledwo co wzkazówka od obrotów i nie równe obroty miał... Zgasł mi i odpaliłem od nowa zaczął dobrze chodzic
 
 
gregroslon 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2014
Posty: 2
Skąd: Konstancin
Wysłany: 23 Gru 2014, 10:32   

W mojej 2 litrowej benzynie to samo, eac fail auto nie ma mocy, po wyjeciu bezpiecznika i wlozeniu bezp od deski (7,5A) auto dziala jakies 5 min i ponownie sie zamula... Jakies wskazówki?
 
 
 
seagal 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Wrz 2017, 07:51   

Drodzy,
mam ten sam problem, piszę pod postem żeby nie dublować tematu - jak rozwiązaliście problem?

Pacjent: Fiesta 2002 1.4 16v z elektronicznie operowanym pedałem gazu/przepustnicą
Pojawia się EAC FAIL, tryb awaryjny, po zgaszeniu i odpaleniu auto wraca do normy. Czasami świeci check engine. Czasami sam gaśnie na jałowym.

Komputer pokazuje błędy:
P2119 – Throttle plate convergence error. The throttle flap has not moved to the required position. This can be from an obstruction or incorrect signal. Check wiring and connectors.
P2138 – Pedal sensor 1 & 2 ratio error
P2135 – Throttle position sensor ratio error

I teraz kilka wskazówek
Przeczyściłem styki, przejrzałem wiązkę i jest raczej cała, pozostaje kwestia potencjometru pedału gazu (potencjalnie wymiana), może gdzieś przepustnica nie domyka klapki (czyszczenie się kłania).
Zrobiłem test live na delphi, zarówno pedał gazu reaguje i zmienia się napięcie na nim, tak samo położenie przepustnicy się zmienia pod wpływem dodania gazu.
Położenie przepustnicy w biegu jałowym przy rozgrzanym silniku wynosi 2% (nie wiem czy właściwe dla biegu jałowego).
Ostatnio przy okazji tych problemów zauważyłem delikatny wzrost spalania i obrotów na biegu jałowym. Co istotne, odłączyłem akumulator na dwie godziny, po podłączeniu (czyli przed uczeniem się komputera) obroty się zmniejszyły do wg mnie właściwego poziomu (ok 750).
To by potwierdzało teoretycznie hipotezę o niedomykaniu klapki przepustnicy (zabiorę się za czyszczenie w weekend).

Jakieś jeszcze wskazówki czy doświadczenia? Z góry dzięki
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5151
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Wrz 2017, 10:06   

Jeśli to ta sama konstrukcja co w mk5, to nie wymienisz tego. Wszystko jest tak zintegrowane, że naprawa tego jest niewykonalna.
Upewnij się, że to pedał (choć wszystko na to wskazuje, zwłaszcza ostatnie 2 błędy). Odpal sprzęt / soft do diagnozy i patrz na poziomy napięć na wszystkich 3 ścieżkach, gazu dodawaj tak wolno, jakby od tego zależało Twoje życie. Jak w pewnym momencie odczyty zaczną świrować, to potwierdzisz, że masz pedał do wymiany. Poziomy napięć powinny się płynnie zmieniać, a różnica pomiędzy odczytami ścieżek 1 i 2 / 2 i 3 / 1 i 3 powinny być zawsze takie same.

A to, że po resecie wszystko wróciło do normy, tak naprawdę nic nie oznacza. Komputer przyjmuje wartości fabryczne i... działa. Jak się połapie, że pedał gazu szwankuje, znowu będziesz miał problem.

Pedał gazu wypada ogarnąć jak najszybciej, bo jak zedrzesz trzecią ścieżkę, to możesz nie być w stanie w ogóle gazu dodać. Jak się wysypie podczas wyprzedzania, to... dopisz sobie resztę. :)

(i tak dobrze, że masz tryb awaryjny, w mk5 jak mi pedał się kończył, to silnik potrafił się w trakcie jazdy wyłączyć...)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
seagal 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Wrz 2017, 10:21   

Serwus, dzięki za cenne rady.
Co do pedału gazu - tak, jest cały, bo go ściągałem. Pisząc o wymianie miałem na myśli całość.
Odłączyłem akumulator tylko by uzyskać jakieś wskazówki a przede wszystkim przekonać się że dostaje jakieś niewłaściwe info i się uczy takiej pracy.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5151
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Wrz 2017, 11:25   

To nie tak, że komputer dostanie "byle co" i się adaptuje do tego. Ma wbite jakieś normy dla sygnałów wejściowych i jak coś jest poza zakresem dłuższy czas, to w zależności od procedury albo wywala błąd i pozwala jechać dalej, albo przyjmuje wartości książkowe, tym samym obcina moc, i informuje użytkownika o trybie awaryjnym.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
seagal 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Wrz 2017, 13:02   

Panowie,
na razie tydzień po zmianie pedału nie daje objawów. Zrobię edit po jakimś czasie. Może komuś się przyda ta wiedza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów [MK6] Eac Fail
toffic Elektryka 1 8 Paź 2009, 10:13
Gość
Brak nowych postów [MK6] ST150 EAC FAIL
FilipST Elektryka silnika 0 28 Wrz 2013, 09:11
FilipST
Brak nowych postów [MK6] EAC FAIL na wyświetlaczu
Łukasz84 Silniki diesla 56 16 Wrz 2013, 20:58
zizu
Brak nowych postów [MK6] Brak mocy i EAC Fail
Brak mocy poniżej 2000 obrotów i EAC
sarniaczek Silniki diesla 8 24 Gru 2012, 13:48
seba1983


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.