Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] Ford Fiest ST 2.0 150KM
Autor Wiadomość
BlackOwen 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 28
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 14 Wrz 2013, 19:30   [MK6] Ford Fiest ST 2.0 150KM

Witam serdecznie,

Jestem nowym użytkownikiem forum ,a za razem młodym więc prosił bym o wyrozumiałość :ups:

Mam do was Panowie kilka pytań bo chciałbym się stać szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty ST 2.0 150KM.
Mianowicie może przejdę do szczegółów o co mi chodzi, pojazd by był sprowadzony z Anglii do Polski za bardzo małe pieniądze, miał lekką kolizje. Pokaże to na zdjęciach które umieszczę niżej.

Pierwsze zagadnienie, czy taki Fordzik jeśli chodzi o ścianę grodzeniową ma taki patent np jak w Renault że ma możliwość montażu kierownicy po ubu stronach? Czy jednak nie posiada takiego patentu?
Podążając dalej, dostępność części do MK6 tak jak deska rozdzielcza itp do przekładki dostanę bez problemu?
Trzecim moim zagadnieniem jest pytanie, jak z silnikiem u takiej Fiesty? Jak z eksploatacją furki? Co sypie się bardzo przy niej?
Kolejną rzeczą w sumie chyba najważniejszą czy WARTO sprowadzić taki wózek do Polski i go przerobić?
Dokumentacja stanowi problem po przeróbce?

Wiem, pewnie większość z was Panowie powie mi że rzucam się na głęboką wodę z takim autem, zrozumiem każde słowo krytyki i chciałbym poznać opinie co byście wy zrobili na moim miejscu.

Zdjęcia:






Pozdrawiam, Jarek.
 
 
 
Brook 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Wioletta
Wiek: 44
Dołączyła: 18 Lis 2006
Posty: 799
Skąd: Chełm
Wysłany: 14 Wrz 2013, 19:41   

Jarku, nie mam pojęcia jak z przekładką.
Co do eksploatacji - plastiki i tego typu rzeczy są dość trudne do zdobycia (poza serwisem) i nie są tanie.
Ogólnie nie narzekam na awaryjność tego auta. Problemem zawsze jest ruda, bo to ford i nawet w dość młodych egzemplarzach wychodzi.

Jak dotąd nie miałam poważniejszych awarii (odpukać w niemalowane)....

Autko dla mnie przyjemne, bardzo pakowne (wożę nawet palety) i przyjemnie mruczy jak rasowa kotka :hihihi:
_________________
www.geodetachelm.pl
www.geodezja-chelm.pl
Kiedy umierasz, nie wiesz o tym. Tylko innym jest ciężko. Tak samo jest jak jesteś debilem.
FKP RACE&RALLY TEAM
www.automobilklub.chelm.pl
www.ptg-org.pl
www.ewmapa.pl
 
 
 
hawaja24 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 44
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: ok
Wysłany: 14 Wrz 2013, 19:48   

Silnik we Fiescie ST to Duratec 2.0, silnik bardziej znany fanom Forda Mondeo bo był tam zakładany tylko, że miał 145KM. Wytrzymuje przebiegi 200-300 tys km w Mondeo to i we Fieście też powinien być wytrzymały. Rozrząd na łańcuchu.
Najczęściej u mnie zużywa się paliwo w baku, potem klocki hamulcowe, tarcze, opony.
Specjalnie sypiących się rzeczy nie spotkałem, jedyną awarię jaką miałem to pęknięta sprężyna u samej góry w lewym przednim kole.
Co do reszty pytań się nie wypowiem bo nie posiadam wiedzy w tym temacie
 
 
Brook 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Wioletta
Wiek: 44
Dołączyła: 18 Lis 2006
Posty: 799
Skąd: Chełm
Wysłany: 14 Wrz 2013, 20:00   

Fakt paliwo w baku to duża usterka... ;)

Tarcze raz przetaczałam, opony owszem się zużywają jak ktoś ostro jeździ.... (nie tak jak ja babcia) :fox:
_________________
www.geodetachelm.pl
www.geodezja-chelm.pl
Kiedy umierasz, nie wiesz o tym. Tylko innym jest ciężko. Tak samo jest jak jesteś debilem.
FKP RACE&RALLY TEAM
www.automobilklub.chelm.pl
www.ptg-org.pl
www.ewmapa.pl
 
 
 
BlackOwen 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 28
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 15 Wrz 2013, 11:42   

Kurde to będę musiał dalej szukać informacji o tej grodzeniówce. Wiadomo, jak chce się zapierniczać to coś kosztem czegoś, jak nie paliwa to i oponki się zużywają :zwyciężca:
A 150KM robi robote przy tak lekkim autku :)
 
 
 
hawaja24 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 44
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: ok
Wysłany: 15 Wrz 2013, 12:31   

Według mnie szkoda zachodu z takimi przekładkami i ja bym się w to nie bawił.
Do przełożenia masz wiele rzeczy zaczynając od deski, kierownicy i całego osprzętu, pedały i takie tam to jeszcze fotele (kierowcy ma regulowaną wysokość), wycieraczki, sterowanie lusterek, szyb i jeszcze drzwi chyba że zostawisz z wejściem na kluczyk od strony pasażera, chyba że klamka i zamki są plug&play.
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19 Maj 2017, 22:57   

Z racji że ten temat nie jest zbytnio rozwinięty, postaram się dokładniej opisać model fiesty ST150:

ST150 wyróżnia się i jest naprawdę fajnym samochodem i posiada nawet fajne osiągi względem ceny.

Dużo części jest identycznych jak w Fordzie Fiesta (nie ST) a silnik jest z Forda Mondeo mk3 2.0 16v.

Niestety niektóre części się różnią jak np:
-Skrzynia biegów IB5+ która lubi być awaryjna z racji kruchego mechanizmu różnicowego i występuję tylko w Fiestach ST MK6...
-Sprzęgło - ciężko dostępne i tylko do tego modelu
-Pompa wspomagania która lubi się przegrzewać, ale na szczęście jest taka sama jak w Mondeo mk3 16v.
-Hamulce które są indywidualne do tego modelu (tylny zacisk taki sam jak Focus ST mk1).
-Silnik = 2.0 16v Mondeo mk3. Dzięki temu części są łatwo dostępne i nie drogie. Niektóre mogą pasować z jednostki 1.8

Zawieszenie w Fieście ST jest również niższe niż w podstawowej wersji o 15mm (sprężyny),
jak również amortyzatory są inne niż w zwykłej wersji.

Układ wydechowy jest także inny niż w pozostałych wersjach i nie ma podobnych.

Samochód z wyglądu wyróżnia się pakietem stylizacyjnym ST:
-zderzak przód/tył/progi/spoiler/emblematy/felgi ST 16" lub 17"
-listwy progowe ST
-fotele pół-skóra ST/Gałka zmiany biegów/kierownica/nakładki pedałów/
**Limitowana wersja ST500 miała fotele w pełnej skórze i inne emblematy.

Fiesta mk6 ST150 jest samochodem który sprawia frajdę za niewielkie pieniądze.
Spalanie wynosi ok. 10-11 litrów w mieście i od 7.5 w trasie w zależności jak się jedzie.
Przy sportowej jeździe samochód może spalić ok 13-14 litrów w zależności od użytkowania.

Silnik średnio podatny na przeróbki.
150-160km - Filtr Stożk. + Wydech
160-180km - Filtr Stożk. + Wydech + kolektor wydech. + przepustnica 60mm + strojenie
180-200km - Filtr Stożk. + Wydech + kolektor wydech. + przepustnica 60mm + wałki + sprężynki + strojenie.

Redukując masę i zwiększając moc można uzyskać rewelacyjne właściwości jezdne (motorsport)

Jeżeli chodzi o blacharkę to elementy są galwanizowane i nie powinny rdzewieć.
Jeżeli widzisz rdzewiejące elementy to oznacza że mogły być wymienianie lub uszkodzone.

Za swoją cenę naprawdę świetny samochód.
Nie lubię dawać komplementów. Ten samochód zasługuje na sporo.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Lista zapisów w Klasie Fiest na YTP 2010
trzeci Youngtimer Party 2010 - Klasa Fiest 22 10 Maj 2010, 21:31
pP
Brak nowych postów Przyklejony: Unikatowe gadżety do Fiest
Mafios Linkownia 17 4 Maj 2008, 10:14
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: GALERIA FIEST I INNYCH FORDÓW
tu wklejajcie ciekawe zdjęcia, filmiki, broszury znalezione w sieci
sowa Linkownia 98 17 Lut 2016, 22:03
Bizuu
Brak nowych postów Przyklejony: Ciekawe stronki dotyczące stylizacji Fiest
trzeci Tuning stylistyczny 3 14 Sty 2018, 14:37
onekdc
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 20:45
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.