Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5103
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Mar 2017, 00:19   

kpot napisał/a:
Ale czy ma to jakiś negatywny wpływ na pompę lub pozostałe elementy?

Na pompę nie. Może na silnik, w sensie nie osiągania parametrów w skrajnych warunkach wyprzedzenia/opóźnienia kąta wyprzedzenia wtrysku, ale to byś musiał zweryfikować na hamowni :)
Generalnie zawsze lepiej jest mieć ustawioną pompę poprawnie, bo (w skrajnych sytuacjach) albo auto będzie słabe, albo będzie ciężko palić w zimie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Mar 2017, 10:48   

Generalnie auto słabo paliło w zimie. Poczytałem trochę w Internecie i znalazłem info, że w tych pompach zaciera się tłoczek. Długo trwa proces zacierania takiego tłoczka zanim zatrze się na amen? To by może tłumaczyło P0149, który nie zniknął po wymianie czujnika obrotów... Ale mam nadzieję, że wystarczy regulacja i będzie ok:)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5103
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Mar 2017, 18:39   

Jeśli tłoczek się zaciera i latają Ci opiłki, to jest kwestią czasu, kiedy całość znowu umrze.
Wtedy opłaca się wyłącznie robić całkowity regen. W każdej innej opcji będziesz łatał to na chwilę i znowu to wróci. Ja raz zrobiłem "regen" (wymiana zaworu dawki i elektroniki pompy). Wytrzymało mi to tydzień. Akurat, żeby pojechać na zlot i wrócić (no prawie, auto mi stanęło jakieś 2km od domu :D ).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Mar 2017, 18:25   

Szczęście w nieszczęściu miałeś. Dobrze, że stanął w drodze powrotnej :)

Ja nadal testuję autko. Przejechałem z 70 km, nie odczuwam żadnych problemów ale wyskoczyły kolejne błędy. Tym razem FORScan odczytał następujące:
- P0409 - czujnik położenia zaworu EGR
- P1564 - FIP żąda zredukowania dawki paliwa
- P0149 - jak wcześniej.

Już miałem nadzieję, że autko będzie hulać a tu takie coś. Trzeba lecieć znowu do pompiarza czy jakaś regulacja u ogarniętego mechanika może załatwić sprawę?

Jednocześnie mam dodatkowe pytanie odnośnie interfejsu. Mój ELM to v 1.5. Czy nowsze wersje też będą współpracować z naszymi autkami czy już są "za nowe"? Cały czas kołacze mi się w głowie myśl, że może jednak ten interfejs przekłamuje;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5103
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Mar 2017, 19:01   

Cytat:
- P1564 - FIP żąda zredukowania dawki paliwa
- P0149 - jak wcześniej.

Znowu sterownik klęka lub pompa / zawór dawki. Licz się z tym, że znowu stanie.

kpot napisał/a:
Jednocześnie mam dodatkowe pytanie odnośnie interfejsu. Mój ELM to v 1.5.

Nowsze nie istnieją. To ściema. Nie działa to w ogóle. Trzymaj się 1.5. A interfejs niczego nie przekłamuje, to nie analog. On odczytuje cyfrowo. Jeśli odczyta, to dokładnie to, co jest.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Mar 2017, 19:07   

Cytat:
Cytat:
- P1564 - FIP żąda zredukowania dawki paliwa
- P0149 - jak wcześniej.

Znowu sterownik klęka lub pompa / zawór dawki. Licz się z tym, że znowu stanie.

W pompie wymieniony był tylko czujnik obrotów. Miałem nadzieję, że na tym będzie koniec. Może zrobię jeszcze tranzystor jak będzie trzeba. Ale mechanikę pompy to chyba odpuszczę...

Zostaję zatem przy tym ELMie. Ty mi go poleciłeś i teraz nie jestem zdany na łaskę "fachowców". Dzięki!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5103
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Mar 2017, 11:39   

kpot napisał/a:
Miałem nadzieję, że na tym będzie koniec. Może zrobię jeszcze tranzystor jak będzie trzeba. Ale mechanikę pompy to chyba odpuszczę...

Jak pada tranzystor, to nie dlatego, że znudziła mu się praca. Powód leży głębiej.
Wszelkie naprawy robione "za flaszkę" nie pomogą na zbyt długo.
Mechanicznie pompa może być ok, ale korpus będzie przytarty - stąd opiłki. One siadają na zaworze dawki i jak go okleją tak, że nie jest w stanie niczego wysterować, to impreza się kończy, a silnik gaśnie.

Tylko i wyłącznie regen pompy. Całościowy. Tzn. wsadzenie innego korpusu na obecnych bebechach (+ wymiana zużytych podzespołów), wraz z nowym/sprawnym zaworem dawki i wymianą tranzystora na nowy ma sens. W moich okolicach taka przyjemność kosztowała 1400zł (plus 4 stówy robocizny). Od czerwca 2015 pompa pracuje bez zastrzeżeń (a lekkiego życia u mnie nie ma), więc przy moim "regenie" po łebkach (wymiana zaworu dawki, ok. 500zł), który wytrzymał tydzień, to pełny regen zwrócił mi się na razie ze dwadzieścia razy ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Mar 2017, 14:35   

Pełna naprawa... nie nastraja mnie to optymistycznie :-P
Ja jestem z Warszawy i w okolicach pełny regen pompy to kwota 3000 zł i więcej. To już więcej niż warte to autko, niestety :|

Dziś dokładnie wczytałem się w FORScana i błędy są jak na obrazku niżej.
Zastanawia mnie kwestia błędu P0149.
Jest tam informacja o "usterce obwodu CPS". CPS to wg FORScana czujnik położenia wału korbowego. Wymieniany był "czujnik obrotów" i wnioskuję, że to jest to samo. Czy można zatem wnioskować, że coś z wymienionym elementem jest nie halo? Piszą, że coś z napięciem zasilania. Czy może to być problem z jakimś układem zasilania pompy (jeśli coś takiego występuje)?



Błąd P0409 (Czujnik położenia zaworu EGR) nie pojawił się już mimo przejechania 30 km.

Rozmawiałem ze specem który zajmował się tą pompą i poradził mi żeby wlać 0,5-1 l. Mixolu na bak. Wlałem i tak jakby lepiej przyspieszał. Ale to pewnie autosugestia :) Jak nadal będzie walić błędami to mam się zgłosić.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5103
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Mar 2017, 17:56   

W 1.8TDDi nie ma czujnika położenia wału. Jest w 1.8 TDCi.
Czujnik obrotów w pompie służy do zliczania obrotów, a nie kąta. Gdyby szwankował, pompa by nie działała za dobrze (lub wcale). ;)

Co do 0149 - FIP = pompa.
Jeśli takowy błąd się pojawia, to dlatego, że coś złego dzieje się na linii sterownik<->zawór.

EGR-em nie ma się co przejmować. Najlepiej go zaślepić, bo powoduje same problemy.

1L mixolu na bak to bardzo, bardzo dużo. To nasmaruje lepiej pompę, jasne, ale to jak podawanie adrenaliny umierającemu z powodu krwotoku - jeśli pomoże, to na chwilę.

Poza tym przy tak dużych ilościach oleju w paliwie, maleje wartość cetanowa ropy. Akurat te klekoty nie są tak czułe, jeśli chodzi o jej ilość, ale już fakt, że spalanie mixolu w komorze powoduje powstawanie brzydkiego syfu w silniku i katalizatorze/wydechu, ma niebagatelne znaczenie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 609
Skąd: SD (Dąbrowa G)

Wysłany: 29 Mar 2017, 19:59   

Puff napisał/a:
W 1.8TDDi nie ma czujnika położenia wału.


Jest. Jest nawet w 1.8D :)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5103
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Mar 2017, 00:08   

Mea culpa, dzięki Jaszczur za poprawienie.
Jest i, korzystając z wiedzy kolegi wyżej, służy do odczytu prędkości obrotowej silnika (i niczego poza tym).

Przyjąłem, że skoro komputer nie potrzebuje informacji w jakim położeniu jest wał, to sam czujnik jest nieobecny. Mój błąd.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Mar 2017, 13:09   

A ja jeżdżę na Mixolu i póki co brak błędów pompy. Nigdy nie przypuszczałem, że paliwo może mieć taki wpływ na pracę pompy bo zawsze tankowałem na "markowych" stacjach. Zawsze słyszałem, że psują się od złej jakości paliwa a one pewnie siadają od "dzisiejszego paliwa";p

Wyjeżdżę bak i zobaczę co będzie... Może będę miał szczęście i dodawanie Mixolu w proporcjach 1:300 - 1:200 wydłuży agonię pompy o parę lat:)

EDIT:
Czy w naszych fiestach bak ma przegrody czy jest jednolitym zbiornikiem? Bo nie wiem czy lać Mixol bezpośrednio przed tankowaniem czy najpierw rozmieszać go w 5l kanistrze...
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 609
Skąd: SD (Dąbrowa G)

Wysłany: 4 Kwi 2017, 12:24   

Nie wiem jak w MK5, ale w MK4 nie ma przegród. Najpierw lejesz mixol, potem paliwo. Nie ma sensu lać do kanistra.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2017, 08:06   

A czy w MK5 jest pomocnicza pompa paliwa?
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 609
Skąd: SD (Dąbrowa G)

Wysłany: 12 Kwi 2017, 08:06   

Nie ma.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwi 2017, 10:52   

Wracając do tematu błędów to dodatek mixolu poprawił sytuację. Błędy pojawiają się znacznie rzadziej.

W związku z tym mam pytanie, czy błędy te może powodować zanieczyszczony bak? Z tego co wiem to bak nigdy nie był czyszczony.

Pytanie wzięło się z faktu, że w wątku o Focusie podobne błędy pojawiały się u użytkowników, którzy mięli problem z pompką pomocniczą...
Konkluduję zatem, że nieczystości z baku mogą działać na pompę wtryskową jak uszkodzona pompka pomocnicza :)
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 609
Skąd: SD (Dąbrowa G)

Wysłany: 18 Kwi 2017, 18:49   

Akurat filtr w dieslu jest na tyle dokładny, że jakieś zanieczyszczenia z baku niewiele są tu w stanie nabroić. No chyba że stary, i sam z siebie zabrudzony jest na tyle, że nie jest w stanie już spełniać swojej funkcji.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów [MK3] Zgasł podczas jazdy i nie chce odpalić.
Talib LPG 5 28 Lut 2013, 20:48
kuba87
Brak nowych postów [MK3] Nagle gaśnie niedługo po ruszeniu
Mad_Maxs Mechanika 2 24 Gru 2009, 20:48
Mad_Maxs
Brak nowych postów [MK3] Silnik zgasł w czasie jazdy i już nie można odpalić
Czujnik położenia wału
Kolin Mechanika 9 12 Lis 2006, 01:18
Darekmk3


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.