|
Swap z 1.1 na 1.8d |
Autor |
Wiadomość |
kamil_przestan
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Kamil
Wiek: 28 Dołączył: 20 Cze 2017 Posty: 1 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 20 Cze 2017, 00:57 Swap z 1.1 na 1.8d
|
|
|
Witam !
Jestem nowym forumowiczem i z pewnością miłośnikiem fiesty mk3, tylko mk3. Zakupiłem sobie jako auto hobbystyczne fiestę mk3 1.1 z 1995 roku. Wczesniej miałem fiestę mk3 1.8d i brakuje mi ekonomiczności oraz zrywności tego motoru i stąd narodził się pomysł na swapa. Jeśli ktoś ma kompletny silnik z osprzętem to przygarnę. Ewentualnie, że ktoś ma na sprzedaż cała mk3 1.8d lub chce się zamienic na 1.1 benz(silnik świeżo po doinwestowaniu). Ale do rzeczy. Jeśli chodzi o swapy to jestem raczej jaroszem, nigdy tego nie robiłem i chciałbym mniej więcej poznać kosztorys i zakres prac, przy takim pomyśle. Fiest z 1.8d ze świecą szukać na portalach aukcyjnych niestety, więc nie łatwą rzeczą jest sobie taką zabawkę kupić. Czy taki swap to droga inwestycja ? Prosiłbym o części, które poza silnikiem, skrzynią i półosią trzeba zakupić i ewentualnie lekko przekalkulowane koszta całej zabawy.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Cze 2017, 08:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 20 Cze 2017, 11:56
|
|
|
Zrywność 1.8d wydaje się być z lekka przesadzona.
Anyway, półosie możesz zostawić. W teorii jeśli skrzynia ma rozrusznik z przodu silnika, ona również w teorii może pozostać. Do pełni szczęścia potrzebujesz:
-Słupek 1.8D
-osprzęt: alternator i kolektory: ssący i wydechowy (+ kawałek wydechu do dosztukowania, +rury do filtra powietrza) + pompa wtryskowa (polecam boscha) + wtryski + pompa vacuum
-przewód vacuum od pompy podciśnienia do servo hamulcowego
-koło zamachowe + sprzęgło + wysprzęglik
-łapa lewa silnika z poduszkami do zawieszenia go przy kielichu
-przewód paliwowy gumowy zbrojony 8mm na metry do wykonania instalacji paliwowej
-trochę przewodu do wykonania instalacji elektrycznej lub wiązka od 1.8D
-przekaźnik z automatem czasowym do podgrzewania świec żarowych
-jeśli masz obrotomierz, to zegary od diesla, bo obrotek jest inny i bierze sygnał z alternatora
-kogoś ogarniętego kto wykona całą pracę?
-? chyba to wszystko. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20 Cze 2017, 12:12
|
|
|
wsadzić 1.3, najlepiej na gaźniku, a nie kombinować |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|