Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 19:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 23 Kwi 2017, 14:13
|
|
|
1. Silnik to seria ori Rst. Nie Mierzylem jeszcze.
2.Jeszcze nie. Jutro mam mieć przyrząd do mierzenia ciśnienia paliwa. Będzie nowa pompa paliwa.
3. Narazie bedzie seria. Komp seria Rst. Potem pewnie jakis det.:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 24 Kwi 2017, 20:48
|
|
|
kolektor prawie wyspawany, zostało kilka miejsc do obspawania i będzie gotowy:)
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 801 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Kwi 2017, 02:26
|
|
|
niech ręką o stół trzaśnie ten co ST zagazował...
chce to niech ma, byle zrobił to z głową |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 26 Kwi 2017, 15:43
|
|
|
Tego parownika tam nie bedzie... auto jak kupilem było z gazem przeciez a jeszcze nie mialem okazji go wykręcić:-) więc prosze opanować hormony hehe... zdemontuje jak bede mial czas |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 26 Kwi 2017, 15:50
|
|
|
Pracę trwają nadal wczoraj były pierwsze przymiarki IC, obróbka kolektora itp itd. Mniejsza i większe, pisze bo po odpaleniu..fajnie silnik pracuje na wolnych tylko ze po dodaniu gazu, silnik gaśnie, jak tak napierd...m na padał gazu szybko i krotkotrwale to obroty rosną i nie gasnie w miare...jakies sugestie?:-) to dopiero było jedno z pierwszych odpalań silnika zeby nie bylo...czy gdzie powietrze lewe bierze czy pompa paliwa juz pada...nie wiem |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 26 Kwi 2017, 16:04
|
|
|
Pracę trwają nadal wczoraj były pierwsze przymiarki IC, obróbka kolektora itp itd.
Mniejsza o większe, pisze bo po odpaleniu..fajnie silnik pracuje na wolnych tylko ze po dodaniu gazu, silnik gaśnie, jak tak napierd...m na padał gazu szybko i krotkotrwale to obroty rosną i nie gasnie w miare...jakies sugestie?:-) to dopiero było jedno z pierwszych odpalań silnika zeby nie bylo...czy gdzie powietrze lewe bierze czy pompa paliwa juz pada...nie wiem
Drugie pytanie: bo doładowanie bedzie ustawione przez mbc a co wtedy z amal valve? Dowiedziałem się tylko i nie wiem czy to prawda że ten amal valve oryginalnie steruje ciśnieniem doładowanie a teraz tego nie bedzie tylko bedzie mbc. Więc?
Następna sprawa to wtryski mam takie idento jak na foto
czy mógłby mi ktoś powiedziec czy to są ori wtryski z fiesty rs turbo? dodam że wtryski są bez żadnych numerów.
Z góry dzięki za pomoc...pewnie w późniejszym czasie bede potrzebował więcej pomocy zeby doprowadzić to do ładu:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 801 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 801 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 07:47
|
|
|
190ccm to trochę za słabe wtryski na 135 seryjnych koni w FRST.
Przy 80% "max duty cycle" potrzeba około 220ccm. Przy 100% starcza ledwo 180ccm. Producenci aut trzymają się wartości 70-80% max z tego co kojarzę. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 08:39
|
|
|
FAQ CVH Turbo tu trochę info co do wtrysków
co do gaśnięcia to silniczek krokowy albo nieszczęsne ustawienie CO |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
Ostatnio zmieniony przez zwardek 30 Kwi 2017, 08:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 10:32
|
|
|
niebieskie to seria xr2i 110/104 KM, mam kilka sztuk takich |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 11:37
|
|
|
BOBSON numery na plastiku przy wtyczce są tylko takie 1831/01. Nic więcej nie ma. Czyli bede musial zainwestować jeszcze we wtryski bezowe ori z frst. Ktos ma na sprzedaż? Albo takowe zeby spasowaly lub już mocniejsze zebym mial zapas?:-)
ZWARDEK sprawdził bys jakie ty masz w fiescinie wtryski? Chodzi o to czy beżowe bo ty masz ori frst.
A co do gasniecia to może być że będzie brakować paliwa przy wyższych obrotach przez wtryski lub za małe ciśnienie paliwa...:-) hmmm |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
Ostatnio zmieniony przez Mały 27 Kwi 2017, 20:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 20:04
|
|
|
(w międzyczasie) dziś przyjechały pierwsze graty, m.in: zegary(boost, ciśnienie i temperatura oleju), cienki wentylator chłodnicy plus części montażowe, V-Band, obudowa na zegary, adapter(trójnik na czujniki):) następne w drodze:) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 21:23
|
|
|
Mały napisał/a: | Fabrycznie ustawiona i dmucha 0.7 bara. (napewno zmniejszymy doładowanie na MBC gdzieś do 0,5 bara na początek). | Ale z tego co mi sie wydaje, MBC nie zmniejszysz doładowania jezeli westgate masz ustawionego na 0.7. MBC mozesz tylko oszukiwac w góre, zwiekszyc boost.
turbina powinna dac rade, jezeli podlejesz to paliwem to powinno to sie dobrze napedzic. |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 21:29
|
|
|
ta tylko musze mieć ori wtryski z fiesty rst...których nie mam(nawet nie wiem ile cc mają ori bo bym szukał z innego auta) a musze mieć z rst bo póki co nie bede stroił bo chce żeby była moc w okolicach fabrycznej, gdy bedą ori wtryski i doładowanie w okolicach 0,6-0,7 bara to powinno być to około 130km;/ nie chciałbym zeby sie stukowe pojawiło:D;/ większe wtryski większy boost=strojenie:P a na to fundusze mogą mnie już nie puścić bynajmniej teraz:P |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
Ostatnio zmieniony przez Mały 27 Kwi 2017, 21:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 21:30
|
|
|
Mały napisał/a: | jak tak napierd...m na padał gazu szybko i krotkotrwale to obroty rosną i nie gasnie w miare...jakies sugestie?:-) t |
czujnik cisnienia/podcisnienia, map sensor tam jakis jest?? obstawiałbym ze nie taki i podaje złe wartosci, albo wogole go nie podpiałes |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 21:35
|
|
|
jest map sensor i EDIS. (podpiete) mam jakieś tam schematy też) Gość mówił ze kupił wtedy kompletnego swapa FRST z kompem no i cała wiązka EDIS, map sensor, jakiś ten amal valve też jest wszystko podpiete;p |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 801 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 22:29
|
|
|
W seryjnym FRST małe turbo T2 dmucha 0,55 bara i przy tym jest 135kuca.
Naprawdę liczysz,że jeśli GT28 wstanie i dmuchnie 0,7 bara to dalej będzie tyle koni?
Obawiam się, że jeśli to w takiej sytuacji wystroisz tak aby ilość paliwa była prawidłowa i bezpieczna to seryjne wtryski się skończą lub będzie sporo brakować...
PS nie znam dokładnej specyfikacji turbiny t25 z frst i Twojej GT28, ale aby zobrazować ten cały bigos powertowałem ciut.
Doładowanie to nie wszystko, jest też ilość powietrza jaką turbo przy danym doładowaniu i specyfikacji potrafi wtłoczyć do silnika.
T25 a/r 0,45 - 0,6b - 68g/s
GT2871 a/r 0,60 - 0,6b - 166g/s
To są mniej więcej wydajności turbin przy najwyższej sprawności aczkolwiek gt28 najwyższą sprawność ma dopiero od 0,7b.
Jakby nie patrzeć gt28 da prawie 150% więcej powietrza niż t25. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 23:12
|
|
|
Mały, z tego co Bobson pisze, wynika że musisz i tak szukać wtrysków wydajniejszych niż seria rst |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|