Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Spawać/lutować miskę bez zdejmowania.
Autor Wiadomość
katedroloz 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 48
Skąd: Szczytna
Wysłany: 14 Kwi 2017, 19:16   Spawać/lutować miskę bez zdejmowania.

Witam, ruda dobrała się do michy porządnie zanim pozbyłem się fieścinki. :D Mam pytanko, spwać miskę bez zdejmowania czy lutować, material miski oczywiscie blacha stalowa, no i dziura po oczyszczeniu to nie bedzie jakies pare mm tylko kilka/kilkanascie cm^2, wiec pojdzie na to kawalek blachy. Oczywiście wiadomo olej przed tym zabiegiem spuścić. Wymiana nie ma sensu, to prawie jak wymiana silnika, w sumie to juz by lepiej było zrobić. :D Jest sens bez zdejmowania się tego podjąć?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Maj 2017, 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 14 Kwi 2017, 20:44   

katedroloz napisał/a:
Wymiana nie ma sensu, to prawie jak wymiana silnika


że co? wymiana miski w kosiarce to zajmie z kanałem ile? godzinę? miska koszt ok. 100zł a przy okazji pozbędziesz się całego syfu który w niej zaległ się przez te wszystkie lata
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
katedroloz 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 48
Skąd: Szczytna
Wysłany: 14 Kwi 2017, 20:52   

Hm, sciagniecie skrzyni zeby sciagnac miske, dasz mi kanal i podnosnik?? To moge sie bawić, dziekuje dowidzenia. Daruj sobie, nie oplaca mi sie jej wymieniac. juz wole do odcinki po polach jezdzic i zakatowac silnik, serio lepiej wyszedlbym na wymienia silnika niz na zabawie w wymiane miski, miska idzie pod obudowę skrzyni, wiec sciagniecie skrzyni jest nieuniknione. Juz szkoda mówić o kosiarce która w stanie jest taka se. Zadałem konkretne pytanie i oczekuje na nie konkretnej odpowiedzi, ale widze ze pan moderator zajmuje się srutututu majacymi mniej sensu niz konkretna odpoweidzia na pytanie.
 
 
speedeek19 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 25
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 28
Skąd: Białogard
Wysłany: 14 Kwi 2017, 21:35   

Skoro nie chcesz wymieniać to spawaj.. Oczyść dobrze miske, odłącz aku i "sru" :hihihi: Aczkolwiek pamiętaj że najtrwalsza będzie wymiana
_________________

 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 15 Kwi 2017, 08:01   

katedroloz napisał/a:
miska idzie pod obudowę skrzyni, wiec sciagniecie skrzyni jest nieuniknione.


proponuję wejść pod auto i zobaczyć to jeszcze raz, da radę wymienić miskę bez zdejmowania skrzyni - ale widzę, że mamy specjalistę tutaj

katedroloz napisał/a:
pan moderator zajmuje się srutututu majacymi mniej sensu niz konkretna odpoweidzia na pytanie.

jeszcze jakieś uwagi?

chcesz spawać na aucie to spawaj - tylko błagam, nie wrzucaj potem postu pt. "Spawałem miskę i spaliło mi się pół auta - pomuszcie mi". NIGDY miska nie będzie idealnie sucha nawet jak spuścisz cały olej więc ryzyko zapłonu jest bardzo duże, bo to nie jest aluminiowa miska, że można spawać bez problemów Chociaż podobno nie masz dostępu do kanału/podnośnika więc obstawiam, że będziesz chciał znaleźć mechanika który to za Ciebie pospawa - raczej nikt się tego nie podejmie.
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Kwi 2017, 09:58   

Tak się ciekawie złożyło się , że sąsiad wczoraj wymieniał totalnie zardzewiałą i zaolejona miskę w Fieścinie. Ma podnośnik więc łatwy dostęp - trzeba odkręcić kolektor wydechowy i rurę wydechu od łącznika elastycznego. Na szczęście wszystkie śruby puściły. Zamiast korkowej uszczelki użył płynnej masy, mocno dokręcił śruby i uwinął się z tym wszystkim w 1,5/ 2 godziny. Gościu jest mechanikiem i ma mnóstwo narzędzi więc szybko to poszło. Tobie życzę powodzenia. Miska firmy Febi, nie wiem ile kosztowała, ale do dostania bez problemów.
Koledzy dobrze radzą - NIE SPAWAJ MISKI, bo to mega druciarstwo.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 15 Kwi 2017, 13:29   

niech spawa jak chce, ale to i tak nie będzie szczelne, zdjęcie miski w kosiarce to pół godziny roboty w maksie, da się zrobić na lewarku, i nie trzeba sciągać skrzyni
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
benny_pl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: benny_pl
Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 20 Kwi 2017, 09:23   

zalezy czym pospawa, ja tam tylko Tigiem bym to pospawal szczelnie, moze palnikiem dalo by rade (ale nie spawalem nigdy palnikiem) natomiast elektrodowka czy migomatem to na pewno szczelne nie bedzie, tak czy inaczej spawanie tego bez zdejmowania to jak napisal DemptD igranie z ogniem, albo zabawa po centymetrze i studzenie mokra szmata
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 213
Skąd: metropolia
Wysłany: 26 Kwi 2017, 21:18   

2 lata temu wymieniałem sprzęgło w 1.3i. Nie ma możliwości ściągnięcia miski. Bez zwalenia skrzyni biegów.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Kwi 2017, 07:16   

murgrabia napisał/a:
2 lata temu wymieniałem sprzęgło w 1.3i. Nie ma możliwości ściągnięcia miski. Bez zwalenia skrzyni biegów.

to wytłumacz mi jak ja ściągnąłem miskę w 1.3i nie ruszając skrzyni biegów?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Kwi 2017, 13:42   

murgrabia napisał/a:
2 lata temu wymieniałem sprzęgło w 1.3i. Nie ma możliwości ściągnięcia miski. Bez zwalenia skrzyni biegów.
Dawno się tu nie udzielałem, ale jak czytam takie historie, to nie mogę wytrzymać. Człowieku, w kosiarce miskę zwalisz na lewarku i na płaskiej ziemi, bez ruszania skrzyni. Co Ty chcesz odkręcać i po co?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 3 Maj 2017, 15:30   

jackrzec, jak pamiętam rożek miski wadzi. jednak jak piszesz - zdjęcie to taki banał że szok. byle potem majster silikonu nie dawał pod uszczelke na półksiężycach. lepiej podlepić delikatnie dirco (lub podobne masy)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 3 Maj 2017, 21:36   

Dirco to też silikon, niby lepsiejszy, ale ciągle silikon. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 4 Maj 2017, 06:25   

Olej nigdy całkowicie nie zleci z misy i podczas gdy materiał będzie się nagrzewal olej będzie podchodził ci między spawama blachę a miskę czy to bedziesz spawal tigiem czy migiem jeden h..., na99% bedzie nieszczelne wiem bo widzialem jak ostatnio kumplowi spawal mise alu w cc, gosc plukal myl ja w jakimś środku a i tak gdzies ten olej w szczelinie był i cały czas wyplywal podczas grzania:-) dopiero po kilku mediach przestał wydostawac się olej i mogl na zespawac
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Maj 2017, 09:11   

Jaszczur napisał/a:
Dirco to też silikon, niby lepsiejszy, ale ciągle silikon. ;)
a jak masz miski bezuszczelkowe to właśnie tym składasz. więć nie marudź. żadne silikony czerwone, że do 350 st. C - nie nadają się.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Maj 2017, 09:17   

do pokrywy bezuszczelkowej w vagu jest jeszcze inny rodzaj 'silikonu', który konsystencją nie przypomina ani dirco, ani reinza. I cena tez jest super, jak dobrze kojarze to coś pod stówke za małą buteleczke.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 4 Maj 2017, 12:30   

szynszyl napisał/a:
Jaszczur napisał/a:
Dirco to też silikon, niby lepsiejszy, ale ciągle silikon. ;)
a jak masz miski bezuszczelkowe to właśnie tym składasz. więć nie marudź. żadne silikony czerwone, że do 350 st. C - nie nadają się.


A kto marudzi? Ja jedynie piszę, że dirko to też jest rodzaj silikonu (w dodatku produkowanego przez miszcza uszczelek wszelakich - elringa). To nie jest żadna kosmiczna technologia, i coby nie mówić, są lepsze uszczelniacze od niego.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Maj 2017, 15:58   

Jaszczur, ale skuteczne :) lepsze niż czerwony silikon u pana Henia.
Tyle, że my tu pitu pitu, a autor bedzie spawał zaolejoną miskę. ciekawe czy będzie miał wypasionego smartfona z nr 998 na podorędziu :)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
katedroloz 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 48
Skąd: Szczytna
Wysłany: 5 Maj 2017, 20:40   

Wszyscy się uczepili spawania, jakby żyli w jednym świecie, mniejsza, miska zlutowana lutem miękkim wycieków 0, problemów nie było. Dziękuje, temat do zamknięcia/kosza?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Maj 2017, 21:30   

Niech zostanie, żeby było wiadomo, że się da :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów [MK3] Uszczelki pod miskę olejową
..jakoś nie pasują
Tomas82 Mechanika 8 1 Paź 2010, 08:48
JoeMix
Brak nowych postów bez kluczyka pomocy
Gość Car Audio i CB 7 18 Mar 2007, 00:22
sycho25
Brak nowych postów [Inny] Escort by Bez
Bez Nasze auta 4 20 Gru 2011, 14:01
Bez


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.