|
1.6 Ti-VCT 2009 - parę spraw do ogarnięcia |
Autor |
Wiadomość |
mathkaczy
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 14 Mar 2017, 14:14 1.6 Ti-VCT 2009 - parę spraw do ogarnięcia
|
|
|
Witam forumowiczów
w najbliższym czasie będę mieć trochę czasu by moją Fiestę wstawić do garażu i potrzymać rozebraną kilka dni, to też planowałem zabrać się za drobne usterki ją bolące. Jako że autko kupione troche ponad miesiąc temu w DE zabrać się chcę za rzeczy które wyszły w czasie użytkowania jak to zawsze
Temat jest długi, wszystkim którzy się przez niego przebiją i zaproponują rozwiązanie dziękuję ! Głos osób doświadczonych zawsze dla mnie sporo znaczy
[SIZE="5"]1.[/SIZE] Buczący czujnik temperatury wewnętrznej Klimatronika.
Z tego co wyczytałem już od kilku tygodniu na forach dość częsta przypadłość jednak mimo porad nie udało mi się jej usunąć. Zakupiony mam drugi taki sam czujnik używany aby nie ubić swojego kolejnymi już teraz wydaje się bardziej radykalnymi sposobami.
Zauważyłem że czynnikami wyzwalającymi jego pracę są zamknięcie drzwi czy wyłączenie zapłonu co pozwala sprawdzać czy przestał hałasować.
Niestety smarowanie gniazda wentylatorka w czujniku nie przyniosło pożadnego efektu - hałas zmalał o jakieś 70% niestety preferowałbym całkowitą ciszę gdy wsiadam do auta
Czujnik wydaje się pracować bezszelestnie, wciąż jednak wibruje co powoduje buczenie po osadzeniu go w gnieździe. Czy ktoś znalazł może rozwiązanie problemu? Nie bardzo widzę sposób zamortyzowania go w plastikowym gnieździe do którego prawie nie ma dostępu.
[SIZE="5"]2.[/SIZE] Załączający się wentylator
Problem nie jest u mnie tak ciężki jak w wyczytanych przypadkach. Nie zauważyłem wcześniej tego problemu, a wydaje mi się lekko niepokojący gdzie po przejechaniu ~ 400 m od odpalenia silnika przy temperaturze 0-4 stopni Celsjusza zatrzymując się na światłach po 10 s załącza się wentylator na kilkadziesiąt sekund. Jego pracę zauważyć można głównie podczas postojów gdzie w aucie słychać specyficzne pstryknięcie pod maską go załączające, na dworze jednak wyraźną głośną pracę. Nie pracuje dłużej niż praca silnika jak to w niektórych opisanych przypadkach ale po zatrzymaniu auta słychać że pracował podczas jazdy. Z racji tego że gdy temp na dworze się uspokoi planuję wymienić płyn chłodnicy (koncetrat forda czeka już w domu) dolane było ~ 100 ml wody destylowanej do zbiornika, który chłodny wskazywał poziom trochę ponad min, obecnie rozgrzany prawie max. Nie widać ubytków płynu chłodzącego.
Wg porad przeczyszczenie styków przekaźników miało być odpowiedzialne za jego nieprawidłowe działanie - są one jednak prawie w idealnym stanie, mimo to wyczyszczone zostały środkiem Contact. Dopytując się w "Godarth" do którego mam często kilkaset metrów problem wynikać ma z drobnego przecieku płynu chłodzącego do kostki czujnika temp powodując zwarcie styków ale wydaje mi się że wtedy praca wentylatora powinna być ciągła a nie jedynie podczas postojów. Jakieś podpowiedzi ?
[SIZE="5"]3.[/SIZE] Silniki składanych lusterek
Podczas zamykania auta składają się lusterka - wiem że można tą opcję wyłączyć w komputerze, mając ją jednak wolałbym z niej korzystać.
Lewy silniczek po osiągnięciu pozycji końcowej wydaje piszczący dźwięk. Tu zakładam że dobranie się do niego i przesmarowanie załatwi sprawę. Nie znalazłem odpowiadającego problemu na forum. Lusterka składają się prawidłowo, nie przeskakują itp, problemem jest jedynie dźwięk po zamknięciu wydobywający się z jednego z nich. Przesmarowanie elementów ruchomych (smarem silikonowym w sprayu) widocznych po zdjęciu zaledwie obudowy lusterka nie dało efektów. Planuję dogłębniejsze smarowanie samego silniczka. Zauważyłem też drobny problem a niestety ASO (gdynia) nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, lusterka składają się wydaje mi, troche za daleko - opierają się na chromowanych listwach drzwi, lekko je przecierając i unosząc się do góry. Czy to prawidłowe ich składanie ? domyślam się że w takim przypadku silnik składałby je do oporu, jeśli tak ma być to trochę mało przemyślane. Ktoś doradzi, ostrzeże przed czymś ?
[SIZE="5"]4.[/SIZE] Opadające podszybie
Kolejna bolączka forda, sugerując się ilością postów w tej sprawie. Dolne podszybie (plastik) uległo delikatnemu odkształceniu ciągnąc górne w dól i ściągając je z szyby czołowej. Z tego co wyczytałem w polifcie dolne ma być już metalowe - jednak nie wiem czy będzie pasowało ono do mojego auta. ze sklepu MobilFord(gdynia) dowiedziałem się że podobno po lift od benzyny ma pasować a takie rozwiązanie wolałbym wykorzystać jako że wydaje się być opcją na długie lata. Po zmontowaniu podszybia dolnego i górnego z nasunięciem uszczelki na szybę jest ok - zamknę maskę i całość opada powodując powstanie szczeliny przy szybie ~ 10 mm !
zdjęcie nie moje ale wygląda podobnie
przez co wycieraczki pchają wodę nie do plastikowej częsci odprowadzającej wodę do nadkoli a komory pod szybą która też ją odprowadza ale słabe jej uszczelnienie powoduje delikatne naciekanie wody na wygłuszenie w komorze silnika od strony kabiny + korozję kilku śrub bezpośrednio pod nią. Jeśli podpowiecie że dolne metalowe nie będzie jednak pasować do mojego auta z polifta a mam nadzieję że tak (alledrogo 100,- ) [URL="http://allegro.pl/podszybie-dolne-metalowe-ford-fiesta-mk7-lift-i6512874274.html"]http://allegro.pl/podszybie-dolne-metalowe-ford-fiesta-mk7-lift-i6512874274.html[/URL] zbieram się jednocześnie do drobnej konstrukcji składającej się z kątownika i pręta (kwasiak) przymocowanej do śruby w centralnej części komory silnika trzymającej coś w kabinie ( co ? niestety jest plastikowa) która to miałaby podpierać z regulacją dolne podszybie. Do montażu kupiłem też taśmę butylową od forda przeznaczoną do lepszego uszczelnienia podczas wsuwania uszczelki na szybę.
Ktoś jest w stanie ustalić czy podszybie z polifta (podobno metalowe) będzie pasować do fiesty mk7 Pb 2009' oraz jak z jego byciem metalowym, tłoczona blacha czy coś lepiej ?
[SIZE="5"]
5.[/SIZE] Osłona od dołu
Zastanawiałem się nad osłoną od dołu silnika której tam nie ma mimo przygotowanych mocowań. Z początku myślałem że była i została zniszczona ale później wyczytałem że nie są montowane a montaż powoduje przegrzewanie się silnika i inne zbliżone problemy. Martwią mnie jednak 2-3 kostki czujników znajdujące się od spodu nie zabezpieczone w żaden sposób, które jednak na polskich drogach zimą lub podczas deszczu mogą solidnie oberwać. Jak mógłbym je porządnie zabezpieczyć ?
Korozją układu wydechowego która jest troszkę większa niż się spodziewałem
zająć chcę się po usunięciu tych usterek, jednak nie oczyszczając stare a wymieniając je na sportowy. Jakieś firmy w trójmieście godne polecenia ? tak by zrobiły to dobrze a jednocześnie nie wypłukały mi portfela?
Dodatkowo w najbliższym czasie montaż podłokietnika, który już zmierza
Wymienione były olej + filtry oleju, powietrza i kabinowy. żarówki w kabinie i bagażniku na LED, a skórka zabezpieczona mleczkiem i woskiem pszczelim. Założona blokada skrzyni biegów BearLock. A z rzeczy lżejszych przymierzam się do sprawdzenia stanów nadkoli pod osłonami, zastąpienia dyfuzora w tylnym błotniku na sportowy, zabezpieczenia progów (listwy ? folia progowa?) i podwozia (durabit prawdopodobnie przez firmę w okresie załatwiania spraw wydechu) wymiana lotki na sportową oraz montaż oświetlenia drzwi. Całość to pewnie ~ rok czasu
Mechanicznie przykładam się na razie do wymiany paska wieloklinowego który ma co prawda nieco ponad rok (dokumentacja) ale lekko się zastrzępił na krawędzi. Więcej problemów z zawieszeniem, silnikiem i układem kierowniczym nie dostrzegam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Mar 2017, 18:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
AnonimowyAlkoho
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 103 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Mar 2017, 17:34
|
|
|
AD.2- Jesteś pewien że klimatronic sam klimatyzacji nie załącza w celu odparowania/odmrożenia przedniej szyby? W klimie manualnej wystarczy ustawić nawiew na przednią szybę i woila- klima sama się załącza po każdym przekręceniu kluczyka. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 14 Mar 2017, 20:25
|
|
|
Podpowiedz proszę, jak dokładnie się ten czujnik temperatury wyciąga - też chciałem zajrzeć u siebie. |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
mathkaczy
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 15 Mar 2017, 00:12
|
|
|
nie ma problemu z załaczeniem Klimatronika, działa wydaje się jak należy, a jedynie z jego "buczeniem". Pracujący wibruje i przylegając do plastiku wydaje dzwięk
trzeba zdjąć obudowę drążka zmiany biegów, potem obudowę konsoli, sterownik klimatronika a czujnik jest przy prawym kolanie za małą kratką, dostać się do niego to chwila ale jednak trzeba pare elementów zdjąć. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
mathkaczy
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: Brodnica
|
|
|
|
|
mathkaczy
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 8 Maj 2017, 09:20
|
|
|
Problemy rozwiązane ale z takim wsparciem na stronie ....
przenieść sie na forum forda do działu fiesty trzeba, tu juz wszystko umarło ... |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|