Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Moja fiesta mk3 2.0 blacktop
Autor Wiadomość
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Maj 2017, 20:01   Moja fiesta mk3 2.0 blacktop

Cześć, łatwo mi się tego nie bedzie pisać, ale zmuszony jestem sprzedać 7 lat mojego życia.

Fiesta mk3 1992r oryginalnie 1.3, nastepnie 1.8 silvertop, w tej chwili 2.0 blacktop

Specyfikacja:

Wnętrze:
Klatka bezpieczeństwa według załącznika J wykonana przez scheffler racing(aktualnie Forge Racing) z dokumentami potwierdzającymi materiał, uprawnienia spawacza oraz tabliczkę znamionową.
Fotele kubełkowe kierowcy Mirco + pasy OMP 4M, pasażera Bimarco Cobra+ pasy 2 calowe sparco. zegary temperatury oleju (punkt pomiaru kanał w głowicy, a nie jak większość idzie na łatwizne w miske) autogauge stepper motor warning, cisnienie oleju autogauge stepper motor warning, woltomierz VDO, wszystko w kubku na deske.
Wyłącznik główny prądy jednobiegunowy(odcina aku), akumulator w obudowie na aku wprost z łodzi/jachtów w bagazniku, minus baterii na osobnym kablu pod maskę doprowadzony, pewność ładowania i odpalania nawet w największe mrozy.
Nowa szyba przednia z zielonym paskiem(ok 8 miesięcy), uchylne tylne szyby, kierownica momo obszyta nowiutką skórką na odsadzeniu na kolumnie.

Układ hamulcowy:
Całkowicie zbudowany od podstaw, serwo i pompa hamulcowa z mondeo mk2 zmodyfikowane aby oryginalnie pasować do fiesty, wszystkie rurki nowe miedziane, regulowany korektor siły hamowania tylnej osi w kabinie, przednie hamulce to tarcze ate power disc 260mm, klocki ebc yellowstuff, zaciski z mondeo mk2 na dużym tłoku (60mm) wraz z użebrowaniem poprawiającym odprowadzanie ciepła rozebrane do cna i poskładane na nowych gumkach, tylna oś to pełnowartościowe tarcze 260mm z focusa mk1 po pełnej regeneracji( wymiana gumek i najważniejsze przy tych zaciskach to nowe sworznie dźwigni ręcznego) nowe tarcze i klocki, dopasowana do tego linka ręcznego z escorta, wszystko jest jak z fabryki, oczywiście przód i tył w przewodach w stalowym oplocie robionych na zamówienie, płyn dot 5.1

Zawieszenie:
Przednie wahacze z wersji od wspomagania (przestawiony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy) wraz z nabitymi łożyskami wahliwymi (tulejki floflex ściągane z UK), sworznie długie z rsturbo, tuleje poliuretanowe Floflex na stablizatorze przednim oraz gumy kolumn mcpersonów także poliuretan, tylna oś to belka z fiesty mk5, która ma inną konstrukcję niż mk3, jest znacznie sztywniejsza wraz z nowymi montowana była wraz z nowymi tulejami belki, komplet zawieszenia gwintowanego KW VR2 z regulacją siły tłumienia na wkładach KONI, regulacja działa bez problemu na każdym amortyzatorze, jedna przednia obudowa była naprawiana, bo te kolumny lubią sobie pękać przy mocowaniu zwrotnicy, ale ta jeździ już kupe czasu i nic się nie dzieje.
Oczywiście komplet rozpórek, przód góra Wiechers, dół ori xr2i, tył góra samoróbka(choć tę w zasadzie dobrze zastępuje zastrzał klatki, ale jest)

Przeniesienie napędu:
Skrzynia BC po modernizacji, czyli duże łożyska na dyferencjale z rs1800 (krótkie przełożenia, rozrusznik planetarny z przodu silnika), dyferencjał zamknięty typu Torsen rosyjskiej firmy VAL-Racing, parametry dyfra to 8kg/50%, nowe zewnętrzne przeguby z wersji poliftowej(mk3,5), zwrotnice z polifa z dużymi łożyskami, oczywiście łożyska były nabijane nowe, długie szpilki w piastach i długie nakretki, nowy docisk sachs, tarcza sprzęgła czteroramienny spiek. Shortshifter custom

Silnik:
Ford Zetec Blacktop 2.0 z mondeo mk2 osadzony na łapach silvertopa z fiesty, poduszki silnika zalane klejem do szyb, dorobiona specjalna rolka napędzająca pompę wody w drugą stronę. cały silnik rozebrany w pył jakieś 3 lata temu, wymienione były wszystkie uszczelki na nowe wraz z pierścieniami, panewki nie wymagały wymiany (bardzo mały przebieg miał ten silnika), głowica po delikatnym wygładzeniu kanałów ssących i wydechowych. Planowanie, czyszczenie i docieranie zaworów w firmie w tym specjalizującej się w Kostrzynie w wlkp. Sportowe wałki rozrządu Crane std 2 ściągane ze USA, lekkie regulowane koła rozrządu Esslinger(to samo co ford racing) ściągane z USA, niedawno zrobiłem miskę olejową z przegrodami zapobiegającymi odpływom oleju z pod smoka oleju, była też wymiana śrub korbowodowych na odpowiedniki ARP do zeteca, przy tej inspekcji zabobiegawczo wleciały nowe panewki korbowodowe. Ten silnik dostał prawie od początku chłodnicę oleju setrab 13 rzędów i jeździ tylko na oleju Valvoline VR1 5W50.
Silnik ma na każdym baniaku 12,5b kompresji. Lekkie koło zamachowe 5,5kg by Otoczak. Orygianlny napinacz rozrządu zastąpiony manualnym napinaczem z citroena wraz z adapterem autorskiergo pomysłu, dołożona trzecia rolka przy pompie oleju

Układ wydechowy:
Kolektor st170 zmodzony na nowo pod fieste z rozrusznikiem z przodu starając się zachować długość runnerów, był owinięty bandażem bazaltowym, ale zaczął się pruć i trochę go odpadło, puszka zamiast kata o końcowy z fiata ducato, całość wydechu fi60mm

Układ ssący i paliwo:
Kolektor z cougara 2.0, przepustnica 55m z mondeo, brak egr, listwa paliwowa blacktop, wtryskiwacze focus st170 300ccm wraz z regulatorem paliwa 280kPa, od przepustnicy rury chyba 70mm jak pamiętam, prosta kostrukcja do odgrodzonej przestrzeni od ciepła silnika, na poczatku filtr mokry pipercross, nadmuch na filtr ze zderzaka. Pompa paliwa jakiś zamiennik sportowy w ori koszu prostym( a nie skośnym mk3), bak paliwa z forda KA, zasilanie listwy puszczone wężem paliwowym zbrojonym w kabinie.

Układ chłodzenia:
Wentylator ssący Spal sterowany elektronicznie, duża chłodnica wody robiona na zamówienie pod fieste zetec ( rdzeń ok 50mm), dobrane węże chłodzenia, bo seryjne nie pasowały

Układ sterowania silnika:
Komputer sterujący wtryskiem paliwa Ecumaster EMU, szerokopasmowa sonda AFR(tulejka w downpipie ok 100cm od głowicy), wiązka silnika z escorta mk7(znacznie trwalsza i elastyczniejsza otulina niż w gównianym latach mk3) rozebrana do gołego, przystosowana na moje potrzeby od zera( długości kabli, dołożone nowe ekranowane kable do czujników idkukcyjnych, czujników spalania stukowego, złącza profi lutowane i termokurczami izolowane), czujnik temperatury wody z GM, IAT ze sklepu ecumaster zamontowany zaraz przed przepustnicą, czujniki stuku 2szt jeden dodany między 1 i 2 cylindrem oraz drugi między baniakami 3 i 4, dołożony shiftlight z mozliwością ustawienia innych obrotów na każdym biegu, lampka do kontroli trakcji, która chciałem uruchomić, wentylator chłodnicy sterowany przez EMU, a nie przez termowłącznik ( podbijanie obrotów przy spadku napiecia itd)
Cewka MSD 8241 wraz z kablami CFM ściągana z USA

Karoseria:
1992r mk3, ok 3 lat temu zrobiłem sam od nowa praktycznie całą przednią prawą podłużnicę, ok 6 lat temu były wymieniane progi na nowe, blacharz który je robił dostał nie mało, i do dziś dnia łuszczy się z nich tylko farba i jest lekki nalot. Samodzielnie robiłem też nadkola tylne, wlew paliwa i wnękę koła, poszła na to między innymi farba okretowa i po ok 2-3 latach nie ma tam śladu rudej, ranty tylnych nadkoli zrobione na gładko, wyciągnięte ok 1 cm. Ogólnie nie ma jakiś wiekszych problemów. Zderzak przód futura, tył xr2i.

Ogólnie na wyglądzie nigdy jakoś specjalnie mi nie zależało, to auto w zamyśle nie miało być lalką tylko sprzętem to klepania innych aut i sprawiania radości z jazdy. Nigdy nie żałowałem na gratach i było montowany top spec co widać po częściach, nie muszę wspominać, że gumki , srumki, tuleje, uszczelki wybierałem tylko markowych producentów typu Reinz, Lemforder, Mahle. Prawie całą pracę jaką w danym momencie mogłem wykonać w danym czasie( warunki, umiejętności, narzędzia) wykonywałem sam najlepiej jak tylko mogłem.
Z minusów na ten moment coś podcieka przednia szyba, wypadałoby zrobić zbieżność, bo po naprawie zawiasu troszkę ściąga, tylna klapa będzie powoli do wymiany, coś łupie czasem po odpuszczeniu z gazu na wysokich obrotach, wydaje mi się, żę przegub wewnętrzny, ale dotychczas nic nie odpadło, miałem tym się zająć, ale jest jak jestwystrojone jest przeze mnie, jeździ już troszkę rok i silnik nie wybuchł, ale na pewno profesjony tuner wyciśnie z tego setupu znacznie więcej mocy, wszystkie czujniki są w pełni skonfigurowane, odcięcie na 7400, możliwa procedura startu. Auto ma duzy potencjał na łojenie wielu różnych aut, przy próbach ustawek auto ma praktycznie takie same osiągi jak seryjny typer R EP3, albo ciut lepiej. Auto ze starym kompem forda i świnką det3 miało 166 koni i 216 nm, ile ma teraz? Nie wiem

Legalność: Auto jest W PEŁNI LEGALNE, jest przerejestrowane na pojemność 2.0/110kw oraz liczbę miejsc 2, tak samo oc
Przegląd techniczny do 31.10.2017, OC świeżo opłacone na cały rok 15 maja, za rok można przystąpić do programu PZU wykupując kartę członka PZM za ok 80 zł oz będzie w PZU ok -80%

Do auta:
trzy komplety felg 14 cali, opony zimowe 185/60, felgi OZ fittipaldi, Dwie opony r888 185/60, dwa maxxsporty 185/60 felgi Titan ( na zdjęciu), komplet kół porsche 924, komplet felg stalowych 15 cali, cztery opony r1r 195/50, dwie opony yokohama advan, dwie opony maxxsport 195/50
Oryginalna maska fiesta RS Turbo z dwoma kompletami wlotów, druga przednia szyba, maglownica do wspomagania, krzyżak z kolumną kierowniczą do wspomy, pompa elektro hydrauliczna z Opla Astry, którą chciałem zamontować do fiesty i jestem w stanie przekazać prawie całą wiedzę potrzebną do jej montażu. Stabilizator tylny z nowymi obejmami(nieosiągalne już w ASO), deska rozdzielcza flokowana, klapa tylna w super stanie, dodatkowa głowica 2.0 oraz 1.8, jakieś zderzaki i dużo innych gratów mi zalegających.

Cena za to wszystko co powyżej 9999zł. Czy to dużo czy mało? To jest niewyobrażalny ogrom pracy, pieniędzy i czasu jaki to auto pochłoneło, jeżeli ktoś uważa to za dużo to niech spróbuje za te sumę zbudować taki spec. Nie zawracać mi gitary pytaniami o poszczególne części, samochód chcę sprzedać całe w pakiecie z różnych powodów niezależnych ode Mnie :kaput:
Tel 5 zero 8 941 9 osiem 3, jak nie odbieram, to pisać sms

http://s271.photobucket.c...a%20sell/Fiesta
https://www.youtube.com/watch?v=9Bi_4iEkkqc
https://www.youtube.com/watch?v=ANUCoc-Hx8A
https://www.youtube.com/watch?v=IRW9W0WI64w
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.