Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Swap z 1.1 na 1.8d
Autor Wiadomość
kamil_przestan 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Kamil
Wiek: 21
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 1
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19 Cze 2017, 23:57   Swap z 1.1 na 1.8d

Witam !

Jestem nowym forumowiczem i z pewnością miłośnikiem fiesty mk3, tylko mk3. Zakupiłem sobie jako auto hobbystyczne fiestę mk3 1.1 z 1995 roku. Wczesniej miałem fiestę mk3 1.8d i brakuje mi ekonomiczności oraz zrywności tego motoru i stąd narodził się pomysł na swapa. Jeśli ktoś ma kompletny silnik z osprzętem to przygarnę. Ewentualnie, że ktoś ma na sprzedaż cała mk3 1.8d lub chce się zamienic na 1.1 benz(silnik świeżo po doinwestowaniu). Ale do rzeczy. Jeśli chodzi o swapy to jestem raczej jaroszem, nigdy tego nie robiłem i chciałbym mniej więcej poznać kosztorys i zakres prac, przy takim pomyśle. Fiest z 1.8d ze świecą szukać na portalach aukcyjnych niestety, więc nie łatwą rzeczą jest sobie taką zabawkę kupić. Czy taki swap to droga inwestycja ? Prosiłbym o części, które poza silnikiem, skrzynią i półosią trzeba zakupić i ewentualnie lekko przekalkulowane koszta całej zabawy.

Pozdrawiam :hihihi:
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Cze 2017, 07:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 635
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 20 Cze 2017, 10:56   

Zrywność 1.8d wydaje się być z lekka przesadzona. ;)

Anyway, półosie możesz zostawić. W teorii jeśli skrzynia ma rozrusznik z przodu silnika, ona również w teorii może pozostać. Do pełni szczęścia potrzebujesz:

-Słupek 1.8D
-osprzęt: alternator i kolektory: ssący i wydechowy (+ kawałek wydechu do dosztukowania, +rury do filtra powietrza) + pompa wtryskowa (polecam boscha) + wtryski + pompa vacuum
-przewód vacuum od pompy podciśnienia do servo hamulcowego
-koło zamachowe + sprzęgło + wysprzęglik
-łapa lewa silnika z poduszkami do zawieszenia go przy kielichu
-przewód paliwowy gumowy zbrojony 8mm na metry do wykonania instalacji paliwowej
-trochę przewodu do wykonania instalacji elektrycznej lub wiązka od 1.8D
-przekaźnik z automatem czasowym do podgrzewania świec żarowych
-jeśli masz obrotomierz, to zegary od diesla, bo obrotek jest inny i bierze sygnał z alternatora
-kogoś ogarniętego kto wykona całą pracę?

-? chyba to wszystko.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 178
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Cze 2017, 11:12   

wsadzić 1.3, najlepiej na gaźniku, a nie kombinować
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 -
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów [MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Moja MK2 co z nią począć ?
szczepan522 Mechanika silnika 45 4 Sty 2011, 21:28
szczepan522
Brak nowych postów SWAP z 1,3 na 1,4
Problemy mechaniczne i elektryczne
Gość Tuning mechaniczny 18 25 Sie 2007, 10:28
Kolin
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Swap
Gość Mechanika 4 22 Paź 2008, 15:49
trzeci
Brak nowych postów Swap z 1.8D na ????
Gość Tuning mechaniczny 3 15 Wrz 2009, 10:57
kamil wolski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.