ST150 waz wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Lut 2017, 23:30 ST150 waz wspomagania
|
|
|
Koledzy. Ci co posiadaja ST. Slyszalem ze to jest bolaczka tego modelu. Waz wspomagania ten ktory idzie za pasem przednim. Czy tez macie z nim problem ze sie poci czy kapie z niego ? |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Lut 2017, 16:20
|
|
|
Jak kupiłem ST'ka to przewód był 'bogaty' w płyn..
Płynu nie ubywało ale po roku trzeba było wymienić pompę, przewody i zregenerować maglownice bo szybko się wszystko skończyło.
Problemy z układem wspomagania są bardzo częstą przypadłością w ST z racji przegrzewania się układu. |
_________________
|
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 4 Lut 2017, 20:01
|
|
|
Tez i tym slyszalm ze angole dokladaja chlodnice plynu |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Lut 2017, 20:53
|
|
|
Można. Jeżeli nie jest za późno i pompa/maglownica są w dobrym stanie, to można się pokusić o założenie takiej chłodnicy.
Angielski kit z SicoDev. wychodzi ok. 500zł + wysyłka.
Na Allegro jest od groma 'tuningowych' chłodnic oleju, do tego zarobienie przewodów i można to zrobić za ok. 400zł.
Mountune oferuje inny zestaw gdzie zamiast aluminiowej chłodnicy, jest po prostu rurka..
Jeżeli to działa, to wielu żeber wcale nie potrzeba.
Możliwe że mimo upuszczenia oleju z pompy na przewody, pompa/maglownica jest w dobrej kondycji, ale jeżeli czekała by ciebie wymiana pompy, to możesz użyć pompę z Mondeo 1.8/2.0 16v mk3.
Mimo że ma inne oznaczenie, wszystko jest takie samo i będzie działać. Pompa o oznaczeniach z ST'ka jest praktycznie nie do dostania.. |
_________________
|
|
|
|
|
japan200
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 33
|
Wysłany: 4 Lut 2017, 21:53
|
|
|
witam jesli koledzy sie wypowiedzili w tym temacie to mam pytanie. bo ST jezdze od 3 lat i nigdy nie wymienialem w nim plynu wspomagnia(odpukac narazie zadnych problemow z nim nie mam plynu nie ubywa i nie musze nic dolewac) ale ten plyn ma bardoz dziwny kolor taki jak kawa z mlekiem ,szary ciezko okreslic. pytalem sie jednego mechanika odradzil mi wymiane na nowy skoro sie nic nie dzieje nie wiem co Wy o tym sadzicie bo gdzies znalazlem ze ma byc plyn czerwony |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Lut 2017, 22:11
|
|
|
Dokładnie, płyn powinien być czerwony, a zmiana koloru i jego gęstość mogą świadczyć o zużyciu materiału w układzie (metal) lub o tym że dawno nie był wymieniany.
Z mojej strony polecam wymienić bo jak 'mechanik' poleca go zostawić, to z czasem ten płyn zajedzie pompę/maglownicę = $$$...
Taki kolor jaki opisujesz może również oznaczać że do układu dostała się woda. Tak czy siak, wymień płyn. |
_________________
|
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 4 Lut 2017, 22:49
|
|
|
Jesli jest kolor kawy z mlekiem to znaczy ze w ukladzie jest woda. Fiesta mk6 ma orgunalnie kolor czerwony. Mysle ze chlodniczka oleju wspomagania kierownicy rozwiazala by problem. Kazdy starzy ford z wspomaganiem kiery mial chlodniczke plynu. Czy to mk3 futura czy ra1800 i nigdy nie bylo z tym problemu. |
|
|
|
|
lopez16
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Adrian
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 89 Skąd: Płock
|
Wysłany: 7 Lut 2017, 15:13
|
|
|
I znowu kolega jarecki ratuje sytuację Pompa też mi się skończyła i już zamówiłem nowa z mondeo co do przewodu to faktycznie u mnie też jest mokry wiec to częsta usterka w st Gdzie zamawialiście nowy ? Może uda się kupić na metry i zarobić same końcówki ? |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 7 Lut 2017, 16:43
|
|
|
Mój przewód był zarobiony ale ten temat ogarniał mój mechanik więc tutaj nie mogę zbytnio pomóc.
Pompa regenerowana prze Lauber'a, niestety bardziej hałaśliwa niż ta co miałem.
Może być to też spowodowane przez nowy przewód.
Oryginalna, nowa, zazwyczaj niedostępna w sklepach a w ASO nie pytałem bo tam wszystko 3x droższe niż być powinno, ciekawe po ile by mieli przewód.
Mechanik doradzał również regenerację maglownicy z racji że płyn w kółko przez nią przechodził.
Nie jestem pewien czy to było potrzebne ale to zrobiłem. Płyn był czysty a pompa się skończyła przez jego ciągłe przegrzewanie.
Możliwe że to mogło się odbić też na maglownicy ale nie jestem tego w 100% pewien.
Maglownica przed regeneracją była bardziej czuła niż ta co jest teraz :(
Na tą chwilę wszystko suche, samochód od tamtej pory zrobił też mały przebieg ale wyżej wymieniony pomysł chłodnicy płynu nadawał by się do realizacji... |
_________________
|
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Lut 2017, 22:59
|
|
|
Ja regenerowalm przewod w taki sposob ze cala gomowa czesc wywalilem. Do pozostalych rurek zostaly dolutowane mufki i zarobiony nowy przewod. Orginalne weze sa w inny sposob zakowane jak zakowa sie teraz.
Nowy waz po wsztkich znizkach w ASO kosztuje prosze panstwa 650 PLN. |
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Lut 2017, 23:01
|
|
|
Jesli dobrze pamietam to przekladnia jest dostepna do fiesty ST w inter carsie za 1700 zl |
|
|
|
|
Marvelius_Amber
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 23 Lut 2015 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Cze 2017, 15:29
|
|
|
Przewód wysokiego ciśnienia od wspomagania jest zakończony samozatrzaskowym złączem, które można kupić w ASO jak i w sklepach z częściami do fordów (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-samozatrzaskowe-zlacze-przewodu-ukladu-wspomagania/1775).
Trzeba rozciąć starą wzdłuż (ostrożnie by nie uszkodzić przewodu, nie ciąć do końca, a naciąć) potem w nacięcie przecinaczek i młotkiem stuknąć kontrolnie, a nakrętka sama pęknie.
Nową końcówkę wkręcamy w pompę - najlepiej z odpowiednim momentem- , a następnie wciskamy w nią przewód, jak wszystko jest zmontowane. Słychać będzie cyknięcie świadczące o załapaniu zatrzasku.
Dodam, że wykręcenie i wkręcenie tego przewodu wymaga demontażu koła pasowego pompy.
Końcówka ta jest jednorazowego użytku, a wielu popełnia błąd i wykorzystuje ją wielokrotnie co skutkuje poceniem się tego połączenia i cieknięciem oleju po tym przewodzie.
Koszt końcówki ~40PLN.
Co do samego układu wspomagania to zgadzam się z poprzednikami, został on spartolony (zapewne celowo) już na etapie projektowania. Pierwszym poronionym pomysłem jest zbiorniik wyrównawczy bezpośrednio na pompie wspomagania przy silniku. Drugim jest brak zapewnienia wydajnego chłodzenia oleju w układzie. O ile jeździsz normalnie to nie zauważysz przegrzania oleju. Jeśli natomiast, jak Ja:), lubisz pałować często i długo to olej przegrzeje się w ciągu 5-10 minut (wtedy właśnie robi się ciemny/czarny). A przegrzany olej momentalnie powoduje zatarcie pompy i w dłuższej nieco perspektywie uszkodzenie przekładni.
Najprościej zmienić lokalizację zbiornika wyrównawczego (trzeba dorobić/dokupić adapter do pompy), dokupić chłodnicę oleju np. oleju skrzyni z Voyagera i wpiąć ją w obwód. Po takiej przeróbce będzie niezmiernie ciężko przegrzać olej. |
_________________ Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę! |
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Cze 2017, 09:17
|
|
|
Eee ale to kazdy raczej wie o tym ze koncowki przewodow sa jedno razowe.
A co do samej pompy to kolo pasowe jest wprasowane na stale.
A inna kwestia to taka ze we fiescie st150 slabym punktem jest ten waz. Ktory idzie po pasie przednim do magla. |
|
|
|
|
Marvelius_Amber
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 23 Lut 2015 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Cze 2017, 22:50
|
|
|
Koło pasowe jest wciśnięte na wielowypust. Jak najbardziej można je zdemontować i wcisnąć o ile posiada się odpowiedni ściągacz.
Robiłem niedawno pompę, i chciałem się podzielić wiedzą, może komuś się przyda. |
_________________ Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę! |
|
|
|
|
K3M
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 32 Dołączył: 09 Lip 2017 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Lip 2017, 20:32
|
|
|
Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego, mianowicie padła mi maglownica w ST150 i nie mogę znaleźć używki, gdzie tego szukać? Czy maglownica jest taka sama w innych wersjach silnikowych (wydaje mi się, że ST jest inna)? Nie interesuje mnie regeneracja, a koszt nowej rzędu 2000pln to zdecydowanie za dużo... |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Lip 2017, 18:55
|
|
|
K3M napisał/a: | Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego, mianowicie padła mi maglownica w ST150 i nie mogę znaleźć używki, gdzie tego szukać? Czy maglownica jest taka sama w innych wersjach silnikowych (wydaje mi się, że ST jest inna)? Nie interesuje mnie regeneracja, a koszt nowej rzędu 2000pln to zdecydowanie za dużo... |
Pasuje każda inna z MK6. Nie ma to jak nowa, bo regenerowana to już nie to samo. Regenerowana "niby nowa" a czuć luz. |
_________________
|
|
|
|
|
|