Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Instalacja LPG do 1.3 69KM
Autor Wiadomość
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Mar 2014, 07:52   

Qzyn napisał/a:

W ogole czesto jest tak ze jakies usterki sa spowodowane ogolnie mechanika silnika a ludzie jezdzac jakis czas na gazie przypisuja je instalacji LPG nie sprawdzajac nawet prawdziwej przyczyny.
To tyle ode mnie.



I to jest podstawową rzecza. Święta racja :brawo: :brawo: ( o tym zapomniałem wczoraj napisać)
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
Founder 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Mar 2014, 08:10   

Qzyn napisał/a:
Founder, jesli masz porzadnie zalozona instalacje i nie masz ustawionej dla dodatkowego sztucznego oszczedzania zbyt ubogiej mieszanki to ine musisz zbierac na remont glowicy - to bzdura. Jedynie mozesz dodatkowo podregulowac luzy zaworowe.

Wiem o tym, dlatego napisałem o "głowicy" w cudzysłowu :)
a co do sztucznego oszczędzania to im młodsze auto tym bardziej wrażliwe na takie próby - check wali po oczach o uszkodzeniu sond, katów czy gniazd zaworowych nawet nie wspominam.
Dobry monter i strojenie i jeszcze raz strojenie. Temperatura spalin na gazie jest o drobinę wyższa, ale większość silników nawet tego nie poczuje, jednak jak będzie ubogo to nie ważne czy na benzynie czy na gazie kłopoty murowane.

Pozdrawiam ;)
_________________
1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 19 Maj 2014, 08:38   

Podepnę się pod temat. Zacząłem rozważać montaż instalacji gazowej. Przejeżdżam rocznie 15tys-17tys km. Obecnie Fiesta ma przebieg 106tys km. Jeżdżę głównie po mieście, ale nie robię odcinków krótszych niż 10-12km.
Rozmawiałem dzisiaj z jednym poleconym gazownikiem i uzyskałem informację, że instalacja do mojego auta będzie kosztowała 3100zł (wlew gazu pod klapką, komp lpgtech, wtryski barracuda albo dragon, o inne rzeczy nie pytałem). Cena trochę mnie przeraziła - liczyłem, że zapłacę trochę taniej i teraz się zastanawiam, czy w ogóle się na to decydować.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Maj 2014, 08:48   

Za instalacje ktora spokojnie obsluzy twoj samochod powinienes obecnie zaplacic nei wiecej niz jakies 2500-2700.
Jedz gdzies gdzie robia STAG-a. DO tego jakis nienajgorszy reduktor np zavoli zeta S, wtryski regfasty i gazownik powinien sie zmiescic w w/w cenie. 3100 to zdecydowanie za duzo do takiego samochodu
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 19 Maj 2014, 09:16   

Ok, zadzwoniłem do innego gazownika i za 2200 zł instalacja smart lovato (komplet tej firmy). Ew. 200zł dopłaty za lubryfikator, ale ponoć nie jest konieczny.
Poproszę o jakiś komentarz na tę ofertę:)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 19 Maj 2014, 09:29   

ceny też zależą od regionu, w jednym jest drogo w drugim ta sama cena to okazja, jedynie ból że do takiego relatywnie słabego silniczka musi być sekwencja, tak by sie wrzuciło drugą generacje po kosztach i też by jeździło ze zwrotem po niecałym roku...
_________________

 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 19 Maj 2014, 09:52   

W jednym i drugim przypadku chodzi o warsztat w Warszawie.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 19 Maj 2014, 09:59   

rób tam gdzie mają lepsza opinię, czasami lepiej zapłacić trochę drożej a mieć pewność że robota dobrze wykonana
_________________

 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 19 Maj 2014, 10:09   

Właśnie mam z tym problem, bo 900zł różnicy to nie jest dla mnie "trochę" drożej. Z drugiej strony, ten droższy jest bardziej chwalony. Ehhh... Nie wiem już sam...

A jak to wygląda z jakością instalacji Lovato? Nazwa jest mi znana, ale nic poza tym nie wiem na ten temat. Warto w to wchodzić?
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Maj 2014, 10:10   

TSRules napisał/a:
tak by sie wrzuciło drugą generacje po kosztach i też by jeździło

I tylko "by jezdzilo". Sekwencja w dzisiejszych czasach to norma juz jest a przy okazji zapewnia bardzo przyzwoita prace silnika i obsluge oraz kontrole jej dzialania.
tbone001 napisał/a:
Ok, zadzwoniłem do innego gazownika i za 2200 zł instalacja smart lovato (komplet tej firmy). Ew. 200zł dopłaty za lubryfikator, ale ponoć nie jest konieczny.

Z lubryfikatorem daj se siana. 2200 to niska cena, a ja niestety nie znam elementow markowanych przez lovato. Ale popatrz na to rowniez tak ze np najtansze wtyski Valteka, tez wytrzymuja ok 50-60tys kilometrow. Wiec nie ma jakiegos poteznego ryzyka ze wtopisz duzo kasy.
Ja staram sie wybierac instalacje nastepujaco:
- jednostka sterujaca taka zeby cieszyla sie dobra opinia a jednoczesnie nei bylo problemu z jej serwisem. U mnie wybor padl na STAG-a bo jest dostep do softu i caly serwis robie sobie sam. Natomiast wielu producentow, BRC, Landirenzo i chocby Lovato robi tez niezle komputery.
- drugi wazny element to reduktor. powinien dobrze utrzymywac cisnienie podczas pracy silnika i dlugo wytrzymywac. Ja jezdze na Zavoli, ale zarowno KME jak i BRC robia bardzo dobre sprzety. Nie wiem jaki ma lovato.
- I ostatni element to wtryski - tu warto aby byly dobre juz nie tyle ze wzgledu na wytrzymalosc ale dokladnosc pracy. Najlepiej zalozyc Hana ale kosztuja ok 100zl/szt gdzie valteki kosztuja chyba z 80 za komplet.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 19 Maj 2014, 10:18   

Qzyn napisał/a:
I tylko "by jezdzilo". Sekwencja w dzisiejszych czasach to norma juz jest a przy okazji zapewnia bardzo przyzwoita prace silnika i obsluge oraz kontrole jej dzialania.


na starszych silniczkach lubiących gaz jeździłem na drugiej i bez różnicy, a jak były problemy to raczej z winy zaniedbania a nie samej instalacji ...

a jak pojedzie do zakładu to mu raczej złożą z gotowego zestawu "bo to polecamy" wiadomo jak jest ;)
_________________

 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Maj 2014, 12:14   

TSRules napisał/a:
na starszych silniczkach lubiących gaz jeździłem na drugiej i bez różnicy, a jak były problemy to raczej z winy zaniedbania a nie samej instalacji ...

A byc moze ja sie na starszych generacjach kompletnie nie znam. Po prostu cos mi sie kojarzylo ze 2 generacja miala jeszcze obowiazkowo jakas zwezke w dolocie ktora juz na starcie zapewniala spadek mocy silnika i na gazie i na benzynie. Co szczegolnie w tak slabych jednostkach ma duze znaczenie nawet jesli problemow z sama praca silnika nie bylo :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 19 Maj 2014, 12:38   

Kolega miał instalację drugiej generacji w Astrze II 1.4. Tam raczej zwężki nie było, ale pamiętam, że wystarczyło, przy pracującym na wolnych obrotach silniku, dmuchnąć ustami z odległości kilku cm w dolot i silnik gasł. Tak samo się działo, jeśli podczas jazdy kolega wcisnął sprzęgło i puścił gaz - od razu obroty na zero. Oczywiście obowiązkowo cały czas świecił się check.
Z dalszych ciekawostek: silnik pracujący na gazie nie miał odcięcia paliwa, więc dało radę wyjść poza skalę obrotomierza.
Ogólnie nieźle zwalona była ta instalacja, ale Astra jeździła i to długo.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Maj 2014, 15:16   

tbone001 napisał/a:
Tam raczej zwężki nie było


Musiała być. 1 i 2 generacja są to instalacje mieszalnikowe, które polegają na włożeniu miksera w dolot, który doprowadza gaz i w 90% ma mniejszą średnice niż rura doprowadzająca powietrze.

tbone001 napisał/a:
Tak samo się działo, jeśli podczas jazdy kolega wcisnął sprzęgło i puścił gaz - od razu obroty na zero.


Bo pewnie pęd powietrza dmuchał w dolot :P
 
 
Kaczy888 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 17 Kwi 2017, 11:31   

hej
mam takie jedno pytanie dotyczace instalacji gazowej a dokladnie jej montazu.
Posiadam fieste 03 1.3 ktora ma jjuz przejechane 230 tys. pytanie czy instalacja gazowa jest w jej przypadku jeszcze sensowna i oplacalna ?bo szczerze wiem ze 230 tys to juz kawalek a nie chcialbym zainstalowac,zeby po chwili szczelil mi motor wiec wole zapytac obecnych juz uzytkownikow
dodam ze autem robie od 15-25 tys rocznie,wiem ze kilometrazowo sie bedzie oplacalo pytanie tylko co z motorem ?
dzieki wielkie ze jakiekolwiek rady
 
 
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 19 Lip 2017, 19:27   

Kaczy888 napisał/a:
hej
mam takie jedno pytanie dotyczace instalacji gazowej a dokladnie jej montazu.
Posiadam fieste 03 1.3 ktora ma jjuz przejechane 230 tys. pytanie czy instalacja gazowa jest w jej przypadku jeszcze sensowna i oplacalna ?bo szczerze wiem ze 230 tys to juz kawalek a nie chcialbym zainstalowac,zeby po chwili szczelil mi motor wiec wole zapytac obecnych juz uzytkownikow
dodam ze autem robie od 15-25 tys rocznie,wiem ze kilometrazowo sie bedzie oplacalo pytanie tylko co z motorem ?
dzieki wielkie ze jakiekolwiek rady


Warto sprawdzić łańcuch rozrządu u ciebie czy jest jeszcze w dobrym stanie co najwyżej wymienić czyli zainwestować i można gaz dawać , jeśli działa Ci bez problemu to spokojnie 200 tys to normalny przebieg , tylko auto od handlarzy mają 20 lat i 160 tys każde heh , więc spokojnie póki w dobrym stanie można do 400 tys dojechać , bo tyle zapewne ma większość aut tylko mają po cofane przebiegi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.