Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Stukanie przy kręceniu kierownicą
Autor Wiadomość
magdabe 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Magda
Dołączyła: 29 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lip 2017, 23:20   Stukanie przy kręceniu kierownicą

Witam,

Może miał ktoś z Państwa problem pukania dobiegającego jakby od środka zawieszenia podczas kręcenia kierownicą? Problem występuje podczas np próby parkowania przy minimalnej prędkości oraz na postoju - zarówno przy skręcie w lewo jak i w prawo.

Pukanie słyszalne jest już po niecałym obrocie.
Od razu wspomnę, że podczas jazdy żadnych luzów nie ma, żadnego stukania, na nierównościach również jest ok - kierownicy nie ściąga, pukanie nie jest wyczuwalne na kierownicy, dobiega jedynie od strony zawieszenia.

Byłam u swojego mechanika, stwierdził ze coś słyszy ale odkręcił koło, sprawdził zawieszenie od dołu i powiedział, że nic nie widzi.

W związku z tym, że nie lubię jak coś mi w samochodzie "nie gra" pojechałam do ASO na przegląd- diagnoza - wszystko ok!!!! Brak luzów.

Mam wrażenie, że Panowie patrzą na mnie jak na wariatkę która na sile szuka usterki, twierdzą że samochód jest dość świeży (3 lata i 21000 przebiegu) i nie jest to nic groźnego.
Jednak te pukanie podczas kręcenia kierownicą przy parkowaniu jak i postoju jest słyszalne również na zewnątrz.

Może ktoś miał taki problem i jest mi w stanie podpowiedzieć co to noże być?
 
 
Bulba 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lip 2017, 09:19   

Hmm...
Skoro luzow nie ma to moze zapieczone lozysko na McPhersonie ?
Nie wiem, strzelam.
_________________
Wysłane z pralki Frani
Za pomocą węża spustowego.
 
 
edek1977 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Lip 2017, 10:37   

masz niewielki luz na przekładni kierownicy, w ASO używają smaru co powoduje zanik odgłosu, można też zregenerować przekładnie - koszt z demontażem/montażem minimum około 700 zł, ale nie masz gwarancji że luz znowu się nie pojawi po kilku tysiącach kilometrów. To jest niewielki luz, samochód dobrze się prowadzi więc szkoda to ruszać. U mnie przy takich objawach dźwiękowych jak u Ciebie było czuć spory luz, to znaczy na równej drodze samochód prowadził się dobrze, ale na drodze żwir-kamienie było czuć ten luz, nawet zapalała się kontrolka ESP.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5147
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Lip 2017, 18:34   

A nie będzie to krzyżak kolumny? Dźwięk by też pasował pod to. A wymiana tegoż na pewno mniej kosztuje niż zabawa z przekładnią.

edek1977 napisał/a:
nie masz gwarancji że luz znowu się nie pojawi po kilku tysiącach kilometrów

Poza tym, jeśli ktoś robi regen i w ciągu kwartału całość może wrócić do stanu wejściowego, to chyba regen jest do bani...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
edek1977 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Lip 2017, 18:59   

chodzi o to, że fabryczna przekładnia TRW jest słaba, tak jak np. fabryczny wentylator chłodnicy więc regenerowanie takiej przekładni pomaga na jakiś czas, bo to dalej jednak to samo dziadostwo.
 
 
Kubuch 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 51
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Sie 2017, 21:27   

Ten typ tak ma. Mi pukała przekładnia od nowości. ASO rozkładało ręce - coś tam smarowali i niby po smarowaniu było chwilę OK a potem znowu zaczynało pukać. Teraz Fiesta jest w rękach moich rodziców i też od czasu do czasu puka a potem samo przestaje. Podobnie jest ze skrzypieniem przedniego zawiasu ;)
 
 
magdabe 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Magda
Dołączyła: 29 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sie 2017, 19:57   

Wie ktoś w jaki sposób można dodać krótki filmik? Nagrałam ten dźwięk i może to by udało się komuś rozpoznać :bezradny:

Wizyta w kolejnym ASO 09-08 i zobaczymy co powiedzą.
 
 
stefano_28 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Stefan
Dołączył: 30 Mar 2017
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Sie 2017, 20:50   

W moim samochodzie również miałem taką przygodę. Przy kręceniu/manewrowaniu na niskich prędkościach, manewrach na parkingu czy podwórku było słychać gruchotanie (przeskakiwanie) w kole kierownicy. Trafiłem do niezależnego serwisu forda na śląsku gdzie zregenerowano mi wałek kolumny kierowniczej. Od tego czasu w samochodzie nic nie zgrzyta.
 
 
edek1977 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Sie 2017, 20:07   

To bardzo ważne co napisałeś dla właścicieli samochodów na gwarancji( że miałeś regenerowany a nie smarowany), aby podczas zgłaszania usterki w ASO nie dali sobie wcisnąć kitu o zastosowaniu smaru rzekomo likwidującego luzy, tylko domagali się stanowczo wymiany elementu gdzie są luzy czyli krzyżaków lub maglownicy na NOWY w ramach gwarancji. Jeśli będą twierdzić że nie było gdzieś tam smaru to niech wymienią na nowy ze smarem. Niestety ja uwierzyłem w bajki ASO na gwarancji w sprawie przekładni i klimatyzacji co potem mnie sporo kosztowało.
 
 
magdabe 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Magda
Dołączyła: 29 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sie 2017, 12:47   

Ja już po wizycie w ASO i jak się okazało winne były górne mocowania mcphersona.
Przyjemność łącznie z geometria 1000zl.
 
 
Bulba 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2017, 15:47   

Czyli trafilem :D

edek1977: a Tobie co dolegalo w klimatyzacje i jaki kit Ci wcisneli ?
_________________
Wysłane z pralki Frani
Za pomocą węża spustowego.
 
 
Łukasz K

Wersja: Inna
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 12
Wysłany: 28 Sie 2017, 21:26   

U mnie także słyszalne były stuki podczas manewru kierownicą przy parkingowych jazdach. Wolna jazda. Winny był krzyżak kolumny kierownicy. Pierwszy raz przesmarowałem dobrym gęstym smarem, pomogło na 2 tygodnie, drugi raz moczyłem w oleju ok 2 dni - pomogło na 2 tygodnie, trzeci raz kupiłem krzyżak z auta z rozbiórki i jest gitara od 6 miesięcy. Żadne smarowanie Panowie nie pomoże. Jest to wada fabryczna krzyżaka i trzeba go wymienić. W ASO pytałem kosztuje 760zł. Uszkodzony jest przegub kinetyczny ten który jest bliżej silnika wspomagania. Jest jeszcze jeden ten przy podłodze ten się nie psuje nie wiem dlaczego tak jest ale tak jest. Jak by co można to sprawdzić. Podjechać na jakiś lużny parking, złapać ręką kolumnę pod obudową plastikową i sobie jeździć. Jak stuka to a nie co innego czuć od razu pod ręką. Pytajcie to pomogę ja niestety w mojej pechowej fieście to też robiłem. Wymiana banalnie prosta,nie da się źle złożyć bo wieloklin jest profilowany i się nie da krzywo założyć drążka przy przypadkowej, skręconej kierownicy.
 
 
dorjan74 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 19
Skąd: Wesoła
Wysłany: 1 Wrz 2017, 09:37   

A ja wymieniłem końcówki drążka i stuków nie ma.👌
_________________
dorjan
 
 
edek1977 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Wrz 2017, 14:39   

są dwa rodzaje tej przypadłości, jak słychać tylko stuki przy kręceniu kierownicą , bez odczucia przeskakiwania i słychać że to gdzieś dalej niż na kierownicy oraz czuć luz na nierównościach to jest to przekładnia, natomiast jeśli czuć to na kole kierownicy, bardziej zgrzyty niż stuki i czuć jakby przeskok to jest to wałek.
 
 
mehacz 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Kosina
Wysłany: 10 Wrz 2017, 12:14   

Podobny temat już był mojego autorstwa...
http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=76063
ASO naprawiło mi moją przypadłość
 
 
Radonis 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Wrz 2017, 10:55   

Tak to już jest z mechanikami, czasami coś znajdzie a czasami powie że nic nie widzi, mimo że problem jest spory. Tak czy siak polecam podjechać do innego mechanika - może będzie miał więcej doświadczenia i wiedzy. Ja jeżdzę do [URL=spam]Auto Spam[/URL] , gdzie jeszcze mnie nie zawiedli. Mają specjalistyczny sprzęt i znają się na tym, co robią.
Ostatnio zmieniony przez vegetagt 20 Wrz 2017, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK6] Hałasuje przy kręceniu kierownicą
Fiestka6 Mechanika ogólna 3 9 Lip 2013, 10:25
irek30
Brak nowych postów [MK4] Zgrzytania przy kręceniu kierownicą
AeSeF Mechanika 5 2 Cze 2010, 20:38
AeSeF
Brak nowych postów Układ kierowniczy : stukanie przy skręcaniu kierownicą
malek Mechanika 10 4 Wrz 2005, 13:24
malek
Brak nowych postów [MK3] Zgrzyt kierownicy przy kręceniu na postoju
aborygo Mechanika 2 28 Kwi 2010, 16:56
aborygo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.