Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] SWAP?
Autor Wiadomość
stage3

Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 4 Sie 2017, 22:40   [MK5] SWAP?

Witam piękne panie, szanownych panów (:

Nadszedł ten czas, żeby zadecydować co zrobić z moim sportem. Mianowicie jak się ma sytuacja.

Jeżdżę już nim około półtora roku, i jest to całkiem przyjemne autko, szczególnie z 1.6 pod maską. Ale pojawiły się drobne problemy. Mianowicie zaczął brać olej. Mam bardzo podwyższone węglowodory w badaniu spalin na SKP. Pan diagnosta powiedział mi, że norma to 100, a ja miałem 400.

Zastanawiam się, czy remont 17-letniego silnika ma sens (wiem, że pakowanie w takie stare auto nie ma w ogóle sensu ale przywiązałem się do niego w jakiś sposób). A może lepiej zrobić SWAP? Tylko na co? 1.7 z pumy? Może 2.0 z ST170 (ale tutaj od groma przeróbek więc nie wiem czy mi się będzie chciało aż tak bardzo).

Jeżeli bym miał SWAPować silnik, to od razu zmieniłbym zawieszenie. Zastanawiam się nad gwintem ta-technix i przekładką bębnów z tyłu na tarcze z focusa mk1. Ponadto wypadało by zrobić poprawki lakiernicze, bo ruda zaczyna wychodzić przy tylnym lewym nadkolu. Poza tym drobna kosmetyka typu obszycie kierownicy itp.

Podsumowując, nie liczę kosztów, bo nie ma to najmniejszego sensu. Ale muszą one też być racjonalne, bo nie problem wpakować pieniędzy od groma w auto, które i tak nie będzie dobrze jeździć.

Także mam dylemat co zrobić z fiestą. W najbliższym czasie będę i tak kupował transita couriera (pewnie też wersja sport) więc fiesta by się stała autem do "dziubania" w wolnych chwilach (których bardzo mało).

A jeżeli nie zdecyduję się na remont auta, to niestety (a może i stety) pójdzie na żyletki.

Jeżeli macie jakieś pomysły, to czekam na odpowiedzi w tym temacie.
Pozdro! (:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sie 2017, 12:42   

stage3 napisał/a:
Zastanawiam się nad gwintem ta-technix

Nie bierz tego szajsu. Jeśli gwint, to AP. Jakość wykonania TA-T jest na bardzo niskim poziomie.
Przekładka bębnów na tarcze nie ma sensu. I tak musisz zredukować siłę hamowania na korektorze, bo inaczej co naciśniesz, to auto będzie blokowało tył. Jeśli nie szykujesz przeróbki pod rajdówkę z hydro ręcznym, to olej temat i co najwyżej wymień bębny 180 na 200 (ale licz się, że to nie prosta i nie tania sprawa).

Takie przeróbki nigdy nie będą tanie i rzadko kiedy rozsądne. Sam gwint to ok. 2200zł (mam taki, jest rozsądnie zestrojony, a zawsze możesz go utwardzić).

Swap.... temat się przewijał wiele razy, to nie takie głupie, zwłaszcza że to benzyna -> benzyna. Dwa-zero też możesz, ale to już będzie niemała rzeźba, bo to nie plug&play. Spece od benzyn się mogą wypowiedzieć szerzej w temacie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stage3

Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 8 Sie 2017, 11:20   

Puff napisał/a:
co najwyżej wymień bębny 180 na 200 (ale licz się, że to nie prosta i nie tania sprawa)
Nie prosta tzn? Wymiana całego kompletu na ten z fusiona? Jeśli możesz wyjaśnić troszkę bardziej, bo nie wiem gdzie tu jest problem. Inna sprawa że tarcze wyglądają "kozacko".

Puff napisał/a:
Takie przeróbki nigdy nie będą tanie i rzadko kiedy rozsądne.
Inwestowanie w takiego "dziadka" nie jest opłacalne, ale trzeba gdzieś (na coś) ciężko zarobione cebuliony wydawać :D

Odnośnie swapa to przyszła mi na myśl przekładka 1,7 z pumy. Czy tutaj jest dużo dziubania? Ile części można wykorzystać z obecnego sporta? A może ktoś ma schemat obu silników wraz z osprzętem, to będę wtedy bardzo szczęśliwy. Zostaje jeszcze problem znalezienia względnie zdrowego 1.7.

Ogólnie chciałbym mieć autko do zabawy, nie będzie mega eksploatowane. Jeżeli wszystko by doszło do skutku, to może max 5000 km na rok by robiło.

A tak poza tematem, ile seryjna skrzynia ze sporta wytrzymie Nm? Czytałem gdzieś po jakichś angielskich forach ale nie doszedłem do żadnej konkluzji, każdy podaje inne wyniki.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Sie 2017, 14:29   

stage3 napisał/a:
Nie prosta tzn? Wymiana całego kompletu na ten z fusiona? Jeśli możesz wyjaśnić troszkę bardziej, bo nie wiem gdzie tu jest problem. Inna sprawa że tarcze wyglądają "kozacko".

W przypadku bębnów chodzi o linki hamulca ręcznego. Ich dostępność, sposób mocowania, długości. Może się okazać, że nie da rady dostać linek. A jak je jakoś dostaniesz, to możesz mieć nadmiar linki, z którym nie umiesz nic zrobić i ręcznego nie zaciągniesz. Nie wiem jak w Fusionie, ale przy przeszczepie z Focusa (który w sumie jest podobnej wielkości), taki problem się pojawia.

Generalnie jeśli o tarcze się rozbija, to zawsze kojarzy mi się to z kupowaniem aparatu z obiektywem za 20'000zł, żeby później robić nim zdjęcia "do kotleta". Przerost formy nad treścią. Powszechny podziw u tych, którzy się nie znają i pogarda w oczach tych, którzy mają pojęcie o temacie. No i dołóż do tego fakt, że sam miałbyś nielichy problem z ustawieniem tego (chyba że masz wtyki na jakiejś SKP), żeby w zimie przy każdym hamowaniu nie latać bokiem.

stage3 napisał/a:
Czy tutaj jest dużo dziubania?

Tu się muszą spece wypowiedzieć, z reguły 1.7 wsadzali do mk4, a nie mk5.

stage3 napisał/a:
A tak poza tematem, ile seryjna skrzynia ze sporta wytrzymie Nm?

Wg producenta 170Nm. IB5 = Getrag 5MTT170. Ja mam zmierzone 250Nm i skrzyni nie rozerwało (a lekkiego życia nie ma), więc zapas na pewno masz i nie sądzę, że go przekroczysz.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 8 Sie 2017, 19:26   

Puff napisał/a:
Wg producenta 170Nm. IB5 = Getrag 5MTT170. Ja mam zmierzone 250Nm i skrzyni nie rozerwało (a lekkiego życia nie ma), więc zapas na pewno masz i nie sądzę, że go przekroczysz.


Cooo? Gdzieś się pomyliłeś, niemożliwe. Ford nie wsadzałby skrzyni o max Nm 170.
Seryjnie skrzynię IB5 montowano w Fieście /Fusion.Tam były silniki 2.0 - 190Nm oraz 1.6 TDCi 204Nm.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Sie 2017, 19:32   

Heh, tez widziałem tą broszurke ze 170nm.
RSturbo w serii miało jakos 180+ niuta przy ib5 ;)
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 8 Sie 2017, 22:26   

Odnosnie silnika.
Wymiana silnika z pumy.
Najlepiej kupic pume i przełożyć wszystko. Znaczy siłę silnik skrzynie cała instalacje. I masz ok 125 km według fabryki. Bez wymiany kompa i instalacji nic nie ogarniesz. Znaczne ruznice w konstrukcji.

Na moje zrób remont silnika. Glowica plus pierścienie wraz z nowymi plynami paskami itp ok 2500 zł. Masz pewność sprawności silnika. Za dodatkowe pare stówek możesz zwiększyć moc do ok 115 km i 155nm.

PS Poczytaj co ja zrobiłem lub daj namiar do siebie na pw to pogadamy.
😄
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Sie 2017, 22:46   

slawomirro napisał/a:
Cooo? Gdzieś się pomyliłeś, niemożliwe. Ford nie wsadzałby skrzyni o max Nm 170.
Seryjnie skrzynię IB5 montowano w Fieście /Fusion.Tam były silniki 2.0 - 190Nm oraz 1.6 TDCi 204Nm.

Mylisz IB5 z IB5+
IB5 nie ma linek, plus już tak - to jest główna różnica z zewnątrz; oczywiście "plus" jest mocniejszy, ale o ile dokładnie, tego już nie wiem. Wiem też na pewno, że Duratec 2.0 był spięty z taką skrzynką.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stage3

Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 9 Sie 2017, 06:54   

modell1 napisał/a:
Najlepiej kupic pume i przełożyć wszystko. Znaczy siłę silnik skrzynie cała instalacje. I masz ok 125 km według fabryki. Bez wymiany kompa i instalacji nic nie ogarniesz. Znaczne ruznice w konstrukcji.
Domyśliłem się już wcześniej, że najlepiej kupić całe auto. A miałem cichą nadzieję, że nie ma zbyt dużych różnic w tych silnikach.

modell1 napisał/a:
Na moje zrób remont silnika. Glowica plus pierścienie wraz z nowymi plynami paskami itp ok 2500 zł.
Już to przechodziłem, brak kompresji + branie oleju. Teraz znowu zaczął żreć. Może nieudolnie zrobiona robota?
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 9 Sie 2017, 07:20   

Puff napisał/a:
Mylisz IB5 z IB5+
IB5 nie ma linek, plus już tak - to jest główna różnica z zewnątrz; oczywiście "plus" jest mocniejszy, ale o ile dokładnie, tego już nie wiem. Wiem też na pewno, że Duratec 2.0 był spięty z taką skrzynką.


Tyle to ja też z Wikipedii wiem :) ale jest też tam napisane, że IB5+ był produkowany tylko w Brazylii. Prosiłbym bym wiec Cię o źródło tego, że Niemcy wsadzali IB5+ do Fiest mk6 2.0
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Sie 2017, 07:29   

Puff napisał/a:
z reguły 1.7 wsadzali do mk4, a nie mk5.


Pod kątem silnikowym, łap i mocowania MK4 i MK5 są takie same. Więc moim skromnym zdaniem największy problem byłby z elektryką. Czyli praktycznie żaden problem w sytuacji gdy się umie czytać schematy. ;)

slawomirro napisał/a:
Ford nie wsadzałby skrzyni o max Nm 170.


Może po prostu jest to jakoś wyliczone, i matematyka swoje, a praktyka swoje.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Sie 2017, 08:23   

slawomirro napisał/a:
Tyle to ja też z Wikipedii wiem :) ale jest też tam napisane, że IB5+ był produkowany tylko w Brazylii. Prosiłbym bym wiec Cię o źródło tego, że Niemcy wsadzali IB5+ do Fiest mk6 2.0
Gdybym brał swoje informacje z Wikipedii, to bym w temacie skrzyń nic nie wiedział do dziś. W temacie IB5 kontaktowałem się z Getragiem, o IB5+ czytałem na którymś z zagranicznych for. Pumaspeed, Focusów, Fiest, sam już nie pamiętam.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 9 Sie 2017, 13:24   

[quote="Puff"]
slawomirro napisał/a:
W temacie IB5 kontaktowałem się z Getragiem, o IB5+ czytałem na którymś z zagranicznych for. Pumaspeed, Focusów, Fiest, sam już nie pamiętam.


I co konkretnie Ci Getrag odpisał? Chciałbym sobie poszerzyć moją wiedzę.
Interesuje mnie do jakich modeli silnikowych Fiest/Fusionów instalowano IB5+. Interesuje nie to też, bo wszyscy dookoła piszą o IB5, a od Ciebie własnie się dowiaduję o podziale na wersję zwyką i plus, choć tym "plus" jest bardzo mało (głównie po angielsku tylko).
No też jestem ciekaw (bo tego nie znalazłem nigdzie) czym konkretnie różni się wersja plus od zwykłej, bo na zdjęciach obie wyglądają tak samo. Stop metalu inny?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Sie 2017, 16:29   

slawomirro napisał/a:
I co konkretnie Ci Getrag odpisał? Chciałbym sobie poszerzyć moją wiedzę.

Pytałem konkretnie o możliwości nabycia zestawów przełożeń biegów/głównych do modelu 5MTT170. Miałem potwierdzenie, że to IB5, ale skierowali mnie do Forda, twierdząc że oni są jedynie podwykonawcą i nie są władni udzielać mi odpowiedzi na pytania tego typu.

slawomirro napisał/a:
Interesuje mnie do jakich modeli silnikowych Fiest/Fusionów instalowano IB5+

Trzeba by było się dowiedzieć jakie stosowali oznaczenie producenckie. Może to 5MTT215 (6MTT215?). One oficjalnie są projektowane pod 230Nm.

IB5+ (z tego co wyczytałem) wytrzymuje więcej Nm, bo tunerzy tu i ówdzie kombinowali z przekładkami, rzeźbą z linkami (vs. pałąk) bo skrzynka miała być z grubsza plug&play, a wytrzymywać przy tym dużo większe momenty i oferować inne zestawy przełożeń. Do wersji "plusowej" niestety nie mam potwierdzenia odnośnie nazwy modelu, itd. (bo i do niczego mi to potrzebne nie było). Jak będę miał chwilę czasu, to mogę powysyłać parę maili tu i tam, a nuż się czegoś dowiem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Swap 1.3 na 1.6
syncros Tuning mechaniczny 2 22 Paź 2008, 20:10
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK5] SWAP silnika na 1.6
Bartek00 Tuning mechaniczny 2 8 Lip 2013, 08:24
Qzyn


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.